Van 't Schip haalde klein foefje uit: 'Ze hoorden het vanochtend pas'

    Van 't Schip haalde klein foefje uit: 'Ze hoorden het vanochtend pas'

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 20:33zo 23-09-2018 om 20:33

    John van 't Schip besloot deze week om zijn opstelling pas zondagochtend bekend te maken aan zijn spelers. De PEC Zwolle-trainer wilde 'de boel scherp houden' en hoopte zijn spelers daardoor extra te motiveren.

    "Het is nooit zo geweest dat ik het hele elftal om wilde gooien. We hebben deze week iets anders getraind en het anders ingedeeld", zegt Van 't Schip tegen de NOS na de 0-1 zege van PEC op FC Emmen.

    "Je probeert de boel scherp te houden. Hoe? Door deze week niet te veel over de opstelling bekend te maken. Daar werken we vaak wat eerder aan. We laten dan doorschemeren hoe we eventueel spelen. Dat heb ik deze week niet gedaan. Vanochtend hoorden ze de opstelling. Er zijn niet veel veranderingen geweest. We hebben een goede week gehad, in de zin dat er keihard is getraind. Nu is het kwestie van het voetbal naar een hoger niveau te krijgen."

    Arno Vermeulen van de NOS merkt op dat niet iedereen leek te beseffen dat PEC de punten nodig heeft. Hij haalt Younes Namli aan, die in zijn ogen niet veel arbeid leverde. "Het is een overwinning van het collectief, de hele groep", zegt Van 't Schip. "Spelers hebben een wedstrijd waarin ze soms wat minder zijn. Het kan ook zijn dat ze vermoeid zijn. Er zijn redenen voor te vinden, maar we hebben een goede bank."

    Plaats een reactie

    zondag 23 september 2018 om 20:36
    Ja hoor Sjon. Wat jij wil...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:37
    Dit PEC mist een echte kapitein.
    Vind ik leuk
    fdev86 +788
    maandag 24 september 2018 om 00:13
    Kapitein op t schip
    Vind ik leuk
    buddha +9052
    zondag 23 september 2018 om 20:38
    BESTE VP sorry dat ik geen punt achter mn zin hebt gezet. ik neem aan dat dat de reden is voor het verwijderen van het geen wat ik geschreven hebt. word er langzaam aan wel een beetje moe van dat er bij meerdere personen berichten verdwijnen waarin niet gescholden word of loopt uit te dagen. word steeds zieliger hier. pak degene eens aan die lopen te trollen de hel tijd of erger nog die lopen te vloeken. maak er eens een leuke site van.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:42
    Emmen had meer verdiend vandaag. De tweede gestolen overwinning van PEC (is ook een kunst!)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:46
    Gestolen? Wel verdiend gewonnen. Beide teams waren bagger.
    Vind ik leuk
    zwollie +8377
    zondag 23 september 2018 om 20:51
    Niets gestolen aan deze overwinning.
    Vind ik leuk
    mvr +223
    zondag 23 september 2018 om 22:11
    @ zwollie dan heb jij een andere wedstrijd gezien, het was weer bagger voetbal, maar wel veel strijd geleverd, en zoveel kansen heeft PEC niet gehad.ik ben wel blij met de 1-0 overwinning en de 3 punten
    Vind ik leuk
    zwollie +8377
    zondag 23 september 2018 om 22:52
    Wat voor kansen heeft Emmen gehad dan?
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 08:46
    Ik denk niet dat ze daar een antwoord op heeft.
    Vind ik leuk
    mvr +223
    maandag 24 september 2018 om 16:56
    Zwolle en hadden allebei niet zoveel kansen , Zwolle had er maar 3a4 kansen en Emmen net zoveel maar zij waren wel gevaarlijker
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1971
    zondag 23 september 2018 om 20:54
    Dacht dat jij op dat moment je baggerploeg aan het aanmoedigen was, of was het voetbal je te slecht?
    Vind ik leuk
    Peany +445
    zondag 23 september 2018 om 21:29
    Muppet!

    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:05
    Maakt niet uit toch. Plek 14 is voor een club als PEC gewoon een super prestatie? Blijft een omhoog gevallen JL club die het bewonderenswaardig al een paar seizoenen volhoud in de ED. Zolang ze boven nacompetitie staan lijken me alle doelstellingen behaald dus van t Schip doet het ook gewoon goed.
    Vind ik leuk
    HanV +4614
    zondag 23 september 2018 om 22:24
    Doe dat nou niet als KeukenDivisieKampioen-fan. Andere clubs neerhalen. PEC wordt weer gewoon 9e of 11e, zoals het volgens de begroting hoort, maar we weten dat dat niet veel zegt als je je geld besteed aan afkoopsommen voor minstens 1 trainer per seizoen. Jullie score staat dit seizoen al weer op 1 bobo, deed die Velderman het juist niet goed met zijn goede tackle op die Eerenburg.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:25
    Kansloos gejammer. Zie je mij stellen dat Twente het beter doet? Nee he? Ben jij zo dermate kinderachtig dat je geen commentaar mag geven als je eigen club het niet beter doet? Windt jij je dan ook helemaal op over TV analisten die commentaar hebben op voetballers; hun zullen het toch niet zelf beter kunnen?

    Ga jij maar lekker met je vriendjes discussieren op kleuterschool niveau en hou mij erbuiten. PEC is gewoon een JL club die het een paar seizoenen goed doet. Als je daar al niet tegen kan flikker dan lekker op van VP, kleuter.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 16:36
    Alles verder goed sociopaatje uit Tukkerland. Als er één moet opflikkeren ben jij dat wel!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:58
    Hoezo dan? Hoeveel seizoenen ED heeft Zwolle sinds pakweg 1960 gespeeld? 10-15? In welk opzicht hang ik een lulverhaal op dan? Sukkel onie.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 18:13
    En maar weer blijven doordrammen mafkees.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:52
    Zou ik ook zeggen als ik er niks op in wist te brengen. Wie is er een mafkees dan? Slimme jongen.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 19:03
    Tja slim inderdaad. En nu jij nog.
    Vind ik leuk
    038power +160
    maandag 24 september 2018 om 11:30
    40 miljoen in de min en dan nog babbels hebben....
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:46
    Nog zo'n kansloze rukker. Zie mijn reactie hierboven.
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 16:40
    Een uitspraak van een tukker die een rukker is. Tja mafkezen zoals jij bestaan helaas.
    Vind ik leuk
    038power +160
    maandag 24 september 2018 om 11:29
    Niks gestolen,2 terechte zeges.Emmen voetbalde wel iets beter dan wat Groningen liet zien.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5561
    zondag 23 september 2018 om 20:46
    Een ploeg die al niet veel vertrouwen heeft tot op de dag van de wedstrijd in onzekerheid laten zitten. Chapeau Schippie, briljant.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:53
    Namli kan het maar moeilijk verwerken dat ie geen transfer heeft gemaakt. Hij kan het wel!
    Vind ik leuk
    peinke +2113
    zondag 23 september 2018 om 20:54
    De scorebord-supporters zullen nu wel weer een weekje rustig zijn over Van 't Schip. Ik zeg.... weg met die kwiebus met z'n trucjes. Wat een zielig figuur! Neem die Nijkamp meteen mee!
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 17:54
    Peinke ik ben niet heel vaak met je eens, maar hier krijg je van mij een duim omhoog.
    Vind ik leuk
    peinke +2113
    maandag 24 september 2018 om 19:05
    Ach joh, ineens zijn heel veel mensen het met mij eens waar ze mij vorig jaar nog verguisd hebben met exact de zelfde mening over Schip en Nijkamp! Het tij kan snel keren!
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 19:32
    Op dit punt heb je gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:14
    Leuk foefje maar uiteindelijk weinig verrassend. Jammer dat onze torenhoge Italiaan niet opgesteld staat of zelfs maar mocht invallen! Doe eens gek Schippie, veel heb je nu niet te verliezen!!
    Vind ik leuk
    Pec Man +804
    maandag 24 september 2018 om 17:55
    Of hij verliest zichzelf nu.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33841
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Arno vermeulen omg...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236