Advocaat gooit Utrecht om: 'Hij klaagde altijd over de verkeerde positie'

Advocaat gooit Utrecht om: 'Hij klaagde altijd over de verkeerde positie'

Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 15:12vr 21-09-2018 om 15:12

Het debuut van Dick Advocaat als trainer van FC Utrecht gaat niet onopgemerkt voorbij. De zeventigjarige Hagenaar gooit de opstelling van de Domstedelingen meteen om.

Advocaat kiest voor een 4-3-3-formatie tegen Feyenoord, waar voorganger Jean-Paul de Jong nog 4-4-2 heilig verklaarde. "Die kans is zeker aanwezig omdat ik vond dat de spitsen niet echt raad wisten met de manier van spelen, laat ik het zo zeggen", aldus Advocaat, geciteerd door Voetbal International. "Zelf hebben ze altijd in een 4-3-3 gespeeld. Tannane is een 4-3-3 speler, Kerk ook."

Advocaat hint dat 'één of twee andere spelers' gaan starten tegen Feyenoord. Eén van hen is Cyriel Dessers. "Dessers klaagde altijd dat hij op de verkeerde positie speelde. Hij is van origine een spits. Dan mag hij in de spits beginnen en het laten zien."

De spelers van Utrecht bepalen het syteem, doceert de Kleine Generaal. "Je moet niet een systeem heilig verklaren als je de spelers niet heb. Ik denk – en misschien heb ik het helemaal verkeerd – dat dit voor de spelers wat makkelijker is. 4-4-2 is voor een tegenstander lastig om te bespelen, maar het moet wel op elkaar afgestemd zijn. Dat vond ik niet."

Plaats een reactie

Zultkop +6369
vrijdag 21 september 2018 om 15:17
Laat het maar zien Dessers, ik hoop dat je nog even moeten wennen aan die positie,
Vind ik leuk
kwartje50 +1148
vrijdag 21 september 2018 om 15:44
Dessers is gehaald als spits van NAC destijds , die gast hoeft niet te wennen.
Vind ik leuk
Leeuw +6197
vrijdag 21 september 2018 om 15:17
Generaal Dick. Ik ben benieuwd of hij ook gelijk gaat krijgen. Winnen van Feyenoord kun je dan gerust een stunt noemen.
Vind ik leuk
kwartje50 +1148
vrijdag 21 september 2018 om 15:43
Gelijkwaardige teams dus geen stunt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 15:19
Dit zou wel eens een hele lastige middag voor Feyenoord kunnen worden waarvan toch min of meer wordt geëist dat ze thuis van Utrecht winnen, Utrecht heeft helemaal geen slecht materiaal en ze zullen erop gebrand zijn om ook Advocaat te laten zien dat ze de basisplaats verdienen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 15:20]
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
vrijdag 21 september 2018 om 15:19
Dat roep ik al tijden:)
Vind ik leuk
buddha +10477
vrijdag 21 september 2018 om 15:22
die zin lees ik heel vaak op deze site hahaha
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
vrijdag 21 september 2018 om 15:31
Ik ook, alleen wordt er geen gehoor aangegeven-;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 15:27
Nou Dicky succes in de Kuip,
met `n gelijkspel mag je al blij zijn maar ik denk dat
Feyenoord wint.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 16:12
Denk dat Advocaat geen VP fora afstruint naar succeswensen en.
Dicky van VP is voor Vitesse 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 16:12]
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 15:41
Daar ben ik het mee eens, en heb al eerder gezegd hier dat Utrecht een ploeg heeft voor 4-3-3.
Vind ik leuk
4everfcu +5087
vrijdag 21 september 2018 om 17:15
die hebben we helemaal niet aangezien wij geen buitenspelers hebben.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
vrijdag 21 september 2018 om 15:44
Zegt altijd wel zinnige dingen, maar dit kan alleen maar fout gaan naar mijn idee.. Dessers is niet goed genoeg voor Utrecht!
Vind ik leuk
Fc uuuuu +269
vrijdag 21 september 2018 om 16:32
Zal nog paar weken duren dan zal bahebeck erin staan.
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 17:06
Ik vond Dessers niet eens goed genoeg voor NAC.
Dat is het enige wat ik niet snap bij Utrecht dat ze niet een goede spits gevonden hebben. Verder alle hulde voor de TD.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
vrijdag 21 september 2018 om 17:23
Eens. Het is wachten op Bahebeck.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23529
vrijdag 21 september 2018 om 15:56
Ik voorspel een 7-0 overwinning voor Feyenoord
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 17:05
7-0 pff... dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23529
vrijdag 21 september 2018 om 18:17
🤣 heb vertrouwen Cookee
Vind ik leuk
Tienus +1424
vrijdag 21 september 2018 om 15:56
Mooie wedstrijd om te experimenteren. We spelen al jaren 442 en hebben daar op ingekocht en Dick heeft 3 dagen op het veld gestaan en we gaan 433 spelen. Waar gaat het mis?
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 21 september 2018 om 15:59
bij de lul die dick heet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 16:00
Snelheid en lengte is de ideale basis om 4-3-3 te gaan spelen.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
vrijdag 21 september 2018 om 17:00
Klopt, dan heeft Dessers daar dus helemaal niks te zoeken. 4-3-3 moeten we spelen met Makienok.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 17:01
Dat is de opstelling, let maar op hoe dat gaat draaien als een tierelier.
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 17:04
En spelers met individuele kwaliteit dan, heeft Utrecht die?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 17:10
Ja dat vind ik wel, Kerk met zijn snelheid en Makienok met zijn lengte is een wapen. Klaiber vind ik ook een leuk opkomende back. Vind bahebeck ook een killer in de 16. Utrecht heeft vind ik her en der wel kwaliteiten en buiten dat ook een ploeg wat normaal vecht. Ook dat is een kwaliteit maar dat is niet individueel maar een collectief.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
vrijdag 21 september 2018 om 17:29
Hopelijk gaat Kerk wel zijn vorm terugvinden. Al langere tijd is het niet geweldig wat hij laat zien.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 17:31
Klopt, maar ik blijf gecharmeerd van 'm.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
vrijdag 21 september 2018 om 17:32
Ik ook. Razendsnel. Als hij meer gaat scoren kan hij zo naar de PL met zijn snelheid en kracht.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 17:34
Dat denk ik ook, ondanks dat het een redelijke laatbloeier is.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
vrijdag 21 september 2018 om 17:51
Klopt. Elk jaar iets beter en vorig jaar een hele goede periode. Ik hoop dat hij het snel weer oppakt.
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 19:17
ADO en Utrecht zijn echte clubs. Ik vind wel goed dat Dick duidelijkheid kiest, maar ik vond juist dat Utrecht onder ten Hag interessant speelde. Ik bedoel maar "niet het kind met het badwater weggooien".
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 19:19
Dat is waar. Maar een andere trainer is helaas een andere visie.
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 19:43
Gaat Dick jullie nog eens doen? Of hoeft dat niet?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 21 september 2018 om 19:58
Ik hoop van niet, is onbetrouwbaar jegens ons.
Vind ik leuk
Cookee +12164
maandag 24 september 2018 om 18:21
Ergens toch jammer, vind je niet?
Hij is op de hele wereld geweest.
Aan de andere kant, je ziet nu met JP de J. als je een eigen 'kind' moet wegsturen is ook niet fijn.
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 17:03
Hier was ik dus bang voor.
Maar ik moet ook eerlijk zijn, als een team niet draait dan moet je kiezen voor duidelijkheid en 4-3-3 is dat, dus prima. Maar ik hoop dat Dick als de rust iets terugkeert toch ook weer op zoek gaat naar een opstelling waarmee je de mogelijkheden vd selectie uitbuit. Want Utrecht heeft zoveel opties kwa spelers.
Vind ik leuk
jave +1507
vrijdag 21 september 2018 om 17:35
Lees het al; Deyenoord is kansloos...
Vind ik leuk