Koeman verklaart keuze tussen Kluivert en Bergwijn: 'Intern ook veel discussie'

Koeman verklaart keuze tussen Kluivert en Bergwijn: 'Intern ook veel discussie'

maandag 19 maart 2018 om 17:36

Ronald Koeman besloot na advies van Jong Oranje-bondscoach Art Langeler om Justin Kluivert wel en Steven Bergwijn niet op te roepen voor het Nederlands elftal. Dat terwijl de PSV-aanvaller betere statistieken kan overleggen.

Nadat Koeman zijn selectie bekendmaakte ontstond er veel discussie over Kluivert en Bergwijn. Ook voor de technische staf van Oranje was het geen makkelijke keuze, erkent Koeman. "Ik heb best veel nagedacht en intern hebben we best wel discussie gehad over Justin en Bergwijn", zegt hij tegen Voetbal International. "Ze zijn allebei jong en op bepaalde posities inzetbaar. Bergwijn is meer een spits begrijp ik van Art Langeler, Kluivert meer een buitenspeler. Dat zijn keuzes die je maakt."

Koeman werd gevraagd hoe blij hij is met Kluivert. "Ik denk dat hij nog blijer is met mij", reageert de keuzeheer gevat. "Als je achttien jaar bent en je wordt al opgeroepen voor het Nederlands elftal, dan is dat ook mooi voor zo'n jongen toch? Dat straalde hij ook uit. Zo hoort het ook. Ik ben trots om hier te zitten, zij moeten ook trots zijn om hier te zijn."

Dat Koeman trots is om bondscoach te zijn blijkt wel uit een belofte die hij maakt. Ook als FC Barcelona aanklopt, is hij van plan om zijn contract uit te dienen bij de KNVB. "Ja, maar dat kan ik over vier jaar pas bewijzen. Jullie kunnen daaraan twijfelen, maar ik heb bewust hiervoor gekozen. Dat heeft dan ook een aantal consequenties."

Poll

Is Kluivert of Bergwijn een betere optie voor Oranje?

(2010 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +1710
maandag 19 maart 2018 om 17:42
Kluivert is ook veel beter,dus zinloze discussie
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:44
Daarom zijn zijn statistieken ook beter.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
maandag 19 maart 2018 om 17:49
Ja want alleen statistieken maken je een betere voetballer,je ziet het aan zijn acties hoe hij een bal aanneemt dat kluivert beter is,Melvin platje had ook goede statistieken moet die dan ook maar in oranje
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:31
Lekker objectief weer.. Kluivert kan nog zoveel potentie hebben, hij moet er dan wel iets mee doen! Ajax speelt vele malen aanvallender dan PSV en toch zorgt Bergwijn voor meer doelpunten, hoe verklaar je dat? Of vind je Kluivert betere looks hebben, bedoel je dat soms? Is niet erg hoor..
Vind ik leuk
chicken +8155
maandag 19 maart 2018 om 18:44
Bergwijn krijgt de ruimte zijn snelheid te benutten. Kluivert heeft laten zien wat te kunnen op een vierkante meter. Zoveel hebben we er niet die uit stand een mannetje kunnen uitspelen..
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 22:24
Memphis, Bergwijn, Kluivert.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 16:11
Bergwijn is meer een counterspits. En Kluivert meer een dribbelaar in kleine ruimte, hebben we hard nodig straks, de nieuwe robben
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 18:12
Ja, want het NL elftal met dat surplus aan kwaliteit gaat straks superaanvallend spelen waardoor ze de tegenstander in eigen strafschop gebied klem zetten. En toen werd je wakker..
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:48
Aha lekker ouderwets counteren en de handbalverfediging. Nou ik ga rugby kijken
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:51
Statistieken van Messi en Cristiano tegenover alle andere spelers zijn schrikbarend verschillend. Maar op dit moment is kluiver met EL finale ervaring meer ervaren en ik denk op de flanken wel beter. Bergwijn is net zoals promes in ukraine meer centraal.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:12
Rusland* daarnaast is als je 532 speelt bergwijn dus een beter keuze samen met promes
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:16
Wat te denken van henrix zijn statistieken tegen kleine clubjes over 3 jaar dat je mag invallen tijdens al gewonnen wedstrijden. Mooie statistieken die geen klote waard zijn.
Vind ik leuk
#KeizerIn +3179
maandag 19 maart 2018 om 17:50
Daarom kwam hij te kort in de Ajax jeugd..,
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:31
Spelers worden nu eenmaal beter als ze voor een echte topclub spelen.
Vind ik leuk
#KeizerIn +3179
maandag 19 maart 2018 om 18:40
Oja daarom spelen nu zoveel spelers van PSV in de absolute top... en ja ik weet dat je het gaat zeggen en hier zijn ze: Eriksen, Suarez, Vertonghen, Alderweireld, Sánchez, Vermaelen, Filipe Luis, Zlatan en Blind (laatste 3 geen basisplaats).
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 18:54]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:43
Allemaal spelers die bij ajax weinig voorstelden. Tussenstapjes maakten bij de europese subtop of daar top zijn geworden. Eriksen had bijvoorbeeld vaak niet eens een basisplaats,
Vind ik leuk
#KeizerIn +3179
maandag 19 maart 2018 om 18:58
Eriksen was bij Ajax al fantastisch. Alleen toen de clubs kwamen voor hem dachten ze dat hij meer bezig was met een transfer. Ja man Suarez, Zlatan, Vertonghen, Vermaelen enz slecht bij Ajax? Haha laat me niet lachen. Deze spelers op Filepe Luis na waren allemaal sterkhouders bij Ajax.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:57
Zlatan was wel wisselvallig. En vertonghen en Vermeulen dat duurde en duurde ook maar voordat zij stabiel werden en hebben hooguit 1 seizoen gepresteerd. Suarez daarentegen is vanaf het begin belangrijk geweest. Laatste stabiele wereldtoppers die in de tijd bij Ajax al aan waren zijn erikson, Suarez en sneijder. Zlatan werd dat bij Juventus ook pas het tweede seizoen en dan halverwege ergens
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:58]
Vind ik leuk
Degraaf +13808
maandag 19 maart 2018 om 19:01
Wat een onzin lul je. Eriksen was wel onbetwist basisspeler.
Vind ik leuk
Bullet +1888
maandag 19 maart 2018 om 18:41
Ja want Fran Sol is ongeveer net zo goed als Lozano.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:50
Tuurlijk zeg jij met een ajax shirt als pf dat. Blijf maar lekker door je ajax bril kijken en zien dat Kluivert 10 keer zo goed is.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
maandag 19 maart 2018 om 17:53
PSV liefhebber zeker?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:58
Klopt
Vind ik leuk
JustH +7611
maandag 19 maart 2018 om 17:58
Koeman maakt de keuze toch?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:06
Klopt, die maakt inderdaad de keuze. Maar ik mag het daar toch niet mee eens zijn? Kluivert en Bergwijn horen allebei nog niet thuis in het nederlands elftal.
Vind ik leuk
JustH +7611
maandag 19 maart 2018 om 18:12
Klopt, maar je reageert op een Ajax shirt.
Maar Koeman beslist
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:14
Is wel de mooiste bril die er is, een ajax bril.
Jij moet er ook 1 kopen
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:26
Haha, niks voor mij. Voor mij blijft het psv. Maar ik koop gewoon een rood witte bril, dan zit je altijd goed .
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:02
Tjerk ff m'n avatar....ik vind kluivertje met zijn internationale ervaring met een el finale in de pocket, een meerwaarde hebben in tegenstelling tot bergwijn. Die jongen is niet perse slechter ,maar wel een ander type speler met nihile ervaring in Europa.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 20:03]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:54
Het woordje "veel" kan je weglaten. Kluivert heeft vrij weinig laten zien afgelopen periode...wel snap ik de keuze.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:16
Onzin! Misschien 1 of 2 wedstrijden slecht. Verder is hij best lekker bezig. Alleen zijn rendement moet omhoog. Bergwijn tovert ook niet elke wedstrijd dus
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:33
Bel Sjakie eens. Hoor eens wat hij te vertellen heeft over de buitenspelers van Ajax
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:11
Haha :p bergwijn is ook wel goed hoor, en dat zeg ik als anti Psv'er
Vind ik leuk
kcim +2384
maandag 19 maart 2018 om 18:14
Het feit dat we de discussie Kluivert - Bergwind moeten voeren zegt alles over de huidige staat van het NL voetbal
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:14
Waarin is kluivert beter autoracen?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:14
Kan zo wezen, maar hij geeft aan zijn contract bij oranje uit te dienen, waar ik dus meer benoeuwd naar ben is of koeman een ontsnappingsclausule in zijn contract heeft voor als barcelona komt.
Vind ik leuk
iceman +667
maandag 19 maart 2018 om 19:35
Al speelde Kluivert met 2 krukken dan nog zullen Ajacieden roepen dat hij beter is. Ze roepen dit altijd over al hun spelers. Op Ronald de Boer na dan. Die gaf gister bij Fox sports aan dat hij Bergwijn een betere keuze had gevonden, omdat Bergwijn het momenteel volgens de Boer meer laat zien dan Kluivert. De statistieken geven hem gelijk.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:05
Wellicht heeft Langerak dit moment meer aan bergwijn dan aan kluivertje
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:42
100 % bergwijn ik vindt bergwijn een betere speler.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:44
Bergwijn is veel beter, Kluivert wordt niks is alleen profvoetballer door zijn naam maar heeft geen potentie.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:48
Had narsing ook best een kans zien krijgen
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:45
speelt narsing eigenkijk normaal in de basis? weinig gehoord meer maar vondt hem bij psv ook al niet echt een oranje speler
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 21:31
Speelt redelijk in engeland
Vind ik leuk
Ale +2879
maandag 19 maart 2018 om 17:46
Bergwijn Komop hé. Is gewoon 3x niks.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:55
Dat vindt ik van Kluivert zwaar overschat.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 20:56]
Vind ik leuk
Sytz +2447
maandag 19 maart 2018 om 17:57
Ik vind dt fouten vervelend! Doe je ook niks aan...
Vind ik leuk
Bergwag +528
maandag 19 maart 2018 om 19:05
Een d ipv dt kan ik nog begrijpen, maar dt ipv d....
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:53
Hwahaha hwahaha
Vind ik leuk
JustH +7611
maandag 19 maart 2018 om 17:59
Mooi, maar nu nog bondscoach worden
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:45
En toch is deels op advies van Langeler (die bij Jong Oranje steevast de meeste PSVers selecteerde) Kluivert gekozen en niet Bergwijn...
Maar ze zijn allebei net zo goed vind ik zelf.
Wel denk ik dat het NL elftal het beste tot zn recht komt door op de PSV manier te spelen en niet op de Ajax manier. Maar daarin kunnen zowel Kluivert als Bergwijn spelen. Al denk ik dat Memphis zal beginnen helaas.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:44
Haha, die eerste twee reacties zeggen alles. Maar het maakt niet uit. Beide te jong. Elia was de juiste keuze geweest.
Vind ik leuk
Ale +2879
maandag 19 maart 2018 om 17:46
Hahahaha elia? Hahahaha
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:47
Ja, die volwassen kerel die bij de nummer 2 van Turkije speelt weet je wel?
Vind ik leuk
Jarinr10 +2084
maandag 19 maart 2018 om 17:59
Nou je 't zegt die hebben we ook nog. Totaal uit 't oog verloren. Blijft een goede voetballer.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:35
Of zit hij daar op de bank?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:39
Speelt 60-80% geloof ik. Weet niet precies. Maar met spelers Als Visca Turan en Kerim Frei als concurrentie kun je eens worden overgeslagen.
Vind ik leuk
Artikia +1939
maandag 19 maart 2018 om 18:37
Die 31-jarige die 12 basisplaatsen nodig had om tot 2 goals te komen? Die jongen gaat niet meer beter worden, en is met het EK al 33. Als hij z'n snelheid verliest blijft er niks over.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
maandag 19 maart 2018 om 22:25
Elia? Die staat 50% van de wedstrijden er niet in en heeft er 1/2 in liggen.
Vind ik leuk
2cents +44095
maandag 19 maart 2018 om 17:45
Grappig dat het jeugdjournaal vragen mag stellen en dan niet verder komt dan vragen over Justin en zelfs Shane Kluivert.

Welkom terug Ronald, zeg maar.
Vind ik leuk
Morris +17661
maandag 19 maart 2018 om 17:54
Je begrijpt toch..

Is voor gemiddeld niveau hier..

;-)
Vind ik leuk
2cents +44095
maandag 19 maart 2018 om 18:10
Was het de VP verslaggever op de accreditatie van het jeugdjournaal? :P
Vind ik leuk
Morris +17661
maandag 19 maart 2018 om 18:28
Nee VP is van jeugdjournaal.

Wij zijn de babysitters..

;-)
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 17:52
Bergwijn is twee klasse beter en kan ook beter auto rijden
Vind ik leuk
JustH +7611
maandag 19 maart 2018 om 18:00
Zwak
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 18:01
Inderdaad rijd net zo zwak als zijn pa
Vind ik leuk
JustH +7611
maandag 19 maart 2018 om 18:11
Suggestief reptiel ben je!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:18
Goed Justh,aanpakken die WAARDELOZE heer wzpwwk
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 08:21
Padam tsss
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:11
Waardeloze opmerking,weet niet hoe oud jij BENT,misschien vangen ze JOU ook zomaar onverwachts,WAARDELOZE OPMERKING,ZULT HET ZELF MEEMAKEN DADER OF SLACHTOFFER,FF 2 seconden nadenken bij zo n domme opmerking
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 18:13
Rot op man Ajax vriend
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:15
Kenneth Brylle oud PSV er,dus geen ajax vriend,jij kent voetbal historie niet
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 18:20
Weet ik heel goed maar jij bent een Ajax vriendje loser
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:16
Wzpwwk,lasg geschoold figuur ben jij,steeds veel schelden,arm zielig figuur ben jij,1 woord voor jou, GEFRUSTREERDE
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 18:19
Laag moet het zijn ezel
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:32
Das gewoon een typ foutje door te snel typen.
Maar jou WOORDEN zijn tactloos.
Live zou ik jou tegen willen komen.
Viezerik,hond
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 18:47
Ik word nou wel heel erg bang je bent onze club niet waard verader
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:01
Jij bent TOTAAL géén psv er.
En met heel jou onzin gebeuren hier is TOTAAL niemand geïnteresseerd.
Daaaaaag laffe kerel.
Anders as zondag 12 uur dom toren Utrecht dan pak ik jou.
Ik ben er.
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 19:19
Haaa kneusje weten je ouders dat je losloopt stuk onbenul Ajax sletje
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:47
Zondag 12 uur dom toren Utrecht.
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 19:52
Laat je na kijken maar weet je wat zondag 12 uur woensel
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:02
Ook goed,zondag 12 uur GROTE parkeer plaats winkel centrum woensel,zwarte jas psv sja
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 20:21
Prima
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:45
Once upon a time in the west
12.00 uur GROTE parkeer plaats winkel centrum woensel.
Duel,zwarte jas psv sjaal.
Zorg dat je er bent wzpwwk.
Hoe herken ik jou.
Dat ik er op kan klappen
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 20:46
Witte Mercedes
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:54
Deal.
Vind ik leuk
feyeniels +22785
maandag 19 maart 2018 om 17:54
Ik had geen van beiden geselecteerd.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:06
Elia?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:26
I A Elia
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:31
Je weet toch zelf jonguh, back slopen!!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:32
Hehe, sowieso beter dan die jonge jochies
Vind ik leuk
feyeniels +22785
maandag 19 maart 2018 om 18:46
Ik had überhaupt geen andere buitenspeler opgeroepen. Ik hoop dat we 5-3-2 gaan spelen, dus dan heb je die niet nodig.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:02
True :)
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:58
Bergwijn is veel beter maar heeft niet de juiste achternaam en club dus dat is logisch.

Vind ik leuk
Jarinr10 +2084
maandag 19 maart 2018 om 18:00
Denk dat ze elkaar niet veel ontlopen. Hopen dat ze beide zich goed gaan ontwikkelen. Dan hebben we weer opties voorin.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:01
Bergwijn wordt kampioen. Klei..hert niet
Vind ik leuk
Ari as +164
maandag 19 maart 2018 om 18:05
Wie beter is. Kan je over twisten. Wie arroganter is? Dan heeft Koeman de juiste keuze gemaakt.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:09
In toekomst samen in de voorhoede,einde oorlog hier tussen psv 'ERS en ajaxieden.
Mooi toch :-)
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 18:13
Nee hielelikker
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:16
Duidelijk antwoord . Kijkend naar het geen waar hun de keuze op baseren is dit meer dan logische .
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:29
Langeler snapt er geen reet van. Bergwijn scoort ook tegen lastiger tegenstander, Kluivert alleen tegen degradatiekandidaten.
Vind ik leuk
Artikia +1939
maandag 19 maart 2018 om 18:39
Wat zegt Langeler dan precies verkeerd? Je zegt zelf dat Bergwijn makkelijker scoort.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:43
Dat Bergwijn meer een spits is. Hij is effectiever dan Kluivert, zowel als spits als linksbuiten. Daarom slaat de opmerking van Langeler helemaal nergens op.
Vind ik leuk
Artikia +1939
dinsdag 20 maart 2018 om 20:13
Ik begrijp je punt nu, en op die manier ben ik het wel met je eens. Maar wat ik denk dat Langeler vooral bedoeld, is dat Bergwijn een linksbuiten is die meer richting het doel beweegt (als een soort halve spits), en Kluivert meer een linksbuiten is die langs de zijlijn blijft staan om diepte te zoeken (als klassieke linksbuiten).
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:40
Keuze snap ik niet. Koeman geeft aan dat het systeem zeker geen 4-3-3 wordt en dat hij kiest voor Kluivert ipv Bergwijn omdat Bergwijn meer een spits is. Wat heb je nodig in een 4-4-2 of een 5-3 -2 opstelling? Geen buitenspelers in ieder geval. Uitleg slaat dus nergens op.
Vind ik leuk
MN223 +288
maandag 19 maart 2018 om 18:43
Ik snap de keuze maar hij had ze natuurlijk ook allebei kunnen selecteren.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:39
Ja of allebei niet.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:26
Ondanks dat Bergwijn een goede optie had kunnen wezen en het misschien zelfs verdiende krijgt die nog alle kansen om het af te dwingen.
Vind ik leuk
MeAgain +4802
maandag 19 maart 2018 om 19:35
Mooi van Art (PSV man), dat hij oprecht advies geeft aan Koeman en niet het voordeel aan een PSV speler geeft.
Vind ik leuk
14forever +7651
maandag 19 maart 2018 om 20:17
Persoonlijk vind ik Kluivert gevaarlijker van de zijkanten dan Bergwijn. En zoals eerder al eens aangegeven,vind ik Bergwijn een beetje tegen vallen dit seizoen. Al denk ik wel dat Bergwijn er ook bijkomt in de nabije toekomst.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
maandag 19 maart 2018 om 20:39
Waren ze nu maar eerder met Koeman in zee gegaan denk ik dan....zegt louter verstandige dingen en kletst er niet omheen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 22:52
Kluivert is al vorig jaar doorgebroken.
Bergwijn nog niet.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 08:41
ik had ze allebei erbij gehaald
Vind ik leuk
JayDee +67
dinsdag 20 maart 2018 om 11:47
Waarom niet alle twee. ??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman verklaart keuze tussen Kluivert en Bergwijn: 'Intern ook veel discussie'