Misverstand rond Ziyech: 'Hakim serieus? Hij is juist de grappigste'

Misverstand rond Ziyech: 'Hakim serieus? Hij is juist de grappigste'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 16:00wo 13-06-2018 om 16:00

Dat Hakim Ziyech in Nederland veel kritiek krijgt op zijn houding, strookt niet met de ervaringen van mensen in zijn omgeving. "Hakim is juist grappig."

Eerder omschreef Aziz Kallah, een goede vriend van de international van Marokko, hem al als 'een superlieve jongen'. In gesprek met VICE Sports doet ook Aziz Doufikar, voormalig mentor van de Ajacied, een duit in het zakje. "Mensen zien hem als een serieus mannetje, maar Hakim is juist de grappigste."

Doufikar kent de Marokkaan van jongerencentrum De Meerpaal, waar Doufikar werkte toen Ziyech daar als jochie regelmatig kwam. De voormalig mentor van Ziyech is trots op hem en is het niet eens met de kritiek die er soms is op de houding van de spelmaker. "Soms zegt hij gewoon heel direct: ‘Ik heb een hekel aan jou en ik kan niet met je opschieten.’ Dan is het ook meteen klaar." Volgens Doufikar wijst dat op een eerlijk en direct karakter, meer niet.

De twee zien elkaar nog altijd, maar over voetbal gaat het nooit. "Dan gaan we even kickboksen of zo. Ik zeg ook altijd voor de grap dat ik zijn benen breek als hij klaar is met voetballen. Hij zegt dan weer dat ik oud ben. Ik reageer dan dat hij er niet uitziet. Zo gaat dat dan nog wel even door."

Plaats een reactie

Barry Engels +32308
woensdag 13 juni 2018 om 16:10
Charme-offensief van Hakim?!
Vind ik leuk
pos +9753
woensdag 13 juni 2018 om 16:16
Hoe hebben we ons zo kunnen vergissen in hem.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:18
Wat een nieuws.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:23
Nu durf ik nooit meer iets negaties over Ziyech te schrijven dit omdat hij op kickboksen zit......;-)
Vind ik leuk
mcmodd +27318
woensdag 13 juni 2018 om 16:24
Doufikar heeft helemaal gelijk, Ziyech is gewoon een vent met humor, zelfs kan je hem ook speels noemen. Als er mensen onfatsoenlijk met hem omgaan kan zijn gezicht verstrakken. Hij geeft respect maar wil het dan ook ontvangen. Dat is heel redelijk.
Vind ik leuk
Barry Engels +32308
woensdag 13 juni 2018 om 16:44
Jaja.... die Duffe-kar zit gewoon een beetje voor de parochie van Ziyach te preken.... en jij kent hem zeker ook nog uit je periode in De Meerpaal....

Die gast straalt evenveel sympathie uit als een cactus. Reageert altijd op zijn teentjes getrapt. Speelt voor het verkeerde land. Ik vind hem dus totaal niet redelijk..... heb ik geen paal voor nodig!
Vind ik leuk
stratumseind +195654
woensdag 13 juni 2018 om 16:24
Het was lachen gieren brullen met hakim ... ook zijn spelvreugde spatte er wekelijks vanaf.....
Vind ik leuk
Muscles +1768
woensdag 13 juni 2018 om 16:25
Prima ventje en media niet zuiver. Typische blunder dat hij niet in NL elftal speelt. Kunnen een pas mensen zich aantrekken.....
Vind ik leuk
Deck010 +9833
woensdag 13 juni 2018 om 16:25
Nou je het zegt....hij lijkt op Hakim van Sesamstraat.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:26
Eens een Fin altijd een Fin,jammer dat ze tijdens kickboksen altijd in groepen opereren,en toevoelig altijd tijdens het stappen
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:52
Ze doen ook graag mee aan een progamma opsporing gezocht
Vind ik leuk
040bovenaan +2036
woensdag 13 juni 2018 om 16:29
Altijd lachen met Hakim.
Vind ik leuk
Foebele +53312
woensdag 13 juni 2018 om 16:32
Hakim had zo een Hagenees kunnen zijn, gewoon zeggen waar het op staat is hier ook de normaalste zaak van de wereld, wij hebben echter dan vaak de neiging er nog een flink sausje aan interessante woorden overheen te gooien... ;-)
Vind ik leuk
Cookee +12781
woensdag 13 juni 2018 om 18:17
Je doelt op interessante woorden
die normaal in medische sfeer gebruikt worden en op rouwkaarten?

Ik zat eens op de veerboot naar Terschelling, allemaal jonge gezinnetjes, lief leuk en blij op vakantie te gaan,
komen er nog 4 Hagenezen bij,
de stemming sloeg om, alsof het oorlog was.
Veel medische termen gehoord die dag.
Vind ik leuk
stratumseind +195654
woensdag 13 juni 2018 om 16:32
Ik denk dat John de mol hakim gaat strikken voor de oudejaarsconference
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:33
Dat is het beste wat ze kunnen elkaar de hand boven het hoofd houden Heb nog nooit een grappige marokaan .meegemaakt
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:46
Onze lieve heer keek in zijn glazen bol en zag deel 1 van New kids verschijnen. Toen is hij direct gestopt met uitdelen van het humor-gen ;-)
Vind ik leuk
jamesquinn +4108
woensdag 13 juni 2018 om 19:25
Je bent wel lekker op dreef hè vandaag? Eerst hadden alle Turken het gevoel voor humor van een teentje knoflook en nu heb je nog nooit een grappige Marokkaan meegemaakt.
Vind ik leuk
Smash +4138
woensdag 13 juni 2018 om 17:12
De enige grappige Marokkaan is Ali B. Dan moet Ziyech wel gemaakt grappig zijn.
Vind ik leuk
companen +2196
woensdag 13 juni 2018 om 17:37
Veel humor heb jij niet dan!
Vind ik leuk
Smash +4138
woensdag 13 juni 2018 om 17:54
Zeker wel! Ali B is heel grappig. Ziyech is een dooie.
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1118
woensdag 13 juni 2018 om 17:14
Ach ja, dat heeft elke bekendheid wel: die entourage die alles grappig vindt en hem heel anders kent dan "hoe hij overkomt in de media". Hou toch op man,of een Aziz Doufikar( ex PEC Zwolle speler in de jaren 80) ook maar enige kritiek zal leveren op Ziyech. Nee dus.......
Geweldige voetballer hoor,maar snel verongelijkt en snel beledigd. Maar dat schijnt toch steeds verhuld te moeten worden,middels zulk soort uitspraken van (semi-) bekende (oud-)voetballers.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:14]
Vind ik leuk
Cookee +12781
woensdag 13 juni 2018 om 18:11
Kijk naar hoe blij Ajacieden met hem zijn, dat spelen ze echt niet.
Vind ik leuk
companen +2196
woensdag 13 juni 2018 om 17:36
Dan weet hij dat heel goed te verbergen, misschien na zijn voetbalcarrière de bühne op.
Vind ik leuk
Cookee +12781
woensdag 13 juni 2018 om 18:09
Het charme-offensief komt ongeveer 2 jaar te laat.
In Heerenveen zegt men dat het een rat van een vent is en nu dit.

Correctie... ik zie aan de gezichten van mede-ajacieden dat ze hem graag mogen, nu de rest van dit land nog... ow, gaat niet gebeuren want we hebben al een mening. Jammer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 18:10]
Vind ik leuk
HupHolland +3863
woensdag 13 juni 2018 om 18:26
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
jamesquinn +4108
woensdag 13 juni 2018 om 19:27
Waarschijnlijk kunnen die Marokkanen wel beter Nederlands dan jij. In een zin van twee woorden maak je drie fouten. Knap.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 20:01
Ja, criminelen en terroristen zijn ook altijd van die lieve jongens volgens hun eigen gemeenschap..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws