PSV heeft nieuwe technische man: 'Samenwerking met Mark is zo goed bevallen'

PSV heeft nieuwe technische man: 'Samenwerking met Mark is zo goed bevallen'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 15:58wo 10-10-2018 om 15:58

John de Jong voelt zich goed in zijn nieuwe functie: sinds vorige week is hij officieel technisch manager in Eindhoven. De opvolger van Marcel Brands ziet een 'prachtige uitdaging'.

De Jong nam de afgelopen maanden al het takenpakket van Brands over op interim-basis. "Natuurlijk heb ik erover nagedacht en ik heb de afgelopen maanden ondervonden wat het is om van de zijlijn naar de voorgrond te gaan", vertelt hij aan Voetbal International.

"Maar de samenwerking met Mark (van Bommel, red.) is zo goed bevallen en actief zijn op de spelersmarkt vind ik ontzettend leuk om te doen. De samenstelling van een selectie is het interessantst. Scouting is niet zo heel moeilijk, ik kan heus wel een aantal goede spelers binnenhalen. Maar een goede selectie samenstellen met een bepaald budget is echt gaaf. Supermoeilijk en superintensief, maar die uitdaging trekt me."

De Jong ging niet over één nacht ijs. "Het verschil is dat ik nu het voortouw moet nemen, iedereen kijkt naar mij. Daar zat de grootste twijfel in voor me. Tegen Marcel kon ik vijf jaar zeggen: Je moet dit, dit en dit doen en ik ging weer naar huis. Marcel zat vervolgens met alle afwegingen. Die ballen in de lucht houden is moeilijk en geeft ook meer druk."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

woensdag 10 oktober 2018 om 16:01
Komkommertijd, ik dacht dat dit 2 weken geleden nieuws was
Vind ik leuk
3-5-2 +1793
woensdag 10 oktober 2018 om 16:03
Is dit toevallig geen familie van Frenkie... ?? :-p
Vind ik leuk
Henk 1971 +8376
woensdag 10 oktober 2018 om 16:18
Nee joh deze de Jong is veel beter 😉
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 16:03
Mooie mens onzen Johnny
Vind ik leuk
3-5-2 +1793
woensdag 10 oktober 2018 om 16:03
Goed kapsel ook !
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 16:09
nieuwe trend......
Vind ik leuk
3-5-2 +1793
woensdag 10 oktober 2018 om 16:23
Ik sla ff over....
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 16:26
ik al jaren
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:16
Veel haar en weinig gezicht.
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 16:56
Wa onzen toon te weinig heeft heeft johnny teveul.....
heft elkaar mooi op toch?
Vind ik leuk
Benniewies +4279
woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
Je zoon?
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 17:09
ik heb alleen maar dochters op onze aardkloot gezet.....althans voor zover ik weet
Vind ik leuk
Benniewies +4279
woensdag 10 oktober 2018 om 17:11
Je had het over onze Jonny.
Sorry ik wist niet dat 1 van jouw dochters zo hete.

Excuses
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 17:13
geeft niks , iedereen heeft recht op foutjes maken.
Ik neem je totaal niks kwalijk
Vind ik leuk
Benniewies +4279
woensdag 10 oktober 2018 om 17:18
Benniewies
Vind ik leuk
stratumseind +191228
woensdag 10 oktober 2018 om 17:21
weet ik toch
Vind ik leuk
Mari +11716
woensdag 10 oktober 2018 om 16:03
iedereen kijkt naar mij. haha
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
woensdag 10 oktober 2018 om 16:10
👍🏻 PSV Team.

Als de de opvolgers van Toon, Mark en John de komende jaren weer invulling krijgen is en blijft PSV goed bezig 👍🏻

Respect !
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:14
Je begint en eindigt je verhaal, met een soort biefstuk lijkt wel.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:13
Na 5 jaar zal hij het toch wel weten?
Vind ik leuk
Wazedde? +110
woensdag 10 oktober 2018 om 16:14
Tuurlijk, maar het is anders om slechts aangever te zijn van adviezen, en niet de eindverantwoordelijke te zijn.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:17
Meestal hoort daar ook een passend salaris bij.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
woensdag 10 oktober 2018 om 16:24
S’vadder zei vreuger altijd da uit die hoofdstad t hé van nul en geener waarde ,... dus nou ja da zal dan wel waar sein 😂
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
woensdag 10 oktober 2018 om 16:13
Een topclub net een fijn landelijk klimaat.
Vind ik leuk
Shelbourne +5857
woensdag 10 oktober 2018 om 17:57
Beetje een oud artikel maar alsnog, het is zeer positief dat de opvolging van Brands intern is geregeld. John heeft een goede eerste indruk gemaakt.
Vind ik leuk
Cookee +12162
donderdag 11 oktober 2018 om 13:24
En komt er ook meer aandacht voor jong PSV?
Of blijft men zoeken in Z-amerika?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws