Karius: 'Heb niks tegen Ramos, maar kan mijn fouten anders niet verklaren'

    Karius: 'Heb niks tegen Ramos, maar kan mijn fouten anders niet verklaren'

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 09:45ma 24-09-2018 om 09:45

    Loris Karius vertrok deze zomer met de staart tussen de benen bij Liverpool na zijn blunders in de Champions League-finale tegen Real Madrid. Zelf ontkent de 25-jarige Duitse doelman echter dat hij is bezweken onder de massale druk.

    "Ik had bij Liverpool kunnen blijven en een paar wedstrijden kunnen spelen, maar ik wilde per se ergens eerste keuze zijn", zegt Karius tegen BILD, geciteerd door Voetbal International. "Niemand heeft me gevraagd om te vertrekken en ik ben zeker niet gevlucht. Ik vind gewoon dat ik op mijn leeftijd veel moet spelen. Na de transfer van Alisson Becker heb ik besloten naar Besiktas te vertrekken."

    Karius geeft wel toe dat hij in een lastig parket zat op Anfield. "De druk vanuit de media en het publiek werd zo groot dat Liverpool moest reageren. Dat was niet goed voor mijn positie, maar dat hoort bij het voetbal. Ik weet dat ik waarschijnlijk nog honderd vragen zal krijgen over mijn fouten in de finale, maar ik kan er niks meer aan veranderen en heb er zelf een streep onder gezet."

    Na de Champions League-finale kwam naar buiten dat Karius vermoedelijk een hersenschudding had opgelopen na een botsing met Sergio Ramos. Zijn fouten zouden het gevolg zijn geweest van die hersenschudding. "Hij speelt altijd op de grens van het toelaatbare, maar ik heb niks tegen hem. Onder normale omstandigheden kan ik mijn fouten niet uitleggen."

    Plaats een reactie

    maandag 24 september 2018 om 09:53
    Goed uitgelegd. Beste beslissing voor beide.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26468
    maandag 24 september 2018 om 10:05
    Karius heeft niks tegen Ramos...........bijna de rest van de wereld wél.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3286
    maandag 24 september 2018 om 10:36
    Het is ook wel een vervelende voetballer. Overigens wel een geweldige verdediger!
    Vind ik leuk
    lebonton +809
    maandag 24 september 2018 om 11:01
    In dit specifieke geval werd Ramos overigens door Van Dijk tegen Karius aangeduwd.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3286
    maandag 24 september 2018 om 18:59
    Klopt inderdaad. Ik heb zelf ook niets tegen Ramos. Maar het is wel een vreselijk irritante tegenstander.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33621
    maandag 24 september 2018 om 10:05
    Vast ja. Je maakt die blunders zelf. Jammer want zo slecht is hij nog niet.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    maandag 24 september 2018 om 10:21
    Ik vind het nog steeds afschuwelijk dat iemand zijn carrière zo erg getekend is door één slechte avond.
    Ik hoop nog steeds dat hij weer zal mogen keepen op top niveau.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1423
    maandag 24 september 2018 om 10:26
    Dat heeft ie volledig in eigen hand. Hij is jong en gaat zijn kansen krijgen als ie een goeie indruk maakt
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    maandag 24 september 2018 om 11:16
    De laatste wedstrijden doet hij het erg goed bij Besiktas. In de EL maakte hij ook nog een hele knappe redding bij een één op één situatie. De media helpt hem ook niet echt bepaald. Ik durf te wedden dat als hij een foutje maakt het weer overal op internet te zien is. Maar zijn knappe reddingen laten ze maar achterwegen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:17
    Karius is gewoon niet goed genoeg voor de top. Te weinig bewezen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:28
    Hij heeft anders wel bewezen de top niet aan te kunnen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:37
    Ja echt, hè? Komt nooit meer goed denk ik zelf...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:57
    Haha scherp. Te weinig bewezen om keeper te zijn voor een topclub!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws