'Ten Hag wikt en weegt: Ajax-duo op tijd fit, Tadic en Blind op de bank'

    'Ten Hag wikt en weegt: Ajax-duo op tijd fit, Tadic en Blind op de bank'

    maandag 23 juli 2018 om 06:45

    De kans is groot dat Ajax-trainer Erik ten Hag woensdag een beroep kan doen op Hakim Ziyech en Lasse Schöne. Het duo ligt op schema voor de eerste Champions League-ontmoeting met Sturm Graz.

    Dat meldt De Telegraaf. Ziyech en Schöne zijn fit als de laatste trainingen voor de thuiswedstrijd geen onverwachte tegenslagen meer opleveren. De twee middenvelders lieten afgelopen donderdag het oefenduel met Wolverhampton Wanderers schieten, maar hervatte de groepstraining een dag later alweer.

    Dusan Tadic staat volgens De Telegraaf maandag voor het eerst op het trainingsveld bij Ajax. De miljoenenaankoop trainde in afwachting van een werkvergunning nog voor zichzelf. Het lijkt erop dat de eerste wedstrijd in de tweede voorronde van de Champions League nog te vroeg komt. Tadic was de laatste twee weken op vakantie na zijn WK-deelname met Servië.

    Ook de andere topaankoop Daley Blind is een twijfelgeval. Hij maakte tegen Wolves zijn rentree als invaller. Zet Ten Hag hem niet in de basis tegen Sturm Graz, dan is Frenkie de Jong zijn logische vervanger. Het doelwit van FC Barcelona is weer helemaal fit na zijn enkelblessure, die hem sinds eind februari aan de kant hield.

    Plaats een reactie

    Forza ikkuhh +1554
    maandag 23 juli 2018 om 06:54
    Ben benieuwd woensdag
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 06:57
    Heel veel Sturm op t Graz woensdag
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:18
    Sturm in een graz water..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:59
    Stilte voor de Sturm. En door, nu hebben we ze allemaal gehad.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3853
    maandag 23 juli 2018 om 15:23
    Als we woensdag maar geen wind zaaien ......
    Vind ik leuk
    Ale +4506
    maandag 23 juli 2018 om 07:03
    Ten Hag kan beter voor tuinkabouter gaan spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27955
    maandag 23 juli 2018 om 07:10
    Jij kan beter een moppenboekje kopen als je leuk wilt doen.
    Vind ik leuk
    JustH +15278
    maandag 23 juli 2018 om 13:06
    Leuk, samen met Ale
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    maandag 23 juli 2018 om 07:11
    Ik zou wel met tadic en blind starten... anders heb je bijna hetzelfde elftal als vorige jaar en dat was niet veel soeps ☺️
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2028
    maandag 23 juli 2018 om 07:17
    Nee joh, Labyad is namelijk de verlosser op links!
    Vind ik leuk
    Pluspot +86
    maandag 23 juli 2018 om 07:25
    Geschorst ouwe!
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2028
    maandag 23 juli 2018 om 12:46
    Op het linkerknietje van Ten Hag!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27955
    maandag 23 juli 2018 om 07:22
    Alsof Utrecht even goed was als Zenit.
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    maandag 23 juli 2018 om 07:44
    huh?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27955
    maandag 23 juli 2018 om 07:46
    Sorry, daar zaten een paar stapjes tussen. Ajax was vorig jaar niet fantastisch, maar Sturm Graz is ook geen topploeg.
    Ten Hag kon Utrecht goed laten spelen tegen Zenit, dan moet Ajax tegen Sturm Graz ook lukken.
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    maandag 23 juli 2018 om 07:51
    aaaah zo, laten we het hopen dat Ajax "gewoon" door gaat. De generale heeft sturm graz wel doorstaan dus ik hoop ook echt dat Ajax er staat
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27955
    maandag 23 juli 2018 om 07:58
    Ik verwacht dat we voor het eerst in lange tijd een hardwerkend Ajax zien in de voorronde.
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    maandag 23 juli 2018 om 08:06
    ik hoop het!
    Vind ik leuk
    T. Henry +169
    maandag 23 juli 2018 om 07:13
    Mocht Ziyech woensdag spelen betekent dit dat hij niet meer uit mag komen voor een andere club in de champions league toch? Wat een speler dus minder interessant maakt voor clubs die hem graag over willen nemen die ook champions league spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:23
    Geldt dat ook voor de voorrondes? Goeie vraag. Wel iets om rekening mee te houden.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:31
    ik dacht het wel , je ziet wel vaker dat spelers niet mee doen in Augustus omdat ze bezig zijn met een transfer
    of ze moeten de regels verandert hebben
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27955
    maandag 23 juli 2018 om 07:45
    Als je het hoofdtoernooi niet haalt met je club, mag je nog met een andere club.
    Daarom vertrok Sanchez vorig jaar bijvoorbeeld 'ineens' ná de uitschakeling voor de CL
    Vind ik leuk
    HupHolland +2253
    maandag 23 juli 2018 om 11:31
    Volgens mij kan tegenwoordig een speler in de voorrondes voor een bapaalde club spelen, en vervolgens in de groups-stages voor een andere club uitkomen.

    ".... A player can play for one club in the first, second and third qualifying round, and/or the play-offs, of the UEFA Champions League or UEFA Europa League, and then represent another club from the group stage of either competition.

    A club can register up to three new eligible players for the knockout stage of a UEFA club competition. This must be completed the end of the January transfer window. One of these three players can have been fielded in a group stage by another club in the current season, provided the player has not been fielded: in the same competition for another club; or for another club that is currently in the same competition."
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:03
    Oke, helder. Dankjewel
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    maandag 23 juli 2018 om 07:37
    Nee geldt alleen voor playoffs
    Vind ik leuk
    alffie +1887
    maandag 23 juli 2018 om 08:42
    Mocht Ziyech spelen en daarna verkocht worden mag hij nog Europees uitkomen. Regel is pas vanaf poulefase
    Vind ik leuk
    T. Henry +169
    maandag 23 juli 2018 om 09:59
    Oke bedankt voor de informatie!
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 23 juli 2018 om 07:27
    41 miljoen uit de basis houden is toch gewoon logisch haha
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:32
    logischer als 2 spelers opstellen die net begonnen zijn aan de training en dus niet helemaal fit zijn
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7690
    maandag 23 juli 2018 om 07:52
    Tadic heeft een WK gespeeld. Neem aan dat hij daar volledig fit was. Of hij moet alleen tot diep in de nacht gefeest hebben in die twee/drie weken vakantie, maar die fitheid verlies je niet zo snel toch?
    Vind ik leuk
    Stranger +4969
    maandag 23 juli 2018 om 13:27
    In principe moet hij weer snel op zijn niveau zitten. Die 2/3 weken vakantie zijn alleen maar goed geweest,Zeker als hij met wat lichte inspanning zijn conditie op zo'n 80 a 90 % gehouden heeft.
    Alleen het zal tegen de winterstop op gaan breken zeker als ze de Europese wedstrijden erbij krijgen. Ook mentaal zal het zwaar worden,ze moeten zich namelijk eerst plaatsen en dan presteren.
    Vind ik leuk
    hannes +348
    maandag 23 juli 2018 om 07:34
    Deze beste man kan puzzelen wat hij wil maar redden doet hij het niet.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2544
    maandag 23 juli 2018 om 07:36
    Super actie ten Hag, 30 miljoen uitgeven aan 2 spelers met mogelijke meerwaarde en die dan op de bank zetten.
    Vind ik leuk
    rober2704 +805
    maandag 23 juli 2018 om 07:43
    Vreemd gevoel krijg ik hierbij. Begint de kwalificatiereeks voor de groepsfase CL, zijn de miljoenen aankopen niet inzetbaar door vakantie, fitheid of blessures, gaat Frenkie voor het eerst weer proberen wedstrijdritme op te doen op het hoogste niveau en is afwachten of ie gelijk weer z'n vorm kan etaleren wat we gewend zijn van hem en is Ziyech ook nog niet helemaal fit maar gelukkig wel speelklaar. Laten we hopen dat Sturm Graz er geen reet van kan zodat Ajax deze eerste wedstrijd weet te overleven.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 07:48
    Je hebt helemaal gelijk. Vrij opmerkelijk dat er eigenlijk geen 1 van die grote aankopen in staat is om woensdag in het duel tegen Sturm Gruz 90 minuten te spelen of überhaupt te spelen. Desondanks moet Ajax ook zonder Tadic , Blind en Labyad in staat zijn om zich van Sturm Graz te ontdoen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7690
    maandag 23 juli 2018 om 07:53
    Labyad was sowieso geschorst, dus daar hoefde je al geen rekening mee te houden. Tadic moet gewoon kunnen spelen lijkt me. Zijn toch de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Tenminste, niet voorbij Graz komen en de druk op Ten Hag en Overmars zal niet minder worden...
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 08:03
    Dat klopt , maar desondanks ontbreekt hij toch :p

    Het lijkt mij dat een Tadic wel minuten moet kunnen maken. Dit zijn inderdaad de wedstrijden die een seizoen maken of breken. Na de miljoeneninvesteringen zijn er simpelweg geen excuses meer en zal Ten Hag kampioen moeten worden en Europees ook een rol van betekenis moeten spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    MG MG +224
    maandag 23 juli 2018 om 09:33
    Het belang gaat veel verder als alleen voor Ajax. Zou toch wel lekker zijn dat de komende kampioen (wie dat ook zijn mag) niet belachelijk vroeg in het seizoen al voorronde wedstrijden moet spelen en op oorlogssterkte moet zijn.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 07:45
    Ben benieuwd wie er linksbuiten start aankomende woensdag.. Labyad is geschorst en Bande zit een behoorlijke periode in de lappenmand. Als het maar geen Noa Lang is..
    Vind ik leuk
    Stranger +4969
    maandag 23 juli 2018 om 13:30
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:46
    Altijd wennen voor PL spelers in de eredivisie.. serieus.. ik hoop dat die Ten Hag snel ontslagen wordt.
    Vind ik leuk
    Markie B +87
    maandag 23 juli 2018 om 07:51
    Hoezo is Blind dan niet fit? Die was bij United toch ook al in training. Hoe kan de Jong dan fitter zijn als die de hele zomer geblesseerd was?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:53
    doen ze weer eens een keer grote aankopen, stel je ze bij één van de belangrijkste wedstrijden niet op. Heel logisch
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:05
    Maak jij je toch niet druk over, hoop ik......
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:10
    druk maken is een groot woord, maar als Ajax europees speelt ben ik echt wel voor Ajax hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:54
    O.K. zo mag ik het horen...…..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:08
    ben geen rancuneuze feyenoorder haha
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    maandag 23 juli 2018 om 08:15
    Paulus legt een puzzeltje ... benieuwd wie er allemaal op staan . Ik verwacht Bor de wolf Ed en Willem bever en Truus de mier natuurlijk.

    Wat een spanning , zonder de twee verlossers het opnemen tegen sturm graz
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12460
    maandag 23 juli 2018 om 08:27
    Puber heeft weer een reactie op een topic van zijn meest favoriete club. Ik verwacht niet dat hij bij een overwinning van ajax op dit forum verschijnt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    maandag 23 juli 2018 om 08:34
    Hebben ze in de azijnfabriek waar je werkt nu zomervakantie of is het busje te laat?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12460
    maandag 23 juli 2018 om 12:17
    Probeer eens wat nieuws..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:56
    Zo ook weer ontwaakt?
    Hou je hatelijkheden maar voor je.......
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    maandag 23 juli 2018 om 10:19
    laat gaan joh
    die heeft weer aan de piemel van ome fons spooren zitten sabbelen
    Vind ik leuk
    Hangelos +210
    maandag 23 juli 2018 om 08:30
    De beste man heeft nog geen officiële minuut gespeeld en is nu al een topaankoop? Dure aankopen geven geen garantie tot topprestaties.

    Ik zou de verwachtingen wat temperen en ik hoop dat ze een goed resultaat neer kunnen zetten tegen Graz, anders zullen die 'topaankopen' nog best duur uitvallen.
    Vind ik leuk
    langeGek +744
    maandag 23 juli 2018 om 08:42
    Het is heel simpel, Ten Hag krijgt 4 a 5 wedstrijden de tijd. Mocht hij verliezen van Sturm Graz en punten verliezen in de competitie dan schakelen we gewoon over naar Frank de Boer
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:53
    Waarom is Blind niet wedstrijdfit ? Die was toch al bij Man utd in training.
    Vind ik leuk
    Amnesia +33
    maandag 23 juli 2018 om 09:33
    Hoop dat Tadic en Blind gewoon opgesteld worden Woensdag!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:25
    Die mogolen leiden meer op als dat ze kopen dus k weet niet wat je allemaal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ten Hag wikt en weegt: Ajax-duo op tijd fit, Tadic en Blind op de bank'