Harde kritiek richting Ajax-supporters: 'Doe dat lekker bij de amateurs'

    Harde kritiek richting Ajax-supporters: 'Doe dat lekker bij de amateurs'

    vrijdag 16 februari 2018 om 21:28

    Andy van der Meyde is hard voor de Ajax-supporters. De oud-voetballer heeft het opgenomen voor Hakim Ziyech, die tegen NAC Breda door de eigen aanhang werd uitgefloten en in zijn ogen meer respect verdient.

    "Ze moeten wat meer respect hebben voor hem", zegt Van der Meyde tegen Betweters. "Hij is de beste voetballer van Nederland en is iedere wedstrijd belangrijk en beslissend met passjes en goals. Als hij niet meedoet, missen ze wel heel veel kwaliteit op het veld. Ik vind ook niet dat ze hun eigen spelers moeten uitfluiten. Dat hoort gewoon niet. Ga dan lekker bij de amateurs staan en daar fluiten. Of blijf thuis en kom niet naar het stadion om je eigen speler uit te kafferen. Dat hoort niet."

    Van der Meyde vindt het nog te vroeg om al na een paar wedstrijden te oordelen over de prestaties van Erik ten Hag. "Dat is nog wel een beetje vroeg. Hij wil zijn team naar zijn hand zetten. Ik moet zeggen dat de laatste wedstrijd thuis (tegen FC Twente, red.) niet denderend was. Ik kreeg een beetje een nasmaak van de periode onder Martin Jol. Toen hij trainer was waren het allemaal eilandjes. Het was geen geheel. Afwachtend. Dat vond ik niet heel goed. Maar hij heeft de tijd nodig en ben overtuigd van zijn kwaliteiten."

    Poll

    Eens met Van der Meyde?

    (1342 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mass +4016
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:31
    Respect dwing je af andy...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:34
    Dit idd. Ziyech is een goede voetballer, maar hij brengt vaak te weinig (tenminste als je het naar zijn mogelijkheden bekijkt) en dan mogen supporters hun ongenoegen niet blijken? Echt, Andy, je hebt nog veel te leren.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +950
    zaterdag 17 februari 2018 om 00:11
    Hij brengt helemaal niet te weinig. Hij brengt -bewezen volgens de statistieken- meer dan genoeg.
    Vind ik leuk
    TheManager +315
    zaterdag 17 februari 2018 om 06:37
    Wat meer charisma, energie, secuurheid en drive in zijn spel zouden los van zijn houding al veel wonderen doen. Kijk hij speelt prima, maar dit verweet men een Eriksen en zelfs een Zlatan in zijn tijd ook wel hoor, maar een Suarez dus niet. Soms is het wat je uitstraalt en wat je in je spel stopt en bij Ziyech oogt het soms toch wat onzorgvuldig, gelaten en terughoudend. Als hij dan een rotbal geeft of een keer niet het verschil maakt, laat hem dan het veld opeten, de lijnen uitzetten of de rest bij de hand nemen. Nu sjokt hij soms dan even of toont hij zich wat onverschillig. Ik denk dat het publiek hem gewoon wat wil opfokken om gewoon wat meer in zijn spel te stoppen, niet omdat het niet goed is maar omdat men gewoon wil zien dat er iets van afspat qua energie en fibe. En hem eroe wil drijven het uit zijn kleinste teen te halen. Niet dat ik geloof dat uitfluiten nu de manier is. Laten ze hem toezingen als hij een mindere dag heeft, wellicht dat dit hem motiveert of die extra boost geeft. Want zonder twijfel ik of Ziyech nog meer kan als dat hij al doet, en dat wordt hem heus wel gegunt. Want er zijn delen van zijn spel die prachtig zijn en moeilijk te missen zijn binnen het spel dat Ajax op de mat wilt leggen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7169
    zaterdag 17 februari 2018 om 07:54
    Precies dat, dus..
    Vind ik leuk
    Stranger +4020
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:00
    Je bent me voor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:32
    Wie andere mensen afzeikt dwingt zeker geen respect af. Ga eens voor iemand zijn in plaats van tegen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9145
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:32
    Eigen spelers uitfluiten vind ik ook 'not done', maar kritiek mag je best uiten en daar moet meneer maar aan wennen..
    Als hij naar het buitenland gaat wordt dat nog wel erger waarschijnlijk namelijk..
    Vind ik leuk
    Stranger +4020
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:01
    Nee hoor daar komt hij op de bank na een wedstrijd of 5
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11496
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:58
    Supporters fluiten als de ploeg slecht speelt en te weinig inzet toont.
    Zodra er slordig balverlies is of het tempo er onnodig uit wordt gehaald, zorgt dat ervoor dat de supporters beginnen met dat fluiten.
    Afgelopen weken was Ziyech degene die in deze fases van de wedstrijd vaak slordig de bal kwijtraakte, waardoor de supporters begonnen met fluiten. Dus dat uitfluiten was helemaal niet op de persoon Ziyech bedoeld, maar voor de hele ploeg en hun zeer matige vertoning.
    Toen Kluivert, De Jong en Huntelaar de bal slordig inleverden werd er ook gewoon gefloten, maar daarover hoor ik niemand zeggen dat dat op de speler gericht was, dus waarom zou dat bij Ziyech wel het geval zijn?
    Afgelopen wedstrijd werd hij zelfs nog zonder aanleiding toegezongen door het publiek. De wedstrijden daarvoor maakte hij wegwerpgebaren richting de supporters en was zijn houding richting de fans alles behalve goed, maar toch hoorde je het grootste gedeelte van de fans hem toezingen en dat zegt toch wel genoeg. Als de fans echt zo tegen Ziyech waren dan had dit natuurlijk nooit gebeurd, zeker niet na die wegwerpgebaren die hij maakte ;)

    Vind ik leuk
    Zwitserland +3022
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:35
    Bek houden Andy.
    Vind ik leuk
    Senn +5055
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:41
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3022
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:39
    Daarom.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:58
    Zo zo zo, wat zijn we weer stoer vanavond stuk Zwitserse kopkaas!
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3022
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:39
    Goedenavond plakplaatje.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +3920
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:38
    IJskoude club, moet Andy toch weten.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1150
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:39
    Natuurlijk doet Ziyech een hoop dingen goed maar de meest simpele dingen gaan fout en ik snap dat mensen zich daar enorm aan ergeren. Daarbij helpt het ook niet dat hij totaal niet tegen kritiek kan als hij er mee wordt geconfronteerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:45
    Precies . Hij roept het 100% over zichzelf af. Hij zegt altijd ‘ik zal nooit veranderen, ik blijf mezelf’. Dat is gelul van hier tot Tokyo. Je blijft pas jezelf als je mee verandert en gewoon doet wat nodig is. Ziyech leeft in een hoogst merkwaardige cocon. Of hij er ooit uitgeraakt? Ik heb een donkerbruin vermoeden van niet.
    Vind ik leuk
    King Kong +257
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:52
    Vind dat uitfluiten van je beste (ook van NL) speler wel erg triest hoor. Kritiek okay, maar om Ziech nou alleen maar zitten uitfluiten daar help je hem en vooral de club niet veel mee. Geef zulke jongens warmte en vertrouwen en vooral wanneer ze in een dipje zitten! Tip van een PSV supporter
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:55
    Ziyech maakt het er zelf naar . Leeft totaal niet voor het voetbal. En ja, dan krijg je dit. Zo vreemd is dat niet.
    Met een dipje heeft het niets te maken, want hij zit in één grote dip. No way, respect moet je verdienen. Als hij niet verandert, dan ben ik superslim dat die jongen is vertrokken eind van het seizoen.
    Vind ik leuk
    King Kong +257
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:12
    Dan ben jij voor mij maar een zogenaamde Ajax supporter. Echte supporters doen dat namelijk niet. Je bent daar om je club aan te moedigen toch?! En btw, dat jullie vorig jaar na zoveel jaren eindelijk weer een Europese finale hebben bereikt was grotendeels te danken aan Ziech. Maar ja dat ben jij natuurlijk al lang weer vergeten hè. #Showsupporter
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:15
    Ik ben al mijn hele leven lang échte Ajacied. Echte supporters zijn er voor de club. Ziyech heeft geen zin om zich in te spannen, Ziyech leeft niet voor het voetbal. En dat moet ik gaan pikken, no way. Als je er anders over denkt, prima, maar ga geen bullshit roepen van zogenaamde showsupporter. Slaat nergens op. Voetbal is een teamsport. Ziyech beseft dat niet en zal dit nooit beseffen. Het enige waar hij interesse in heeft, is Ziyech zelf. Puur met zichzelf bezig.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    King Kong +257
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:28
    Nee dat is geen bull shit. Voor mij ben je dan een zogenaamde supporter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:29
    Tsja, ik heb al laten blijken dat ik het er niet mee eens ben. Jouw mening laat me overigens volstrekt koud.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1031
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:00
    Ziyech voetbalt alleen voor Ziyech.
    Als je bij een goal nog demonstratief met je armen over elkaar gaat staan, ben je echt een triest figuur.
    Mensen met een minderwaardigheidscomplex gedragen zich zo, kunnen niet tegen kritiek, vinden zichzelf de beste, en hebben overal hetzelfde probleem.
    Dat geldt voor Ziyech al jaren; Heerenveen-Twente-Ajax en..........
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 01:30
    Dus hij heeft een minderwaardigheidscomplex en vindt zichzelf de beste, da's lastig.
    Vind ik leuk
    13 +10007
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:39
    Wat is dat nou voor raar advies, om amateurs te gaan uitfluiten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:47
    Dat slaat idd als een kut op een penis. Complete wartaal van hem.
    Vind ik leuk
    13 +10007
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:56
    Hij realiseert zich mogelijk niet wat hij zegt, maar het komt heel denigrerend over richting amateurs. Die mogen en masse uitgefloten gaan worden, maar mensen die heel veel geld verdienen met voetbal, verdienen respect.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:00
    Sowieso realiseert hij het zich niet. Denk na voor je wat zegt, zou Cruijff hebben gezegd.
    Wat Andy zegt is niet alleen idioot, maar ook alle logica ontbreekt. Alsof de amateurs niet gewoon mensen zijn.
    Tactloze vent die Andy
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:00
    Soms is euthanasie geen optie maar een oplossing lol
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:07
    Als een kut op een penis?
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1646
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:15
    Ik vind anders een kut op een penis de enigste juiste vorm! En daarom zeker ergens op slaan. Raar dat jij daar anders over denkt
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:21
    Je ziet het verschil niet, ok dan zijn we uitgepraat. Goedendag en tot ziens.
    Vind ik leuk
    John M. +4017
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:33
    Die vergelijking van jou is wartaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:43
    Werken voor je miljoenen moeten wij ook en dat gebeurd niet
    Vind ik leuk
    Stranger +4020
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:03
    Ik krijg geen miljoen ;-(
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1646
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:16
    Verdien je het wel ?
    Vind ik leuk
    Stranger +4020
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:16
    Ik vind zelf van wel;-)
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1646
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:20
    Sjaa soms is het leven niet eerlijk.
    Vind ik leuk
    Stranger +4020
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:25
    Och ik ben het al zolang gewend , dat ik me er bij neer gelegd heb;-)
    Vind ik leuk
    pim4ever +551
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:44
    Zouden er echt mensen zijn die Andy van der Meyde serieus nemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:01
    Nee, die zijn er niet. Andy hilarisch figuur.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1619
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:44
    hoezo Andy het zijn toch AMATEURS !
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    base +1295
    zaterdag 17 februari 2018 om 04:33
    Bij de amateurs speelde Andy op het einde van zijn carriere PSV dacht ik dat dat clubje heette.;)
    Vind ik leuk
    elmoo +585
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:47
    Goh hij zegt iets nuttigs.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:49
    Steek je energie maar in jouw twee kinderen die je afgestoten heb niksnut
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:55
    Andy heeft gelijk!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1431
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:56
    Mee eens, Andy! Fluitconcerten horen uit het uitvak te komen. Tenzij een speler er zelf om vraagt door rotzooi te trappen.

    Bij Ajax mogen sommige kritische fans zich ook afvragen of er niet andere spelers zijn die misschien eerder een fluitconcert verdienen. Younes komt in de 90 minuten van een wedstrijd zo'n 91 keer naar binnen om ballen á la Robben proberen erin te krullen. Die mag gerust zijn gaan. Ziyech is betrokken bij 50 goals in bijna 2 seizoen en krijgt kritiek. Dat is zo scheef als ik weet niet wat.

    Maar ok... mooi dat de fans hem de wedstrijd erop toejuichden. Zand erover en doorgaan met de achtervolging op PSV.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:57
    Flikker op Andy, dus als je als speler 1+miljoen verdiend mag je niet fluiten,maar je neefje dat zijn stinkende best doet omdat hij plezier heeft in voetballen vind hij wel prima. Pfff
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7045
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:58
    Hij heeft ongelijk; als betalende consument mag je klappen EN fluiten.
    Het gaat niet zo diep, het is een vluchtige tijdelijke uiting van emotie en de volgende keer klappen ze weer.....Je moet het juist zelf niet zo groot maken, want dat is dat fluiten niet, wat een gedoe.......om niets.

    Ten Hag heeft geen overtuigende eerste indruk gemaakt en heeft als Hoofdtrainer een schamele 3 jaar ervaring in een slechte ED competitie bij wat mindere clubs en moet dus Ajax terugbrengen op het Internationale platform in Europa.........
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:05
    Hij maakt het zelf tot een ding door er telkens over beginnen. Vind het leuk om een vuurtje te stoken..je mag dan lekker kunnen ballen maar wij zijn de afnemers..deal with it
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7045
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:10
    Mensen die erg onzeker zijn kunnen niet tegen kritiek, dat is het bij Hakim, dat was ook goed merkbaar tijdens zijn interview met FOX.
    Een gevoelig en onzeker mens, dat kan en niet iets om je voor te schamen, maar in de voetballerij is het een handicap.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:15
    Leuk om te lezen dat iemand nadenkt over het waarom van iemands acties..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7045
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:45
    Want daar ligt de oorzaak, altijd.
    Uit herhalend gedrag kan je veel verklaren, Hakim is een open boek wat dat aangaat.
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:08
    Ziyech is fantastisch, en dat zeg ik als Ajax fan, alleen had hij die gebaren niet moeten maken, maar laten we eerlijk zijn, er zijn meer spelers die slecht spelen en vallen verspelen( schone, Huntelaar en van de beek). Heb ook de ligt veel ballen zien inleveren. Hij neemt tenminste risico en als alles stil staat en ruimtes klein zinn, blijft het moeilijk. Hij probeert tenminste. Deze man moet je koesteren.

    En iemand die roept dat die niet verdedigd, moet zijn ogen uit zijn kop schamen, kijk maar eens goed naar hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:13
    Ook zo'n flapdrol bij wie het altijd aan anderen lag. Die snapt het wel hoor. Echt.
    Vind ik leuk
    iceman +812
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:14
    Ben als PSV supporter blij dat die Ziyech nooit naar Eindhoven is gekomen. Vreselijk mannetje is het. Word in Nederland ook zwaar overschat. Zo goed is hij niet, en ik durf te wedden dat hij in het buitenland op de bank terecht komt. En niemand meer wat van hem hoort.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9387
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:17
    Hij heeft misschien de meeste kwaliteiten maar hij zeikt ook het meeste. Dan vraag je er ook om om harder aangepakt te worden wanneer je slecht speelt.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +7901
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:20
    Eigen spelers uitfluiten doe je niet, maar er is altijd een uitzondering. Gudelj was dat voor mij, maar dat was vanwege werkweigering.
    Ziyech uitfluiten is belachelijk.

    Ziyech is een paniek aankoop geweest door het onkundig Technisch Hart en staat juist voor het voetbal dat het Technisch Hart door de jaren heen aan het weg moffelen is.
    Juist Ziyech, een pure voetballer, moet op handen gedragen worden.
    Vind ik leuk
    Quareck +5898
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:21
    Volgens mij mag fluiten wel, het is namelijk de enige manier voor supporters om hun onvrede duidelijk te maken. Je kan niet een voor een met hem in gesprek! Een andere optie is hem thuis op zoeken, maar dat lijkt me helemaal niet de bedoeling. Dus fluiten lijkt me nog een aardige manier om iemand wakker te schudden.
    Vind ik leuk
    Guust +4852
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:25
    Ik voetbal bij de amateurs, komen ze mij straks allemaal uitfluiten, lekker advies snuffie
    Vind ik leuk
    hoebie60 +90
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:36
    Bij de amateurs zijn ze vaak nog bereid om op het veld tewerken, en een potje in de derde helft er samen wat van tevinden, denk niet dat ziyech enige zelf reflectie heeft, en we andy toch niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:38
    'Als hij niet meedoet, missen ze wel heel veel kwaliteit op het veld'.

    Het punt is nu juist dat hij altijd mee doet. Keizer durfde hem zelfs niet eens te wisselen. Ik wil het nog wel eens aanzien, met Frenkie de Jong een reeks wedstrijden op zijn plek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:46
    Doe dat bij de amateurs!? Doe het gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +650
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:48
    Steeds meer (oud) ajax spelers die de eigen achterban zo ontrouw en kritsch ervaren. Komen eindelijk tot inzicht!
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    zaterdag 17 februari 2018 om 07:49
    Jij bent echt zielig..
    Vind ik leuk
    Aihlre +151
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:48
    Ja als Andy zegt dat dat niet hoort dan...., huh wacht even is dat dezelfde Andy die zelf ook wat dingetjes heeft gedaan die niet horen...?
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1031
    vrijdag 16 februari 2018 om 22:55
    Respect heb je voor iemand als diezelfde persoon ook respect voor jou op kan brengen.
    En dat kan koning Hakim nu eenmaal niet, dat is zijn trots.
    En die trots verpest zijn carrière denk ik.
    Vind ik leuk
    Tampert +65
    zaterdag 17 februari 2018 om 02:24
    Met het huidige beleid van de Ajax NV hebben we het hier over een voetbalclub die zijn beste spelers elk jaar wegdoet waardoor aandeelhouders profiteren. Ajax is in zoverre business geworden dat het voetbal er niet meer aan toe doet. Ik geef ze nog een seizoen en anders kapitaliseer ik nog liever dan dat ik dit wanbeleid nog langer kan aanzien.
    Vind ik leuk
    soksa +1377
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:41
    Hoewel ik absoluit geen fan ben van het uitfluiten van voetballers. Maar het uitfluiten van amateurs ipv profs zou toch nog vreemder zijn? Die snap ik niet helemaal. Amateurs voetballen voor de lol en krijgen niks. Terwijl fans moeten betalen om naar profs te kijken en dus juist meer mogen eisen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 23:06
    .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Harde kritiek richting Ajax-supporters: 'Doe dat lekker bij de amateurs'