Oproep Cruijff aan media: 'Betekent niet dat Kluivert het slecht gedaan heeft'

    Oproep Cruijff aan media: 'Betekent niet dat Kluivert het slecht gedaan heeft'

    woensdag 21 maart 2018 om 07:45

    Jordi Cruijff hoopt dat Justin Kluivert in de toekomst niet te veel last gaat hebben van het feit dat hij de achternaam Kluivert draagt. Cruijff zelf weet hoe het is om vergeleken te worden met een wereldster.

    "In mijn geval was het natuurlijk een extreme situatie", zegt Cruijff in De Telegraaf. "Mijn vader was niet zo maar een voetballer. Ik was er een als 99 anderen, Johan was een van de één. Hij behoorde tot de beste spelers van de wereld. (...) De naam Cruijff heb ik als een lust en een last ervaren. Enerzijds was er de druk, maar anderzijds ook de perfecte begeleiding in de topsport. Bekende vaders zullen hun zonen niet pushen, omdat ze weten dat het dan nóg moeilijker wordt."

    Cruijff spreekt over Kluivert en haalt Daley Blind aan. Hij zegt dat iedere speler ervan droomt om profvoetballer te worden. Maar niemand droomt erover dat er ook heel moeilijke momenten zijn. Die heeft Daley Blind bijvoorbeeld ook ervaren. Pas toen hij naar Manchester United ging, was hij van alle vergelijkingen met en verhalen over Danny verlost."

    Cruijff hoopt dat de media en supporters Kluivert niet continu vergelijken met zijn vader. "Hij is zeker een heel groot talent, maar zijn vader heeft heel veel bereikt. Misschien dat Justin nóg meer gaat presteren. Zo niet, dan betekent dat niet dat hij het slecht heeft gedaan."

    Plaats een reactie

    elijah +1496
    woensdag 21 maart 2018 om 07:47
    Hij moet zich zelf niet gek laten maken met zijn achternaam. Speel je eigen spel en bovendien, zijn vader was een ander type speler dan Justin is. Met de juiste mentaliteit en doorzettingsvermogen kan Justin een grote worden.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    woensdag 21 maart 2018 om 07:58
    It’s just in his name
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 21 maart 2018 om 10:42
    Ik denk dat dat wel helpt. En ik heb zelf het idee dat het hem wel redelijk gegund wordt. Al was het maar omdat het verder echt een miniatuurversie van zijn pa is. Die Patrick heeft sterke genen :P
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 07:51
    Kluivert is profvoetballer en dat is iets waar veel jongens alleen maar van kunnen dromen. Hoop alleen dat hij geleert heeft van het verleden van zijn vader, want dat blijft altijd kleven aan zijn vader.
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    woensdag 21 maart 2018 om 09:56
    Nee, dat zijn mensen zoals jij die het bij alles maar bij willen halen

    Als ik aan Kluivert denk dan denk ik aan de mooie doelpunten en vreugde die hij mij bracht zoals op WK's en CL
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:13
    Goed voor jouw.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    woensdag 21 maart 2018 om 07:51
    Mag ook Justin op shirt laten drukken, maar gewoon Kluivert zoals nu is beter
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 07:56
    Boehoeh, al dat zielige gedoe van vetbetaalde hedendaagse profs. Het zal soms vast moeilijk zijn, net als in het leven van bijna iedereen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    woensdag 21 maart 2018 om 08:13
    Klopt ook, maar eigenlijk huilt hier niemand hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:18
    Er is natuurlijk wel een kanttekening te plaatsen. Denk je dat jij als 18-jarig ventje de druk van de gehele vaderlandse media aan zou kunnen, constant moeten presteren door de vergeijking met je vader, vechten tegen vooroordelen en noem zo maar op. Toen ik 18 was, waren de enige problemen die ik had zondagsmorgens me niet verslapen voor het voetbal. Een beetje inlevingsvermogen zou je sieren.
    Vind ik leuk
    James655 +773
    woensdag 21 maart 2018 om 09:39
    Netjes, Pistoletto.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:12
    Laten we hopen dat hij zo snel mogelijk vertrekt! Gewoon ergens naar de zandbak ofzo, want het "nieuw" over Kluivertje komt je onderhand de nek uit!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:36
    Strot.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    woensdag 21 maart 2018 om 12:49
    Reet
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    woensdag 21 maart 2018 om 19:48
    Vagina
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:43
    Eindje
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    woensdag 21 maart 2018 om 08:23
    Kluivert sr en jr zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Dus geloof niet dat veel mensen ze echt vergelijken.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 08:32
    Ik vind dat Justin idd een heel ander soort talent is als zijn vader. Justin vind ik een elegante voetballer terwijl ik zijn vader altijd wat stijf over vond komen. Justin is sneller en kan zelf iets creeeren terwijl zijn vader meer afhankelijk was van anderen maar wel weer een goede targetman
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 09:03
    Leuk verhaal maar jouw achternaam heeft je contracten bij barcelona en manchester United opgeleverd. Net zoals het je een flink aantal interlands en een EK heeft opgeleverd.
    Guus Vlugopdekut uit Schubbekutteveen in het bezit van het zelfde talent als Jordi had dat allemaal nooit bereikt.

    De functies die hij na het voetbaal heeft gehad en nog steeds heeft, doet ie wel goed overigens.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    woensdag 21 maart 2018 om 19:48
    Haha Guus Vlugopdekut
    Vind ik leuk
    plein19 +1617
    woensdag 21 maart 2018 om 09:32
    Misschien dat zijn naam in het buitenland nog vooruit snelt. Maar in Nederland wordt hij volgens mij domweg beoordeelt op zijn prestaties en gedrag.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    woensdag 21 maart 2018 om 09:36
    Ik gun het hem van harte. Wat me steekt is dat hij zoveel de publiciteit zoekt. Hii komt net kijken en heeft nog niet zoveel gepresteerd tot op heden.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:39
    De media zoekt hem op, en stelt vragen. Kluivert geeft antwoord, en het balletje begint te rollen. Daar heeft iedereen weer een mening over...
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    woensdag 21 maart 2018 om 12:55
    Hij vind het helemaal geweldig, onze superster
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    woensdag 21 maart 2018 om 19:49
    Bruine ster
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:37
    Dan moet kluivert junior zich eens niet dagelijks in demedia presenteren. Waarom moet ik iedere dag horen wat hij bereikt heeft als hij 28 jaar is. Leef bij de dag en presteer vandaag.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oproep Cruijff aan media: 'Betekent niet dat Kluivert het slecht gedaan heeft'