Zwaar teleurgestelde Fraser: 'Ik heb enorme honger naar succes. Dan is dit niks'

    Zwaar teleurgestelde Fraser: 'Ik heb enorme honger naar succes. Dan is dit niks'

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 10:49ma 19-02-2018 om 10:49

    Vitesse-trainer Henk Fraser was diep teleurgesteld over wat zijn ploeg thuis tegen Excelsior heeft laten zien. De Arnhemmers gingen zaterdagavond met 1-2 onderuit en werden volgens de binnenkort vertrekkende Fraser op alle gebieden overvleugeld.

    "We geven niet thuis op het moment dat dát juist wordt gevraagd. Waar het dan allemaal aan ligt? Onderschatting? Een gebrek aan lef? Zeg het maar", foetert de 51-jarige trainer in gesprek met De Gelderlander. "Ik heb enorme honger naar succes. Ik vind winnen zó belangrijk. Dan is dit helemaal niets. Maar ik ben én blijf verantwoordelijk voor de resultaten van Vitesse. Dat hoort bij de job."

    Fraser kon het gemis van zijn centrale duo nog als excuus aanvoeren: Matt Miazga was ziek en Guram Kashia viel al vroeg in de wedstrijd geblesseerd uit. "Het is duidelijk dat zij achterin van grote waarde zijn. Qua winnaarsmentaliteit en duelkracht. (...) Uiteindelijk was het 25 minuten aardig. Daarna werd het van kwaad tot erger."

    Lees ook: Fraser: "Is het op zich allemaal niet zo triest, dan schiet je ervan in de lach"

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 10:52
    Henk als je honger hebt dan moet je zorgen voor wat meer aanvallende intenties met je ploeg.

    En anders moet je gewoon eten, kan je met succes afvallen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:28
    Het is toch een waardeloos elftal wat Fraser tot zijn beschikking heeft. Stuk voor stuk waardeloze spelers. Henk levert überhaupt al een topprestatie door met dit materiaal niet tegen degradatie te vechten.
    Qua kwaliteit hoort Vitesse gewoon op 15 of 16de plaats, Henk levert een topprestatie met de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 11:29
    Knijp is in je arm man, lachwekkend.
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    maandag 19 februari 2018 om 11:35
    Haha, een topprestatie. Ga toch weg man. Met dit team had hij de aanval moeten hebben ingezet op de derde plaats. Net als van den Brom.
    Frezer presteert waardeloos. Hij verwijt zijn spelers van alles.
    Een griepje hield hem op woensdagavond thuis. Gevolg uitschakeling. Donderdag stond hij op het veld.
    Sodemieter op Frezer. Ga curling spelen of zo
    Vind ik leuk
    arnhem_026 +332
    maandag 19 februari 2018 om 11:55
    sarcastisch neem ik aan. Met dit materiaal moet hij juist zeker 4e kunnen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:38
    Vind je? Ik vind Az en Utrecht ook beter materiaal hebben eigenlijk
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11590
    maandag 19 februari 2018 om 13:57
    De zoveelste trol uit havanna aan de waal. Word je nou niet moe van jezelf.
    Vind ik leuk
    Fckronos +148
    maandag 19 februari 2018 om 18:31
    Is dit jouw manier om aandacht?
    Vind ik leuk
    Sky +379
    maandag 19 februari 2018 om 11:36
    Fräser, is een laffe trainer.
    Hij komt lekker uit zijn woorden, maar daar heb je het ook mee gehad.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 11:37
    Ik weet er alles van gozah.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:53
    Het lijkt toch een mentaliteits kwestie te zijn want voetballen kunnen de meeste wel daar.Voor er weer opmerkingen over Fraser komen, de opstelling van afgelopen wedstrijd was niets mis mee als je kijkt wat er voor de rest op de bank zat...

    Ja mischien een jeugdspeler ipv Castaignos maar die scoorde deze keer wel haha
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:09
    Het gaat maar zelden over zijn opstelling meer over de manier van voetballen erg defensief daarnaast lijkt hij al tijden zijn spelers niet te kunnen motiveren wat eigenlijk nog het ergst is.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:36
    Mischien moeten die spelers zich zelf motiveren?
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    maandag 19 februari 2018 om 10:54
    Vind dat henk wel iets meer met respect behandeld mag worden door de vitesse suporters.!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:57
    Dat ben ik met je eens! Prima trainer die duidelijk zelf het hardst baalt als er verloren word.

    Als ze verliezen ligt het steeds aan Henk maar als ze winnen krijgt hij nooit de credits en dat vind ik jammer
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    maandag 19 februari 2018 om 11:00
    Zo denk ik er ook over vind het een prima trainer met een goede uitstraling niks mis mee, en doet het gewoon goed tactisch vind ik hem ook goed ik vind het wel iets voor feyenoord eerlijk gezegd !
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 11:13
    Feyenoord?

    Binnen een paar maanden staat hij daar op straat. Veel te behoudend als coach en zijn wissels zijn ook niet je van het. Brengt vaak een verdedigende wissel op totaal verkeerde momenten. Speelt soms te veel naar achter met zijn ploeg. Met een ploeg als Vitesse, tsja daar is meer uit te halen.

    Fraser speelt betonvoetbal goos. Het is jammer dat Petrofiets er bij ons tussen zat. Anders gingen van voetbal met Fraser naar voetbal met Fons. Wereld van verschil. Nee sorry, ik vind Frasert niet zo en al helemaal niet bij Feyenoord waar ze aanvallende intenties willen zien. Als je supporters binnen een maand gek wilt maken dan moeten ze Frasert naar de kuip halen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:34
    Maar alle ploegen die nu boven Vitesse staan behalve Pec hebben beter materiaal, dus kwa positie op de ranglijst is het helemaal niet zo gek.

    Ajax Psv Feyenoord Az en Utrecht hebben allemaal een sterkere selectie naar mijn mening dus een 6e plek als eindstand zou heel normaal zijn naar mijn mening
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 11:35
    Fraser heft teveel punten verspeeld door te verdedigend te spelen. Wij hijgen ook in de nek van Vitesse.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:38
    Maar als ze vol op de aanval gaan spelen dat krijg je weer verhalen dat ze te roekeloos spelen.

    Ik vind Fraser een prima trainer en vind het vooral jammer dat ze hem steeds zo af zeiken.De enige prijs in de club geschiedenis is onder hem behaald maar daar krijgt hij geen credits voor, dan hoor je dat ze ondanks hem de beker hebben gewonnen en dat vind ik jammer
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 11:40
    Ach ieder een mening maar ik deel hem niet met je.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:53
    Dat hoeft ook niet :p zou saai zijn als iedereen dezelfde mening zou hebben
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 19 februari 2018 om 11:41
    Precies midden-noord vooral thuis heeft hij veel te veel punten laten liggen. En dan in de eerste seizoens helft Europees voetbal de schuld te geven. Kom op zeg daar voetbal je toch juist voor.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 11:43
    Ja hij is bij ons trainer geweest dus ik weet heel goed hoe Fraser wilt spelen.

    Bij ons tegen degradatie kan dat nog. Als je mee wilt doen voor Europa dan wordt het lastig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    maandag 19 februari 2018 om 13:19
    Jij hebt hem bij ado meegemaakt natuurlijk
    Maar was het toen niet zo dat ADO vrij beperkt materiaal had kan ik me nog heuge. ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 19 februari 2018 om 13:20
    Lees jouw reactie eens en kijk dan naar Vitesse als club ;)
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    maandag 19 februari 2018 om 13:22
    Hoe bedoel je?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:17
    Helemaal met jou eens heeft toch mooi de beker met ze gewonnen!
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    maandag 19 februari 2018 om 13:23
    en maar zeuren wat een zielig volk die Arnhemmers ;-)
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +898
    maandag 19 februari 2018 om 10:56
    Heeft wel hun 1prijs in de historie op geleverd
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    maandag 19 februari 2018 om 14:46
    Dat was Van Wolfswinkel.
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 19 februari 2018 om 11:28
    Wat aanvallerder spelen misschien. Maar jij staat voor de groep dus jij bent verantwoordelijk voor het geen wat de spelers laten zien. Fraser is de grip op de groep kwijt. Vorig dank zij twee echte toppers de beker gewonnen en met geluk. Maar dit seizoen misschien in totaal drie aardige wedstrijden gezien. En als diepte punt de uitschakeling tegen een amateurclub. Dus Fraser stap op en houd de eer aan jezelf. Ik vind dat je gefaald hebt bij Vitesse. Lijkt me dat niemand tot een andere conclusie kan komen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11590
    maandag 19 februari 2018 om 14:10
    Een gevalletje Verbeek die Fraser, het ligt aan iedereen behalve hemzelf. Hij heeft een redelijke goede selectie, en bakt er weinig van. Lekker wisselvallige wedstrijden, uit bij Zwolle winnen, bij ADO weer verliezen, dan weer winnen van Feyenoord om vervolgens te verliezen van Excelsior. Het spel is niet om aan te gluren, verdedigers en aanvallers voor verdedigers wisselen bij een achterstand. Met vijf verdedigers naar Twente gaan, alsof hij niet wil winnen. Sinds hij op een onbeschofte wijze op tv notabene zijn contract niet wil verlengen voor de winterstop, terwijl Vitesse altijd in de winterstop met een trainer om tafel gaat zitten. Hij heeft er geen zin meer in en dat straalt hij ook uit, en dat nemen de spelers en supporters ook waar. En dan zeuren dat een Russisch bestuurslid zich met hem bemoeit, nou als dat zo was dan had hij er al lang uitgelegen. Dit seizoen is nu al verloren en Europees voetbal zit er niet meer in, wat moet je dan met zo'n trainer. Ze zullen hem wel laten zitten dit seizoen, en volgend seizoen weer fris van start gaan met een nieuwe trainer.
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    maandag 19 februari 2018 om 14:45
    Henkie kan beter acteur worden. Rolletje in goede tijden slechte tijden of zo... Voor de camera doet ie het namelijk prima. Daarom heeft men al gauw een zwak voor hem maar voetbal-tactisch gezien komt hij gewoon tekort.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 februari 2018 om 19:49
    De uitersten bij Vitesse zijn enorm, winnen van Fey en dan nu weer niks.
    Dan doe je jezelf tekort, want dan waren die punten ook zinloos als je ze zo makkelijk weggeeft. Natuurlijk mis je Kashia.
    Maar kom.
    Overigens hulde voor Excelsior.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1663
    maandag 19 februari 2018 om 20:14
    Rot op Fraser, vieze Jankert !!!!!
    Wissel een back voor een back bij 1-1!!!
    Bij 1-2 haal je Linssen eruit en zet Foor middenvelder erin??????