Van Leer over sfeervol NAC: 'Kabaal veel groter dan in relatief saai stadion'

Van Leer over sfeervol NAC: 'Kabaal veel groter dan in relatief saai stadion'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 07:29do 18-10-2018 om 07:29

NAC-doelman Benjamin van Leer noemt het stadion van zijn nieuwe club heel sfeervol. Tijdens een persconferentie met de NAC Kidsclub vergelijkt de Ajax-huurling het Rat Verlegh Stadion met de Johan Cruijff Arena. 

Van Leer en collega's Fabian Sporkslede en Menno Koch werden woensdag het vuur na aan de schenen gelegd door leden van de NAC Kidsclub. Van Leer kreeg onder meer de vraag of hij het bij NAC sfeervoller vindt dan bij Ajax.

"Ja. De Arena is heel groot, daar heb je misschien wel evenveel echte supporters als bij NAC", knipoogt Van Leer, geciteerd door BN DeStem. "Bij Ajax zijn veel toeristen, die je niet hoort. Hier heb je een kleiner stadion met alleen maar fanatieke supporters. Dan is het kabaal veel groter dan in een relatief saai stadion."

Van Leer speelt dit seizoen op huurbasis voor NAC. In de voorbereiding kreeg de 26-jarige doelman te horen dat hij niet tweede, maar derde doelman was in Amsterdam. Kostas Lamprou streefde hem in de pikorde voorbij. Van Leer werd vorig seizoen overgenomen van Roda JC en diende als stand-in achter André Onana.

Plaats een reactie

donderdag 18 oktober 2018 om 07:30
Bij ons aller Ajax maken we geen kabaal. 1 en al plezier en zingen.
En als meneer van Leer beter gaat keepen gaat ze in Breda ook stoppen met kabaal maken en gaan plezier maken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:31]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10848
donderdag 18 oktober 2018 om 07:46
Niks gaat boven beste sfeer in Rotterdamse KUIP !!🔥🔥🔥
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 07:54
Klopt. De Kuip... Waar de muziek zachter wordt gezet als men teveel stampt omdat anders de hele ouwe teringzooi in elkaar dondert.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10848
donderdag 18 oktober 2018 om 08:17
De arena is vervallen volksgraftombe waar alle levenloos zielen bij 1 komen.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
donderdag 18 oktober 2018 om 08:22
En de Kuip een versleten crack-pand waar alle tokkies zich verzamelen om elkaars neus vol te douwen.
Vind ik leuk
Tismewat +164
donderdag 18 oktober 2018 om 08:59
Aan jouw naam te zien sta jij er iedere 14 dagen tussen. Oh nee, dat mag natuurlijk niet van de jeugdinstelling waar je verblijft.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
donderdag 18 oktober 2018 om 10:49
Jeugdinstelling? 😂
Vind ik leuk
Tismewat +164
donderdag 18 oktober 2018 om 14:17
Je gaat me toch niet vertellen dat je als volwassen vent zulke reacties post? Dat maakt het nog sneuer.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
donderdag 18 oktober 2018 om 21:17
Haha de waarheid doet pijn zie ik.
Vind ik leuk
Tismewat +164
vrijdag 19 oktober 2018 om 03:13
Uhh, waar dan? Bij jou? Had ik in plaats van jeugdinstelling kinderdagverblijf moeten zeggen? Ff serieus nu, aan je huiswerk. Je hebt morgen een repetitie Aardrijkskunde en je haalt de Arena en de Kuip telkens door elkaar. Dat wordt een onvoldoende! Let op, de Kuip is de voetbaltempel van Nederland en de Arena is een slechte imitatie van een broodje hamburger. En nu je snaveltje dicht hoor broekie, grote mensenpraat is niks voor jou.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10848
donderdag 18 oktober 2018 om 10:51
Beter mekaar neus vol stoppen met crack dan de neus vol stoppen met Gas in de Arena😏
Vind ik leuk
RS0201 +131
donderdag 18 oktober 2018 om 12:01
pff wat slecht zeg, heel creatief..
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
donderdag 18 oktober 2018 om 12:35
Heel origineel, verschil is wel dat hetgeen bij jullie ook daadwerkelijk gebeurd.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:25
Ik zou zeggen bouw een nieuwe kuip. Oh wacht geen poen. De geschiedenis herhaalt zich. Lekker jeugd inpassen en als er weer geld is de spelersbejaardentehuizen leegtrekken. "Hee kijk ze presteren niks en het geld is op. Hadden we niet een varkensstal, eh Varkenoord, oh ja inderdaad" *snurk*
Vind ik leuk
Futjebal +2479
donderdag 18 oktober 2018 om 08:59
Ik wil niet veel zeggen, maar jij hebt het over niks presteren? Feyenoord heeft, de afgelopen 5 jaar, meer gepresteerd dan Ajax...en dat terwijl het geld op is
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:21
Met name Europees zeker?
Vind ik leuk
Futjebal +2479
donderdag 18 oktober 2018 om 13:51
Europees heeft Ajax ,met geluk, een kansloos verloren finale gehaald. Feyenoord heeft CL gespeeld is kampioen geworden, heeft de knvb beker gewonnen en de JC schaal
. Hoeveel van die prijzen heeft Ajax in diezelfde periode gehaald???... help me even
Vind ik leuk
Clutchy +1138
donderdag 18 oktober 2018 om 08:40
Vervallen is net het juiste woord voor de kuip en niet voor de arena
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
donderdag 18 oktober 2018 om 08:01
Vergane glorie die Kuip. Tegenwoordig is het favoriete lied "Schaam je kapot".
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:28
De kuip is al jaren dood qua sfeer.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:03
Bij de plaatselijke VV in een gemiddeld dorp zitten meer echte supporters als in de arena
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:45
Wij zijn Ajax , wij zijn in de 80ste minuut opweg naar huis
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:31
Bij jullie aller Ajax wordt geen eens geluid gemaakt. Er wordt gecontroleerd of er wel gewonnen wordt, meer niet.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:23
Geluid bij Ajax wordt er wel degelijk gemaakt. In echte wedstrijden. De oefenpotjes in de eredivisie horen daar niet bij.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +371
donderdag 18 oktober 2018 om 12:52
Ik kan ook alleen maar jubelen over de sfeer in de Arena met name bij Europese wedstrijden.
De laatste keer in de Kuip, wat jaartjes terug bij Oranje, was de sfeer ook goed maar het beton leek te veren onder de last van het publiek. Dat voelde wat ongemakkelijk ...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:57
@Zlatan: Dan zal het je wel verbazen dat deze mening van mij uit Amsterdam zelf afkomstig is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:57]
Vind ik leuk
Spekholz +540
donderdag 18 oktober 2018 om 07:31
De Arena is inderdaad saai door al het dagjes volk..
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 07:37
Nee jij trekt volle zalen! ;)
Vind ik leuk
Mr bien +4585
donderdag 18 oktober 2018 om 07:43
Met mannen waarschijnlijk
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 07:46
Ha ja dat zou ook nog kunnen ;)
Vind ik leuk
Spekholz +540
donderdag 18 oktober 2018 om 08:14
Heel relevant, sukkeltje!
Vind ik leuk
Rodajc +17360
donderdag 18 oktober 2018 om 08:58
Zou Benji niet weten dat hij ook nog terug moet? Aparte reactie van hem vind ik, niet erg chique.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3581
donderdag 18 oktober 2018 om 07:31
Voor echt goeie sfeer moet je IN Eindhoven zijn!
Vind ik leuk
Il Gordo +14722
donderdag 18 oktober 2018 om 07:32
Stratumseind toch?
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 18 oktober 2018 om 07:44
Na de wedstrijd wel, maar om al in de stemming te komen eerst naar het stadion.
Vind ik leuk
Vak-T +1143
donderdag 18 oktober 2018 om 08:18
Het Lempke...
Vind ik leuk
Mr bien +4585
donderdag 18 oktober 2018 om 07:33
Vroege of late 1 april grap
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 07:42
Je bedoelt die 3 dagen carnaval?!
Vind ik leuk
markie +1806
donderdag 18 oktober 2018 om 07:49
Only sing when you winning
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6601
donderdag 18 oktober 2018 om 09:20
Er wordt dus veel gezongen.
Vind ik leuk
markie +1806
donderdag 18 oktober 2018 om 14:24
Haha scherp
Vind ik leuk
Il Gordo +14722
donderdag 18 oktober 2018 om 07:31
Zo, die solliciteert ook niet naar een terugkeer.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3581
donderdag 18 oktober 2018 om 07:35
Viel mij ook op
Vind ik leuk
Mr bien +4585
donderdag 18 oktober 2018 om 07:32
Laat van leer eerst maar eens het leer tegen houden.
Hij leert er nog maar weinig van
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6601
donderdag 18 oktober 2018 om 09:22
Misschien maar naar de hoofdstad met alle leernichten daar. En dat zijn er veel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 09:23]
Vind ik leuk
Mr bien +4585
donderdag 18 oktober 2018 om 11:57
Of naar Calimerohoven daar janken ze altijd
Vind ik leuk
markie +1806
donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
Zo dat weet je goed. Afgelopen weekend zeker nog geweest?
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 07:36
Van Leer kan béter in Breda blijven..óók meer zijn niveau. Lekker zo'n sfeertje om vervolgens weer een zaadpartij te zien..Benjamin, kom anders volgende week even langs speelt Ajax tegen Benfica als je dat niet te eng vind in dat grote stadion volgepakt met 53000 uitzinnige fans.
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 18 oktober 2018 om 07:46
Dat zijn de bekende successupporters, waar zaten die op het eind van vorig seizoen? Toen waren er 20000 stoelen leeg tijdens de laatste thuiswedstrijden
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 07:50
Waar haal je die onzin vandaan..heb je ze geteld? Btw Ajax heeft al jarenlang de meesteverkochte kaarten ga anders eens Googlen zie je de feiten en ipv loze kreten.
Vind ik leuk
Jordi_AFCA +194
donderdag 18 oktober 2018 om 08:03
Klopt, echter betekent het verkopen van een kaartje niet dat mensen die een kaartje hebben ook altijd naar het stadion komen. 20000 zullen het er niet geweest zijn maar het is een feit dat Ajax helaas vaak van die nepsupporters heeft. Irriteer me er zelf ook aan dat mensen die normaal nooit naar het stadion gaan wel als eerste achter de computer zitten voor als ze een keertje CL spelen...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:11
So true
Vind ik leuk
Degier +825
donderdag 18 oktober 2018 om 08:11
Klopt, als bij wijze van spreken Telstar succesvoller zou zijn, zouden die nepperds daar zitten. Genoeg echte supporters die daardoor helaas geen kaarten kunnen bemachtigen.
Bij Barca struikel je toch ook over de toeristen iedere wedstrijd.
Vind ik leuk
Spiegel +10308
donderdag 18 oktober 2018 om 08:17
Dat zie toch overal? Is niks Ajax eigen.

Je merkt het ook in de kerk met kerst en Pasen. Mensen die 2x per jaar gaan zitten op de eerste bank en mijn ouders die elke week gaan mogen op een bankje achterin plaatsnemen.

Vaste klanten worden veel te weinig in bescherming genomen.
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 09:05
Idd 20 duizend is bijna een half vol stadion dat bedoel ik.. ik herken wat je bedoelt maar bij wélke topclub is dit niet het geval? Sowieso fijne dag!
Vind ik leuk
Guntherr +1485
donderdag 18 oktober 2018 om 08:08
En dat komt omdat Ajax een bekende club is en Amsterdam de hoofdstad, niet door het voetbal, wat van leer zegt, het zit er vol met toeristen.
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 09:59
Vol met toeristen..én jij gelooft dat? Om die lijn dan door te zetten zit het bij NAC vol met Carnavalsvierders. Net zo'n roep maar raak uitspraak.
Vind ik leuk
Guntherr +1485
donderdag 18 oktober 2018 om 10:37
Maar die carnavalvierders komen wel uit Breda :D
Carnavalvierders is geen belediging btw, dat is een compliment want carnaval staat gelijk aan veel plezier!
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 10:38]
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 11:19
Oh ik wil sowieso niet beledigen. Ik probeerde alleen maar dmw een voorbeeld wat duidelijkheid te scheppen en alleen maar prima als mensen plezier hebben ;)
Vind ik leuk
Guntherr +1485
donderdag 18 oktober 2018 om 11:31
Nja de sfeer is er nog wel, maar ook bij NAC is het ietsje minder als het slecht gaat.
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 18 oktober 2018 om 12:36
Niks onzin, gewoon de keiharde realiteit. Iedereen zag hoeveel stoelen er leeg bleven tijdens de laatste thuiswedstrijden. Dat Ajax dan wel zo hypocriet is om elke verkochte seizoenkaart mee te tellen bij het doorgeven van de supporters aantallen is gewoon zielig. Leuk voor teletekst maar je zet enkel jezelf voor schut. Toen er massaal op werd gereageerd hebben ze het zelfs later nog aangepast. Ook geldt voor een aantal vakken de regel dat je verplicht een bepaald aantal wedstrijden moet bezoeken omdat anders je seizoenkaart vervalt. Steek gewoon je kop maar in het zand want dit is de realiteit. Dus alle reden om het successupporters te noemen die er straks zitten tegen Benfica.
Vind ik leuk
Pimman +7752
donderdag 18 oktober 2018 om 15:46
En nu? .'Weet je dat Ajax al jaar in jaar uit de meeste kaarten verkoopt?! En dat geouwehoer van 20duizend lege plekken is mega overdreven. Natuurlijk zie ik ook wel lege stoeltjes maar is vaak ook omdat de mensen gewoonweg niet kunnen komen vanwege de ongelukkige tijden. Als je een seizoenskaart heb ben je in principe verzekerd van toegang tot iedere wedstrijd. Bij Ajax is in de losse verkoop de kans klein op een kaartje en dat risico willen die mensen niet nemen vandaar. En als er een keer 10duizend mensen niet komen zitten er áltijd nog 43duizend mensen dus meer dan bij wélke eredivisieclub dan ook! Wist je toevallig ook dat Ajax 3x zoveel Paspartout's voor de Champions League kon verkopen als de huidige die nu zíjn verkocht? Dan praat je tóch gauw over rond de 150duizend stuks! Géén andere Nederlandse club waar die vraag zo groot is..Maar goed ik begrijp ook wel dat er een hoop jaloezie is omdat er bij Ajax nu eenmaal veel meer supporters komen dan bij die andere clubs waar veelal de verkoop enorm terugloopt. Ik hoop ook van harte het bij die andere clubs in de toekomst net zo goed gaat als bij Ajax kwa verkoop en beleving tenslotte is dat voor het totale Nederlandse voetbal goed. Uiteindelijk heb je elkaar allemaal nodig..
Vind ik leuk
Orphen89 +2989
donderdag 18 oktober 2018 om 07:36
Probleem in de Arena is ook dat je niet door het gehele stadion sfeermakers hebt. Als je niet in het sfeervak zit en je wilt lekker meezingen en roepen dan sta je als enige in je vak dat te doen en word je aangekeken van "Doe is normaal, wil rustig naar de wedstrijd kijken."

Als de sfeermakers meer verdeelt zitten is het voor mensen die niet elke week gaan ook makkelijker om aan te haken.
Vind ik leuk
kerel +2290
donderdag 18 oktober 2018 om 07:50
Er zijn bij grote clubs veel meer zakenrelaties etc die niet komen om sfeer te maken.. die willen even babbelen, netwerken.. er zijn ook veel toeristen op de tribunes uit binnen en buitenland, soms hebben ze niks met ajax.. dus een deel zal nooit aanhaken..
Vind ik leuk
Orphen89 +2989
donderdag 18 oktober 2018 om 07:54
Ja das waar. Zelf heb ik geen tijd om elke week er te zitten, dus ik pak af en toe een wedstrijdje mee. Ik vind het juist hartstikke leuk om mee te zingen met de sfeervakken, maar als je als enige in je vak staat de schreeuwen voelt dat weer zo ongemakkelijk en dan is de lol er alweer vanaf.

Vind dat wel jammer, vroeger was dat wel iets beter, toen had je op 2 plekken in het stadion sfeervakken en deden er meer mensen mee. Toen 410 nog heel actief was kon je ook in vak 408 nog lekker meezingen en doen, die hele kant stond te zingen en te springen.
Vind ik leuk
kerel +2290
donderdag 18 oktober 2018 om 09:01
Vorig jaar seizoenkaart.. dit jaar zo vaak mogelijk heen.. voornamelijk europees was fantastisch.. wedstrijdjes tegen heracles etc zijn vaak wat sfeerlozer.. ook omdat we dan een niet alleen een overwinning verwachten, maar dat ze de tegenstander omver spelen.. dat heeft nac natuurlijk nooit zo een wedstrijd..
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
Ach, vaak genoeg naar de Kuip geweest en daar gebeurt hetzelfde als overal: sommige vakken maken meer lawaai. Die van Leer wil bij NAC blijven denk ik. Zeg dat dan gewoon, hij is waarschijnlijk wel te koop ...
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:53]
Vind ik leuk
rotterdammm +1503
donderdag 18 oktober 2018 om 09:11
Ik moet als Feyenoorder toegeven dat het echt niet altijd een geweldige chaos is hoor in de Kuip. Het verschil is wel dat je het idee hebt dat je omringd wordt door allemaal supporters die enorm fanatiek de club volgen. Mocht je bijvoorbeeld tijdens een zaaddodende pot een praatje maken met een willekeurige gozer om je heen, dan hoor en zie je wel dat hij veel om de club geeft en niet een dagjestoerist is die even komt kijken.
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 09:36
Die hards blijven over als het minder gaat. Daarin moet ik de supporters van Feyenoord een compliment geven. Het leeft onder relatief meer mensen bij jullie, dat is gewoon zo.
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 18 oktober 2018 om 12:37
Dat is in elk stadion zo, niet dat je er op wordt aangesproken maar de sfeermakers zitten overal bij elkaar.
Vind ik leuk
Orphen89 +2989
donderdag 18 oktober 2018 om 13:11
Ja dat is wel zo, maar in een kleiner stadion heb je procentueel gezien meer sfeermakers, en is het ook makkelijker om de rest te bereiken.
Vind ik leuk
Admat +420
donderdag 18 oktober 2018 om 07:37
Zo volgens mij wil er iemand weg
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 07:40
Ja alleen dat achtelijke lied van de harde kern van(K)NAC ::""Ik spring voor NAC,jij springt voor NAC,wij springen allemaal voor NAC van het dak""is alleen zo treffend de mongoliede kenmerken van de B-Side daar kunnen de Amsterdamse intelligentia met hun:""Wij staan allemaal in vuur en vlam,90 minuten lang,voor die club uit A"dam,wij zijn echt niet af te stoppen,anders rollen Flappie&Markie"s koppen,en zetten we ze in een mandje op de Dam!!""Kijk dat getuigd van een IQ dat ze in Brabant niet kennen met hun domme carnaval!Wij hebben elke dag carnaval hier in 020!Nee die van Leer gaat lachen bij Ajax-NAC!Er komt een speciale sfeeractie richting hem toe!Fred van Leer !Is dat familie van hem ,die Rotterdamse modenicht?
Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 07:47
hahahha vergeet je de geweldige oe en aah niet bij ajax, dat betuig ook niet van intelligentie
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:54]
Vind ik leuk
markie +1806
donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
Serieus? Ga je hier liedjes die in een stadion gezongen worden naast de meetlat van intelligentie? Dan zit er in geen stadion slim volk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:53]
Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 07:54
Nee, ik reageer op iemand die dat wel doet ;)
Vind ik leuk
markie +1806
donderdag 18 oktober 2018 om 07:54
Ahhh ok
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 07:55]
Vind ik leuk
Barbaar013 +111
donderdag 18 oktober 2018 om 08:44
Scheer ons brabanders nou niet over een kam door een maloot..
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:16
Petertje, lees even dit artikel: https://indebuurt.nl/eindhoven/gemeente/eindhoven-is-een-van-de-slimste-steden-ter-wereld-wisten-wij-natuurlijk-allang~10161/.
Dan hoef je volgende keer hier niet weer van die onzin te schrijven of van die achterlijke liedjes te noteren. En aan jouw schrijfstijl c.q. spellingsfouten is niet te zien dat jij tot die "Amsterdamse intelligentia" behoort waar jij het hierboven over hebt.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 09:36
Klopt Eindhoven is de slimste stad van Eindhoven maar blijft een provinciestadje
Ergens verborgen in Brabant (vooral het centrum van de drugslabs )
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:04
Ja dat zal best. In Amsterdam e.o. wonen alleen maar zuinige Hollanders die te krenterig zijn om 1 euro uit te geven. Daarnaast staat Amsterdam bol van de criminaliteit waarbij het neerleggen van mensen aan de orde van de dag is. De linkse grachtengordelbewoners klagen alleen maar over de talrijke toeristen die in de stad aanwezig waarbij er een hoog gehalte "eigen volk eerst" heerst onder die zogenaamde sociale Amsterdammers. De talrijke drugslabs die in Brabant aanwezig zijn, zijn er niet voor niets. Deze drugslabs dienen de Amsterdammers te voorzien in hun dagelijkse behoefte aan pilletjes en andere genotsmiddelen.
Heb je nog behoefte aan meer stigmatiserende teksten? Voorbeeld doet volgen.......
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 10:06]
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 10:13
Aha
Of
Haha
Weer een sterk staaltje van Calimero denken en gedrag
Ik kan er ook niets aan doen dat de “provincie” altijd er een beetje achter aanhobbelt
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:52
Welke Calimero begint er met: "Klopt Eindhoven is de slimste stad van Eindhoven maar blijft een provinciestadje
Ergens verborgen in Brabant (vooral het centrum van de drugslabs )"?
En dit voor een dodo uit de provincie. Hoe gaat het met je favoriete clubje Achilles '29? Die komen toch uit Groesbeek, daar waar de koppelbazen de amateurvoetballers zwart betalen met hun illegaal verdiende geld. PS in onze provincie weet men wel dat men een zin moet afsluiten met een punt. Leert men dat niet in jouw provincie? Of heb jij helemaal geen opleiding genoten? Wellicht ben ook jij als zwartwerker aan de slag in Duitsland in de bouw.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 13:11
Haha daar gaat ie weer
Onze beste vriend haalt Achilles. Er weer bij
Nogmaals voor hen die kunnen lezen
Ik ben geboren en getogen amsterdammmer
Soms dik ik de dingen een klein beetje aan
En wie happen dan ?
Juist de provinciaaltjes …
Maar inhoudelijk ga je nergens op in (kan ook niet of kan je niet, of durf je niet
Dus aan het eind ben je het gewoon met mij eens
Klasse. ,er is toch nog hoop voor je!!



Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:20
Ja en ik ben de baas van de wereld + onderwereld en bezit miljarden euro's . Wie of wat je bent, is hier niet te conroleren. Feit is wel dat je in jouw profiel Achilles '29 vermeld hebt staan als jouw favoriete clubje. Typisch dat juist jij zo denigrerend doet hier en praat over "provinciaaltjes" .........
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 13:41
Ik weet het Amsterdammer zijn daar kijk je tegen op
Ik ben het door geboorte en ik moet toegeven het voelt goed
Dat VP ergens een fout heeft gemaakt door mij te verbinden met Achilles
Interesseert me niet
Grappig dat je daar op blijft terugkomen
Verder heb je niets zinnigs te zeggen
I rest my case
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:47
Juist ja. En dan nu weer snel gaan metselen want anders wordt jouw koppelbaas boos. Oh nee, wacht jij bent wellicht ook zelfstandig ondernemer c.q. directeur van een heel groot bedrijf, zoals de overige Amsterdammers hier. In de provincie, en al helemaal niet in de slimste regio van NL, is men niet zo indruk van die Amsterdamse praatjes (hier). In de provincie weet men wel beter.....
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 14:33
haha
gelul in de ruimte
dat is het enige wat er in de provincie meer is
Ruimte!!
ik ben hier heerlijk anoniem zonder complexen en ieder geval géén brabander
(en toch wordt ajax kampioen )
haha
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 14:51
Ajax kampioen? Net zoals vorig seizoen, het seizoen daarvoor, daarvoor en ook het seizoen daar voor. Ken je het spreekwoord: "praatjes vullen geen gaatjes" of "hoogmoed komt voor de val" niet? Zoals ik je al meldde in de provincie is men niet onder de indruk van die bekende Amsterdamse bluf. Hoog gehalte "veel lullen, maar niets zeggen". En nee, Groesbeek ligt (gelukkig) niet in Brabant.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:51]
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 16:53
Haha. Ajax komt uit Amsterdam (ik ook)
Nu begin jezelf s over Groesbeek
Waar komt die tic van je vandaan?
Laat je behandelen hiervoor
En begin eens mee te denken hoe PSV punten kan halen in de CL
De nood is echt hoog
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:15
Zie je eigen profiel. Overwinteren in de CL, hoelang is dat ook al weer geleden wanneer Ajax dat nog eens lukte. Met deze gemakkelijkste CL-poule kan en mag dit niet misgaan voor Ajax dit seizoen. Het afgelopen decennium speelde Ajax een figuranten bijrol in de CL.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 19:15
Ooooo van achilles en Groesbeek ben je eindelijk af
Voor wie deze absurde discussie niet gevolgd heeft
Volgens mijn goede vriend BWP BEN IK FAN VAN ACHILLES EN WOON IK IN GROESBEEK
Ik hoop nooit iets ingevuld op mijn profiel
Maar voor de goede orde ik ben geboren Amsterdammer en Ajacied om aan gegeven hoe groot de frustratie bij geachte BWP over de ronduit slechte prestaties van PSV in de CL is probeert hij Achilles en Groesbeek als bliksemafleider te gebruiken
Ik ga niet reageren met zielig of ie dergelijks maar kan een lach niet onderdrukken
Dus lang leve Calimero ga zo door en maak jezelf nog meer belachelijk al wordt dat steeds moeilijker
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:30
Voor wie moet jij je hier bewijzen? Denk je soms dat het iemand hier belangrijk vindt dat jij Ajacied bent uit Amsterdam komt? En dat maakt andere personen uit voor Calimero.
En over Calimero gesproken, de Opper Calimero van de gehele Benelux, komt maandag rond de klok van 16 uur hier weer met zijn wekelijkse jankgezang. En deze Opper Calimero is een echte Ajacied!
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 19:45
Haha geweldig je zakt nog steeds verder weg
Je lijkt PSV wel
Haha
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:53
Dat is lachen! Apen en kleine kleutertjes lachen om hun eigen grapjes.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 19:59
Ik stop er mee
Je hebt het echt niet door hoe belachelijk je jezelf maakt
Tot slot:
En toch wordt Ajax kampioen (en daar is geen speld tussen te krijgen)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:53
Je lult wederom. Probeer het eens bij de feiten te houden.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 21:17
Ok simpel dan (speciaal voor jou)
PSV doet het goed in de Eredivisie
Maar gaat voorlopig ontzettend af in De CL,
Zero points
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:29
Ajax ging wel vaker af in de CL de laatste 10 jaar. Nul komma nul plaatsingen bij de laatste 16. En de afgelopen 4 jaar ging Ajax ook af in de ED. Weet je nog 15 april j.l? En 23 september j.l. ging Ajax nogmaals af in Eindhoven. Met de staart tussen de benen dropen de Ajax-spelers en haar aanhang af in het Philips Stadion. En wacht dat je van de afgang van Ajax op 8 mei 2016 op de Vijverberg. Als je het dan toch over afgangen wil hebben.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:25
de hele nacht wakker gelegen ?
en dan zo een zwak antwoord
pfffff
de feiten zijn dat Ajax 10 plaatsen hoger staat in de uefa ranking dan PSV
uitglijders van ajax in het verleden hebben niets te maken met het matige optreden van PSV in de CL
zero points (helaas voor Psv en nederland)
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:28
De feiten zijn dat Ajax al vier jaar lang 0,0, nihil, nada prijzen gewonnen heeft. Dat zijn de feiten! Niet voor niets zingt men al jarenlang in alle stadions van NL, behalve dan in de aRENa: "helemaal niets in Amsterdam".
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 10:29]
Vind ik leuk
Hvdp +1390
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:35
haha je wil alleen die dingen horen die je er zelf uitpakt
waarom is ajax in europa véél verder dan psv?
weet je nog de prognoses van 3 maanden terug?
psv zou als enige de CL halen en naar de ko fase gaan
de realiteit is dat ze geen punt hebben gehaald en klagen over het gebrek aan geluk (dat ze in de eredivise wel hebben)
je bent typisch iemand die niet naar de toekomst durft te kijken en zich daarom wanhopig vasthoudt aan het verleden
het moge duidelijk zijn :
de toekomst is van Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:43
Ik hoor en lees (hier) al 4 jaar lang dat Ajax kampioen wordt. En nu weer roepen de Ajaksietjes hier al weer dat Ajax kampioen gaat worden. Ook de meelopers uit de provincie, waartoe ook jij behoort, dan hier volop aan mee. Iets met een ezel en een steen...
PS, wanneer ga je jouw profiel eens aanpassen?
Beken gewoon dat je uit Groesbeek komt en aanhanger bent van Achilles '29. Ook jij bent gewoon een meelopertje uit de provincie die éénmaal per jaar naar de Arena gaat. En dat is met de open dag van Ajax want die is gratis.
Profiel van Hvdp+ 965
Naam Onbekend
Woonplaats Onbekend
Geslacht Onbekend
Leeftijd Onbekend
Favoriete Nederlandse club Achilles '29
Favoriete Internationale club Fenerbahce
Vind ik leuk
Hvdp +1390
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:04
haha ik ben niet verantwoordelijk voor de fouten van VP
(als ik mijn profiel open staat er niets ingevuld dus kan ik niets veranderen ook haha)
wel beter lezen he
ik zegt ajax heeft de toekomst !!
jij leeft in het verleden
en je bent zo blind voor het heden en toekomst dat je niet eens ziet dat psv in de CL niet echt goed bezig is (en ajax wel)
en dat je de eredivisie hoger aanslaat dan de cl is van een domheid daar heb ik zelfs geen woorden voor
en hou op met mensen uit groesbeek te beledigen
ik ken ze wel niet maar dat je ze er telkens als afleidingsmanoeuvre er bij haalt.
Bizar
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:26
Bizar dat jij maar blijft volhouden hoe goed Ajax wel niet bezig is of hoe goed ze wel niet zijn. Hoe is het dan toch mogelijk dat Ajax in een half jaar tijd 2 maal met 3-0 naar huis gestuurd wordt door PSV. Maar dat ben jij wellicht alweer vergeten of te dom om dat in te kunnen zien. Nogmaals, feit is dat Ajax al 4 jaar lang NIETS, maar dan ook helemaal NIETS, gewonnen heeft. Of denk jij misschien dat Ajax ook wel even de CL gaat winnen dit seizoen? Het zou mij niet verbazen wanneer jij deze gedachte hebt.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:18
haha
je leeft echt in het verleden
maar je hebt natuurlijk weer gelijk
in oktober wordt psv kampioen( de knvb heeft dit zojuist bevestigd)
en in de CL spelen is onbelangrijk voor psv(psv speelt liever in de eredivisie)
wakker worden beste BWP
of ben je echt bang dat je op een mooie dag in april/mei wakker wordt en je dan pas ziet dat ajax idd alles heeft gewonnen
of
en ik denk dat dat nog dichter bij de waarheid is
je kijkt nooit naar psv
je hebt nog steeds niet in de gaten dat het niet best is in de CL
sterkte
haha
teletekstsupporter!!


Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:16
Profiel van Hvdp+ 965
Naam Onbekend
Woonplaats Onbekend
Geslacht Onbekend
Leeftijd Onbekend
Favoriete Nederlandse club Achilles '29
Favoriete Internationale club Fenerbahce
Vind ik leuk
Hvdp +1390
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:16
Als je mij vertelt hoe ik dat ook kan zien en kan veranderen heb je niets meer te melden verder
Gun je mij dat ?
Al begrijp ik nog steeds niet wat dat met de zwakke prestaties van PSV in de CL te maken heeft!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:31
Ik denk dat jij mij beter kunt vertellen hoe dat profiel van jou zo ingevuld is. Dat is ook CL-niveau.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:27
Je zakt steeds verder weg (voorproefje PSV)
Hoe kan ik je dat vertellen ?
Ik heb nooit een profiel aangemaakt
Ik kan het dus ook niet aanpassen
En jij kan me ook niet helpen
Mij interesseert het niet , jou blijkbaar wel
Hierbij geef ik je toestemming mijn profiel weer helemaalblanco te maken
Haha
Vind ik leuk
1313 +2999
donderdag 18 oktober 2018 om 17:39
Weetje wat zo'n onzin is... waar bijna iedereen aan bijdraagt. Jullie discussie gaat over Ajax en Psv. Voetbalclubs die in Amsterdam en Eindhoven zitten. Laat die steden er nou buiten dat is toch niet relevant om te benoemen? Altijd maar Amsterdam dit Eindhoven zo. Ga dan op een politieke forum zitten in plaats van een voetbalforum. Kansloos gedoe en niet geheel onbelangrijk een oneindig nutteloze discussie.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:44
Klopt, wij voorzien vanuit Brabant maar al te graag in de enorme behoefte van iedereen van boven de rivieren.
Vind ik leuk
Il Gordo +14722
donderdag 18 oktober 2018 om 13:58
Ja, behalve die drukte op de weg en bijbehorende files. Daar ben ik wel klaar mee ;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:07
Haha wel mooi dat jij serieus denkt dat het liedje eindigt met “ wij springen allemaal voor nac van het dak”, het is gewoon “wij springen allemaal voor nac nac nac nac nac”
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 18 oktober 2018 om 21:23
IQ en 020 is nog nooit een match geweest😂
Vind ik leuk
Hyena +30255
donderdag 18 oktober 2018 om 07:44
Blijf je toch lekker in Breda vliegenvanger.
Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 07:45
Hahahaha daar maakt van Leer geen vrienden mee, wel ben ik het met hem eens :)
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 07:56
Hij voelt zich niet thuis, of voelt aan dat Ajax hem hooguit nog bij Jong als reserve wil gebruiken.

Zelf vind ik de Cruijff Arena het beste stadion van Nederland.

Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 08:02
Ieder zijn mening en smaak uiteraard :)

Ik hou van stadions waar het publiek rondom dicht op het veld zitten.
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
We moeten open staan voor aanpassingen en verbeteringen, maar vooral de sfeer bij Europese wedstrijden vind ik top. Via mensen in het buitenland vang ik deze berichten ook op. Misschien heeft de beleving met voorkeuren te maken en dat vind ik op zich best logisch.
Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 10:01
Nou merk ik in Nederland sowieso wel dat de sfeer europees erg top is!
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 10:12
En het zijn de mensen die die sfeer maken...
Vind ik leuk
Quareck +7247
donderdag 18 oktober 2018 om 08:04
Dan ben je denk ik echt de enige!
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
donderdag 18 oktober 2018 om 07:51
De Arena zit geen leven in! Psv en bij Feyenoord hangt er veel meer sfeer
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:51
Jahoor, slecht verhaal en doorrrrr
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:51]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:52
Hahahahha grapjas!! Feyenoord kan je over discussiëren, maar PSV?😂 Bij Feyenoord wordt een hoop herrie gemaakt, maar of je dat sfeer kan noemen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:53]
Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 10:02
Jij ben al heel lang niet bij PSV geweest, De sfeer is dar vergeleken met voorgaande jaren gewoon erg goed
Vind ik leuk
La Luz +587
donderdag 18 oktober 2018 om 12:40
Dat komt omdat er op het veld dit seizoen vooralsnog wat te beleven is, anders is het ook gewoon angstvallig stil in het Philips stadion (wedstrijden tegen Ajax en Fnoord buiten beschouwing gelaten).
Europees, net als bij Ajax, dan is er pas echt sfeer.
Vind ik leuk
Corse996 +1606
donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
Die heeft z'n contract duidelijk niet goed gelezen, staat ongetwijfeld dat als je Ajacied bent, je ten alle tijden moeten roepen dat je overal de beste in bent. Welk onderwerp ook.
Vind ik leuk
LIO7 +1530
donderdag 18 oktober 2018 om 07:55
Doe hoeft in ieder geval niet meer terug te komen hahaha
Vind ik leuk
Hyena +30255
donderdag 18 oktober 2018 om 07:57
Dat hoefde die ook al niet hoor. Heeft dit seizoen aangetoond niet van het niveau Ajax te zijn.

Lekker daar laten dus.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
donderdag 18 oktober 2018 om 07:58
Het is in elk stadion sfeervoller dan in Amsterdam.
Vind ik leuk
Korm +37997
donderdag 18 oktober 2018 om 08:08
hmmm denk dat het af hangt van welke wedstrijd het is ;)
Vind ik leuk
Ari as +389
donderdag 18 oktober 2018 om 08:01
Eindelijk iemand die het door heeft.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
donderdag 18 oktober 2018 om 08:02
Ze komen van over de hele wereld naar Ajax kijken, logisch dus.
Vind ik leuk
Quareck +7247
donderdag 18 oktober 2018 om 08:42
Bedrijf gericht op winst, voetbalclub of attractie voor toeristen? Wat zijn ze daar eigenlijk in Amsterdam?
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 12:29
De succesvolste voetbalclub uit onze voetbalhistorie.

Geen mening, maar een feit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:30]
Vind ik leuk
Quareck +7247
donderdag 18 oktober 2018 om 22:32
De successen beginnen wel een laagje stof te verzamelen.. geen mening, maar een feit
Vind ik leuk
Jozef +40928
vrijdag 19 oktober 2018 om 07:08
Ach ja, ook wij kunnen heus wel even zonder prijsjes, zeker als er dan Europees af en toe wat leuks gebeurd...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:06
Kom maar nooit meer terug loser !
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:06
Ok, dat is niet echt positief over je werkgever praten... Los van het feit of je het er mee eens bent of niet maar ik denk dat hij Ajax buiten het antwoord had moeten laten.
Vind ik leuk
OostVer +92
donderdag 18 oktober 2018 om 08:08
Nja, het is waar dat tijdens een eredivisie wedstrijd de sfeer een beetje jammer is in de Arena. Te veel volk dat wil zitten en klappen, in vele delen van het stadion gaan ze je raar aankijken als je sfeer probeert te maken....
Tijdens Europa wedstrijden is het gelukkig een stuk beter, dan komt er ook volk die sfeer wil maken.
Het probleem ligt bij Ajax, ze willen niet actief meewerken aan het uitbreiden van de sfeervak. Er zijn genoeg mensen die sfeer willen maken, maar omdat het bijna onmogelijk is om een SCC op de f-side te krijgen en Ajax actief bezig is om in andere vakken de sfeer te bedwingen gaat er echt niks veranderen voorlopig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:09]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:08
Succes trekt succes supporters. Kijk een club als Barca enorme kut sfeer door alle dagjes mensen en glory hunters. Groot stadion met toch een top sfeer dan denk ik aan Dortmund
Vind ik leuk
Degier +825
donderdag 18 oktober 2018 om 08:15
Yep, of een avondje Celtic proberen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:46
succes trekt supporters? Wow, dan zouden ze de afgelopen jaren toch wel in Eindhoven moeten zitten toch? Ajax supporters zijn gewoon superkritisch en verwend. Een doorsnee wedstrijd tegen Groningen boeit niet zo snel als er niet met 5-0 gewonnen wordt, maar dan wel met mooi voetbal.. In Rotterdam zijn ze al tevreden als er punten worden gehaald.. dat is het hele verschil
Vind ik leuk
Degier +825
donderdag 18 oktober 2018 om 13:31
Wat een onzin. Het is toch algemeen bekend, dat heel veel supporters in de Arena geen echte Ajax/Voetbalsupporters zijn, maar evenementenpubliek, toeristen en mensen van bedrijven met een seizoenskaart zijn. Is hetzelfde als bij Barca. Leveren de club meer geld op dan de echte supporters en trappen ook geen rotzooi. Daarom worden ook de zgn sfeervakken steeds verder ingeperkt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:04
Jaja, 47000 man evenementenpubliek toeristen met een seizoenskaart. Uhuh.
Vind ik leuk
Degier +825
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:21
Misschien begrijp je een opsomming niet zo goed als er komma's tussen staan. Ik zal het even voor je verduidelijken:

- evenementenpubliek
- toeristen
- mensen van bedrijven met een seizoenskaart

Beter zo?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:41
O ja, want die laatste heeft alleen Ajax 😂
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:46
Ik wil je nog even corrigeren. Het zijn juist wél voetbalsupporters. Want er wordt mooi voetbal gespeeld. In Rotterdam komen ze alleen om saamhorig gezellig hand in hand te zingen, want het voetbal is sinds mensenheugenis niet om aan t zien.
Vind ik leuk
Degier +825
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:56
Oh, daarom blijven er zo veel weg als het kampioenschap gespeeld is. Dan vinden ze natuurlijk dat Ajax ineens geen mooi voetbal meer speelt. Nu snap ik het. Bedankt voor de heldere analyze.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:16
😂 Er zijn sowieso iedere wedstrijd meer supporters dan er in de Kuip passen.
Vind ik leuk
Degier +825
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:21
Dat is ook niet waar, maar ik vind hem wel grappig. Vandaar een like voor jou.
Ik zie dat er ook een fittie is over wie de meeste liedjes kent. Dan is alles toch heel erg betrekkelijk 😂
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 18:23]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:13
Ajax in Europese wedstrijden is ongeëvenaard.
Alleen al door de diversiteit in liedjes die de sfeer maken.
Feyenoord sfeervoller?
Ja, ze zingen 90 minuten lang 1 liedje en dat massaal. Maar is dat sfeer?
Ze hebben de regie in eigen handen en laten alleen zien wat ze willen dat je ziet. Ook bij Studio Sport, Fey stuurt de samenvatting.
Dat ze massaler opdagen voor elke thuiswedstrijd zal ik niet ontkennen maar het grote trillende Kuip effect is dit seizoen nog niet kn beeld geweest. Dooie boel daar nu.
PSV? Kom op zeg. Gelooft toch niemand dat daar sfeer is. Is een familie uitje. Men zit daar gezellig bier weg te stoempen en juicht als er een goal valt. Meestal maar 1x per wedstrijd en dat is genoeg.
Alleen als Ajax en Feyenoord komt is er nog wat reuring maar verder. Je hoeft alleen maar de UEFA cup wedstrijden terug te kijken van afgelopen jaren.
Ajax hanteert wel een vals systeem van kaartverkoop. De seizoenskaarthoudets worden meegeteld ook al zitten ze niet.
Het is onzin want ze kunnen gewoon de scanpoorten als entree aantal aanhouden.
Heb er vaak genoeg bij wedstrijden tegen godbeter het Excelsior in December gezeten dat er volgens de telling 40.000 zouden moeten zitten terwijl de helft niet aanwezig was. Dan sta je gewoon voor lul als je beweert dat je veel kaarten verkoopt.
Ja, de SCC maar of ze er zijn.
Maar Europese wedstrijden zijn wij massaal aanwezig en is het sfeervol. Kan ook liggen aan het feit dat ik in Zuid sta en dan minder meekrijg van het stille gedeelte.
Vind ik leuk
Sytz +3799
donderdag 18 oktober 2018 om 09:32
Ja, ze zingen 90 minuten lang 1 liedje en dat massaal. Maar is dat sfeer?

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het probleem is dat vaak de gele zijde vooral wel veel verschillende liedjes aan het zingen is. Er komen er elke wedstrijd minimaal tien voorbij. De rest neemt het alleen niet over. We zijn misschien te veel verwend met de prijzen afgelopen jaren, daardoor eisen te veel supporters te veel. Ze komen vanzelfsprekend allemaal wel, maar ze gaan niet helemaal meer uit hun dakkie om Feyenoord naar de overwinning te schreeuwen.

Wat dat betreft was de sfeer in de kuip een jaar of 10 geleden beter. Het zat misschien niet stampensvol, maar er werd wel 90 min lang voor Feyenoord gezongen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 09:33]
Vind ik leuk
Il Gordo +14722
donderdag 18 oktober 2018 om 13:56
"Ja, ze zingen 90 minuten lang 1 liedje en dat massaal."

Fantastisch. Uiteraard klopt daar niets van. Net als dat het bij Ajax nou ook weer niet zo heel divers is (and every little thing...). Volgens mij ontlopen ze elkaar niet zo gek veel.

En ja, zou het ontbreken van een deinende tribune ook te maken hebben met het feit dat de thuiswedstrijden dit jaar nog niet ergens over gaan? Geen Europees, nog geen Klassieker.
Vind ik leuk
Fritske01 +3955
donderdag 18 oktober 2018 om 08:16
En zo is het maar net.
Allemaal toeristen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:36
Dat krijg je met een club met zoveel aantrekkingskracht...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:25
Echt weer zo'n provocerend artikel van VP!
Vind ik leuk
NvC +6572
donderdag 18 oktober 2018 om 08:30
Hij keert dus niet terug 😜
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:35
O jee, is meneertje gepikeerd omdat hij gedaald is in de pikorde. 😂 Uitwedstrijden gaan natuurlijk ook heel veel toeristen mee...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:36
Toeristen zitten al jaren in de frituurpan JC Arena en echte die hard trouwe supporters "Het Legioen 47.500" die zitten al decenia lang in het mooiste voetbalstadion van Nederland de Rotterdamse Kuip waar ook al jaren lang de beste grasmat van Nederland ligt.
Vind ik leuk
Jozef +40928
donderdag 18 oktober 2018 om 12:35
Zo goed dat de discussie al jaren speelt om een ander stadion te bouwen?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:06
Hahahaha inderdaad. Zitten naar de mooiste grasmat van Nederland te kijken, maar het voetbal is niet om aan te zien 😂 Ik ga naar een wedstrijd voor mooi spel niet om mij te vergapen aan het geweldige publiek. Anders was ik wel voor Dortmund geweest
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 14:07]
Vind ik leuk
Barbaar013 +111
donderdag 18 oktober 2018 om 08:41
Haha god, ze beginnen ECHT arrogant te worden onze zusjes! Zondag zijn ze allemaal toch stil. Ongekend, wat een kabaal. NAC is zuid-amerikaans! Ach joh houd toch op van leer
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:47]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:02
Wat een onzin, dat zegt hij toch helemaal niet? Ben je er ook, zondag? Succes in ieder geval.
Vind ik leuk
Barbaar013 +111
donderdag 18 oktober 2018 om 09:24
Ik ben er gelukkig bij, was aan het werk toen ze in verkoop gingen, maar maat van me had gelukkig voor me besteld.

En nee, hij zegt het niet - maar het gedrag van sommige NACers alsof ze echt de beste supporters van nederland hebben komt me de neusgaten uit. Ja jullie zijn fanatiek, maar dat zijn ajaxieden en Tilburgers ook (( heuuuj stillem2))))) En altijd dat gezeik over die trommels, das Ultra cultuur nou enemaal. Ik zelf vind het mooi, maarja.
Vind ik leuk
Barbaar013 +111
donderdag 18 oktober 2018 om 09:24
Jij ook succes! Ik vrees alleen wel dat het niet om aan te zien word en 1-1 ofzo.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28426
donderdag 18 oktober 2018 om 08:44
Beste Benjamin, vergeet niet dat je na dit seizoen weer terug moet naar Amsterdam! Let op je woorden!
Vind ik leuk
renemar +635
donderdag 18 oktober 2018 om 08:46
Wat is volgens hem een "echte" supporter? Iemand die als een gek 90 minuten met de rug naar het speelveld staat te schreeuwen? Of toch ook de man of vrouw die van het spelletje en van de club houdt en gewoon komt kijken en enthousiast is als daar aanleiding toe is? Die al decennia naar het stadion gaat om zijn/haar club te zien. Ik zie al een 50 plusser met ontbloot bovenlijf staan te springen in vak 401. Zou Sjakie Swart een echte supporter in de ogen van Van Leer zijn?
Hoe dan ook, een hele domme opmerking.

Vind ik leuk
ABAB +143
donderdag 18 oktober 2018 om 08:48
Oke Benjamin niet huilen zo he? Van ik voel me niet veilig!

Want zeggen dat wij geen supporters hebben is niet niks. En ook nog eens voor vuile riool ratten uitmaken?!
Vind ik leuk
J Kiprich +17755
donderdag 18 oktober 2018 om 08:50
Je leest de titel en je weet al wat de uitkomst is van de reacties.....
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:50
Wtf is ie levensmoe ofzo of doet t zeer dat je bij Ajax niet aan de bak komt
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:51]
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
donderdag 18 oktober 2018 om 09:05
Hahahaha dat komt an ! Maar natuurlijk niks nieuws met al die meelopers in amsterdam.
Moet je het uitvak eens kijken met de 3-0 nederlaag in Eindhoven , was 5 minuten voor tijd geheel leeg. Successupporters. Maar in Breda zit in de skybox nog meer sfeer dan in de hele arena.
En het is eigenlijk ook geen stadion, een betonnen bak van de gemeente die er alles induwt artiesten,boksers , rugby het maakt niet uit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 09:27]
Vind ik leuk
RtdDub +13434
donderdag 18 oktober 2018 om 09:50
1ste thuiswedstrijd nadat het kampioensschap in hun nadeel is beslist is altijd een mooie graadmeter.
De helft komt dan gewoon niet meer.
30.000 zaten er tegen VVV, de wedstrijd na die jij noemt.

Vind ik leuk
Markieee +1047
donderdag 18 oktober 2018 om 10:40
Wat lul jij nou. Ga jij maar eens uitleggen waarom het aantal verkochte seizoenskaarten na 4 jaar geen kampioenschap dan weer enorm is gestegen.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
donderdag 18 oktober 2018 om 11:37
Enorm gestegen nog wel?
Moet ik dat nou echt uitleggen?
Ajax koopt voor 40 miljoen aan spelers en dus denkt de successupporter\gloryhunter: he, dat gaat vast een kampioenschap opleveren, daar moet ik bij zijn.

en hier: Ajax - VVV, de eerste thuiswedstrijd nadat ze het kampioenschap definitief vaarwel konden zeggen vorig seizoen; 30.295 toeschouwers

https://int.soccerway.com/matches/2018/04/19/netherlands/eredivisie/afc-ajax/vvv-venlo/2462622/





Vind ik leuk
Markieee +1047
donderdag 18 oktober 2018 om 11:48
Je bedoelt het vast goed en je doet echt je best, maar de seizoenskaarten waren al verkocht voor Tadic was gehaald.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
donderdag 18 oktober 2018 om 12:11
Awww.... geforceerd denigrerend gaan doen omdat je je klem hebt geluld met je "enorme stijging aan seizoenskaarten" het niet kunnen weerleggen van het niet meer op komen dagen van die fantastisch fans op het moment dat er niks meer te winnen valt.

Prat gaan op: 4 jaar geen kampioen en toch zoveel seizoenskaarten verkopen.

De Kuip zat jarenlang iedere thuiswedstrijd vol ondanks dat er al 18 jaar geen kampioenschap was gevierd.

De arena zit voor de helft vol met gloryhunters. Altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven. Maar dat geeft niks, daar is ten slotte ook een markt voor.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
donderdag 18 oktober 2018 om 15:06
Ach ja het zijn al jaren successupporters ! En dan je club in de steek laten bij 3-0 Bahbah en op 15 april werd PSV kampioen in eigen stadion ook toen waren ze massaal weg voor het kaatste fluitsignaal. Tadic de topaankoop hahaha 3 miljoen per jaar voor een subtopper
Vind ik leuk
Hvdp +1390
donderdag 18 oktober 2018 om 09:06
Ajax heeft veruit het mooiste voetbalstadion
Dicht op het veld , comfortabel helemaal van deze tijd
Iedere competitiewedstrijd uitverkocht!!
De CL wedstrijden zouden zelfs wel 3 of 4 maal uitverkocht kunnen zijn
Bij F wordt je gratis nat geregend en laten ze de eerste ring leeg bij CL wedstrijden omdat ze bang zijn voor hun eigen supporters
PSV stadion is best wel mooi maar een echt provinciestadion
Net een beetje kleiner
Begrijp alleen nog steeds niet waarom ze altijd iets roepen van “boeren”, “hoeren” géén idee zal wel folklore zijn
Vind ik leuk
Dee79 +2453
donderdag 18 oktober 2018 om 09:08
Vreemd dus volgens velen hier en van leer ben je alleen een supporter als je meezingt of als een imbeciel (al dan niet in je blote barst) staat te bleren of klappen.....laat maar ik word oud.
Vind ik leuk
Muskeklier +220
donderdag 18 oktober 2018 om 09:13
Gister was het kinder intervieuw middag bij nac.... Daar stelde iemand(een kind van 8/12) deze vraag....
Dat dan de krant het overneemt alsof het een quote is in hun krant.... 🤔🤔😂
Maar nee... Het was gewoon een antwoord op een vraag van een jonge nac supporter😂😂

Dat het toevallig de waarheid is(vak410 hoor je alleen door de MEGAAFOON daar)

Nederlandse clubs moeten paar dingen verbieden....

1. Trommels
2. Megafoons
3. Klappertjes(zelfs Az is er vanaf)!

In heel Nederland lopen supporters weg van de club.... Behalve in Breda!
Dat is een FEIT!!
Vind ik leuk
Barbaar013 +111
donderdag 18 oktober 2018 om 09:26
Verbieden jullie dan Carnavals muziek en die handjes de lucht in? Weet niet wat ik erger vind..
Vind ik leuk
J Kiprich +17755
donderdag 18 oktober 2018 om 10:04
Vandaar die wachtlijst op seizoenkaarten bij Feyenoord. want er komt geen hond meer.....
Vind ik leuk
jorn008 +121
donderdag 18 oktober 2018 om 09:16
Iedereen denkt het, hij ZEGT het gewoon he!!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:25
Veelzeggend......
Vind ik leuk
alaaf +1913
donderdag 18 oktober 2018 om 09:28
In die ballenbak wil je inderdaad nog niet dood gevonden worden! 🤣
Vind ik leuk
RtdDub +13434
donderdag 18 oktober 2018 om 09:44
< Leest artikel.

Ok, het is weliswaar vroeg maar kom maar op met die popcorn, de teletekst supporters zullen wel weer flink in hun wiek geschoten zijn.

https://i.gyazo.com/032693560e811162763b3e3cc5f8f806.png

Kijk ze staan met de mobieltjes in de aanslag als er een groepje wat sfeer in probeert te krijgen.
Vind ik leuk
Markieee +1047
donderdag 18 oktober 2018 om 10:35
Heeft ie überhaupt ooit een wedstrijd gekeept in de Arena voor Ajax.... en dat met dit soort uitspraken komen.
Vind ik leuk
carl coenr +161
donderdag 18 oktober 2018 om 11:22
Handige uitspraak voor als je nog terug moet naar Ajax, overigens bewijst van Leer bij NAC dat ie terecht is uitgeleend
Vind ik leuk