'PSV lijkt beter gewapend tegen topploegen dan 'dominerend' Ajax'

    'PSV lijkt beter gewapend tegen topploegen dan 'dominerend' Ajax'

    dinsdag 18 september 2018 om 08:56

    Taco van den Velde en Simon Zwartkruis, verslaggevers van Voetbal International, denken dat PSV wel eens beter berekend kan zijn op Champions League-voetbal dan Eredivisie-concurrent Ajax. De Eindhovenaren nemen het dinsdagavond op tegen FC Barcelona.

    "Ik denk dat Ajax de betere spelers heeft en PSV is wat flexibeler", zegt Van den Velde op de website van VI. "Ajax heeft een speelwijze waarin ze domineren, maar ze geven wel wat ruimte aan de tegenstander. Ik ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat tegen betere ploegen. Ik heb het gevoel dat PSV zich daar misschien wat beter tegen gewapend heeft. Ajax zal wat meer moeite hebben om terug te plooien en vanuit een strakke organisatie te spelen."

    Ook Zwartkruis ziet dat PSV meer wapens heeft dan de Amsterdamse rivaal. "Ik vind PSV heel volwassen, de stabiliteit is heel groot. PSV is minder dan Ajax afhankelijk van individuele bevliegingen. Ziyech en Tadic zijn de mannen die het verschil maken, terwijl bij PSV het gevaar uit meer hoeken kan komen. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven."

    Plaats een reactie

    dinsdag 18 september 2018 om 09:03
    Weer een psv topic
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:06
    Nog wat inhoudelijks te melden? *zucht*
    Vind ik leuk
    :O +5172
    dinsdag 18 september 2018 om 09:48
    Ha ha ha. Lach me rot man. 🤣
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    dinsdag 18 september 2018 om 09:06
    Dit wordt weer een gezellig topic. PSV vs Ajax. Bij VP wrijven ze zich nu even in hun handjes
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16680
    dinsdag 18 september 2018 om 10:03
    Ik denk wel dat beide heren een punt hebben..
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    dinsdag 18 september 2018 om 10:05
    Dat denk ik ook
    Vind ik leuk
    Voebtal +6744
    dinsdag 18 september 2018 om 13:10
    Ja vooral dat centrum van psv gaat het goed doen tegen top ploegen.

    Daarnaast heeft Ajax frenkie de jong en neres die toch echt voor gevaar zorgen naast tadic en ziyech. Verslaggevers zijn de weg kwijt.
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    dinsdag 18 september 2018 om 13:21
    Ik ben het wel met deze gasten eens. Ajax beheerst 1 spelsysteem en die beheersen ze dan ook heel goed. Maar Ajax heeft moeite om dan om te schakelen na een ander systeem als het even niet loopt. Mooi voorbeeld is Standard uit, waar je gewoon de 0-2 voorsprong over de streep moet trekken de laatste 10 minuten. PSV beheerst dat spelletje beter. Dit gaat puur over systemen en hoe flexibel een team daar mee om gaat.

    Wel ben ik het met jou eens dat het gevaar bij Ajax uit vele hoeken komt en niet alleen van Ziyech of Tadic. Zoals jij al aangeeft Neres en De Jong die altijd een man meer situatie kunnen creëren. Maar ook Schone met zijn schoten. Huntelaar die altijd op de goede plekken staat. VD Beek met zijn neusje voor doelpunten. De Ligt uit corners en vrije trappen. En ook Nico en Mazraoui zorgen voor gevaar op de flanken. Aanvallend heb ik dan ook geen zorgen over Ajax. Verdedigend vind ik het nog niet helemaal lekker uitzien.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11319
    dinsdag 18 september 2018 om 10:10
    Beide heren hebben hiermee zeker een punt, Ziyech is supergevaarlijk maar als hij zijn dag niet heeft dan is de creativiteit weg bij Ajax.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16680
    dinsdag 18 september 2018 om 10:14
    Vandaag en morgen een leuke wedstrijd en zondag de kers op de taart.. :-)
    Ik heb er zin in!
    Vind ik leuk
    Whatevaa +276
    dinsdag 18 september 2018 om 11:10
    Ziyech bepaalt inderdaad veel van het spel van Ajax. Maar wat dacht je van Frenkie, Tadic, Neres, Schone. Kunnen ook allemaal bepalend zijn en trekken de kar indien dat nodig is. De ene keer lukt het beter dan de andere keer. Hoop iig dat we, AJAX en psv, een rechte rug hebben en lekker mee kunnen ballen in de CL.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11319
    dinsdag 18 september 2018 om 13:00
    Ik had het over creativiteit, Ziyech vind ik geen kartrekker. Dat is Tadic en ook wel Schone.
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    dinsdag 18 september 2018 om 13:14
    Op dit moment toch wel hoor. Niet in woord en gebaar maar wel in strijdlust, agressiviteit en aanvalslust. Loopt elke wedstrijd weer vele meters, ook de vuile. Samen met Tadic en De Ligt op dit moment de kartrekker van Ajax.
    Vind ik leuk
    Echt? +3385
    dinsdag 18 september 2018 om 11:17
    Ziyech is vooral gevaarlijk voor supporters op de tweede ring die even niet opletten
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    dinsdag 18 september 2018 om 13:12
    Echt?
    Vind ik leuk
    Echt? +3385
    dinsdag 18 september 2018 om 16:44
    Ja
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +793
    dinsdag 18 september 2018 om 10:47
    Ja denk je, ik durf over PSV nog geen uitspraak te doen omdat ze nog niet tegen wat sterkere tegenstanders onder druk hebben gespeeld, ik wacht het even af. Daarnaast zijn ze al twee keer minder dan de kleinere tegenstander geweest, maar ze hebben de wedstrijd wel winnend afgesloten en ik weet niet of Ajax dat ook kan als ze minder goed voor de dag komen. Dus tja, we gaan het zien als deze twee titanen tegen elkaar spelen zondag, ik heb er zin in!😋
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:05
    Laat ze maar zorgen voor verdeling, ik hoop alleen dat Ajax en PSV doorgaan!
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1118
    dinsdag 18 september 2018 om 09:07
    Mogen is het jullie dag ok
    Vind ik leuk
    Whatevaa +276
    dinsdag 18 september 2018 om 11:12
    Je heb helemaal gelijk. 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:15
    Didag, wodag, dodag
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2958
    dinsdag 18 september 2018 om 09:07
    Weer een kut reactie.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    dinsdag 18 september 2018 om 09:21
    Weer een Ajax topic
    Vind ik leuk
    Wilex +1155
    dinsdag 18 september 2018 om 10:22
    Nee een psv topic waar Ajax zoals gewoonlijk weer gebruikt moet worden om het voor de psv supporters ook interessant te maken.
    Een topic puur alleen over psv dat lezen ze zelfs in Eindhoven niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:34
    Zal best dat psv beter bewapend zal zijn, alleen zal het verschil iets groter zijn of je nu tegen Barcelona speelt of tegen AEK....
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:05
    Eens met de hoofdstelling (beter gewapend) maar Ajax leert dit seizoen wel om een wedstrijd uit te spelen met een compacte organisatie. Als die leercurve blijft stijgen wordt het verschil kleiner.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:14
    Heeft PSV internationaal al wat laten zien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:20
    Resultaten uit het verleden zijn tot op zekere hoogte een voorspeller. Dus ja, naar mijn mening. En dat heeft niet zo veel met talentvolle spelers te maken maar met, figuurlijk gesproken, het DNA van een club. De wijze waarop PSV in de afgelopen jaren kampioen werd is in mijn optiek de belangrijkste voorspeller. Dat gezegd hebbend, nee, mijn glazen bol is niet 100% betrouwbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:17
    Ik had dat net uitgebreid getikt ja en toen... foutmelding !

    Kort samengevat. Vindt Psv niet perse beter bewapend, want individuele kwaliteiten zijn ook wapens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:27
    Zeker. Maar uiteindelijk win je als team. En op dat vlak toont PSV zich al een tijd sterker.
    Heb paar dagen geleden de compilatie gezien over de Europese campagne van Ajax 1994-1995. Dat was een team.
    Vind ik leuk
    yuuup +9488
    dinsdag 18 september 2018 om 09:56
    Klopt helemaal. Ajax kan een sterke tegenstander overlopen met hun individuele kwaliteit maar als dat niet lukt of de tegenstander is nog beter dan is Ajax de pineut. Ze hebben het denk ik nog niet in zich om op resultaat te voetballen als dat nodig is. Bij PSV beheersen ze dat al jaren en daar voegen ze nu steeds meer frivoliteit aan toe. Maar PSV kan terugvallen op. Ajax beheerst dat gewoon niet.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6156
    dinsdag 18 september 2018 om 10:14
    Met schwaab en viergever heb je 2 beperkte CV staan. Die worden helemaal overlopen ben ik bang. PSV is de laatste jaren en verdedigend niet echt op voor uitgegaan
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2719
    dinsdag 18 september 2018 om 11:59
    Daar ben ik ook bang voor zeker nu Arias er niet meer is..
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 10:14
    Yup, Yuuup (flauw, I know.. 🙈).
    Staat Ajax voor dan lukt rustig uitspelen beter. Bij gelijk- of achterstand valt de organisatie te makkelijk weg, vooral in de laatste 10 minuten, met evenredig stijgend risico op late tegengoal.
    Zie zo maar Ajax en PSV dichter bij elkaar komen qua spelwijze, flexibeler, meer in patronen dan in systemen, in de zone verdedigend en met data onderbouwd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166702
    dinsdag 18 september 2018 om 09:07
    Psv en Ajax kan je niet vergelijken in de cl . Pas als ze tegen elkaar spelen maar dan moeten ze zich beiden plaatsen voor de volgende ronde
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:10
    De finale dan maar doen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166702
    dinsdag 18 september 2018 om 09:11
    Lijkt me een prima plan
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    dinsdag 18 september 2018 om 09:24
    Voor minder doen we het niet
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4842
    dinsdag 18 september 2018 om 09:16
    Mwah ik denk dat Psv inderdaad wat verder is in volwassenheid en een voorsprong makkelijker verdedigd, Jullie hebben voorin ook echt wel een wapen met die 2 snelle jongens ( Bergwijn/Lozano ) . Zou ik trouwens voor tekenen Stratum, Ajax en Psv zich beide plaatsen voor de volgende ronde.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    dinsdag 18 september 2018 om 09:22
    Ze zeggen hier enkel dat het spel van PSV beter aansluit bij wat er gevraagd word, Ajax speelt op balbezit en tegen Barca en dat soort ploegen moet je ook uit een ander vaatje kunnen tappen. Ik denk dat PSV daar inderdaad beter in is......Al denk ik dat Ajax overwinterd en PSV net niet en doorgaat in de EL
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    dinsdag 18 september 2018 om 09:25

    Mee eens en goed onderbouwd.
    Ik ben zelfs bang dat PSV de EL ook niet haalt.
    Geen schande in zo'n poule.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:50
    Denk wel dat zondag al een kleine graadmeter zal zijn. Voor een eventuele finale in de CL. ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39236
    dinsdag 18 september 2018 om 09:57
    Haha dr is er eentje bang dat Ajax wel de 2e ronde haalt en PSV niet?:')
    Je mist het punt hiero. Het punt is mijnsinziens terecht.
    PSV is een ploeg die wat meer achterover kan leunen om daarna keihard toe te slaan. Iets wat precies nodig is tegen betere teams.

    Als Ajax begint met achteroverleunen, verdedigen, gaat het hoe dan ook fout.

    Lijkt mij best een valide punt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166702
    dinsdag 18 september 2018 om 10:31
    Vergelijken kan je ze zondag niet vandaag en morgen
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39236
    dinsdag 18 september 2018 om 10:33
    Zoals ik al zei, het punt wat gemaakt is begrijp je echt niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:08
    Het zal bij zowel Ajax als PSV afwachten zijn hoe ze reageren op tegenslag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:14
    Daar blijkt PSV over het algemeen beter mee om te gaan.
    Vind ik leuk
    heytse +383
    dinsdag 18 september 2018 om 09:09
    Dit is de eerste conclusie van analisten deze week waar ik het wel mee kan vinden. Denk dat de loting voor Ajax en Psv ook beter deze kant op kon vallen dan andersom. Hopen op punten voor beide.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3634
    dinsdag 18 september 2018 om 09:13
    Eens, ik denk dat gezien de tegenstanders hun speltype (niveau even buitenbeschouwing latende) de loting goed is uitgevallen.
    Het past Psv toch wat beter om vanuit een gesloten verdediging te spelen en dat zou er in deze poule (op Inter na, gok ik) goed uit kunnen komen.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2318
    dinsdag 18 september 2018 om 09:12
    Kan het hier alleen maar mee eens zijn. PSV wint ook veel wedstrijden door volwassenheid. Dit jaar onder vBommel beginnen ze ook nog eens te voetballen.

    Die volwassenheid geeft in onderlinge duels denk ik ook de doorslag.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 18 september 2018 om 09:14
    Zyech en Tadic die het verschil maken?
    En FdJ dan??
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    dinsdag 18 september 2018 om 09:27
    Dat is nu een gepasseerd station
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 09:27
    Precies, onzin dus. Hebben bijvoorbeeld Neres ook nog.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:55
    Indedaad, al vind ik wel dat Neres gewoon weer lekker op rechts moet gaan voeballen. Want je mist nu toch wat creativiteit op het midden veld. Gewoon Ziyech weer daar neer zetten.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 09:57
    Klopt, Neres is toch meer een dribbelaar ipv een passer.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8333
    dinsdag 18 september 2018 om 14:19
    Precies wat je zegt. En daarom denk ik dat zolang Ten Hag bij jullie aan het roer staat wij daar een streepje voor hebben.

    Ziyech rendeert minder maar Neres voor geen meter.

    Ziyech heeft 2 goals en 3 assists geleverd. Neres heeft nog niet gescoord in de ED, leverde wel 2 assists.

    Angelino heeft met 3 assists een hogere productie bijvoorbeeld, dan praat je over een linksback.

    Gutierrez heeft maar 20 minuten mee gedaan en is met 1 goal en assist dus al productiever dan Neres.

    En ik meen dat Cheatcodes tot de dag van vandaag beweert dat Neres een betere speler is dan Lozano, wat natuurlijk lachwekkend.

    Ajax heeft daarentegen wel een poule waar het zomaar 2e zou kunnen eindigen, PSV moet op plek 3 aimen, maar zelfs deze wordt lastig.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    :O +5172
    dinsdag 18 september 2018 om 09:55
    Die heb ik nog nooit het verschil zien maken. Grootste gevaar komt van Ziyech en dan Tadic. Zonder die 2 blijft er niet veel over. Ziyech is een linke voetballer. Heb niet begrepen dat ze in Europa hem niet op de radar hebben.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 18 september 2018 om 09:58
    Niet mee oneens

    Maar Frenkie heeft wel vaak dubbele dekking nodig. Hij is in staat om heel snel vooruit te spelen.

    Ziyech speelt tot nu toe echt groots dit seizoen.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    dinsdag 18 september 2018 om 10:04
    Ik kijk naar rendement. Ziyech heeft een heel hoog rendement. Sticht veel gevaar voor het doel van de tegenstander maakt doelpunten en geeft eindpasses.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +175
    dinsdag 18 september 2018 om 09:14
    Psv is de club waarvan uit oogpunt van de andere drie twee keer gewonnen moet worden,daar moeten ze hun voordeel uit halen.
    Laten hun maar lekker het spel maken en hou de boel compact .
    Vanuit de omschakeling kan Psv dodelijk zijn daar liggen de kansen .
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:19
    Totaal niet eens. Ajax is juist prima in control onder ten hag. Ze geven weinig weg en ze hebben wel 6 spelers op t veld die kunnen scoren.

    Als je bij psv lozano en bergwijn aan banden legt, blijft er weinig scorend vermogen over. Daarnaast is t verdedigende blok met viergever en swaab van ondermaats niveau.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 09:47
    Ajax is wel een stuk minder solide als ze direct onder druk worden gezet. Daarin vind ik PSV weer sterker. Waar Ajax het spel zelf moet maken om goed in hun spel te komen, heeft PSV de rust om op momenten te wachten. Wat dat betreft is de loting voor beiden goed uitgevallen. Ajax zou in mijn ogen een stuk minder kans maken tegen Barcelona dan PSV.
    Ik hoop in ieder geval dat beide clubs kunnen laten zien dat Nederland weer op de weg terug is als voetballand.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:38
    Als voetballiefhebber hoop ik met je mee dat beide ploegen doorgaan in de CL. Daarbij kan ik je ook wel volgen in wat jij vindt van psv en ajax alleen merk ik nog op dat psv dit seizoen nog niet echt onder druk getest is. Alleen tegen bate borisov alleen was dat wel echt een heel matig team.

    Ajax moest al 6x aan de bak in de voorrondes en weliswaar waren dat ook niet allemaal sterke tegenstanders maar Ajax oogde Die wedstrijden wel stabiel (niet zoals onder peter bosz de ene keer fantastisch en de andere keer dramatisch) en ajax is daardoor wel gegroeid als team.

    Ik hoop dat psv het op de atletico manier gaat doen in de CL maar ik vrees het verdedigende blok. Viergever en swaab zijn van minder niveau dan de Ligt/Blind. Ik had dan ook luuc de jong geofferd en hendrix een linie naar achteren geschoven. Maak je gelijk ruimte voor guiterrez
    Vind ik leuk
    Deck010 +7322
    dinsdag 18 september 2018 om 11:53
    Helemaal mee eens.
    Hoop ook dat AEK Ajax de ruimte geeft om hun spelletje te spelen.
    Over het algemeen is AEK een verdedigende ploeg dus zou dat goed moeten komen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2458
    dinsdag 18 september 2018 om 09:20
    PSV heeft nog geen enkele aansprekende tegenstander gehad,na vanavond ga je zien dat het allemaal op drijfzand staat achterin.
    Vind ik leuk
    frhoi +808
    dinsdag 18 september 2018 om 09:20
    de 1 heeft liever de bal en de ander countert liever, beide zijn gewoon erg sterk dit jaar en ben dan ook echt benieuwd naar zondag, hopelijk gaat dat echt een mooie wedstrijd worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:22
    Ajax heeft zeker meer individuele kwaliteit maar is inderdaad afhankelijk van enkele speelmakers, als opeens Tadic en Ziyech uitvallen zijn ze een heel stuk minder denk ik. Geld bij ons natuurlijk ook maar ik denk in mindere maten, ik zou er niet om malen als Malen zou spelen in plaats van Bergwijn of Lozano.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    dinsdag 18 september 2018 om 09:27
    Je bent echt niet lekker in je stekker, Bergwijn ok maar Lozano is wel de speler die de wedstrijd in een oprisping kan kantelen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:31
    Heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk heb ik liever dat Lozano speelt, maar als hij een keer niet wedstrijd fit zou zijn zou ik mij geen zorgen maken dat Malen speelt, denk dat hij zeker de kwaliteiten bezit om een wedstrijd te maken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    dinsdag 18 september 2018 om 09:33
    In de topwedstrijden ga je echt niet zonder Lozano kunnen, Malen mag net zijn veters strikken en moet nog heel wat verbeteren wil hij een goede stand in voor hem zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:36
    Ik snap je punt :)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 09:28
    Tussen Bergwijn/Lozano en Malen zit ook een heel groot verschil...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:22
    Voetbal contra not voetbal, wat wil je ?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    dinsdag 18 september 2018 om 09:28
    Punten
    Vind ik leuk
    Frevol54 +61
    dinsdag 18 september 2018 om 09:26
    Maak je niet druk, we gaan het zien vanavond en op 2-okt als Ajax naar Bayern gaat.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 09:28
    Wat een onzin, bij Ajax zijn er zo 5/6 spelers die 10 goals of meer gaan scoren dit seizoen. Bij PSV maar 3.
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    dinsdag 18 september 2018 om 09:34
    Lozano, Viergever en wie is die 3e dan?
    Vind ik leuk
    benny-boys +1125
    dinsdag 18 september 2018 om 10:03
    Die 3e is Cheat Codes.
    Vind ik leuk
    Miatz +65
    dinsdag 18 september 2018 om 09:53
    Dan zullen deze spelers toch moeten gaan opstaan, of doen ze dat de tweede helft van het seizoen?

    Zoals de tendens nu is:

    Ajax:
    Huntelaar 6
    Tadic 4
    Ziyech 2
    De Ligt 1

    Ben benieuwd naar de andere 6 spelers die op 10 gaan komen....

    Psv:
    Pereiro 4
    Lozano 4
    Bergwijn 4
    De Jong 3
    Guti 1
    Malen 1

    Daar zie ik zeker meer dan 3 spelers die op 10 gaan komen. Zeker als ook Malen nog zn invalbeurten gaat krijgen (die zal ook zeker gaan scoren dit seizoen)

    Maar het is jouw mening... respecteer ik, maar ik ben van mening dat je ongelijk hebt. Ajax heeft tot op heden moeite met scoren.

    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 10:05
    Bij Ajax zie ik Tadic, Huntelaar, Neres, Ziyech, Dolberg en Van de Beek 10+ goals maken . En vorig seizoen scoorde Schöne er ook 10+, dat is ook een kanshebber. Zal wel Schöne OF Van der Beek worden, want dat zijn naar mijn mening concurrenten voor de basis.

    Bij PSV zie ik alleen de voorste 4 spelers (Pereiro, Bergwijn, De Jong en Lozano) 10+ doelpunten maken. Malen heeft ook wel de potentie om 10+ doelpunten maken, maar die is wisselspeler. Die zie ik er geen 10 maken uit invalbeurten.

    En ik respecteer jou mening ook en ik hoor het wel als je iets niet met me eens bent, plus argumenten natuurlijk ;-)
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +373
    dinsdag 18 september 2018 om 10:30
    De jong, pereiro, bergwijn, lozano, Gutiérrez en dan misschien malen nog. 5 is meer dan genoeg, aangezien ik verwacht dat er 2 of 3 boven de 20 komen
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 10:51
    Gutiérrez is bepaald geen doelpuntenmaker hoor, maakt er echt niet meer dan 5.

    En welke 2/3 halen boven de 20? Lijkt me alleen Luuk.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +373
    dinsdag 18 september 2018 om 12:33
    Gutiérrez zal z'n doelpuntjes wel mee pakke, vooral tegen de wat mindere teams. Die zijn er nogal in de eredivisieIk.. denk ook dat niet alleen Gutiérrez onze chucky zo makkelijk vindt maar andersom ook. En lozano is de 2e waarvan ik denk dat ie er wel 20 in legt dit seizoen, ook mede door Gutiérrez. Pereiro en bergwijn staan volgendsmij al op 4 na 5 speelronde dus dat moet te doen zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 10:38
    Kijk eens naar de topscorers lijst van vorig jaar en nu, dan zie je dat jouw stelling nergens op gebaseerd is. PSV is niet afhankelijk van 1 doelpuntenmaker, de kracht is dat iedereen kan scoren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:30
    Vanavond zal een goede graadmeter zijn voor de spelopvatting van PSV en de uitvoering tegen absolute topploeg. Ben benieuwd of PSV ook echt als collectief blijft voetballen want dat is wat Von Bommel er vanaf het begin al steeds in stampt. Denk ook dat de enige manier is om van een individueel betere ploeg te kunnen winnen. M.a.w. iedereen van PSV zal aan de bak moeten en niemand kan verzaken. Messischerp de duels ingaan en blijven voetballen dan komt het goed.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1360
    dinsdag 18 september 2018 om 09:31
    Eigenlijk niet veel nieuws. de afgelopen jaren is het vaak dat Ajax op papier een betere selectie heeft, maar PSV een net iets beter team.
    Dat resulteert in 4 jaar droogte nu bij Ajax, en daarvoor voor wat jaren droogte bij PSV.

    En af en toe zijn de 2 topclubs van Nederland zo lief om de titel te gunnen aan een Feyenoord of AZ.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:33
    Wat een onzin wordt hier geschreven. Alsof Frenkie de Jong en Neres niets creëren. Daarnaast heeft Ajax een spits in topvorm (Huntelaar) en is Schone regelmatig gevaarlijk uit vrije trappen. En dan heb ik de verdediging nog niet eens opgenoemd....
    Vind ik leuk
    benny-boys +1125
    dinsdag 18 september 2018 om 09:41
    Hé, Hé
    Eindelijk eens wijze woorden met de Koptekst.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5160
    dinsdag 18 september 2018 om 09:42
    Volgens mij slaan deze heren de spijker op zijn kopje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:51
    Normaliter zijn ploegen als PSV en Ajax kansloos tegen clubs van het kaliber FC Barcelona. Alleen wanneer FC Barcelona met een B-team komt opdraven, zoals ze dat een aantal jaren geleden tegen Ajax deden in de CL omdat FC Barcelona toen al lang en breed geplaatst was voor de laatste 16, kunnen PSV of Ajax weleens een resultaatje boeken tegen clubs van dit niveau.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 10:06
    Klopt, met Bayern en Ajax kan je precies hetzelfde verhaaltje maken.
    Vind ik leuk
    Bartho +241
    dinsdag 18 september 2018 om 09:57
    Van de twee teams heeft alleen Ajax echt serieuze tegenstand gehad dit seizoen. Ajax zonder Tadic of Ziyech... of PSV zonder Lozano... Ze zullen het beiden voelen als 1 van deze toppers afwezig is. PSV als ze voorstaan killen ze vrij makkelijk een wedstrijd met ruime cijfers. Ajax heeft daar wat meer moeite mee. Uiteindelijk is doelpunten maken waar het om gaat. Als je PSV ziet voetballen denk je altijd dat de wedstrijd gelijk op gaat. Ajax is veel dominanter. Als Ajax net zoals PSV de wedstrijd kan killen, dan zie ik Ajax ook tegen grotere teams meer kans maken. Speelwijze van Ajax, indien het goed uitgevoerd wordt is ook lastig voor de grote teams om tegen te voetballen. We gaan het zien de komende weken😀
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    dinsdag 18 september 2018 om 10:04
    Wezullen wel zien wat Ziyach laat zien.. als het er een keer op aankomt, na een mislukt WK is dit weer eens een tussentijds meetmoment om te zien wat die echt waard is, en dan zijn de tegenstanders behalve Bayern, niet eens van topniveau.., maar meer. Niveau Ziyach..
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    dinsdag 18 september 2018 om 10:05
    Prietpraat om bladen en programma’s te vullen. Uitgaan van deze twee ploegen en de tegenstanders buiten beschouwing laten is nogal slordig. Ajax gaat de eerste drie punten pakken woensdag en PSV, uit tegen Barcelona?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    dinsdag 18 september 2018 om 10:06
    Prietpraat om bladen en programma’s te vullen. Uitgaan van deze twee ploegen en de tegenstanders buiten beschouwing laten is nogal slordig. Ajax gaatvde eerste drie punten pakken woensdag en PSV, uit tegen Barcelona?
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    dinsdag 18 september 2018 om 10:10
    PSV is veel meer van het resultaat voetbal, de gemiddelde PSV supporter er geeft er ook geen worst om of ze een fatsoenlijke wedstrijd zien of niet, als de punten maar binnen zijn. Of dit nou tegen de Graafschap thuis is of tegen Barcelona uit.

    De gemiddelde Ajax supporter accepteert dat niet, als je 1-0 wint met de hakken over de sloot tegen met een k*t wedstrijd tegen de Graafschap thuis dan zijn wij meer dan ontevreden.
    Ik ga liever met 3-0 (of 5-0) met ballen op met bek tegen Barcelona dan dat ik met 10 man voor het hog ga hangen en nog met 1-0 verlies of een 0-0 haal.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3419
    dinsdag 18 september 2018 om 10:17
    Dan weet je niet waar het om gaat.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4806
    dinsdag 18 september 2018 om 10:24
    Ajax dominerend? Ajax moet het dit seizoen puur hebben van momenten van genialiteit van Ziyech, Tadic of Neres. Het veldspel is echt niet bijzonder goed of dominant. Dat is het bij PSV veel meer.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 10:52
    Ajax speelt het hele seizoen al beter dan PSV.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4806
    dinsdag 18 september 2018 om 11:21
    Volgens mij ben je in de war met het seizoen van Bosz..
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    dinsdag 18 september 2018 om 12:36
    Natuurlijk, zeker tegen Zwolle en Fortuna......o.a.

    Die paar leuke potjes tegen die laagvliegers en het is allemaal hossanna.

    Iedereen bij PSV lijkt alweer vergeten dat de nood zo hoog is en de financiële crisis gewoon serieuze vormen heeft, aangezien er pas gekocht kon worden na plaatsing.

    Boeit mij allemaal niet hoor, het is slechts het zoveelste bewijs van de struisvogel tactiek in Eindhoven. De uitslagen zijn goed, dus er is niks aan de hand.

    Het seizoen is nog lang, we zullen gaan zien wat het gaat brengen.
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    dinsdag 18 september 2018 om 12:33
    Het zou leuk zijn als je de hele wedstrijden eens kijkt en dan nog eens oordeelt
    Vind ik leuk
    Vowtar +4806
    dinsdag 18 september 2018 om 14:09
    Ik kijk de hele wedstrijden. Ajax is juist een ploeg voor de samenvattingen. In de eerste helft waren ze niet eens beter dan Groningen, maar dankzij een paar mooie individuele acties leek het in de samenvatting heel wat.
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    dinsdag 18 september 2018 om 14:29
    ok, dan zie jij toch wat anders dan ik. Geeft niet hoor, mag gewoon. Je mag ook vinden wat je wilt.

    Maakt mij allemaal niet uit. We gaan wel zien wat er de rest van het seizoen gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:51
    Dan adviseer ik je de eerste helft van Vitesse - Ajax te kijken.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    dinsdag 18 september 2018 om 10:28
    Bij Ajax moeten Ziyech en Tadic een goede dag hebben. Als een van die 2 al niet in vorm is dan zakt het als een kaartenhuis in elkaar. Ten Hag heeft dit zo ingebouwd in het team. Op korte termijn is dat werkbaar maar wat als je met blessures en schorsingen zitten?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:13
    VP trekt de beerput open
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    dinsdag 18 september 2018 om 11:14
    Het valt mij op dit moment op dat ajax teveel gericht is op alles mooi willen doen. Niet een normale pass die goed aankomt maar het moet er altijd mooier uitzien en dan proberen ze een tussendoor balletje wat dan weer net mis gaat. Dat is zonde want ondanks dat het er voor het oog beter uitziet als het spel van psv zie je dat psv effectiever speelt.

    Hoe dit in Europa gaat zijn, geen idee. Maar ik denk dat ajax absoluut ver kan komen als ze wat meer richten op effectiviteit als op mooi voetbal
    Vind ik leuk
    Korm +35656
    dinsdag 18 september 2018 om 11:51
    In deze poule is het waarschijnlijk de kans groot dat PSV 4de wordt maar laten we 6 wedstrijden spelen waar we trots op kunnen zijn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:52
    Ik snap het niet. Tadic is echt geen sterspeler en zeker niet beter dan lozano. Enige die ze hebben is ziyech. Tadic is een matige speler. Heb niks gezien van hem
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    dinsdag 18 september 2018 om 12:39
    Je weet wel dat je meer ziet met je ogen open?

    Lozano is talentvol, maar mag de veters van Tadic eigenlijk nog niet echt strikken vind ik zelf. Ziyech idem dito. Maar goed, dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:31
    Eerst deze dagen en zondag afwachten en dan gaan we los met z'n allen. Ajax vs PSV.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws