Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading

    Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading

    dinsdag 17 juli 2018 om 14:08

    Ajax-talent Darren Sidoel maakt per direct de overstap naar Reading FC. Dat meldt de Engelse club dinsdag via de officiële kanalen.

    Sidoel heeft een driejarig contract getekend bij de club uit het Championship, zo maakt Reading bekend. De twintigjarige back kwam afgelopen seizoen zestien keer in actie voor Jong Ajax, dat kampioen werd in de Jupiler League. Ook maakte hij in de Youth League minuten voor Ajax onder negentien. In november 2017 zei Sidoel nog te hopen op een kans bij Ajax

    Technisch manager van Reading Brian Tevreden is tevreden met de komst van Sidoel. "Darren is een veelbelovende, jonge speler van wie we zijn ontwikkeling al een behoorlijke tijd volgen. Ik ben heel blij dat hij nu bij ons getekend heeft", aldus Tevreden. 

    Met het vertrek van Sidoel blijft er steeds minder over van het kampioenselftal van de Jupiler League. Eerder vertrokken onder meer Léon Bergsma en Danilho Doekhi. 

    Plaats een reactie

    Muscles +747
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:14
    Lekker doorgeselecteerd en succes,knul😎
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:15
    Is niet zo'n groot talent, dus niet zo heel erg.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14186
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:40
    Zou toch niet gaan doorbreken, net zoiets als Clement vorig jaar. Misschien worden ze op deze manier alsnog nuttige Championshipspelers, niets mis mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:57
    Idd, al heeft Clement wel minuten gemaakt voor Ajax 1 en Sidoel is daar niet eens in de buurt gekomen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:16
    O, ik dacht ff aan het volgende Mino Raiola slachtoffer!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:18
    Succes. had het bij Ajax niet gered in mijn ogen, bij Reading kan hij in ieder geval een aantal jaren cashen om vervolgens ergens onderin de ED terecht te komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:18
    van de jeugdopleiding van Ajax , die een paar wereldtoppers heeft voortgebracht , naar Reading om in de championship te gaan voetballen
    een veel dommere keuze is er niet om je zakken te vullen ...
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:22
    Of het moet je plafond zijn, en dan is het slim.
    Vind ik leuk
    2cents +54835
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
    Als je in Jong Ajax geen vaste basisplaats kunt bemachtigen dit je in Amsterdam al aan je plafond.

    Dan een lucratief contract kunnen tekenen in Engeland lijkt me meer dan je op had kunnen hopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
    toen ik reageerde stond nog niet heel het verhaal er , en er staat ajax talent boven de topic dus vandaar mijn reactie
    het is dus eigenlijk geen talent is mijn conclusie nu het artikel hier compleet is , en dan is zijn keuze inderdaad te begrijpen
    Vind ik leuk
    RtdDub +12778
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
    "Snel meer..."


    Nou.....ik kan niet wachten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14186
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:41
    Doen ze steeds vaker bij helemaal niet zo'n interessante berichten haha.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:25
    Ik denk dat ik deze Darren wel snap. Zijn kansen bij Ajax zijn er eigenlijk niet en dan kan je maar beter direct toehappen wanneer een club als Reading zich meldt. Vergeet niet dat hij dan nog in een team met dezelfde kwaliteiten speelt als hier ADO, PEC Zwolle e.d. In ieder geval heeft deze jongen wel realiteitszin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:27
    Ben het redelijk met je stuk tekst eens McModd maar het laatste stukje kan ik niet helemaal inkomen. een club als Reading heeft in mijn ogen echt een stuk meer kwaliteiten dan Ado en PEC
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:38
    die zijn 20 ste geworden in de championship afgelopen jaar , of jij volgt de engelse championship niet , of je overschat deze competitie
    hij zal er financieel inderdaad een stuk op vooruit waarschijnlijk , maar als het een echte verdediger is uit de Ajax school heeft ie onderin de championship niet zo heel veel te zoeken ben ik bang
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:47
    Vorig jaar was inderdaad een drama -jaar dat jaar ervoor met bijna dezelfde selectie 1 doelpunt van promotie af....?

    Maar ja ik denk ook dat hij tekort komt;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:37
    OK, laten we het dan maar houden op in ieder geval minstens de kracht van genoemde Nederlandse clubs. Eens?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
    Het had ook gek geweest als Brian niet tevreden was met deze speler.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
    Hoe gaat het daar eigenlijk met Pelle Clement?
    Vind ik leuk
    2cents +54835
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:33
    Gek genoeg speelt hij minder sinds het ontslag van Stam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:31
    Hij speelt tenminste weer samen met Pelle Clement. Succes jongen
    Vind ik leuk
    Blindsy +10975
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:32
    Die Darren had duidelijk een (Si)doel..
    Vind ik leuk
    Groen +1071
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:39
    .....
    Vind ik leuk
    Blindsy +10975
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
    Ik doe mee aan VP's 'Slechtste naamgrap van de week'. Heb hoge ogen gegooid, geloof ik...
    Vind ik leuk
    Dorzon +4367
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:34
    Logisch dat hij zijn heil elders zoekt. Koopclub ajax laat geen plaats meer voor talenten
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
    Ehh hij is geen Ajax speler sinds 30 juni..


    De tallenten hebben allemaal bijgetekend en Justin 17 miljoen voor gehad. Nog meer interesse in het grote Ajax?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
    echt een domme reactie want dan is elke club een koopclub
    net zo dom als die reacties van Ajax trolletjes die dit over andere clubs roepen
    er is namelijk geen club in de wereld die geen spelers koopt , en bij Ajax lopen nog genoeg talenten rond die wel gewoon een kans krijgen
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:53
    Kunnen kopen is toch een stuk fijner dan willen kopen maar niet kunnen.

    En er is inderdaad alleen nog maar plaats voor de mega-talenten en buitenaardse pareltjes. Als een positie dun bezet is wordt nagedacht over het behouden van een super-talent, maar gewone talenten mogen hun heil elders zoeken.
    Vind ik leuk
    kees ee +574
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
    kinks anno plmn 1965; . . "where people are living in dead end streets, . . dead end streets yeah, . . dead end streets yeah " !!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:00
    Top deal.Ervaren Daley Blind heeft zijn plek.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1642
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
    Zal wel goed salaris krijgen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Mari +8424
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:40
    Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:48
    weer een bankzitter in engeland
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +86
    woensdag 18 juli 2018 om 20:07
    Ik snap ajax niet bij dit soort gevallen. Waarom niet een contract geven en verhuren? In dat geval neemt de club die m huurt t salaris over en heb je tenminste een kans om toch nog wat aan zo n jongen te verdienen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading