'Grote eenzaamheid' na snel vertrek bij Ajax: Ik denk dat het te jong was

    'Grote eenzaamheid' na snel vertrek bij Ajax: "Ik denk dat het te jong was"

    zaterdag 23 juni 2018 om 19:07

    Met terugwerkende kracht denkt Daniël de Ridder (34) dat hij in 2005 te vroeg is vertrokken bij Ajax. Al op 21-jarige leeftijd koos de voormalig vleugelaanvaller voor een avontuur bij Celta de Vigo. 

    Een jaar eerder had De Ridder zijn debuut gemaakt in Ajax 1. "Ik denk dat het te jong was. Als je alleen gaat, en ik ging in mijn eentje, terwijl ik geen idee had van wat me te wachten stond, dan is het lastig. Vigo, in het noordwesten van Spanje, is een vrij gesloten gemeenschap, traditioneel, erg katholiek, op zondag lag alles stil. Je werd niet snel ergens uitgenodigd", blikt hij in een interview met Volkskrant Magazine terug. 

    Hij werd getroffen door 'grote eenzaamheid'. "Ik had een prachtig huis in het centrum van Vigo. Maar dan kom je thuis na de training en heb je eigenlijk geen idee wat je met jezelf aan moet. Als ik wilde eten om half 10 's avonds keken de obers me aan: waar ben jij mee bezig? We zijn net de tafels aan het dekken. Ik heb zeven jaar in het buitenland gewoond en voor meerdere clubs gespeeld. Daar waren moeilijke periodes bij."

    "Het heeft me als mens wel erg verrijkt: je leert op een andere manier kijken. Als speler had ik een andere route moeten uitstippelen, denk ik achteraf", besluit hij. De Ridder is tegenwoordig onder meer analist bij de NOS. 

    Plaats een reactie

    Smithsonian +29432
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:08
    Matige vleugelspeler & matige analist.

    Chapeau NOS.
    Vind ik leuk
    Foebele +53880
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:13
    Zit er om de vrouwelijke kijker te plezieren.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6540
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:31
    Die twee dames waarderen het!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:42
    2 guys 1 cup 😂😂😂
    Vind ik leuk
    PRICE +32072
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:48
    Mooi baantje nu,prima toch
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:22
    matig zoals Teo
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:41
    Matige reactie
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:50
    Matig, Teo.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:51
    Allemaal heel matig.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 06:58
    Goed dat je het zelf nu ook inziet
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    zondag 24 juni 2018 om 08:11
    Dat jij matig bent? Zekers zekers
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:19
    neen jouw t(h)eo-rie... Smith jij slaat de nagel niet op zijn kop...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    maandag 25 juni 2018 om 12:27
    Hoeft ook niet....
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6104
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:12
    Vp je kan dit artikel opslaan over een jaar of 8 kan je De Ridder zo omzetten naar Justin Kluivert
    Vind ik leuk
    jeffah +88
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:13
    Half 10 kan je gewoon eten toch in spanje ..?
    Vind ik leuk
    thebigeasy +579
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:43
    Dat zegt hij ook. Hij wilde om half tien eten en er werd toen pas ingedekt, oftewel de echte spanjaarden kwamen nog later (ga er wel vanuit dat dit gechargeerd bedoeld is).
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1127
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:33
    Half tien tref je ook nog wel een etende Spanjaard aan maar veel eerder moet je niet zijn. Als je pech hebt is de tent gewoon dicht.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:13
    Een van de weinige voetballers die door heeft dat er meer is dan voetbal, blingbling en tattoos. Sympathieke analist ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:14
    Stond er ook nog in wat zijn drijfveer was om wel te gaan ? Minstens net zo interessant om te weten.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:16
    Ja, hij had een slechte relatie met Danny Blind.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:15
    Als je het echt niet meer weet Daniel de Ridder dan solliciteer je toch bij FOX SPORT?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31353
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:15
    Indrukwekkend verhaal hoor....
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1280
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:17
    Moet wel ff dat achterlijke baardje eraf halen, net een joodse snoop dogg.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154490
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:19
    schokkend
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:46
    Wat wil je nou zeggen?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:50
    Hij zegt nooit veel, hij is al jaren lang met een kruistocht bezig naar Ajax, en dan houd hij al jaren elke dag vol... Hij zegt nooit iets, hij roeptoetert in het luchtledige. Wat een leven moet je dan hebben....
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:55
    Ja, daar was ik eigenlijk ook al achter. Ik denk dat deze man eigenlijk helemaal niet van voetbal houdt, en hij zich door zijn haat tegen Ajax zichzelf PSV-fan noemt.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:00
    Daar zit zeker een kern van waarheid in. Hij heeft iig al jaren een gefrustreerd leven anders ben je niet elke dag op een site vol met frustratie.. Als je daar al je tijd aan verspeeld, tja dan zit er iets niet goed tussen de oren...
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:11
    Dit artikel even bewaren over een paar jaar kan je met 'zoek en vervang' dit zo weer gebruiken er zijn genoeg domme ouders in dit land die dit niet snappen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:17
    Doel je op die 16jarigen die naar Engeland gaan? Papa en mama gaan dan bijna altijd gewoon mee hoor. Voor heel het gezin wordt vaak werk geregeld.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    maandag 25 juni 2018 om 20:14
    Ja, dat zal waar zijn. Maar buiten Messi kan ik me zo weinig spelers herinneren die dan daar doorbreken... is jouw geheugen beter?

