Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading

Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading

Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 14:08di 17-07-2018 om 14:08

Ajax-talent Darren Sidoel maakt per direct de overstap naar Reading FC. Dat meldt de Engelse club dinsdag via de officiële kanalen.

Sidoel heeft een driejarig contract getekend bij de club uit het Championship, zo maakt Reading bekend. De twintigjarige back kwam afgelopen seizoen zestien keer in actie voor Jong Ajax, dat kampioen werd in de Jupiler League. Ook maakte hij in de Youth League minuten voor Ajax onder negentien. In november 2017 zei Sidoel nog te hopen op een kans bij Ajax

Technisch manager van Reading Brian Tevreden is tevreden met de komst van Sidoel. "Darren is een veelbelovende, jonge speler van wie we zijn ontwikkeling al een behoorlijke tijd volgen. Ik ben heel blij dat hij nu bij ons getekend heeft", aldus Tevreden. 

Met het vertrek van Sidoel blijft er steeds minder over van het kampioenselftal van de Jupiler League. Eerder vertrokken onder meer Léon Bergsma en Danilho Doekhi. 

Plaats een reactie

Muscles +1732
dinsdag 17 juli 2018 om 14:14
Lekker doorgeselecteerd en succes,knul😎
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:15
Is niet zo'n groot talent, dus niet zo heel erg.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
dinsdag 17 juli 2018 om 14:40
Zou toch niet gaan doorbreken, net zoiets als Clement vorig jaar. Misschien worden ze op deze manier alsnog nuttige Championshipspelers, niets mis mee.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 19:57
Idd, al heeft Clement wel minuten gemaakt voor Ajax 1 en Sidoel is daar niet eens in de buurt gekomen.
Vind ik leuk
El Cazador +8916
dinsdag 17 juli 2018 om 14:16
O, ik dacht ff aan het volgende Mino Raiola slachtoffer!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:18
Succes. had het bij Ajax niet gered in mijn ogen, bij Reading kan hij in ieder geval een aantal jaren cashen om vervolgens ergens onderin de ED terecht te komen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:18
van de jeugdopleiding van Ajax , die een paar wereldtoppers heeft voortgebracht , naar Reading om in de championship te gaan voetballen
een veel dommere keuze is er niet om je zakken te vullen ...
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
Als je in Jong Ajax geen vaste basisplaats kunt bemachtigen dit je in Amsterdam al aan je plafond.

Dan een lucratief contract kunnen tekenen in Engeland lijkt me meer dan je op had kunnen hopen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
toen ik reageerde stond nog niet heel het verhaal er , en er staat ajax talent boven de topic dus vandaar mijn reactie
het is dus eigenlijk geen talent is mijn conclusie nu het artikel hier compleet is , en dan is zijn keuze inderdaad te begrijpen
Vind ik leuk
RtdDub +13355
dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
"Snel meer..."


Nou.....ik kan niet wachten.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
dinsdag 17 juli 2018 om 14:41
Doen ze steeds vaker bij helemaal niet zo'n interessante berichten haha.
Vind ik leuk
mcmodd +26972
dinsdag 17 juli 2018 om 14:25
Ik denk dat ik deze Darren wel snap. Zijn kansen bij Ajax zijn er eigenlijk niet en dan kan je maar beter direct toehappen wanneer een club als Reading zich meldt. Vergeet niet dat hij dan nog in een team met dezelfde kwaliteiten speelt als hier ADO, PEC Zwolle e.d. In ieder geval heeft deze jongen wel realiteitszin.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:27
Ben het redelijk met je stuk tekst eens McModd maar het laatste stukje kan ik niet helemaal inkomen. een club als Reading heeft in mijn ogen echt een stuk meer kwaliteiten dan Ado en PEC
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:38
die zijn 20 ste geworden in de championship afgelopen jaar , of jij volgt de engelse championship niet , of je overschat deze competitie
hij zal er financieel inderdaad een stuk op vooruit waarschijnlijk , maar als het een echte verdediger is uit de Ajax school heeft ie onderin de championship niet zo heel veel te zoeken ben ik bang
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:47
Vorig jaar was inderdaad een drama -jaar dat jaar ervoor met bijna dezelfde selectie 1 doelpunt van promotie af....?

Maar ja ik denk ook dat hij tekort komt;)
Vind ik leuk
mcmodd +26972
dinsdag 17 juli 2018 om 18:37
OK, laten we het dan maar houden op in ieder geval minstens de kracht van genoemde Nederlandse clubs. Eens?
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
Het had ook gek geweest als Brian niet tevreden was met deze speler.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
Hoe gaat het daar eigenlijk met Pelle Clement?
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 17 juli 2018 om 14:33
Gek genoeg speelt hij minder sinds het ontslag van Stam.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
dinsdag 17 juli 2018 om 14:31
Hij speelt tenminste weer samen met Pelle Clement. Succes jongen
Vind ik leuk
Blindsy +18765
dinsdag 17 juli 2018 om 14:32
Die Darren had duidelijk een (Si)doel..
Vind ik leuk
Groen +3692
dinsdag 17 juli 2018 om 14:39
.....
Vind ik leuk
Blindsy +18765
dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
Ik doe mee aan VP's 'Slechtste naamgrap van de week'. Heb hoge ogen gegooid, geloof ik...
Vind ik leuk
Dorzon +4797
dinsdag 17 juli 2018 om 14:34
Logisch dat hij zijn heil elders zoekt. Koopclub ajax laat geen plaats meer voor talenten
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
Ehh hij is geen Ajax speler sinds 30 juni..


De tallenten hebben allemaal bijgetekend en Justin 17 miljoen voor gehad. Nog meer interesse in het grote Ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
echt een domme reactie want dan is elke club een koopclub
net zo dom als die reacties van Ajax trolletjes die dit over andere clubs roepen
er is namelijk geen club in de wereld die geen spelers koopt , en bij Ajax lopen nog genoeg talenten rond die wel gewoon een kans krijgen
Vind ik leuk
RedNas +3479
dinsdag 17 juli 2018 om 14:53
Kunnen kopen is toch een stuk fijner dan willen kopen maar niet kunnen.

En er is inderdaad alleen nog maar plaats voor de mega-talenten en buitenaardse pareltjes. Als een positie dun bezet is wordt nagedacht over het behouden van een super-talent, maar gewone talenten mogen hun heil elders zoeken.
Vind ik leuk
kees ee +921
dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
kinks anno plmn 1965; . . "where people are living in dead end streets, . . dead end streets yeah, . . dead end streets yeah " !!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:37]
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 15:00
Top deal.Ervaren Daley Blind heeft zijn plek.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
Zal wel goed salaris krijgen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:29]
Vind ik leuk
Mari +12439
dinsdag 17 juli 2018 om 15:40
Gefeliciteerd.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 15:48
weer een bankzitter in engeland
Vind ik leuk
Lekkerjoh +880
woensdag 18 juli 2018 om 20:07
Ik snap ajax niet bij dit soort gevallen. Waarom niet een contract geven en verhuren? In dat geval neemt de club die m huurt t salaris over en heb je tenminste een kans om toch nog wat aan zo n jongen te verdienen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws