Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading

    Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading

    dinsdag 17 juli 2018 om 14:08

    Ajax-talent Darren Sidoel maakt per direct de overstap naar Reading FC. Dat meldt de Engelse club dinsdag via de officiële kanalen.

    Sidoel heeft een driejarig contract getekend bij de club uit het Championship, zo maakt Reading bekend. De twintigjarige back kwam afgelopen seizoen zestien keer in actie voor Jong Ajax, dat kampioen werd in de Jupiler League. Ook maakte hij in de Youth League minuten voor Ajax onder negentien. In november 2017 zei Sidoel nog te hopen op een kans bij Ajax

    Technisch manager van Reading Brian Tevreden is tevreden met de komst van Sidoel. "Darren is een veelbelovende, jonge speler van wie we zijn ontwikkeling al een behoorlijke tijd volgen. Ik ben heel blij dat hij nu bij ons getekend heeft", aldus Tevreden. 

    Met het vertrek van Sidoel blijft er steeds minder over van het kampioenselftal van de Jupiler League. Eerder vertrokken onder meer Léon Bergsma en Danilho Doekhi. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 14:12
    Dat levert vast wel weer een miljoentje op
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:14
    Geen contract gehad is transfervrije rommel
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:17
    Wat een warme reactie.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2924
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:17
    weer zo'n nep supporter
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:24
    Is hij nog Ajax speler?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5797
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
    Omdat het puur sarcastisch bedoeld is vind ik het wel grappig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:22
    Ach die midden noord is een schoonvoorbeeld van een Russische internet troll.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:28
    Zwakke mensen roepen het hardst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:53
    Hij noemt je een schoon voorbeeld. Klinkt nog vrij aardig :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:34
    Ik heb ook een schoon geweten Dennis.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5797
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:40
    Ik heb sowieso geleerd om jou nooit tegen te spreken, laat staan een grote mond te geven ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:55
    De tering wat een likes krijg ik als ik jouw bash.


    Hoe zou dat nou komen...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:08
    Nou nou wat een bashen zeg hé, ik ben ervan ondersteboven joh. En nog om likes ouwehoeren ook, wil je er van mij ook een meeloper? Ik ben echt en puur en niet gevormd door tv en kranten!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:18
    Je bent echt gehersenspoeld...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:24
    Zegt een vaste volger van het reguliere nieuws. Straks lekker weer met het bord op schoot NOS nieuws kijken. Jij bent meningsloos, een volger, een staatsslaaf pur sang!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:26
    Nee zegt een wereldburger die zelf de hele wereld is afgereisd.

    En wat is een staatslaaf? Iemand die belasting betaald of? Bedoel je mensen die verdwijnen of op gepakt worden bij een kritisch geluid zoals in Rusland?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:59
    Als je al met transfervrije rommel begint.
    Vind ik leuk
    Sluisje +483
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:58
    Hoor alleen jou roepen........
    Vind ik leuk
    davidben +4158
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:17
    Wat is een schoonvoorbeeld?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:20
    Ja nu weet ik het wel je hebben geen autospel op jullie 3310
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:39
    Als ze weg gaan is het rommel,als ze komen is het top,lekker objectief
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:54
    Waar staat dat sarcastische humor objectief moet zijn?

    Vind ik leuk
    Cruijfffan +293
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:50
    Ik ben blij dat die gasten naar een club gaan, maar liever in de eredivisie. Dit zijn jongens die het net niet redden om bij het eerste aan te haken, maar voor veel andere clubs zijn het bruikbare spelers. Ik vind ook dat er meer geld naar andere eredivisieclubs toe moet sijpelen, Ajax hoeft niet zoveel tv geld te ontvangen, verdeel het ondere de kleinere om de intensiteit van de eredivisie te verhogen, daar hebben Ajax en PSV baat bij!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:58
    Oké.. ben jet in sommige lijnen met je eens. Maar van de sar kreeg niet echt medewerking laats bij PSV en de rest.

    Daarbij die speler is transfer vrij kreeg in het begin al te horen dat hij geen contract zou krijgen. Heeft dus goed rond kunnen kijken en vindt het duidelijk niet interessant bij andere Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Cookee +9648
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:36
    Ajax heeft zelden goede verdedigers, bij Ajax als ik terugdenk aan vroeger dan komen er meer aanvallers boven dan verdedigers... Krol was wel goed maar verder is het niet veel achterin bij Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:39
    Klopt maar afgelopen jaren juist andersom geweest.
    Vind ik leuk
    Cookee +9648
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:06
    Je doelt op Tete, Riedewald, de Ligt, weet niet of die al echt doorgebroken zijn. En Kluivert is ook nog niet gearriveerd in de top.
    Vind ik leuk
    Muscles +624
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:14
    Lekker doorgeselecteerd en succes,knul😎
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:15
    Is niet zo'n groot talent, dus niet zo heel erg.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:40
    Zou toch niet gaan doorbreken, net zoiets als Clement vorig jaar. Misschien worden ze op deze manier alsnog nuttige Championshipspelers, niets mis mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:57
    Idd, al heeft Clement wel minuten gemaakt voor Ajax 1 en Sidoel is daar niet eens in de buurt gekomen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5401
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:16
    O, ik dacht ff aan het volgende Mino Raiola slachtoffer!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:18
    Succes. had het bij Ajax niet gered in mijn ogen, bij Reading kan hij in ieder geval een aantal jaren cashen om vervolgens ergens onderin de ED terecht te komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:18
    van de jeugdopleiding van Ajax , die een paar wereldtoppers heeft voortgebracht , naar Reading om in de championship te gaan voetballen
    een veel dommere keuze is er niet om je zakken te vullen ...
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:22
    Of het moet je plafond zijn, en dan is het slim.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
    Als je in Jong Ajax geen vaste basisplaats kunt bemachtigen dit je in Amsterdam al aan je plafond.

    Dan een lucratief contract kunnen tekenen in Engeland lijkt me meer dan je op had kunnen hopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
    toen ik reageerde stond nog niet heel het verhaal er , en er staat ajax talent boven de topic dus vandaar mijn reactie
    het is dus eigenlijk geen talent is mijn conclusie nu het artikel hier compleet is , en dan is zijn keuze inderdaad te begrijpen
    Vind ik leuk
    RtdDub +10879
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
    "Snel meer..."


    Nou.....ik kan niet wachten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:41
    Doen ze steeds vaker bij helemaal niet zo'n interessante berichten haha.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:25
    Ik denk dat ik deze Darren wel snap. Zijn kansen bij Ajax zijn er eigenlijk niet en dan kan je maar beter direct toehappen wanneer een club als Reading zich meldt. Vergeet niet dat hij dan nog in een team met dezelfde kwaliteiten speelt als hier ADO, PEC Zwolle e.d. In ieder geval heeft deze jongen wel realiteitszin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:27
    Ben het redelijk met je stuk tekst eens McModd maar het laatste stukje kan ik niet helemaal inkomen. een club als Reading heeft in mijn ogen echt een stuk meer kwaliteiten dan Ado en PEC
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:38
    die zijn 20 ste geworden in de championship afgelopen jaar , of jij volgt de engelse championship niet , of je overschat deze competitie
    hij zal er financieel inderdaad een stuk op vooruit waarschijnlijk , maar als het een echte verdediger is uit de Ajax school heeft ie onderin de championship niet zo heel veel te zoeken ben ik bang
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:47
    Vorig jaar was inderdaad een drama -jaar dat jaar ervoor met bijna dezelfde selectie 1 doelpunt van promotie af....?

    Maar ja ik denk ook dat hij tekort komt;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    dinsdag 17 juli 2018 om 18:37
    OK, laten we het dan maar houden op in ieder geval minstens de kracht van genoemde Nederlandse clubs. Eens?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:26
    Het had ook gek geweest als Brian niet tevreden was met deze speler.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15799
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:30
    Hoe gaat het daar eigenlijk met Pelle Clement?
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:33
    Gek genoeg speelt hij minder sinds het ontslag van Stam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:31
    Hij speelt tenminste weer samen met Pelle Clement. Succes jongen
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:32
    Die Darren had duidelijk een (Si)doel..
    Vind ik leuk
    Groen +907
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:39
    .....
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
    Ik doe mee aan VP's 'Slechtste naamgrap van de week'. Heb hoge ogen gegooid, geloof ik...
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:34
    Logisch dat hij zijn heil elders zoekt. Koopclub ajax laat geen plaats meer voor talenten
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
    Ehh hij is geen Ajax speler sinds 30 juni..


    De tallenten hebben allemaal bijgetekend en Justin 17 miljoen voor gehad. Nog meer interesse in het grote Ajax?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
    echt een domme reactie want dan is elke club een koopclub
    net zo dom als die reacties van Ajax trolletjes die dit over andere clubs roepen
    er is namelijk geen club in de wereld die geen spelers koopt , en bij Ajax lopen nog genoeg talenten rond die wel gewoon een kans krijgen
    Vind ik leuk
    RedNas +3405
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:53
    Kunnen kopen is toch een stuk fijner dan willen kopen maar niet kunnen.

    En er is inderdaad alleen nog maar plaats voor de mega-talenten en buitenaardse pareltjes. Als een positie dun bezet is wordt nagedacht over het behouden van een super-talent, maar gewone talenten mogen hun heil elders zoeken.
    Vind ik leuk
    kees ee +507
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:37
    kinks anno plmn 1965; . . "where people are living in dead end streets, . . dead end streets yeah, . . dead end streets yeah " !!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:52
    1966. "We are strictly second class".
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:00
    Top deal.Ervaren Daley Blind heeft zijn plek.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +939
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:29
    Zal wel goed salaris krijgen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Mari +6779
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:40
    Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:48
    weer een bankzitter in engeland
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +48
    woensdag 18 juli 2018 om 20:07
    Ik snap ajax niet bij dit soort gevallen. Waarom niet een contract geven en verhuren? In dat geval neemt de club die m huurt t salaris over en heb je tenminste een kans om toch nog wat aan zo n jongen te verdienen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twintigjarig Ajax-talent vertrekt: verdediger tekent voor drie jaar bij Reading