    Vakken floppen ze ook als ze later op lager niveau moeten spelen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    maandag 25 juni 2018 om 20:50
    Krul, griezmann, hazard, pogba. Allemaal jong vertrokken en toch doorgebroken. Maar inderdaad, gebeurt niet vaak. Maar goed, van de huidige -19 teams van Ajax, feyenoord en psv zullen er misschien ook maar 3 doorbreken, waarbij er waarschijnlijk nul voor barca, real of bayern ofzo zullen spelen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    maandag 25 juni 2018 om 21:14
    Ik denk dat het beter is een rugzakje aan ervaring te hebben als je die grote stap maakt, denk je niet?

    Pogba had het ook moeilijk eerst, de andere 2 zijn goede voorbeelden. dat klopt. Maar waren die ook in eigen land niet doorgebroken? Het duurde lang voor Krul in Oranje in beeld kwam, als hij hier gespeeld had was dat vast sneller gebeurd.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    maandag 25 juni 2018 om 22:11
    Ik ben er ook niet echt voorstander van hoor, maar we moeten ook niet doen alsof een van aanholt, rekik of Bruma anders wel de top hadden gehaald. In eigen land waren ze eerder doorgebroken, omdat het niveau simpelweg lager ligt, maar of ze dan vervolgens door een Chelsea of man utd gekocht zouden worden voor 30 miljoen? Nee.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    dinsdag 26 juni 2018 om 20:35
    Mmm... dat is moeilijk om dat zeker te weten he? Toen Bruma en Rekik kwamen bij PSV, toen dachten mensen dat er grote spelers gehaald werden want de naam van die club vertelt ons dat. Maar die jongens konden nog niks en liepen te zwemmen, pas na maanden kwamen ze op niveau. Castaignos ook, je denkt dan die komt van een grote club... maar die kon dat ook niet waarmaken.

    Ik heb lang jeugd gevolgd bij mijn club, maar als ze 16 zijn kan je er vaak zo weinig van zeggen, die laatste 3 jaar zijn misschien wel het allerbelangrijkst.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    Enw02 +475
    zondag 24 juni 2018 om 12:14
    Gelukkig hebben veel spelers wat van zijn foute keuze geleerd. Er gaan er niet zoveel meer veels te vroeg naar het buitenland.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Grote eenzaamheid' na snel vertrek bij Ajax: "Ik denk dat het te jong was"