VP's Elftal van de Week: Ajax en FC Twente rechten rug en zijn hofleverancier

    VP's Elftal van de Week: Ajax en FC Twente rechten rug en zijn hofleverancier

    vrijdag 20 april 2018 om 10:15

    In de Eredivisie stond deze week een midweekse speelronde op het programma. Daarin lieten het geplaagde Ajax en FC Twente de beste indruk achter, getuige het feit dat de Amsterdammers en Enschedeërs hofleverancier zijn voor VP's Elftal van de Week.

    Lars Unnerstall (VVV-Venlo)
    Het was een klein wonder dat Ajax slechts vier keer scoorde tegen VVV. Dat had voor een groot deel te maken met Unnerstall. De Duitse doelman liet wéér zien wat hij allemaal in huis heeft.

    Stefan Thesker (FC Twente)
    Lange tijd was Thesker met Twente het lachertje van de Eredivisie. Dinsdag viel echter alles op z'n plek voor de aanvoerder, die een goede wedstrijd speelde tegen PEC Zwolle. Toch lijkt Twente af te stevenen op rechtstreekse degradatie.

    Michaël Maria (FC Twente)
    In tegenstelling tot andere winterversterkingen, komt Maria wél uit de verf in zijn eerste maanden bij Twente. Blíjft gaan aan de linkerkant en beloonde zichzelf met zijn eerste Eredivisie-doelpunt.

    Sherel Floranus (Sparta)
    Lijkt zijn belofte in te lossen. Floranus is een moderne vleugelverdediger, die na dit seizoen best naar een subtopper kan vertrekken. Leverde in de degradatiekraker tegen NAC (2-1) twee assists.

    Jamiro Monteiro (Heracles Almelo)
    "Ik denk dat ik wel klaar ben voor de top-vijf in Nederland", zei Monteiro deze week. Geef hem eens ongelijk: hij had net Heracles aan een punt geholpen tegen Excelsior door twee goals in blessuretijd.

    Simon Gustafson (Roda JC)
    Geef hem vertrouwen en Gustafson bloeit op. De Zweed, die dit seizoen wordt gehuurd van Feyenoord, maakte woensdag tegen PSV zijn negende goal van het seizoen en staat bovendien op vijf assists. Aardig moyenne voor een Roda JC'er.

    Hakim Ziyech (Ajax)
    Een masterclass: hoe snoer je je criticasters de mond? Ziyech zag tegen VVV dingen die niemand zag en onderstreepte daarmee weer hoe goed hij écht is. Was bovendien goed voor een doelpunt.

    Alireza Jahanbakhsh (AZ)
    Samen met Ziyech de beste speler van de Eredivisie? Wij denken van wel. De Eredivisie-topscorer gaf een assist, maakte drie doelpunten en is méér dan klaar voor de bekerfinale. Maak je borst maar nat, Feyenoord.

    Marco Rojas (sc Heerenveen)
    Nee, een onuitwisbare indruk liet Rojas nog niet achter in zijn eerste Eredivisie-jaar. Maar deze week bezorgde hij Heerenveen wel drie punten door beide goals te maken in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag.

    David Neres (Ajax)
    Liet tegen VVV eindelijk weer zien waarom hij wordt gelinkt aan een transfer naar de Europese top. Maakte twee goals, gaf een assist en was bij tijd en wijle ongrijpbaar voor de VVV-defensie.

    Dylan Vente (Feyenoord)
    Leek fysiek nog niet helemaal klaar voor het grote werk, maar de achttienjarige Vente heeft een rendement om U tegen te zeggen. Scoorde tegen Willem II twee keer en staat nu op drie goals en drie assists in 387 minuten.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1170 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mionel Lessi +2947
    vrijdag 20 april 2018 om 10:18
    Heeft FC Twente toch nog iets dit jaar..
    Vind ik leuk
    Aal +21848
    vrijdag 20 april 2018 om 10:21
    Inderdaad.... ik kijk al zo uit naar de laatste 2 speelronden. Het liefst op de laatste dag pas duidelijk dat ze Jupiler kunnen gaan drinken volgend jaar in de Grolsch Veste!!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    vrijdag 20 april 2018 om 10:26
    Het zit je nogal diep.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12712
    vrijdag 20 april 2018 om 10:29
    Denk dat Vitesse dat de 3 punten nodig heeft om echt zeker te zijn van de playoffs dat niet op de laatste uitwedstrijd van het seizoen aan wil laten komen. En dat Vitesse naar de playoffs wil mag duidelijk zijn. En met 10 doelpunten in de laatste twee wedstrijden zijn ze aardig in vorm, eigen publiek erachter...

    Bij de poll... wie was dit weekend (??) de beste?
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +323
    vrijdag 20 april 2018 om 12:03
    Ze hebben daar vast een zonnesteek opgelopen ;-)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19170
    vrijdag 20 april 2018 om 10:19
    Jahanbakhsh
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:20
    Gustafson is een absolute aanwinst voor elke subtopper in Nederland. Hoop dat een club als utrecht deze man op wil pikken
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:53
    Hopen dat feyenoord hem gewoon de kans geeft, want hij heeft het gewoon in zich!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15616
    vrijdag 20 april 2018 om 10:20
    Alireza. Sowieso.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1414
    vrijdag 20 april 2018 om 10:22
    Hoop dat gustafson nog ff blijft bij Roda..
    Maar de kans is niet zo groot..
    Bij Feijenoord zou hij echt niet misstaan..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:55
    Ik hoop dat hij jullie helpt de nacompetitie te winnen en vervolgens bij ons aansluit (feyenoord). Heeft het aan het begin ook echt laten zien bij ons en verdient nu gewoon de kans.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2932
    vrijdag 20 april 2018 om 10:24
    Neres gelinkt aan de Europese top....right...thuis tegen VVV...
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    vrijdag 20 april 2018 om 11:02
    Het was een hele goede wedstrijd gisteren....... :o/
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:27
    Wtf is de ligt
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    vrijdag 20 april 2018 om 10:32
    En toch is FC Twente (bijna) gedegradeerd en Ajax geen kampioen...

    Blij zullen beide clubs er niet van worden.
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    vrijdag 20 april 2018 om 11:07
    De eerste club was toch een dag blij.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    vrijdag 20 april 2018 om 11:10
    Tja, begrijpelijk natuurlijk. Maar te laat.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    vrijdag 20 april 2018 om 10:39
    Ik mis hendrix wel in dit lijstje, Buiten zijn prachtige doelpunt (dat voor VP al inhoud dat je erin staat) was hij ook erg dominant op het middenveld!
    Vind ik leuk
    luccerd +3040
    vrijdag 20 april 2018 om 10:47
    Ik mis Kum nog van Roda. Man, wat speelde hij goed! Jammer dat hij er niet tussen staat.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    vrijdag 20 april 2018 om 11:19
    Vind Vansteenkiste aan de andere kant ook steeds sterker worden. We hebben niet zo'n slecht team, helaas komt het er nu pas (te laat) uit.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    vrijdag 20 april 2018 om 11:59
    ik vond Roda dus wel slecht. Tegen een B-team had Roda er meer uit moeten halen. Ze begonnen ook nog eens angstig en als die schele Lammers eens een bal goed raakt dan had Roda gewoon verloren...
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    vrijdag 20 april 2018 om 14:09
    Ja mag je vinden. Maar dat een degradatiekandidaat, ook nog eens zonder de 2 belangrijkste aanvallers, een beetje angstig speelt tegen een team dat helemaal vrijuit speelt en met jongelingen die zich kunnen bewijzen is niet zo vreemd. Roda is geen topteam he, je moet het wel in perspectief zien.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    vrijdag 20 april 2018 om 14:58
    vooruit, voordeel van de twijfel
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    vrijdag 20 april 2018 om 11:23
    En nu whoscored's versie:

    https://twitter.com/WhoScored/status/987254548434751488/photo/1
    Vind ik leuk
    soplul +3315
    vrijdag 20 april 2018 om 12:01
    schei uit joh...daar staat geen ajacied in.
    Dat kan gewoon niet goed zijn. :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    vrijdag 20 april 2018 om 12:08
    Je zal mij niet horen melden dat de whoscored methode vwb selecteren van elftallen ideaal is.
    Maar het gebruik maken van statistieken geniet bij mij wel de voorkeur over de club voorkeur\afkeur van een artikel schrijver.



    Vind ik leuk
    13 +13114
    vrijdag 20 april 2018 om 12:08
    Haha, Feyenoord hofleverancier met 4 spelers en Ajax 0. Dat is nogal een verschil. Overigens wel 5 dezelfde spelers als het elftal van VP.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    stratumseind +165662
    vrijdag 20 april 2018 om 11:48
    Jammer dat de twee hofleveranciers er geen klote meer aan hebben
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:55
    Met pijn en moeite twee (2) spelers vinden die overeind zijn gebleven tegen VVV en dan "hofleverancier" in de titel zetten. VP is hard bezig mijn liefde voor Ajax belachelijk te maken.
    Vind ik leuk
    Nm24 +177
    vrijdag 20 april 2018 om 12:06
    Toch weer een prijsje hup op naar p2
    Vind ik leuk
    West Ham +17
    vrijdag 20 april 2018 om 12:13
    Weekend?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2258
    vrijdag 20 april 2018 om 12:57
    De Ligt was de beste! Op sommige momenten leek het wel of hij alles alleen opruimde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP's Elftal van de Week: Ajax en FC Twente rechten rug en zijn hofleverancier