Update: Groningen komt met korte verklaring en zet Veldwijk terug naar beloften

Update: Groningen komt met korte verklaring en zet Veldwijk terug naar beloften

maandag 12 februari 2018 om 15:50

Lars Veldwijk is maandag niet van de partij bij de training van FC Groningen. De spits weigerde zondagmiddag tegen ADO Den Haag in te vallen en gaat naar aanleiding van dit incident om de tafel met de beleidsbepalers van de Noorderlingen.

Volgens het Dagblad van het Noorden kan er in de loop van de middag een verklaring van de club worden verwacht over de vermeende werkweigering van Veldwijk. Of FC Groningen door wil met de spits, is vooralsnog onduidelijk. De Noord-Hollander met de Zuid-Afrikaanse nationaliteit is pas bezig aan zijn eerste seizoen in Groningen en heeft nog een contract tot de zomer van 2020.

Technisch manager Ron Jans liet eerder op de dag al weten dat een verzoening tussen Veldwijk en trainer Ernest Faber vooralsnog niet in de lucht hangt. Veldwijk zelf ontkende zijn werkweigering, maar volgens Voetbal International maakte de 26-jarige spits wel degelijk wegwerpgebaren, die opgemerkt zijn door de assistenten van Faber.

Update 12.56: Veldwijk lijkt zijn langste tijd in Groningen gehad te hebben. Volgens De Telegraaf heeft de clubleiding besloten dat de spits geen toekomst meer heeft bij de club en dat een transfer het beste is voor beide partijen. De transfermarkt is in de Verenigde Staten, China en diverse Europese landen nog geopend en FC Groningen hoopt een dezer dagen nog een vertrek van Veldwijk te kunnen realiseren.

Update 15.50: Lars Veldwijk is voorlopig niet welkom bij de hoofdmacht van FC Groningen. De geplaagde club heeft de spits teruggezet naar de beloften. 'De club richt zich verder volledig op de volgende competitiewedstrijd, komende vrijdagavond uit tegen VVV-Venlo', communiceert Groningen via de officiële kanalen. Onduidelijk blijft of hij nu wel of niet wilde invallen tegen ADO.

Poll

Stelling: Groningen moet Veldwijk ontslaan

(4256 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 10:42
Die gaan ze niet ontslaan dat durven ze toch niet te doen.
Vind ik leuk
Fok58 +85
maandag 12 februari 2018 om 10:46
Zeker wel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:49
We wachten het af-:)

Doet ie het of doet ie het niet... wat een soap man.
Vind ik leuk
mcmodd +18701
maandag 12 februari 2018 om 11:28
Direct ontslaan vind ik net even te gemakkelijk. De man is 26 jaar en kan gewoon in een gesprek op zijn verantwoordeliijkheden gewezen worden. Ook is, indien de speler geen echt weerwoord heeft, een forse straf op zijn plaats. Om als buitenstaander direct te roepen dat hij ontslag moet hebben vind ik ongepast. Wellicht is er in de aanloop naar deze wedstrijd nog iets gebeurd waar de speler niet publiekelijk uiting aan geeft. Je weet het werkelijk nooit allemaal. We zien wel hoe het uitpakt.
Vind ik leuk
Bertus +3557
maandag 12 februari 2018 om 13:24
Klopt volledig en bovendien zou het Groningen ook een hoop geld kosten als ze hem nu op straat zetten. Volgens mij kan Groningen zich dat niet permitteren.
Vind ik leuk
komoanFC +1178
maandag 12 februari 2018 om 18:13
Ik denk dat Faber ontslaan goedkoper is.
Vind ik leuk
Mari +4695
maandag 12 februari 2018 om 16:16
Schorsen zou beter zijn. Het is werkweigering.
Terugzetten doe je bij andere vergrijpen.
Vind ik leuk
feyeniels +23193
maandag 12 februari 2018 om 13:58
Dat denk ik ook niet. FC Groningen greep bij het incident met Mahi ook niet hard in, dus dan lijkt het me sterk dat ze dat nu wel doen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:48
Krijg ik toch mijn gelijk :d snel weg daar in, uit dat koude Groningen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:23
We wonen niet op de Noordpool.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:03
Nee neem dan het altijd gezellige en "warme" Amsterdam. Haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:04
Nee maar veel scheelt het niet
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:08
Ze hebben lars teruggezet naar groningen onder 23. Dus niet ontslaan. ;)
Vind ik leuk
Farmer +8307
maandag 12 februari 2018 om 20:45
Onzin natuurlijk. Deze stelling van VP is ook puur 'roeptoeteren'.
Er zijn 2 tegenstrijdige berichten:
Faber: Veldwijk ging weer zitten met een wegwerpgebaar en weigerde in te vallen.
Veldwijk: Meende dat de afspraak was dat hij voor Mahi in zou vallen, Mahi 'kon door', dus ging die wissel niet door. Reageert verbaasd.

Tja, je kan hier alle kanten mee op, bede partijen kunnen zichzelf proberen schoon te praten: Faber die gewoon miscommuniceert, en zelf ook de bokkepruik opheeft: Als Coach, is hij de baas, al gáát Veldwijk zitten, dan loop je dr heen, en zeg je alsnog: "Doorgaan met warmlopen je komt dr zo voor... bv vWeert in", heeft ook met gezag uitstrálen te maken...Als Veldwijk zijnde; tja, je had gehoord te moeten warmlopen voor een invalbeurt, dát is je werk. Al val je niet meer in; tot nader bericht, loop je warm?

2 vechtenden, 2 schuld, de waarheid ligt in het midden...
Ondanks dat ik me prima een stukje frustratie van een Veldwijk kan voorstellen, kan ik me dus níet voorstellen dat hij het letterlijk vertíkt heeft om te spelen.
Hij is spits!, t staat 0-0, als je éen kansje hebt als SPITS om je gram te halen, je punt te maken, en een wedstrijd 'te beslissen' dan is dat zo'n moment wel, toch?

Vind het altijd nog een raar verhaal. MAar ook Groningen houdt zich weer op de vlakte naar buiten toe. Dus meer kunnen we er niet over zeggen voorlopig.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:45
Haha, Veldwijk was gewoon pissig. Maakt een wegwerpgebaar. Faber dacht toen; oh hij wil niet.
Faber gooit dat even de media in om zijn hachie te redden (het publiek werd immers boos op zijn wissel). Om geen gezichtsverlies te lijden, moet een speler het ontgelden. Waarschijnlijk één van zijn duurdere spelers.

Een situatie met alleen verliezers. Maar man wat is die Faber een domme gast.
Vind ik leuk
Fok58 +85
maandag 12 februari 2018 om 10:48
Je hoeft dat gebaar niet te maken. Is al een teken van bekijk het maar. Dus volgen consequenties.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:50
De vraag is naar wie hij dat gebaar deed en waarom. Deed ie het richting de scheids? Richting een medespeler na een domme fout? Naar een assistent? De trainer? Weet jij het?

Makkelijk man, snel concluderen. Jij en ik hebben de antwoorden niet. Faber sprak hem ook niet. Juist daarom is het zo ontzettend dom om direct via de media uit te halen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:17
Compleet mee eens, Faber had het gewoon af moeten doen met
"Er is iets voorgevallen op de bank wat ertoe heeft geleid dat we Veldwijk niet gingen inbrengen. Dit was op advies van mijn assistenten dus meer kan ik er nu niet over zeggen. Aankomende dagen gaan we uitzoeken wat er precies aan de hand was."
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:18
Precies. Zo ingewikkeld is dat niet... Faber zit in het nauw. Jammer voor hem, want is een aardige gast. Maar hij reageert nu ook als een kat in t nauw. En dat is niet professioneel.
Vind ik leuk
Nikos85 +747
maandag 12 februari 2018 om 11:48
Misschien zoekt Faber juist de afkoopsom...
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 12:22
@Arie Man man man... Meen je dit serieus? Jij legt persoonlijk een uren durende getuigenverklaring af hierboven, waarin je net doet alsof je er met je neus bovenop hebt gestaan. Vervolgens geeft iemand anders zijn visie op het verhaal en kom jij met "Makkelijk man, snel concluderen. Jij en ik hebben de antwoorden niet." Jezus Christus man, wat een hypocriete opmerking! 5 minuten daarvoor doe jij precies hetzelfde, schrijf jij zelfs een compleet boekwerk over wat er gebeurd is volgens jou. Niveautje waar jij Faber van beticht ontstijg jij absoluut niet.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:25
Wat ik hier schreef is gewoon een stukje zoals het had kunnen gaan. Waarmee ik dus niks anders doe inderdaad dan Faber. Hoeveel dikker wil je het er bovenop hebben liggen?

Niemand weet, buiten enkele betrokkenen, wat er dus precies is gebeurd. Ik ook niet inderdaad.

Het enige wat we weten is dat Faber heel snel via de media reageerde en oordeelde.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 12:40
"Wat ik hier schreef is gewoon een stukje zoals het had kunnen gaan. Waarmee ik dus niks anders doe inderdaad dan Faber." (??)

"Niemand weet, buiten enkele betrokkenen"

Faber is een van de betrokkenen, dus lul niet zo tegenstrijdig. Wij mogen er natuurlijk van uitgaan dat Faber niet zomaar wat zegt, hij staat er met de neus bovenop. En jij beticht anderen van makkelijk oordelen, daarom noem ik jou een gigantische hypocriet. Jij doet niet anders ("hoe het had kunnen gaan", really?).. Faber wordt geacht te weten wat er gebeurd is.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:43]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:53
Faber is één van de betrokkene en had de spits nog niet gesproken. Wel kwam zijn oordeel via de media. Of er sprake was een misverstand tussen wie dan ook, of een signaal wat assistenten opvingen (waar één van de ochtendbladen over berichtte) weet niemand.

De spits in kwestie is ook één van de betrokkene. Zijn verhaal is geheel anders.

Waar het op neerkomt is dat er eentje van de twee partijen, namelijk de trainer, naar buitenkomt met een oordeel. En dat zo kort na de wedstrijd. Dan ben je echt ontzettend dom.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 13:17
En als je vervolgens berichten plaats die jouw mate van hypocrisie benaderen, ben je naar mijn mening geen haar beter.
Vind ik leuk
RebelVox +4883
maandag 12 februari 2018 om 13:37
Lange tenen @SimonSays omdat er een ex psver bij betrokken is?
Faber is een prutser dat heeft hij gisteren nogmaals bevestigd door dit idioot te laten escaleren.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 13:42
Ik kan niet tegen domme hypocriete opmerkingen die ook nog eens recht geluld worden onder het mom van "ik laat alleen zien wat er gebeurd zou kunnen zijn", om vervolgens met lede ogen aan te moeten zien dat de helft van de Voetbalprimeurschapen er nog in trapt ook. Kan mij die Faber nou schelen, zo'n idioot kan nooit worden opgevoerd als excuus om domme opmerkingen te legitimeren. Verdedig jij deze domme opmerkingen omdat ze toevallig gemaakt worden door een Ajacied?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:43]
Vind ik leuk
RebelVox +4883
maandag 12 februari 2018 om 13:49
Ik verdedig hier niks, maar met 2 gestrekte benen inglijden op de reactie van iemand anders slaat ook nergens op.
Je toon iets matigen zou niet misstaan.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 14:06
Ik zou zelfs 3 gestrekte benen gebruiken als ik kon. Dus iemand anders mag Faber, en ik verdedig hem niet, wel dom noemen om een heleboel aangenomen en zelfverzonnen redenen, terwijl er nog niks duidelijk is, en terwijl hij zich hier niet tegen kan verdedigen, om vervolgens iemand anders aan te vallen op te snel oordelen, en ik mag daar niet tegenin gaan en iemand om hypocrisie aanvallen, omdat IK dan te hard inkom? Goed om te weten, ik ga het niet mooi verpakken: doe ik niks mee.

Edit: ik kan niet tegen onrecht. Dan ben ik gewoon hard en ga ik voor de knock out.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:11
Welkom in zijn wereld van bombastisch speculeren om vervolgens andere primeurpassanten vanaf de morele hoogvlakte de maat te nemen.

Het is nu wachten op de heilige graal dat je oordeel wordt ingegeven door clubvoorkeur; hetgeen uiteraard indicatief is voor het zwakke verweer van de afzender zelf.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 14:13
Ik kan het werkelijk zelf niet beter verwoorden, dikke pluim voor jou, taalkunstenaar!
Vind ik leuk
RebelVox +4883
maandag 12 februari 2018 om 14:40
Dat het om een clubvoordeel ging was allang duidelijk, zeg dat dan ook gewoon maar blaas de boel niet op en draai erom heen.

Nu wordt @arie of ik als dom betitelt haha.
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 14:55
Ik heb jou niet dom genoemd, maar het feit dat je mij woorden in de mond probeert te leggen wijst nu toch wel sterk in die richting hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:28
Inmiddels is er selectief geruimd in dit topic, met name mbt vlijmscherpe passages die gewag maken van zijn hypocrisie en hem typeren als een exemplarische farizeeer.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:35]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:34
Nee hoor wettelijk is dat geen werk weigering! Ook had hij volgens de wet het nogmaals moeten vragen en daarna schriftelijk aangetekend te melden. Alleen dan kan je pas spreken van werkweigering nu is het een misverstand en kan Groningen hem niet straffen. Ontslag houd in dat Groningen zijn contract moet afkopen en dat gaan die arme Groningers echt niet doen.
Vind ik leuk
slapss +3283
maandag 12 februari 2018 om 10:53
Jij was erbij natuurlijk. Je bent een domme gast als je conclusies trekt op basis van aannames, ArieDOMbarie!
Vind ik leuk
Quareck +5502
maandag 12 februari 2018 om 10:57
Volgens mij zegt hij alleen wat er gebeurd zou kunnen zijn. En dat je juist weinig zinnigs kan zegen over deze zaak. Ik ben het ook niet altijd met Arie eens maar hier heeft hij wel een punt :)
Vind ik leuk
slapss +3283
maandag 12 februari 2018 om 11:01
Dus zijn eerste reactie.. dat zijn geen aannames volgens jou?

Hij probeert het daarna een beetje goed te praten. Dat klopt maar wat er daarvoor gezegd wordt door hem.. Dat is hoe hij DENKT.
Vind ik leuk
Quareck +5502
maandag 12 februari 2018 om 11:06
Gevolgd door reacties met aannames maar dan compleet andersom. Als je het zo bekijkt bestaat deze site uit aannames. Oorzaak/gevolg, kettingreactie, geef het maar een naam, maar moet je hem dan direct persoonlijk aanvallen?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:08
Goh, iemand dom noemen en dan zelf met zo'n reactie komen.

Ik moest even heel hard denken wat er nu toch weer achter zat, want er is op een teen van je getrapt. Maar Faber is natuurlijk iemand met een PSV verleden... Excuses dat ik hem dom noemde. Hahaha.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 13:10
Je krijgt nu wel een beetje een koekje van eigen deeg ofnie Arie, ik wil echt niet stoken of lullig doen, maar anderen merken nu ook je obsessie voor antwoorden en de waarheid op terwijl je zelf ook niet alle kennis in pacht hebt, misschien anderen in hun waarde laten en niet meteen mensen betichten van leugens en geen kennis te hebben van zaken, nogmaals ik wil geen k*t opmerking maken maar het is misschien iets om over na te denken...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:16
Spot on.
Vind ik leuk
Degraaf +13977
maandag 12 februari 2018 om 11:13
Leer nu eerst eens goed lezen, hij geeft een voorbeeld. Jij bent de DOMME hier!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:17
Ssssst, Faber is oud PSV. Had ik me ook niet gerealiseerd....
Vind ik leuk
slapss +3283
maandag 12 februari 2018 om 11:21
"Faber gooit het in de media om z'n eigen hachie te redden. En Faber dacht toen. Oh hij wil niet.

En dat noem jij dan een voorbeeld? Dat is een aanname.
Vind ik leuk
HanV +3150
maandag 12 februari 2018 om 11:41
Faber stopt toch na dit seizoen bij Groningen, hij zal gewoon proberen dat te doen zonder in de nacompetitie te komen.
Vind ik leuk
cj_fey +3273
maandag 12 februari 2018 om 11:57
VP bezoekers en (begrijpelijk) lezen, is sowieso een slechte combinatie.... :(
Vind ik leuk
mcmodd +18701
maandag 12 februari 2018 om 11:32
Slapps, je moet eens leren lezen. Arie trekt hier echt geen conclusies op basis van aanames. Hij geeft letterliijk aan hoe grote mensen dat onderling regelen en hoe je zoiets naar buiten toe communiceert. Arie heeft hier een heel sterke bijdrage geleverd en dan betitel jij hem als een domme gast. Trek zelf je conclusie en bied je excuses aan zou ik zeggen.
Vind ik leuk
slapss +3283
maandag 12 februari 2018 om 11:49
Nee hij probeert een denkwijze van Faber te schetsen maar niemand van ons kan oordelen over iets waar er kilometers van af staan. Daarbij in iemand anders z'n hoofd kijken is erg knap. En dan zeggen dat ik moet leren lezen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:05
pfffff. Serieus Slapss :')
Vind ik leuk
slapss +3283
maandag 12 februari 2018 om 14:08
Ja serieus Arie. En je weet heel goed dat je hiermee reacties zou uitlokken want anders laat je je laatste opmerking wel achterwege. Jij weet heel goed dat Faber ex-PSVer is en je wilt die reacties maar al te graag. Dan kan je krijgen ook. Volgens mij is het wel duidelijk bij de mensen wat voor persoon jij bent.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:08]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:10
Haha wat een onzin man. Wat boeit mij het nou dat ie PSV'er is. Ik was serieus verbaasd dat jij hier weer zo heftig moest reageren, maar je bevestigt hier aardig dat mijn vermoeden juist is. Je reageert hier alleen maar als een gebeten hond omdat het een oud-psv'er betreft.
Dat maakt het behoorlijk sneu weer allemaal.
Vind ik leuk
slapss +3283
maandag 12 februari 2018 om 14:14
Nee Arie. Het is sneu om een reactie te plaatsen waarvan je weet dat dit vijandige reacties oproept. Dat is sneu. En je zal dit blijven ontkennen dat weet ik wel.

Je vermoeden klopt inderdaad. Omdat je reactie zo slecht is moest ik er wel op reageren. Allemaal aannames. Niks onderbouwt.

Heb jij een gesprek gehad met Faber? Dat je zijn denkwijze zo goed weet te vertellen? Nee natuurlijk niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:15]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:17
Man hou op met dit slappe gedoe.
Ik denk bij een trainer van Groingen op geen enkele wijze dr aan dat het een oud-PSV'er is. En wat ongelofelijk zielig dat dit voor jou wel geldend is om te reageren.

Je laatste vraag bevestigt wederom dat je echt geen idee hebt hoe dom je hier reageert. Dr zijn inmiddels heel wat mensen die je het hebben proberen uit te leggen. Heeft geen zin kennelijk.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 12:07
Arie wil gewoon altijd een antwoord of precies weten wat er is gebeurd of hoe het zit, moet je ff doorheen kijken.
Vind ik leuk
mcmodd +18701
maandag 12 februari 2018 om 12:12
Als het echt jouw mening is dat niemand van ons kan oordelen over iets waar we kilometers vanaf staan, dan is het ook echt niet mogelijk dat jij over de mening van Arie kan oordelen. Arie kwam namelijk niet met een oordeel maar onthield zich juist van een oordeel. De denkwijze van Faber is ook niet door jou te beoordelen, maar dan kan je hem ook niet verdedigen. Dat hoeft natuurlijk ook niet, Faber is mans genoeg om zichzelf te beoordelen, of hij dat in dit geval ook kritisch doet blijft voor jou, voor mij, voor Arie en voor heel Groningen, maar vooral in Timboektoe een heel grote vraag.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 14:47
Ik vind dit altijd zo'n cliché maar ik gebruik 'm toch, ik had van jou meer verwacht mcmodd.. "Arie kwam namelijk niet met een oordeel" wijst erop dat je heel zijn reactie van 10.45 hebt gemist. Ik kan me heel goed vinden in het relaas van slapss, buiten zijn stelling om dat Arie reacties probeert uit te lokken. Volgens mij heeft Arie gewoon geen idee wat voor een hypocriete opmerking hij gemaakt heeft. En zoals gezegd had ik van jou wel verwacht dat je dit ook zou inzien. Enfin, ik wil Arie niet groter maken dan hij is, maar slapss heeft mijns inziens in grote lijnen gewoon gelijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:49]
Vind ik leuk
JustH +8804
maandag 12 februari 2018 om 12:24
Arie heeft wel degelijk een punt.
Niemand hier weet het precies, en dat schrijft hij,
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 14:50
Nadat hij in een reactie 5 minuten eerder precies gedaan heeft of juist hij de hele situatie kent, een hypocrisie die zo schrijnend is dat ik er uren later nog steeds over doorpraat.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:15
Het morele kompas van de bombastische en speculatieve passant in aan Abdelhak Nouri gerelateerde topics is illustratief voor zijn flagrante hypocrisie.
Vind ik leuk
SimonSays +2703
maandag 12 februari 2018 om 15:16
Ik ga de rest van de middag gebruiken om dit eens goed op mij in te laten werken :p
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:21
Speculeer er eens op los in aan Abdelhak Nouri gerelateerde topics. Gewoon voor de statistiek.

Vind ik leuk
JustH +8804
maandag 12 februari 2018 om 15:23
Je kan het van Arie aannemen of je kan er complotten bij bedenken. Maar dan denk je slecht. Als je dat wil moet je het lekker doen. Of je er een leuker leven van krijgt is een andere discussie.
Vind ik leuk
zwollie +6086
maandag 12 februari 2018 om 13:16
Lars Veldwijk mag zo van mij terugkomen bij PEC Zwolle.
Vind ik leuk
Farmer +8307
maandag 12 februari 2018 om 15:25
Ja, dat gebaar zegt idd niks natuurlijk, daar kun je van alles uit concluderen. Zoals ik las, was de afspraak dat Veldwijk er in zou komen voor Mahi(die ook al 84 minuten liep te klooien, net als van Weert, maar 'mahi kon door', dus mocht Veldwijk verder met warmlopen. Kan e bij zo'n situatie, de frustratie ook wel voorstellen.
Veldwijk verklaarde dat hij had gemisinterpreteerd dat hij dus niet meer voor Mahi er in kwam, dat hij dus'totaal niet meer gewisseld werd, dát was zijn teleurstelling, want hij had wel bijna een helft lopen warmlopen? Zoiets?

T blijft suggestief natuurlijk, maar ik zie ook wel wat logica in de theorie dat 'Faber zo zn hachje probeert te redden'.
Vind ik leuk
Farmer +8307
maandag 12 februari 2018 om 20:54
Zoiets denk ik ook. Veldwijk ziet als aanvaller ook, dat vWeert en Mahi er al 84 minuten niks van bakken voorin, logisch dat hij ook wil proberen iig. 'De afspraak was dat hij voor Mahi zou invallen'. Maar mahi kon nog door... Tja.. das dan ook niet volgens afspraak, en bij een 0-0 stand, wil je als spits toch nog wel een éérlijk kansje krijgen met je invalbeurt, ipv voor de statistieken nog op een wedstrijdformuliertje te komen?
Al was het alleen maar om dr nét zo'n shitbal in te prikken, en zn gram te halen: dat is toch precies de motivatie waar je een spits bij zo'n stand, het veld mee in wil sturen?

Faber 'zag het toch weer eens anders' en zag af van zn afspraak om Veldwijk iig nog 10 minuten te geven....En misinterpreteerd Veldwijk's werpgebaar - na láng warmlopen - als werkweigering. Nee, zeg i kdan Faber's eigen domme schuld, je laat je spits geen helft warmlopen om dan te zeggen 'Oh ga nog maar even zitten'.. Wat ben je dan voor een amateur :P

Maar, het is en blijft gissen natuurlijk.
Dat Veldwijk iig terug is gezet naar de beloften zegt ook niet heel veel. Als hij écht werk geweigerd had, in déze situatie, dan was Nijland ook niet coulant geweest. Stugge noorderling, maar ook nuchter: Niet willen werken, ok dan ook géén werk, en géén salaris.

'Ga niet langs Start, U ontvangt géén 20.000 euro salaris' :P
Vind ik leuk
MojoRisin +8221
maandag 12 februari 2018 om 10:50
Dit Groningen is echt het slechtste wat ik ooit gezien heb en dan krijg je vanzelf zulke toestanden.. Tijd voor een grote schoonmaak de komende maanden..
Vind ik leuk
mcmodd +18701
maandag 12 februari 2018 om 11:42
Zoets als in de zomer bij Ajax? Of toch weer anders? Er waren toch ook wel wat goede aspecten aan FC Groningen te ontdekken hoor. Alle clubs, ook Ajax, Feyenoord en PSV hebben wel eens met een behoorlijke terugslag te maken, laat FC Groningen nu ook gewoon een club zijn waar dit voor kan komen. Iedereen vind aan het eind van de competitie een stand op zijn schermpje om te zien wat de resulte is van het seizoen. Een analyse is dan niet zo moeilijk te maken en dan maar weer gaan met die banaan. Leer van de situatie en verbeter je, zo gaat het nu eenmaal in heel het leven.
Vind ik leuk
MojoRisin +8221
maandag 12 februari 2018 om 11:52
De klad zit er aardig in hoor de laatste jaren, de bekerwinst verbloemt dat ietwat.. Teruglopende bezoekersaantallen, gisteren was het ongeveer halfvol.. Komt door de resultaten en lelijke voetbal..
Er moet gewoon wat gebeuren, Groningen heeft genoeg resources om stabiel linkerrijtje te draaien..
Vind ik leuk
mcmodd +18701
maandag 12 februari 2018 om 12:07
Ja, maar dat klinkt een stuk beter. Natuurlijk gaan ze er wat op verzinnen en misschien wordt het ook wel tijd om met een grote publiekstrekker als Arjen Robben op de proppen te komen. Maar dat moet hij dan wel dit jaar willen en hij zal toch ook wel graag een hele goede trainer voor de groep willen zien.
Vind ik leuk
RebelVox +4883
maandag 12 februari 2018 om 13:47
Groningen maakt de laatste jaren verkeerde keuzes wat trainers betreft. Faber is een prutser en past qua voetbal niet bij Groningen.
Deze trainer kon wel een kloon zijn van Cocu, winnen met lelijk voetbal.
In Amsterdam pruimen ze dat niet, maar in Groningen helemaal niet.
Leuk aanvallend voetbal en je hebt dat stadion zo weer vol.
Niet met dat afbraakvoetbal van nu.

En dat deze prutser zich nu weer achter de rug van zijn spits verschuild is helemaal laf.
Vind ik leuk
Teo Smith +19150
maandag 12 februari 2018 om 10:51
Lekker terug naar pec.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:58
Fons wilde hem er graag bij hebben.
Vind ik leuk
Pec010 +1546
maandag 12 februari 2018 om 11:48
Hij is van harte welkom, is beter dan onze huidige spitsen.
Vind ik leuk
Het Brein +2970
maandag 12 februari 2018 om 14:18
Precies, daar deed hij het goed. En wat is het met PEC dit seizoen om zonder spits te spelen??
Vind ik leuk
Quareck +5502
maandag 12 februari 2018 om 10:55
Woehoewww een soap, ik gok op welles/nietes/welles/nietes.. met als uitkomst dat het beter is dat ze niet samen verder gaan, contract wordt ontbonden en veldwijk kan gaan en staan waar hij wil.

Edit na update: mag ik ook een keer gelijk hebben? :)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:18]
Vind ik leuk
Ryan82 +824
maandag 12 februari 2018 om 10:58
Enige wat Groningen kan redden is Robben. Supporters komen massaal niet meer naar het stadion.. Zou de selectie voor 30-40% verkopen, nieuwe technische staf. Zit daar totaal niet goed. Maar dat ziet elke idioot nog wel :p
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:06
pfff het wordt met de week kanslozer.
Vind ik leuk
Rjc1980 +1096
maandag 12 februari 2018 om 11:10
Dan kan hij naar Roda komen... wordt hij vaste spits :)
Vind ik leuk
Rodajc +7843
maandag 12 februari 2018 om 11:16
Schahin is beter.
Vind ik leuk
Rjc1980 +1096
maandag 12 februari 2018 om 14:17
als 2e spits :)
Vind ik leuk
RtdDub +6900
maandag 12 februari 2018 om 11:11
Gut, slippendragers die het verhaal van de trainer onderschrijven.
Tsja.. je moet wat als je hoopt mee te mogen naar zijn volgende club.
Vind ik leuk
peinke +1670
maandag 12 februari 2018 om 11:12
Bij een werkweigering in het bedrijfsleven sta je buiten en heb je nergens recht op. Werkloos door schuld. Maar het mag duidelijk zijn dat voetballers schijt hebben aan al die normale regels. Ze weigeren gewoon en dan gaat ome Jans praten met Veldwijk en wordt weer in genade aangenomen. Ze zullen waarschijnlijk eerder afscheid nemen van Faber en Buys direct laten starten of Jans die dan alsnog het karweitje mag afmaken inclusief die druiloor Veldwijk. Wat een zooitje bij Groningen. Ik had nog een beetje stille hoop dat die club weer een impuls kon krijgen door Robben dit seizoen naar Groningen te halen als speler/manager en Erwin Koeman als hoofdtrainer aan te stellen. Jammer, de Trots van het Noorden valt van z'n sokkel en huppelt van incident naar incident. Lekker sfeertje!

Tip! Tijd om Nijland te vervangen en nieuw elan brengen in de club. Het is teveel old-boys-club aan het worden.
Vind ik leuk
Farmer +8307
maandag 12 februari 2018 om 22:27
Niet om je uit je zeep-bel te prikken, maar je weet zo naderhand toch wel dat de regels en wetten alleen maar voor jan-met-de-pet gelden?

Als je 'geld' hebt, kom je overal mee weg.
Wordt je als armoedzaaier gepakt met 50 gram coke, ga je de bak in voor bezit en dealen. Heb je 2 mil op je rekening, dan ga je naar 'rehab om af te kicken'.... :P
Beter voorbeeld? Die arabische miljardair die 'per ongeluk een 14 jarig meisje zwanger had gemaakt omdat hij nog wat ropsel op zn hand had, en gestruikeld was en....ja, zo per ongeluk.. ja... "...

Maar 'tijd om Nijland te vervangen'. eerhm.. En wie heeft de autoriteit om Nijland te ontslaan dan? En wie zou hem moeten opvolgen?
Daarbovenop; T is vooral dankzij Nijland's inzet dat Groningen nu, nog steeds, zwárte cijfers schrijft, en een positief eigen vermogen heeft. Als je kijkt naar de teleurstellende prestaties van het afgelopen anderhalf seizoen, mag dat iig nog een complimentje verdienen.

Nee Nijland zit gewoon ook met zn handen in zn haren. Heeft voor hete(re) vuren gestaan in het verleden maar dit is weer een ander soort crisis. Nieuw leermoment, maar ik denk wel dat Groningen hier als club toch wéér sterker uitkomt. En dan, pas dán, zal Nijland wellicht een opvolger gaan 'groomen'.

ps; 'Robben na dit seizoen naar Groningen te halen": Dat ligt niet aan Groningen hé ;) Robben moet dat zélf willen. De rode loper wordt uitgerold bij het minste seintje, dat is geen publiek geheim :P
Erwin Koeman als hoofdtrainer klinkt leuk, maar je weet net zo goed als ik, en de rest hier dat Erwin een hogere ambitie heeft dan onze Eredivisie.
Ik zie nog wel een mogelijkheid dat deze beide heren over een jaartje of... 10, Definitief de scepter van Nijland overnemen als AD en TD, en met hún connecties en naam, Groningen weer een stap verder brengen.
Zou de Nederlandse competitie ook ten goede komen; Paar 'oude vedettes' met een uitstekend netwerk aan connecties van Engeland tot Italië en zelfs Barcelona zelf... maar goed, net als met Robben: Dat is een zéép-bel!
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:27]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:12
Mag in Arnhem op de bank komen zitten inplaats van Castaignos.
Vind ik leuk
peinke +1670
maandag 12 februari 2018 om 11:23
Zou ik niet aan beginnen, ook al schaar ik die Castaignos in de zelfde categorie. Die Veldwijk begint je naar 2 wedstrijden al de strot uit te hangen. Onruststoker en luie donder. We hebben hem leren kennen in Zwolle.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:24]
Vind ik leuk
Pec010 +1546
maandag 12 februari 2018 om 11:49
Ik heb hem in Zwolle leren kennen als een prima spits en zie hem graag weet terug keren. Is beter dan wat er nu in de spits loopt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:23
Faber had zelf nog niet moeten bekendmaken dat hij er aan het einde van het seizoen er mee stopt bij Groningen, dan kan je zulke acties gaan verwachten, zeker als de resultaten tegenvallen.. Spelers krijgen toch schijt aan de trainer..
Er zal ook wel meer meespelen waarom hij weigert in te vallen.. Wij zien alleen dit..
Vind ik leuk
Farmer +8307
maandag 12 februari 2018 om 22:34
Faber had bij het interview, na de wedstrijd, geen details moeten vertellen aan de journalist, als hij nog niet met de speler gesproken heeft over de kwestie. Nu heeft hij zichzelf, en de speler in een onmogelijke situatie gebracht, waar als hij zich op de vlakte had gehouden met een algemeen antwoord als "daar wordt intern nog even over gesproken" bv, dan was dit gewoon een sissertje geweest, Nu staat er moord en brand in de voetbaltabloids.
Die Faber lijkt wel een beetje de media op te zoeken ergens zo. Belangstelling kweken? Hmm, doet ie dan wel opde verkeerde manier.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat een Veldwijk, bij een 0-0 stand, en 2 prutsende spitsen, wéigert in te vallen. Morrend publiek, zelf ontevreden over zn speeltijd: Dan is DAT toch dé uitgelezen kans om die coach zn ongelijk te bewijzen? Ik kan me eigenlijk geen één speler indenken die zó zou beredeneren als Faber doet voorkomen nu, iig.
Maar idd: er speelt meer mee, wij weten alleen het door-de-media-opgepronkte-topje van de ijsberg'.
Of beter 'figuurlijk uitgedrukt' wellicht: "KIJK MENSEN! ZO ZIET EEN IJSBERG ER UIT!! ENG HE!! VERSCHRIKKELIJK HE!! OOOEH!! BOEE IJSBERG!! BOOEEE!!" ... en maar opjutten voor de sensatie. f*ck de realiteit, of objectiviteit...

Misschien wás er wel helemaal niks loos :P
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:35]
Vind ik leuk
remakil +4140
maandag 12 februari 2018 om 12:18
Tuurlijk steunen de assistenten Faber, dat lijkt me logisch. Ze geven pas af op hem, als hij is ontslagen. Nu moeten ze echter meelullen met de “baas”... zo werkt dat nu eenmaal...

Vind ik leuk
Kopsterk +6953
maandag 12 februari 2018 om 13:00
Lars moet Veldwijken naar een andere club, ik ruik een transfer naar Zwolle...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:00
Met dank aan Faber die heeft het goed voor elkaar gekregen door vies speleltje te spelen via de media niet hij wordt op straat gezet maar Veldwijk.
Vind ik leuk
035 +2684
maandag 12 februari 2018 om 13:06
Je weet helemaal niets Bien. Dan is zo reageren niet slim.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:02
Makkelijker gezegd dan gedaan. Succes FC Groningen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:03
Lekker samen met je vlog-meisje Monica naar de VS gaan ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:05
Ik heb niks met die 2 aandachtsgeile hoeren Veldwijk en Monica maar Faber heeft het wel vies gespeeld.
Vind ik leuk
0260165 +613
maandag 12 februari 2018 om 13:05
Ruilen voor Castagnios?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:05
Was te verwachten.
Ik denk niet dat Groningen het geld heeft om hem op de tribune te zetten en met het tweede te laten meetrainen voor de rest van zijn contract
Vind ik leuk
stratumseind +128133
maandag 12 februari 2018 om 13:05
Clubs zullen in de rij staan.....
Vind ik leuk
Mitchy10 +1863
maandag 12 februari 2018 om 13:14
Lachwekkend. Die Faber creeert alleen maar onrust. Op Mahi na nul spelers die aanvallend eredivisie waardig zijn. Van Weert laat week in week uit zien dat het niveau voor hem te hoog is. Faber gooit wekelijks de opstellingen om en maakt nul spelers beter. Met deze trainer mogen ze zich in Groningen zorgen maken over lijfsbehoud in de eredivisie. Spelers als Warmerdam, Mahi, Veldwijk, Padt hebben zich al lang bewezen in de Eredivisie, echter laat Faber nul spelers op niveau spelen.
Vind ik leuk
Leeuw +4366
maandag 12 februari 2018 om 13:20
Die gaat naar Manchester City :-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:21
Vervroegd ouderschapsverlof ...
Vind ik leuk
BS +901
maandag 12 februari 2018 om 13:23
Lekker op Veldwijk afschuiven dat het zo slecht gaat in Groningen. Ze hadden beter Faber gelijk op straat kunnen schoppen, daar begint alle ellende.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:23
Je moet dingen wel kunnen afwegen naar wat het beste is voor de club.
Veldwijk is een redelijke spits die in een normaal team , redelijk zal presteren in plaats van slecht zoals nu.
Hij presteerd dit seizoen ondermaats maar wie niet bij groningen.
De enigste die er boven uit springt elke week is de keeper.
En dat zegt alles maar dan ook echt alles over het team.

Hem nu van de hand doen is het slechtste wat je kan besluiten als club.
Laat eerst maar is zien dat je in de jeugd een opvolger heb lopen die kan presteren in het 1ste van Groningen.

Heb je die niet zoals ik vermoed dan zal je noodgedwongen moeten wachten tot aan het einde van het seizoen zodat als je hem verkoopt je tegelijkertijd ook een nieuwe spits voor terug kan halen.

Ze staan op dit moment 13de in de competitie , ze hebben maar 3 punten meer dan de nummers 14 en 15 van de competite en maar 6 punten meer dan Roda JC.

Wil je de kans vergoten om degradatie te gaan voetballen dan moet je hem inderdaad verkopen.

Ze willen nu een uiterst statement maken , maar het zou letterlijk achtelijk zijn als ze hier echt mee door gaan.

Het beleid is al zeer slecht van Groningen , als ze deze stap zetten dan gaat het van slecht beleid naar wanbeleid.
Vind ik leuk
Gid010 +673
maandag 12 februari 2018 om 13:24
Ik denk dat het langzaam duidelijk geworden is wie liegt. Misschien willen ze het bij Groningen wel. Lars heeft nog doorlopend contract, dat gaan ze niet meegeven bij ontslag, kost te veel voor Groningen. Een verkoop lijkt meer voor de handliggend. Ze praten dat er nog transfermarkten open zijn in andere landen. Ik weet niet of Lars op dit moment die stap wilt maken, nu zijn vriendin Monica Geuze zwanger is
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:26
Het probleem zit hem niet bij Lars maar bij de trainer! Als je hem elke week meer dan een half uur laat warmlopen voor 5 minuten zou ik net zo reageren. Als Van Weert nou beter was oke maar ik heb nog nooit z'n beroerde spits gezien mist kans na kans. FABER OUT!!!!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:26
Mocro Mahi zegt dat ze Veldwijk en Geuze maar dood hadden moeten schieten en die komt bij Imam Ronnie Jans in warme handen en een grote knuffel...Veldwijk doet een wegwerp gebaar en moet a la minuut weg.

Wat een klote club is dat Groningen toch...geen wonderen dat er 6 man en een dooie paardenkop op de tribune zat
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:55
Het is inderdaad te zielig.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:32
Akkefietje aangrijpen om hem op staande voet te kunnen ontslaan? Dan hoeven ze immers niks te betalen...

Nou, als er geen dossier ligt met meerdere overtredingen zal dat ene wegwerpgebaar nooit stand houden bij de kantonrechter en wordt het gewoon tot einde contractduur doorbetalen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:35
Had hem liever bij ons gezien dan die Kvasina.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:42
Wat er wel en/of niet waar is.. Dit was gewoon de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Het botert al maanden niet tussen Faber en Veldwijk, dit is het gevolg daarvan. Er zijn louter verliezers.. Faber presteert het slechtste van alle trainers die ooit in Grunn hebben gewerkt, heeft het laagste winstpercentage. Veldwijk wordt gehaald als grote meneer en ik vind hem ook meer dan bruikbaar.. Echter, Faber switcht naar een verdedigende speelwijze en laat daarom v. Weert staan omdat hij meer werk kan leveren..
Vind ik leuk
mgtow +600
maandag 12 februari 2018 om 13:52
Die vriendin van hem heeft echt een goeie invloed op hem zeg.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:54
Na 40 minuten warm lopen was ie er wel klaar mee toch.
Hij ging gewoon terug op de bank zitten, opgewarmd en klaar om in te vallen.

Faber is gewoon een lulletje rozewater die dat niet snapt en het als werkweigering ziet.

Het wordt alleen maar zieliger bij onze lokale FC!
Faber raus!
Vind ik leuk
Cookee +8510
maandag 12 februari 2018 om 13:55
Moeilijke spelers allemaal bij Groningen???
Of zou er iets mis zijn met de club.
Veldwijk was een prima spits dacht ik, Idrissi was dat en Mahi ook en elke keer ontstaan er problemen bij die club, dacht dat Ron Jans goed in communiceren was?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:03
We weten het allemaal beter dan diegene waarom het draait. Feit is dat Veldwijk werk heeft geweigerd en in het bedrijfsleven word je dan op staande voet ontslagen. FC-Groningen stelt nu voor hem op een transferlijst te zetten daar er nog landen zijn waar de transferperiode nog open is. Het is aan Veldwijk of hij daar in mee gaat. Voetballen doet hij bij FC-Groningen niet meer, dus heeft de keuze, of transfereren of op de tribune plaatsnemen, uiteraard dan zonder uitbetaling van salaris. Ik persoonlijk ben blij dat de club deze beslissing heeft genomen omdat Veldwijk al driekwart jaar een luis in de pels van FC-Groningen is, en een splijtzwam in de selectie.
Vind ik leuk
Het Brein +2970
maandag 12 februari 2018 om 14:16
Sörloth: mag vertrekken
Hoesen: mag vertrekken
Idrissi: mag vertrekken
Mahi: mag vertrekken
Veldwijk: mag vertrekken

Bizar dit! Wat een beleid daar in Grunn..
Vind ik leuk
Vak-DD +10702
maandag 12 februari 2018 om 14:39
Ontslaan en in heel Nederland weigeren weer aan te nemen, werkweigeraar !
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:58
Slecht nieuws, nou komt zijn interlandcarriëre voor Zuid-Afrika in het geding :+)
Vind ik leuk
Utca030 +6150
maandag 12 februari 2018 om 16:03
Gaat als grote mensen rond de tafel zitten. Denk dat Groningen veldwijk nog hard nodig zult hebben.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:06
Veldwijk in de derde divisie tegen clubs als Capelle...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:08
Weg met die onrust maker
Vind ik leuk
Mojo +44
maandag 12 februari 2018 om 17:10
Nou dat is lekker voor de beloften , krijg je een speler die zich te goed voelt om 10 minuten in te vallen. Zit je maar mooi mee . Gepaster zou zijn om hem tijdens de training op de bank te laten zitten en 10 minuten voor het eind van training laten warmlopen en vervolgens in zijn eentje laten trainen .
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:26
Binnen de selectie van Groningen hebben nu meerdere akkefietjes met trainer/coach Ernest Faber plaats gehad. Kennelijk kan hij dus moeilijk om gaan met karaktervolle spelers. Dus als er een eruit moet is het onze carnaval vierende Faber wel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:38
Echt zo een cultuur dingetje. Te trots en arrogant.

Al dit soort Veldwijkjes strik om doen en weggooien.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:12
Deze humor mag ik wel. Flikker hem het land uit, die verongelijkte spits!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:02
Ze kunnen beter Faber op non-actief zetten, want die man maakt er echt een puinhoop van. Groningen mag van geluk spreken dat de concurrentie het nog slechter doet, maar ze moeten echt oppassen dat ze straks niet nacompetitie hoeven te spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Groningen komt met korte verklaring en zet Veldwijk terug naar beloften