'Gedwongen uitverkoop PSG begonnen: Bilbao betaalt 20 miljoen euro'

    'Gedwongen uitverkoop PSG begonnen: Bilbao betaalt 20 miljoen euro'

    zondag 24 juni 2018 om 11:50

    Paris Saint-Germain móet deze zomer voor circa 60 miljoen euro verkopen en dus kunnen diverse spelers van de Ligue 1-kampioen hun koffers pakken. Linksback Yuri Berchiche lijkt één van hen te zijn. PSG is met Athletic Bilbao in onderhandeling over een transfer. 

    Franse en Spaanse media schrijven dat zondag. Het Baskische Bilbao zou deze week een bod van circa twintig miljoen euro hebben uitgebracht op Berchiche. Naar verwachting wordt de deal binnen een aantal dagen afgerond.

    De 28-jarige Berchiche speelde eerder in Spanje voor onder meer Real Valladolid en Real Sociedad. In juli 2017 signeerde de vleugelverdediger een vierjarig contract in Parijs. Tijdens zijn eerste - en waarschijnlijk dus laatste - jaar in Parijs kwam Berchiche tot 31 officiële duels. 

    Ook Javier Pastore lijkt binnen afzienbare tijd te vertrekken. De Argentijnse middenvelder is onderweg naar AS Roma, weten Italiaanse media. Aanvaller Gonçalo Guedes lijkt aan de slag te gaan Valencia. PSG moet spelers verkopen om te voldoen aan de Financial Fair Play-reglementen van de UEFA. 

    Lees ook: PSG ontloopt straf na megatransfers; wel snel transfer van 60 miljoen noodzakelijk

    Plaats een reactie

    G.Kopf +654
    zondag 24 juni 2018 om 12:01
    Beter dat geen enkele club spelers koopt van deze kutclub, laat ze maar lekker een dikke straf krijgen en geen europees voetbal.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3432
    zondag 24 juni 2018 om 12:02
    Is het wel een Bask?
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    zondag 24 juni 2018 om 12:04
    Lijkt me wel anders zouden ze hem niet kopen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80967
    zondag 24 juni 2018 om 12:06
    Die regel is opgeheven.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:39
    Die regel hanteren ze gewoon nog steeds. Berchiche is dan ook gewoon een bask.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80967
    zondag 24 juni 2018 om 12:59
    Zijn ze pas vanaf gestapt. Ze hebben ook pas niet Bask aangetrokken. Ik heb geen tijd om het te zoeken.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3320
    zondag 24 juni 2018 om 13:06
    Heeft altijd Baskische wortels, in de familie dan...
    Vind ik leuk
    Rodajc +11050
    zondag 24 juni 2018 om 13:09
    Serieus? Dat had hier dan best vermeld worden want is best een heftig nieuwtje.
    Vind ik leuk
    companen +538
    zondag 24 juni 2018 om 13:23
    Onzin, hoe kom je daar nou bij?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:44
    Wederom, nee klopt niet. Ze hebben onlangs Cristian Manea gehaald, een Roemeen. De reden waarom ze dit goedkeurden is omdat hij vrijwel zijn gehele jeugd in het Baskenland gewoond heeft, en daarom in de ogen van Bilbao een bask is.
    Vind ik leuk
    MMA +26
    zondag 24 juni 2018 om 12:57
    Knap, gewoon wat roepen en hopen dat het waar is.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:56
    Die regel is niet 'opgeheven'. Natuurlijk is het met de jaren wel minder streng geworden. Eerst mochten alleen een bepaald soort basken komen. Toen mensen uit heel baskenland van spanje en later zelfs franse basken. Die roemeen waar je het over hebt, heeft de jeugdopleiding van Bilbao doorlopen

    Neemt niet weg dat Yuri ook een bask is. Heeft wedstrijden voor het Baskische voetbalelftal gespeeld
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:27
    Ja dat is hij. Heft eerder ook al in de jeugd gespeeld daar.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:51
    Jaaa, Yuri heeft al wedstrijd(en) voor het Baskische voetbalelftal gespeeld en speelde in de jeugd volgens mij ook nog voor Bilbao
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +1392
    zondag 24 juni 2018 om 12:12
    Gewoon neymar verkopen voor 60 miljoen. Hou je geld over wat je bespaart aan zijn salaris. Probleem opgelost
    Vind ik leuk
    Verratti +1721
    zondag 24 juni 2018 om 12:18
    Ze zullen wel meer spelers verkopen, want er moeten nog wat versterkingen bijkomen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    zondag 24 juni 2018 om 12:21
    misschien kunnen ze de prijs nog opvoeren met 10 Mil.
    Dan hebben ze de helft al weggewerkt.
    Vind ik leuk
    City boy +333
    zondag 24 juni 2018 om 12:23
    Psg begint al te spartellen

    kan het echt gebeuren dat ze nu een straf gaan krijgen?
    Vind ik leuk
    oke dan +4058
    zondag 24 juni 2018 om 12:30
    Mis Pastore wel op het middenveld van Argentinië dit WK. Weet iemand die PSG volgt of hij gewoon weinig gespeeld heeft of geblesseerd is geweest.
    Vind ik leuk
    Verratti +1721
    zondag 24 juni 2018 om 12:43
    Pastore (en ook Motta) zijn meer wisselspelers bij PSG. De Argentijn Lo Celso heeft de voorkeur gekregen in de loop van het seizoen. Die zit bij de Argentijnse selectie.
    Vind ik leuk
    JJD +288
    zondag 24 juni 2018 om 13:23
    Nou Barcelona en Real nog, over fair-play gesproken.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2888
    zondag 24 juni 2018 om 20:01
    Die krijgen genoeg binnen. Meer dan genoeg.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4008
    zondag 24 juni 2018 om 13:36
    Is dit niets voor brands die zoekt toch nog een back
    Vind ik leuk
    VA1 +1584
    zondag 24 juni 2018 om 14:11
    Eerst geef je meer dan 200 miljoen uit aan een vrij matige speler en nou moeten ze opeens voor 60 miljoen zien te verkopen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2888
    zondag 24 juni 2018 om 20:00
    En iedereen de afgelopen dagen maar roeptoeteren dat de UEFA alleen Milan pakt en psg laat lopen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Gedwongen uitverkoop PSG begonnen: Bilbao betaalt 20 miljoen euro'