Lahm over afwijzen Barcelona: 'Het was belangrijk om het met 'mijn' club te doen'

    Lahm over afwijzen Barcelona: 'Het was belangrijk om het met 'mijn' club te doen'

    donderdag 18 oktober 2018 om 14:36

    Philipp Lahm kende een glansrijke carrière bij Bayern München. De verdediger speelde vrijwel zijn gehele loopbaan voor de Duitse club en wees onder meer een aanbieding om bij FC Barcelona te gaan voetballen af.

    "Ja, Barcelona wilde me hebben", aldus Lahm tegen Bild. "Ze waren een ongelooflijk sterk team toen. Ik had er een paar Champions League-titels kunnen winnen. Maar voor mij was het belangrijker om het bij 'mijn' club te doen, met de personen die ik kende en waarmee ik jarenlang had samengewerkt."

    Aan het einde van zijn carrière kreeg Lahm een directeursrol aangeboden bij Bayern, maar die functie zag hij niet zitten. "Ik had mijn teamgenoten waarmee ik erg 'close' was, en dan zou ik opeens de baas zijn van die spelers. Dat had gewoon niet gewerkt."

    Ook ging Lahm kort in op de penibele situatie waarin Bayern zich op dit moment bevindt. "Bayern heeft altijd een oplossing gevonden wanneer het moeilijk ging en ze zullen uiteindelijk terug aan de top komen. Ik weet ook zeker dat Niko Kovac daarvoor kan zorgen."

    Poll

    Is Lahm de beste verdediger die ooit bij Bayern München heeft gespeeld?

    (650 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 14:38
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:40
    Mooi man, goede zelfkennis, en kan vooruit denken, dat is wel te merken.
    Edit: heb denk ik per ongeluk op reactie geklikt ipv een bericht te typen, mijn fout.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    Arvin +4295
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:44
    Mooi man. Eerst IsLahm neerzetten en dan aanpassen naar dit. Dat is wel heel goedkoop scoren zeg.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89518
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:44
    Probeer je hier zo likes te scoren? Weer zo'n badgast die daarvoor komt.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:53
    Nuttig.....
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:39
    Slimme gast
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:39
    Wat een baas was dit toch.
    Kon zo genieten van zijn rushes en klik met Robben op het veld.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89518
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:45
    Mooi, dat was geil man!
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1628
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:54
    Komt ook over als een erg sympathieke vent..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89518
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:57
    Ja eens, ben ook wel fan geweest van zijn spel en persoonlijkheid. Wat een drive heeft die man en een no nonsense mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5057
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:07
    Pas nou op Midden-Noord, Ik zei gisteren iets over bier en tieten en dat werd verwijderd. Geen idee waarom eigenlijk, ik denk dat ze gewoon niet zo van de tieten zijn bij Vp.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:29
    De moderator die jou bericht verwijderde schijnt een billen-mans te zijn.
    En die kreeg een berisping van de leidinggevende voor het weghalen van jou bericht, omdat die juist een tietenmans is. 😂
    Vind ik leuk
    NumbTen +119
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:41
    Mooi altijd als een speler bij zijn club blijft, al is dat wel wat makkelijker natuurlijk als je bij Bayern speelt, als dat je bij rott weiss essen speelt.
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:07
    De ja-stemmers vergeten Beckenbauer
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:14
    Was ook het eerste wat bij mij opkwam.
    Vind ik leuk
    rexxo +1287
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:39
    Die kennen Der Kaiser niet en denken dat het een Duits biermerk is
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:41
    Ik heb nooit begrepen waarom Cruijff hem niet passeerde ter hoogte van de middenlijn toen hij alleen op hem af ging.
    Was het zo 2-0 geworden en Nederland kampioen.
    Nu scoorde Holzenbein? en die dikkont
    Vind ik leuk
    rexxo +1287
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
    Cruijff en het elftal speelde het hele toernooi in dienst van de ploeg Behalve in de finale, ze wilden die Duitsers vernederen, helaas liep dat verkeerd af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 03:35
    Haha door die dikkont ben ik fan geworden van Bayern 😊
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:32
    Lahm, wat een voetballer en wat een persoonlijkheid, doet me wat aan Gio denken, beide parels als mens.

    Maar of Lahm beter was dan Der Kaiser... ongeveer gelijk vermoed ik.
    Dus niet de beste verdediger.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    Leozao +4194