Nederlandse trainer had niets door in België: 'Gebeurde blijkbaar onder mijn neus'

Nederlandse trainer had niets door in België: 'Gebeurde blijkbaar onder mijn neus'

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 21:49do 11-10-2018 om 21:49

Dennis van Wijk is geschokt na de persconferentie van het Federaal Parket donderdag. Daarin werd KV Mechelen naar voren geschoven als één van de clubs die mogelijk betrokken is in matchfixing. Destijds was de Nederlander nog trainer van de club.

"Ik viel van mijn stoel toen ik de persconferentie van het federaal parket zag. Ik ben enorm verrast en voel me bedot door mijn werkgever", reageert Van Wijk bij Het Laatste Nieuws.

De oud-trainer van Willem II werd aangesteld om Mechelen voor degradatie te behoeden, maar slaagde daar niet in. Tijdens KV Mechelen - Waasland-Beveren (een wedstrijd die Malinwa) won, zat hij nog op de bank. "Van beïnvloeding heb ik in elk geval niets gemerkt. Ik sprak voor en na die match wel van duistere krachten, maar richtte mijn pijlen op Eupen-Moeskroen. Blijkbaar zat ik op het verkeerde spoor en gebeurde het allemaal onder mijn neus."

Ook aan de partij in kwestie houdt hij vreemde herinneringen over. "De ref (Bram Van Driessche, red.) floot een prima wedstrijd. We speelden goed, maar het is niet zo dat we Waasland-Beveren naar huis speelden. Bovendien pakte Davy Roef uit met enkele knappe reddingen. Die heeft nog veel ballen gepakt."

De hoofdrolspeler in het hele verhaal zou makelaar Deljan Veljkovic zijn. "Die man heb ik nooit gezien bij KV Mechelen. Maar de burelen van het bestuur en de kleedkamers liggen ver uit elkaar natuurlijk", aldus Van Wijk.

Plaats een reactie

donderdag 11 oktober 2018 om 21:55
Ich habe das nicht gewusst.
Vind ik leuk
Lampenpit +1238
donderdag 11 oktober 2018 om 23:25
Waarom een onderzoek? Ze hebben Aad, die weet alles al.
Vind ik leuk
Strijp +14028
donderdag 11 oktober 2018 om 21:55
Hebben onze zuiderburen de boel mooi lopen belazeren.
Vind ik leuk
Martyynho +1310
donderdag 11 oktober 2018 om 22:03
voornamelijk elkaar dus.. who cares
Vind ik leuk
Strijp +14028
donderdag 11 oktober 2018 om 22:03
Behoorlijk wat belanghebbende
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 22:10
Zouden ze daarom boven ons staan? ;)
Vind ik leuk
Gerro +7967
donderdag 11 oktober 2018 om 22:50
En wij maar denken dat dat Belgisch voetbal zo in de lift zat vanwege hervormingen competitie opzet maar blijkt dus allemaal gefixt.
Vind ik leuk
Jozef +40968
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:41
Ik kijk er in ieder geval niet van op.
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 11 oktober 2018 om 21:56
Nou hopen maar dat ie niks gebroken heeft.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 21:57
Zal nog maar een pintje pakken nu het nog kan .
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 21:57
tuuuurlijk, hij weet er niets vanaf...
Vind ik leuk
stratumseind +187304
donderdag 11 oktober 2018 om 21:57
Water is nat , ik schrok ook toen ik vanmiddag ff ging zwemmen...........
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 11 oktober 2018 om 22:01
Ik zou ook schrikken. Iemand die zoveel bier drinkt als jij kan toch moeilijk blijven drijven?:p
Vind ik leuk
stratumseind +187304
donderdag 11 oktober 2018 om 22:03
dan heb je op school niet goed opgelet timmio .
Vraag morgen maar eens na : dichtheid water en alcohol
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 11 oktober 2018 om 22:14
Opletten heb ik niet eens nodig joh :p
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 22:06
vet blijft drijven op water ;-)
Vind ik leuk
buddha +9981
donderdag 11 oktober 2018 om 23:00
ijzer ook.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 23:24
daarom zwem ik ook altijd in geld , daar schrik je niet zo van
Vind ik leuk
stratumseind +187304
donderdag 11 oktober 2018 om 23:25
Das zeker maar dat koelt niet zo lekker af
Vind ik leuk
yuuup +9988
vrijdag 12 oktober 2018 om 06:59
Die klinkt wel erg verontwaardigd. Overcompensatie?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws