Misverstand rond Ziyech: 'Hakim serieus? Hij is juist de grappigste'

    Misverstand rond Ziyech: 'Hakim serieus? Hij is juist de grappigste'

    woensdag 13 juni 2018 om 16:00

    Dat Hakim Ziyech in Nederland veel kritiek krijgt op zijn houding, strookt niet met de ervaringen van mensen in zijn omgeving. "Hakim is juist grappig."

    Eerder omschreef Aziz Kallah, een goede vriend van de international van Marokko, hem al als 'een superlieve jongen'. In gesprek met VICE Sports doet ook Aziz Doufikar, voormalig mentor van de Ajacied, een duit in het zakje. "Mensen zien hem als een serieus mannetje, maar Hakim is juist de grappigste."

    Doufikar kent de Marokkaan van jongerencentrum De Meerpaal, waar Doufikar werkte toen Ziyech daar als jochie regelmatig kwam. De voormalig mentor van Ziyech is trots op hem en is het niet eens met de kritiek die er soms is op de houding van de spelmaker. "Soms zegt hij gewoon heel direct: ‘Ik heb een hekel aan jou en ik kan niet met je opschieten.’ Dan is het ook meteen klaar." Volgens Doufikar wijst dat op een eerlijk en direct karakter, meer niet.

    De twee zien elkaar nog altijd, maar over voetbal gaat het nooit. "Dan gaan we even kickboksen of zo. Ik zeg ook altijd voor de grap dat ik zijn benen breek als hij klaar is met voetballen. Hij zegt dan weer dat ik oud ben. Ik reageer dan dat hij er niet uitziet. Zo gaat dat dan nog wel even door."

    Plaats een reactie

    Barry Engels +25951
    woensdag 13 juni 2018 om 16:10
    Charme-offensief van Hakim?!
    Vind ik leuk
    pos +7624
    woensdag 13 juni 2018 om 16:16
    Hoe hebben we ons zo kunnen vergissen in hem.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:18
    Wat een nieuws.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +473
    woensdag 13 juni 2018 om 16:20
    Haha rot op. Ik ken vuilnismannen die meer plezier uitstralen dan Ziyech.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:23
    Nu durf ik nooit meer iets negaties over Ziyech te schrijven dit omdat hij op kickboksen zit......;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19845
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    Doufikar heeft helemaal gelijk, Ziyech is gewoon een vent met humor, zelfs kan je hem ook speels noemen. Als er mensen onfatsoenlijk met hem omgaan kan zijn gezicht verstrakken. Hij geeft respect maar wil het dan ook ontvangen. Dat is heel redelijk.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25951
    woensdag 13 juni 2018 om 16:44
    Jaja.... die Duffe-kar zit gewoon een beetje voor de parochie van Ziyach te preken.... en jij kent hem zeker ook nog uit je periode in De Meerpaal....

    Die gast straalt evenveel sympathie uit als een cactus. Reageert altijd op zijn teentjes getrapt. Speelt voor het verkeerde land. Ik vind hem dus totaal niet redelijk..... heb ik geen paal voor nodig!
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:46
    Je bent goed bij Barry. De Meerpaal kennen niet velen hier op VP. :-)
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13968
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    Hakim is ECHT leuk....komen we nu pas achter
    Vind ik leuk
    stratumseind +135710
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    Het was lachen gieren brullen met hakim ... ook zijn spelvreugde spatte er wekelijks vanaf.....
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35036
    woensdag 13 juni 2018 om 17:54
    Ik heb genoten van zijn balverlies...lachwekkend veel.
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:47
    Ala Guus Meeuwis?
    Vind ik leuk
    stratumseind +135710
    woensdag 13 juni 2018 om 21:49
    Die heeft in ieder geval meer plezier in zijn werk
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:51
    De zangeres zonder naam ook. Tis maar net waar je van houdt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +135710
    woensdag 13 juni 2018 om 21:53
    Ik hou van mensen die plezier uitstralen en alles niet zo serieus nemen . Meer niet , ik ben niet zo veeleisend
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:56
    Ik ben ook niet veeleisend, anders zou ik niet op jou reageren. hahaha
    Vind ik leuk
    stratumseind +135710
    woensdag 13 juni 2018 om 22:04
    Prima toch
    Vind ik leuk
    Muscles +235
    woensdag 13 juni 2018 om 16:25
    Prima ventje en media niet zuiver. Typische blunder dat hij niet in NL elftal speelt. Kunnen een pas mensen zich aantrekken.....
    Vind ik leuk
    Deck010 +1623
    woensdag 13 juni 2018 om 16:25
    Nou je het zegt....hij lijkt op Hakim van Sesamstraat.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:26
    Eens een Fin altijd een Fin,jammer dat ze tijdens kickboksen altijd in groepen opereren,en toevoelig altijd tijdens het stappen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:52
    Ze doen ook graag mee aan een progamma opsporing gezocht
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    Altijd lachen met Hakim.
    Vind ik leuk
    Foebele +46951
    woensdag 13 juni 2018 om 16:32
    Hakim had zo een Hagenees kunnen zijn, gewoon zeggen waar het op staat is hier ook de normaalste zaak van de wereld, wij hebben echter dan vaak de neiging er nog een flink sausje aan interessante woorden overheen te gooien... ;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +8943
    woensdag 13 juni 2018 om 18:17
    Je doelt op interessante woorden
    die normaal in medische sfeer gebruikt worden en op rouwkaarten?

    Ik zat eens op de veerboot naar Terschelling, allemaal jonge gezinnetjes, lief leuk en blij op vakantie te gaan,
    komen er nog 4 Hagenezen bij,
    de stemming sloeg om, alsof het oorlog was.
    Veel medische termen gehoord die dag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +135710
    woensdag 13 juni 2018 om 16:32
    Ik denk dat John de mol hakim gaat strikken voor de oudejaarsconference
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:33
    Dat is het beste wat ze kunnen elkaar de hand boven het hoofd houden Heb nog nooit een grappige marokaan .meegemaakt
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:46
    Onze lieve heer keek in zijn glazen bol en zag deel 1 van New kids verschijnen. Toen is hij direct gestopt met uitdelen van het humor-gen ;-)
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2673
    woensdag 13 juni 2018 om 19:25
    Je bent wel lekker op dreef hè vandaag? Eerst hadden alle Turken het gevoel voor humor van een teentje knoflook en nu heb je nog nooit een grappige Marokkaan meegemaakt.
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:50
    Zoals jij het schrijft kan ik mij dat voorstellen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    WRFM +878
    woensdag 13 juni 2018 om 16:40
    Sjacherijnige mens is het
    Vind ik leuk
    Smash +2512
    woensdag 13 juni 2018 om 17:12
    De enige grappige Marokkaan is Ali B. Dan moet Ziyech wel gemaakt grappig zijn.
    Vind ik leuk
    companen +344
    woensdag 13 juni 2018 om 17:37
    Veel humor heb jij niet dan!
    Vind ik leuk
    Smash +2512
    woensdag 13 juni 2018 om 17:54
    Zeker wel! Ali B is heel grappig. Ziyech is een dooie.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35036
    woensdag 13 juni 2018 om 18:09
    Ali B-keus
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:53
    Is altijd beter dan Mohammed B
    Vind ik leuk
    Smash +2512
    woensdag 13 juni 2018 om 22:29
    Dat dan weer wel jaja_PSV!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +435
    woensdag 13 juni 2018 om 17:14
    Ach ja, dat heeft elke bekendheid wel: die entourage die alles grappig vindt en hem heel anders kent dan "hoe hij overkomt in de media". Hou toch op man,of een Aziz Doufikar( ex PEC Zwolle speler in de jaren 80) ook maar enige kritiek zal leveren op Ziyech. Nee dus.......
    Geweldige voetballer hoor,maar snel verongelijkt en snel beledigd. Maar dat schijnt toch steeds verhuld te moeten worden,middels zulk soort uitspraken van (semi-) bekende (oud-)voetballers.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8943
    woensdag 13 juni 2018 om 18:11
    Kijk naar hoe blij Ajacieden met hem zijn, dat spelen ze echt niet.
    Vind ik leuk
    companen +344
    woensdag 13 juni 2018 om 17:36
    Dan weet hij dat heel goed te verbergen, misschien na zijn voetbalcarrière de bühne op.
    Vind ik leuk
    Cookee +8943
    woensdag 13 juni 2018 om 18:09
    Het charme-offensief komt ongeveer 2 jaar te laat.
    In Heerenveen zegt men dat het een rat van een vent is en nu dit.

    Correctie... ik zie aan de gezichten van mede-ajacieden dat ze hem graag mogen, nu de rest van dit land nog... ow, gaat niet gebeuren want we hebben al een mening. Jammer.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HupHolland +826
    woensdag 13 juni 2018 om 18:26
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2673
    woensdag 13 juni 2018 om 19:27
    Waarschijnlijk kunnen die Marokkanen wel beter Nederlands dan jij. In een zin van twee woorden maak je drie fouten. Knap.
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:53
    scherp
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:01
    Ja, criminelen en terroristen zijn ook altijd van die lieve jongens volgens hun eigen gemeenschap..
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7645
    woensdag 13 juni 2018 om 21:31
    En wederom allemaal vooringenomen zijn omdat je Ziyech niet kent, dit zegt meer over jullie dan over Ziyech dunkt me. Als ik zeg dat Hakim een zeer sociale gozer is die heel veel doet voor anderen moeten de haters hem direct weer afkraken. Typisch voor Nederlandse mierenneukers en azijnpissers die zelf niet in staat zijn om zichzelf op te werken tot iets en ondertussen maar blijven klagen dat ze het zo slecht hebben.
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 21:54
    Goed verwoord................
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Misverstand rond Ziyech: 'Hakim serieus? Hij is juist de grappigste'