Ik rij net weg bij een cursusdag en zie dat mijn berichtenbox is ontploft

    "Ik rij net weg bij een cursusdag en zie dat mijn berichtenbox is ontploft"

    woensdag 14 februari 2018 om 19:20

    FC Groningen bracht woensdag naar buiten dat Danny Buijs na dit seizoen Ernest Faber opvolgt als hoofdtrainer. Buijs tekent een contract voor twee jaar bij de Groningers. De trainer, die overkomt van Kozakken Boys, is 'trots en blij'.

    "Ik rij net weg bij een cursusdag en ik zie dat mijn berichtenbox is ontploft", zegt Buijs tegen RTV Noord. Voordat Buijs aan de slag kan moet hij eerst nog de cursus coach betaald voetbal afronden. Daar heeft de nieuwbakken hoofdtrainer van Groningen echter alle vertrouwen in. "De planning is dat we eind april of begin mei het afronden."

    Buijs is geen onbekende voor Groningen, want hij kwam als speler ook al uit voor de huidige nummer dertien van de Eredivisie. "Ik ben toen wat vervelend weggegaan, midden in het seizoen, maar ik heb een ontzettend goed gevoel overhouden aan die periode bij FC Groningen. Ik heb ook veel contact gehouden met de mensen." Buijs wordt later, op een nog onbekend moment, gepresenteerd.

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Is Buijs de geschikte kandidaat voor FC Groningen?

    (3088 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 februari 2018 om 19:22
    Lijkt me een goede trainer voor Groningen, jammer dat hij niet de opvolger van steyn word bij vvv.
    Vind ik toch een mooiere club
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    woensdag 14 februari 2018 om 19:49
    Een goede trainer?
    Ik begrijp dat hij nog trainer moet worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:52
    Dus ik begrijp hier uit dat jij hem niet ken? Is al een paar jaar trainer hoor. Het is alleen zijn eerste betaald voetbal club
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    woensdag 14 februari 2018 om 20:47
    dus kun je er nog geen ruk van zeggen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:50
    Van sommige weet je gewoon dat het goede trainers zijn of worden. Karakter is ook belangrijk
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    donderdag 15 februari 2018 om 08:57
    van top spelers, die bij topclubs al in de kleedkamer meer te vertellen en invloed hadden dan een trainer misschien.
    Maar niet van een middelmatige speler....
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    woensdag 14 februari 2018 om 21:48
    Ja klopt, maar hij moet nog trainer/oefenmeester 1 worden
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    woensdag 14 februari 2018 om 23:34
    Nederland papiertjesland!
    Dus als je het diploma 'Coach Betaald Voetbal' hebt ben je een goede trainer?
    Echt onzin, volgestopt met de regeltjes van de Nederlandse school. En je ziet waar het ons gebracht heeft.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    woensdag 14 februari 2018 om 23:35
    Zeg ik dat? Je heb het wel nodig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    woensdag 14 februari 2018 om 21:52
    Mag ik vragen waarom je vvv een mooiere club vindt dan Groningen? Gewoon uit interesse.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 21:55
    Groningen was een mooie club, maar jaren vind ik dat gewoon een stuk minder. En vvv heb ik altijd wel een koel clubje gevonden
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    woensdag 14 februari 2018 om 22:02
    Leuk woordgrapje ;-) maar interessant! Ik vind Groningen weer net meer hebben dan VVV, al kijk ik tegen beiden best neutraal aan.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:05
    Ja Groningen is een grotere club ben ik met je eens. Maar vvv is ook een leuk klein clubje net als heracles
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    woensdag 14 februari 2018 om 19:23
    Mooie vuurdoop dan in het betaalde voetbal.
    Heel veel succes.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:32
    Wint een keer van Rijnsburg en gelijk naar de eredivisie!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    woensdag 14 februari 2018 om 20:49
    Hij lijkt ten Hag wel.....
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:34
    Hij heeft nog geeneens zijn trainersdiploma en hij is al de opvolger van Faber. Komt natuurlijk doordat hij zo'n ontzettend goed gevoel heeft overgehouden aan zijn periode bij FC Groningen. Dan denkt iedereen ah okee dat gaat wel goedkomen met dat trainersdiploma. Hij is gewoon hardstikke geschikt als hoofdtrainer van een Eredivisieclub. Dat gaan ze bij de KNVB toch ook wel begrijpen? Vanwege dat ontzettend goede gevoel dat hij overgehouden had ondanks de best wel lullige manier waarop hij midden in het seizoen de club de rug had toegekeerd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 19:34]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:35
    Voor de zeikerds hier. Deze jongen eerst maar eens een eerlijke kans geven. Ook ron jans (en meerdere) zijn net als buijs zo begonnen. En uiteindelijk alleen maar beter op geworden. Ik heb er vertrouwen in, Het enige wat groningen nog moet doen is op zn minst 2 talenten binnen halen. Waaronder 1 die echt de leiding op het veld kan hebben.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    woensdag 14 februari 2018 om 19:48
    Wie geeft hem hier dan geen eerlijke kans?
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3527
    woensdag 14 februari 2018 om 20:34
    Een eerlijke kans geven? Nou ik vind het een gewaagde gok hoor, je praat wel over een prof club en niet over een derde klasser.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    woensdag 14 februari 2018 om 20:49
    mensen die iets over keizer zeiden, waren ook zeikerds.
    Heeft niets met zeiken te maken, het is gewoon een hele gewaagde keuze. Zeker omdat hij totaal geen ervaring heeft en daardoor geen krediet. 3 wedstrijden op rij verliezen en je hebt de poppen al aan het dansen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    woensdag 14 februari 2018 om 20:52
    Over poppen en dansen......daar weet Gio alles van, stank voor dank, na de Beker en na 18 jaar eindelijk het Kampioenschap te hebben gewonnen.
    He, Connie ?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    donderdag 15 februari 2018 om 08:56
    welkom in de wereld van voetbal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    donderdag 15 februari 2018 om 09:00
    Dank U wel Juffrouw Connie, beetje stout af en toe maar wel gastvrij.
    Vind ik leuk
    CPP +775
    woensdag 14 februari 2018 om 21:03
    Een talent die echt de leiding kan nemen in het veld. Moet niet moeilijk zijn om te vinden en zal dan ook graag naar Grunn komen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31788
    woensdag 14 februari 2018 om 19:39
    We gaan het zien. Denk niet dat het een goede combo is.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    woensdag 14 februari 2018 om 19:53
    Is er hier iemand die Kozakken Boys van dichtbij volgt en daadwerkelijk iets over de trainer Buijs kan vertellen.
    1 kantekening..als hij niet slaagt, kan hij dan wel op de bank zitten. Ik geloof dat Twente ooit eens zo'n constructie had.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2813
    woensdag 14 februari 2018 om 20:30
    Ik vind dit een uitstekende zaak! Gewoon een keer compleet anders denken en experimenteren met een jonge coach.

    Kent de club, cultuur en belangrijkste mensen binnen FCG. Is niet al te lang voetballer af, maar heeft toch al wat bagage als trainer.

    Hoop dat hij het redt
    Vind ik leuk
    Morris +22846
    woensdag 14 februari 2018 om 20:36
    Leuk voor Buijs. Voor mij de vraag in hoeverre jans graag een onervaren trainer wilde zodat hij wat meer kan regeren. Op tv een zeer oprechte man, de vraag is of hij ook zo is in het echt?
    Gezien dit slechte seizoen is een onervaren trainer niet logisch.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26495
    woensdag 14 februari 2018 om 20:40
    Slimme zet om Spijkerman naast hem te zetten voor het ontbreken van de broodnodige ervaring.
    Vind ik leuk
    Arvin +4279
    woensdag 14 februari 2018 om 22:07
    Was in zijn tijd als voetballer al coach ernaast. Had hem liever eerst bij een club in de jupiler league gezien dan bij Groningen. Is een talent op het gebied van coaching, maar deze stap lijkt me net te snel en net te groot.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 13:39
    al kan Buijs alleen maar 1% van zijn inzet en winnaars mentaliteit die hij als voetballer had overbrengen op een groep slappe zakken die er nu rond lopen bij FC Groningen dan is hij voor mij en vele andere supporters al geslaagd
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws