Telegraaf: FC Groningen gaat afgeketste deal met Sparta alsnog afronden

    Telegraaf: FC Groningen gaat afgeketste deal met Sparta alsnog afronden

    vrijdag 13 juli 2018 om 07:15

    Julian Jeffrey Chabot is alsnog hard op weg naar FC Groningen, meldt De Telegraaf vrijdagochtend. De twintigjarige Duitse verdediger leek eerder nog bij Sparta te blijven, omdat FC Groningen niet aan de vraagprijs van De Kasteelheren wilde voldoen.

    Chabot werd donderdag echter plotseling gespot in Groningen, waar hij naar alle waarschijnlijkheid zijn medische keuring heeft ondergaan. Technisch manager Ron Jans was ook aanwezig in het ziekenhuis, maar wilde verder niet ingaan op de transfergeruchten. De Telegraaf meent echter dat club en speler er al uit zijn. Wanneer FC Groningen en Sparta ook 'de laatste hobbel' in de onderhandelingen hebben overwonnen, kan Chabot aansluiten bij de selectie.

    De boomlange Duitser heeft pas één seizoen in dienst van Sparta achter de rug, sinds hij overkwam van de jeugdopleiding van RB Leipzig en een contract tot medio 2020 tekende. Chabot beleefde een moeizame start van het seizoen, maar wist zich onder Dick Advocaat te ontwikkelen tot steunpilaar op Het Kasteel. De degradatie van de Rotterdammers kon hij echter niet voorkomen.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31478
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:17
    Prima speler voor grunn.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4381
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:24
    Absoluut. Prima versterking
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8028
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:43
    Toch nog 1 aankoop van Pastoor die (redelijk) is geslaagd..
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:57
    Geloof me nou...het is niks
    Vind ik leuk
    Spartan +6697
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:01
    Ik geloof je niet!

    Want het is een fantastische CV!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:38
    Die reactie van jou......geloof me nou, is ook niks!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:21
    Mooi dat de sparta supporters zo positief zijn. Ben benieuwd of hij voetballend ook wat kan toevoegen op het pure verdedigen na. Groningen heeft wel oog voor goede centrale verdedigers de laatste jaren Granqvist, van Dijk, Memisevic.
    Vind ik leuk
    Jahike +204
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:24
    Dan zijn er straks 2 centrale verdedigers. Of zouden ze Memisevic alsnog verkopen? Deze Duitser is te duur om als backup op de bank te zetten lijkt me.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:31
    3 centrale verdedigers in de selectie lijkt me geen overbodige luxe. (Te wierik, memisevic en chabot) daarnaast aanvulling met jeugd (kramer) dan posities dubbel bezet. Memisevic kan ook verdedigende middenvelder spelen hebben we gelijk wat ervaring naast alle talenten (Doan Reis Hrustic vd Looi)
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:12
    Hij zegt toch ook niet dat 3 cv in de selectie overbodige luxe is. Hij gaat, terecht imo, in op het prijskaartje van deze verdediger. +1 milj is te duur voor op de bank. Ik vind het bizar hoog bedrag voor een 'bankzitter', tenzij Memisevic vertrekt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:30
    Of memisevic gaat doorschuiven als DMC. Buijs wil namelijk meer power en body op het middenveld
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4381
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:36
    Klink me als muziek in de oren. Dat zou inderdaad niet misstaan want Groningen is letterlijk vrij licht daar met die jonkies.
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:41
    Kan ik me wel iets bij voorstellen, wel jammer dat dat dan ten koste gaat van de talenten. Ik zou het ook wel snappen wanneer Buijs met drie centrale verd gaat spelen en Warmerdam en Zeefuik hoger laat spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:13
    Ben er van overtuigd dat als als hij had kunnen spelen in de nacompetitie Sparta niet was gedegradeerd. Het is nog een jonge gozer, soms nog een beetje onstuimig maar echt een sterke centrale verdediger. Die gaat het goed doen bij Groningen en daar gaan ze over een paar jaar ook flink aan verdienen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:15
    Exit warmerdam
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4381
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:37
    Hoop ik toch niet. Prima speler
    Vind ik leuk
    Napier +42
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:32
    Ja, jammer voor Sparta dat hij de nacompetitie moest missen net als nog een rijtje spelers overigens. Als Nijhuis toendertijd gewoon geel had gegeven had hij toen zijn vijfde gele kaart gehad en geschorst geweest. Via tv beelden alsnog geschorst, belachelijk. Bleef daardoor op 4 gele kaarten staan en toen begon Advocaat te twijfelen om hem in te zetten of te sparen.
    Helaas verkeerd gegokt, want in de achteraf onbelangrijke wedstrijd tegen Heracles wel ingezet en geblesseerd geraakt.
    Vind ik leuk
    krul +234
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:08
    hebben ze geen eige spelers
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:44
    FC Groningen heeft juist veel eigen opgeleide spelers in de selectie: Reis,van de Looi, Hrustic,Absalem, Kramer,Breij en Freriks!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Telegraaf: FC Groningen gaat afgeketste deal met Sparta alsnog afronden