'Gepasseerde oud-Ajacied niet blij met Spurs: Real en City geïnteresseerd'

    'Gepasseerde oud-Ajacied niet blij met Spurs: Real en City geïnteresseerd'

    Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 16:31ma 12-02-2018 om 16:31

    Toby Alderweireld maakt geen deel uit van de selectie van Tottenham Hotspur voor de Champions League-wedstrijd tegen Juventus dinsdag. Volgens de Britse kwaliteitskrant The Telegraph brengt dat zijn toekomst bij de Londense club in twijfel.

    Alderweireld stond drie maanden aan de kant met een hamstringblessure, maar maakte vorige week in het FA Cup-duel met Newport County zijn rentree. Hoewel de oud-Ajacied zich daarna fit verklaarde voor de topper tegen Arsenal, deed manager Mauricio Pochettino geen beroep op hem. Dat Pochettino hem nu ook niet meeneemt naar Turijn, zet mogelijk kwaad bloed.

    The Telegraph denkt dat de beslissing om Alderweireld te passeren van invloed kan zijn op de contractonderhandelingen. De verdediger moet nog altijd instemmen met een nieuwe verbintenis. Hij ligt momenteel tot medio 2019 vast, met een optie voor nog een jaar. Vanaf volgend jaar zomer wordt echter een transferclausule van 28 miljoen euro actief.

    Dat is in de huidige markt een schijntje, waardoor de Spurs Alderweireld mogelijk komende zomer al moeten verkopen. Manchester City, Chelsea en Real Madrid zijn allen geïnteresseerd in de 28-jarige mandekker.

    Plaats een reactie

    maandag 12 februari 2018 om 16:34
    Er waren er een hoop die hem maar niks vonden, toen hij nog bij Ajax speelde. Toch uitgegroeid tot een verdediger van formaat!
    Vind ik leuk
    yuuup +9937
    maandag 12 februari 2018 om 16:41
    Typisch Nederlands om talenten snel weer af te schrijven als ze niet meteen doorgroeien naar de top, maar even een jaartje extra nodig hebben.
    Suarez en Eriksen zouden het ook volgens velen niet redden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11684
    maandag 12 februari 2018 om 17:45
    Hoe jij het nu bekijkt is natuurlijk wel heel makkelijk, er worden inderdaad heel veel talenten en spelers van Ajax bestempeld als mislukkelingen die nooit in de top komen, daar zitten dus ook zeker verkeerde beoordelingen tussen echter zijn er ruim genoeg spelers waarvan werd gezegd dat ze het niet gingen halen en het ook daadwerkelijk niet haalde. (Fischer, Boilesen, Bazoer, Sinkgraven (?), Sulejmani en zo kan je door blijven gaan.)
    Vind ik leuk
    yuuup +9937
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:19
    Het is inderdaad makkelijk om te denken dat ik het alleen over Ajax-talenten heb, maar dat is dus niet zo.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    maandag 12 februari 2018 om 16:47
    Ik vond m wel passen bij Ajax.. ik bedoelde verthongen sorry! Haha
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    Maan88 +4693
    maandag 12 februari 2018 om 18:55
    Klopt, vond hem bij ajax prima maar zeker niet geweldig. Had niet verwacht dat hij niveau van spurs aan zou kunnen, laat staan een uitblinker te zijn op het huidige spurs niveau wat momenteel gewoon Europese top is. Het kan natuurlijk door mijn anti ajax bril komen dat ik het toen niet zag of niet wilde zien. Zo eerlijk ben ik dan ook weer. Maar heeft zich enorm goed staande gehouden en door ontwikkeld. Dat deze teams geïnteresseerd zijn zegt wel iets. Ben benieuwd of hij nóg een stap hoger aan kan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:37
    Opbouwend is hij nooit goed geweest imo. Verdedigend wil hij nog best wel eens een aardig potje kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:38
    Is bijna gratis 28 miljoen
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6631
    maandag 12 februari 2018 om 17:52
    Wat wil je ook met Sánchez voor je.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 17:54
    Niet voor niets Sanchez gehaald en die speelt gewoon goed,nu al na een half jaar,is sneller,dodelijker,Aldeweireld heeft natuurlijk meer ervaring, tegenwoordig krijgen spelers niet veel krediet, dubbele bezetting bij Topteams daardoor zitten bij PSG,ManU, ManC,Real en Spurs gasten op de bank die overal anders( behalve bovenstaande clubs) direct in de basis komen.Big Money,Big Problems.
    Vind ik leuk
    Sanders +4129
    maandag 12 februari 2018 om 18:57
    City spijt er wel weer schaamteloos wat olie druppels tegenaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws