Waarom PSV geen grip had op de wedstrijd en door één-op-éénduels ten onder ging

    Waarom PSV geen grip had op de wedstrijd en door één-op-éénduels ten onder ging

    woensdag 7 november 2018 om 10:10

    Een slimmigheidje leverde PSV in de beginfase een verrassende voorsprong op bij Tottenham Hotspur. Daarna lukte het de Eindhovenaren niet om grip op de wedstrijd te krijgen. PSV ging niet goed om met de manier van spelen van Spurs en uiteindelijk bleken één-op-éénduels PSV te machtig.

    PSV kende dinsdagavond een bliksemstart op Wembley door al na twee minuten de voorsprong te pakken. Het doelpunt was meer dan slechts een standaardsituatie. Het ging namelijk om de manier waarop de Eindhovenaren de corner afdwongen en vervolgens toesloegen. De voorhoede van PSV dwong Spurs in de opbouw richting rechtsback Serge Aurier. De Fransman werd daar gedwongen om een pass langs de zijlijn te spelen. PSV sloeg vervolgens toe met drie spelers rondom de situatie en veroverde de bal. Vervolgens kwam de dynamiek in de ploeg wat leidde tot een snelle counter en een hoekschop.

    PSV werd afgelopen wedstrijden verweten doelpunten vooral op detailniveau weg te geven; dinsdagavond sloeg het op deze manier toe: Gaston Pereiro bracht de corner voor het doel, Daniel Schwaab zorgde voor een blokkade op de vijfmeterlijn, Nick Viergever hield Dele Alli van de situatie weg en Luuk de Jong had vrij baan voor zijn loopactie en kopbal. De Eindhovenaren zouden in de eerste helft nog eenmaal gevaarlijk worden: een tweede ingestudeerde hoekschop ging maar net aan het hoofd van Schwaab voorbij.


    PSV schiet uit de startblokken. Het verovert de bal door kort te dekken met een overtal rondom de situatie. De hoekschop die uit de counter volgt wordt dankzij slimmigheden van Schwaab en Viergever ingekopt door Luuk de Jong. Beide verdedigers zetten een slim blok zodat de weg vrij komt voor de lange spits: 0-1.

    Toch maakte de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur duidelijk waar de moeilijkheden voor PSV liggen. De Engelsen speelden in een 4-2-3-1-formatie, net als de ploeg van Mark van Bommel. Wanneer een ploeg kort opbouwt met een dubbele controleur, stapt één van de controleurs van PSV uit waardoor er meer ruimte vlak voor de eigen defensie komt. Dit gebeurde ook tegen Tottenham, dat met Christian Eriksen en Harry Winks vlak voor de verdediging de opbouw verzorgde. Pereiro stond op Winks, Hendrix stapte telkens door op Eriksen. Spurs-trainer Mauricio Pochettino liet Alli, en mandekker Pablo Rosario met hem, telkens ver van de plek van de bal weglopen. Daardoor werd de ruimte tussen verdediging en middenveld bij PSV te groot in verdedigende situaties.

    Met name Lucas Moura maakte daar twee keer optimaal gebruik van door naar binnen te draaien en vervolgens geen verdedigend blok van defensieve middenvelders op zijn weg te treffen. Een variant in het aanvalsspel bij de Spurs was om Kane in de bal te laten komen. Het centrale duo van PSV liep dan wat vooruit, waarna Alli diepte koos, de lange bal ontving en mandekker Rosario bijna te slim af was. Op deze manier passeerde de aanvallende middenvelder eerder al Schwaab, met een grote kans voor Eriksen tot gevolg.




    Het blok van verdedigende middenvelders van PSV wordt door Pochettino uit elkaar gelokt. Eriksen lokt Hendrix uit zijn positie vlak voor de defensie en Rosario wordt ver van de bal gelokt door Alli. Zo komt er centraal meer ruimte voor spelers als Moura, Kane en Son.

    Dit doorzag Van Bommel goed: na rust kwam zijn elftal compacter te verdedigen in de zone. Niet alleen Hendrix en Rosario kwamen meer als blok te spelen, ook Pereiro gaf de tweede helft meer ondersteuning laag op het veld. De aanvallers van PSV zetten meer druk op het opbouwende blok van de Spurs, waar Hendrix dit in de eerste helft nog deed.

    Ook Rosario kwam in de tweede helft meer in zijn kracht te spelen: in compacte situaties doorzien waar de bal heen gespeeld gaat worden. Dat resulteerde in beduidend meer balveroveringen voor de centrale middenvelder. Ondanks dat de Engelsen niet meer centraal door het middenveld heen speelden, kwam het gevaar nog wel vanaf de flank. Het verdedigen van één-tegen-één situaties, wat Spurs eigenlijk de hele wedstrijd al probeerde te creëren in het centrum van de aanval, bleek uiteindelijk niet toereikend voor een goed resultaat.



    In de tweede helft verdedigt het blok van PSV als eenheid, de aanvallers geven druk op het middenveld-duo van de Spurs.

    Met nog minder dan een kwartier te gaan, was PSV dichtbij een fantastisch resultaat. Toch ging het mis voor de Eindhovenaren. Tottenham Hotspur probeerde het gehele duel om de centrale verdedigers van PSV in één-tegen-éénsituaties te brengen. Rosario voorkwam dat in de eerste helft door Alli te volgen. In de tweede helft positioneerde hij zich naast Hendrix en vóór de defensie, waardoor er wel weer één-op-éénsituaties kwamen. Vlak voor de gelijkmaker was de ruimte tussen de verdediging en het middenveld te groot.

    Of Rosario en Hendrix, wanneer zij zich dichter bij de defensie hadden gepositioneerd, meer aan de situatie hadden kunnen doen, is moeilijk te zeggen. Diezelfde vraag kun je stellen voor het hanteren van een hogere verdedigende lijn om spitsen als Harry Kane en Fernando Llorente uit het strafschopgebied te houden. Hoe dan ook is het verdedigen van één-tegen-éénduels in de lucht erg lastig, zeker tegen topspitsen. Toch had PSV zomaar met een gelijkspel of overwinning naar huis kunnen gaan. Dat moet perspectief bieden richting een mogelijke stunt: plaatsing voor de knock-out fase van de Europa League.



    De intentie van Tottenham om één-tegen-éénduels met verdedigers te creëren en de reactie van Rosario. Het leidt niet tot defensieve stabiliteit voor PSV. Uiteindelijk blijken deze één-tegen-éénduels, met een flinke dosis geluk, PSV te machtig om een goed resultaat naar huis te nemen.

    De @LaptoptrainerNL kijkt voor VoetbalPrimeur naar de belangrijkste wedstrijden in binnen- en buitenland en probeert op een begrijpelijke wijze de theoretische kant van het voetbal te belichten.

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9786
    woensdag 7 november 2018 om 10:11
    Als ze 10x tegen elkaar spelen zullen de Spurs er 2 van winnen.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +682
    woensdag 7 november 2018 om 10:12
    Doe er nog maar 7 bij
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26943
    woensdag 7 november 2018 om 10:22
    Als ze 10x tegen elkaar spelen, dan behoort Spurs er 6-7 te winnen. Kijk alleen al naar het spelersmateriaal en het budget. PSV heeft gewoon gevochten en op kwaliteit helaas verloren gisteren. T is niet anders.

    Voetbal is tegenwoordig alleen nog maar geld, heb je minder geld, dan moet je geluk hebben (qua loting oid). Dat zie je ook bij Ajax. nu ze in 12 maanden ongeveer 80 miljoen in de selectie hebben gepompt kunnen ze Europees aardig meekomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:26
    Eindelijk iemand die gewoon toegeeft dat Ajax meekomt door kwaliteit (dat met veel geld gehaald is natuurlijk) en dat het niet allemaal geluk is en door de vorm van de tegenstander komt. Wat een verademing.

    Gister was inderdaad jammer, maar het zat er aan te komen. In de thuiswedstrijd lagen er eigenlijk meer kansen voor PSV. Gister stond je eigenlijk 90 minuten lang onder druk, maar met iets meer geluk was je gewoon met 3 punten van het veld gegaan.
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    woensdag 7 november 2018 om 10:38
    Het is een investering geweest bij Ajax om tot een zo florrisante financiële situatie te komen. Misschien heeft het ons wel een/twee kampioenschappen gekost.Maar nu gaan we oogsten en kan de rest niet meer meekomen... Nationaal misschien nog wel tijdelijk..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:27
    Als straks iedereen de deur uitloopt, voor veel geld, is dat nog geen garantie dat je dat terug op het veld krijgt, zie AS Monaco als voorbeeld. Uiteraard stelt de ED verder niets voor dus zal de klap niet zo groot zijn, maar groot worden is vaak geen probleem, groot blijven is des te moeilijker.
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    woensdag 7 november 2018 om 11:34
    Ten eerste: Je hebt gelijk aan de top blijven is moeilijker. Maar: Marc en consorten hebben geleerd creatief te zijn! Daarnaast is er gewerkt aan een spaarpotje, waarom bijna iedereen smalend lachtte. Ik zie de toekomst met vertrouwen toegemoet!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5863
    woensdag 7 november 2018 om 13:16
    Monaco heeft het probleem dat ze ver voorbij zijn gestreefd door een club met veel meer geld, PSG in dit geval. Dat zie ik in NL niet zo snel gebeuren.
    En sommige spelers bij Ajax leveren zoveel op dat je echt wel kwaliteit terug kan halen. Niet als je spelers verkoopt voor 20 miljoen maar wel voor 70 of 80 miljoen. Aangevuld met een paar exceptionele talenten en ervaren jongens zoals Vertonghen en Suarez bijv haha
    Maar dat er veel weggaan en dat de TD nu al ver moet zijn met vervangers, dat klopt
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:40
    800 mln euro de afgelopen vier jaar. En zie waar ze nu staan. Alleen geld binnenharken via transfers maakt niet zalig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30333
    woensdag 7 november 2018 om 11:50
    ik vraag me af of dat klopt. Als ze eerder hadden geïnvesteerd hadden ze ook meer kunnen verdienen aan transfers en Europees voetbal.
    Volgens mij hadden we gewoon al verder kunnen zijn als dat iets beter was geregeld.
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    woensdag 7 november 2018 om 12:24
    Marc heeft de laatste tijd meer ruimte gekregen om te investeren. Graag zou ik dan ook zien dat Ajax de beurs af gaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30333
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Waar zou je voor kiezen, investeren in de selectie of van de beurs?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:40
    Juist, zodra de centjes binnenkomen staan de aandeelhouders klaar. Die malen echt niet om de traditie, de glorie. Die willen gewoon poen zien en drijven uiteindelijk de besluitvorming.
    Vind ik leuk
    Tismewat +53
    woensdag 7 november 2018 om 13:05
    De uitdaging voor Ajax is om straks weer dezelfde kwaliteit terug te halen voor De Ligt, De Jong en Ziyech. En dat wordt echt niet zo makkelijk als velen hier denken. Gravenberch is een nieuwe diamant, maar verder lijkt het alsof de echte toppers er nu ook niet meer onder zitten. Dat wordt dus weer speciale spelers via de scouting naar Amsterdam halen. Ik denk namelijk niet dat gevestigde spelers van het niveau De Ligt en De Jong betaalbaar zijn of in de eredivisie willen spelen. En dan heb je ook niet zoveel aan al die miljoenen. Behalve dat je á la Bayern je concurrenten kunt verzwakken door daar spelers weg te kopen. Maar voor de Europese top blijft het een te groot manco dat Ajax eredivisie speelt. Dus nationaal geef ik je gelijk, maar Europees gezien af en toe een uitschieter en dan weer een leegloop.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 7 november 2018 om 10:50
    Er is niets tegen spelen met druk, als je ermee weet om te gaan. Dat lukte de PSV-ers gisteren vijf kwartier en alleen het laatste kwartier ontbrak het daaraan. Dat je dan niet zelf veel aan aanvallen toekomt moet dan maar, zeker zolang je maar voorstaat. Het spelen tegen druk is niet anders dan de rijen gesloten houden en geen ruimte weg te geven. In deze wedstrijd zag je dat op momenten dat het niet lukte het veelal door het blokken van schoten werd opgelost. Daarvoor heb je zelf wel een zgn lange verdediging nodig, waarbij je aan de zijkanten de tegenstander gevaarlijk dicht naar het doel zag komen.
    Daardoor wordt het overwicht van de Spurs meer een optisch overwicht, verzwakken betekent vrijwel altijd ook bezwijken. Dat dit gebeurde was jammer, maar PSV heeft het voor de rest echt goed gedaan. Van Bommel is wel verder dan we voor deze wedstrijd dachten.
    Vind ik leuk
    Senn +7274
    woensdag 7 november 2018 om 11:51
    Van Bommel heeft wel geel slecht gewisseld gisteren.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 7 november 2018 om 12:05
    Vertel, wat had hij moeten doen dan? Hij weet precies hoe de spelers er conditioneel voorstaan, hou jij daar dan ook rekening mee?
    Vind ik leuk
    Senn +7274
    woensdag 7 november 2018 om 12:20
    Pereiro werd de eerste helft overlopen en toonde geen inzet. Ook had hij veel balverlies.Die had gewisseld moeten worden voor Guti.Zodat je meer grip kreeg op het middenveld.
    Zag jij dit niet?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 7 november 2018 om 12:28
    Ja, dat zag ik ook, maar hij werd dan toch ook gewisseld? Dat dit te laat was zag ook ik. Maar wij gaan er toch niet over? Wie weet vind Marc van Bommel dat Guti nog de conditie niet heeft om eerder in te vallen, dat kan toch ook best? Vanaf het moment dat je invalt moet je het toch ook goed blijven doen met Guti, totaal het einde van de wedstrijd. Bommel weet wat hij momenteel kan.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +893
    woensdag 7 november 2018 om 12:59
    Guti heeft idd zelf recent nog aangegeven in een interview dat hij fitter en sterker moest worden.
    Dus je hebt een goed punt
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    woensdag 7 november 2018 om 13:01
    Dat wist ik wel, maar leuk dat je het egt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26943
    woensdag 7 november 2018 om 11:58
    Ja kwalitatief kunnen we allemaal zeggen dat Ajax meer kwaliteit in de selectie heeft (qua breedte). Tot nu toe presteert PSV beter als team (in de competitie iig), maar het seizoen is nog lang.

    Maar leg mij niet de woorden in de mond dat Ajax natuurlijk mazzel heeft dat ze een uitermate zwak Bayern, een gemiddeld Benfica en een CL-onwaardig AEK hebben getroffen. Zeker met dit Ajax in vorm is dat natuurlijk + + + + om kans te hebben op overwintering. Dat cadeautje pakken ze goed uit dit jaar. En dat is goed voor het Nederlands voetbal. Dus succes vnv en ik hoop dat ze zich al verzekeren van CL na de winter.
    Vind ik leuk
    Thobar +4384
    woensdag 7 november 2018 om 13:09
    De kwaliteit waardoor Ajax in Europa presteert heeft ze relatief heel weinig gekost maar zal binnen afzienbare tijd de deur uitlopen. Voor veel geld weliswaar maar dat kopen ze nooit meer terug (zie Sanchez)
    Totaal €11270001 (Ziyech 11mln, Dolberg 270 dzd, De Jong €1, De Ligt €0)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:12
    Neem nog een kopstootje ...
    Vind ik leuk
    Benniewies +953
    woensdag 7 november 2018 om 10:28
    Alles over voor de eerste reactie en hopen op een like
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:35
    Als je 10x achteruit blijft lopen en alleen maar verdedigend wisselt zullen de Spurs in ieder geval geen pot verliezen. Mag je blij met zo'n gelijkspelletje als in de thuiswedstrijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:39
    Misschien op je PS4
    Vind ik leuk
    Toets +376
    woensdag 7 november 2018 om 10:39
    PSV heeft het tactisch een stuk beter aangepakt gisteren dan 2 weken geleden. De goal van LdJ was trouwens geweldig! Na die goal was Tottenham zelfs even van slag en kwam PSV ook (even) aan voetballen toe. Zag er goed uit.

    Toen de druk almaar toenam greep Zoet zijn kans om zich te etaleren. Hij scoorde gisteren een 9,5 en hield de hoop op een stunt lang in leven.
    Na 10 minuten kwam PSV er voetballend niet meer aan te pas.

    Dat was de wedstrijd die ik gezien heb, maar wat jij hebt gezien weet ik niet.

    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:00
    Wie zijn ze? Manchester City?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:17
    Had niet echt gehoeven, gewoon pijnlijk. Die eigen goal is een beetje een samenvatting van ons CL seizoen...
    Iets goed proberen te doen en dan weer gewoon niets...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:18
    De manier waarop je verliest is alleen jammer, in de laatste minuten door zo'n knullige goal.. 75 minuten goed stand gehouden maar het was wachten op de eerste goal. En dan zie je toch de klasse van Kane de gehele wedstrijd onzichtbaar en dan opeens... Jammer nu maar ff winnen van Barca en Inter en er zit misschien nog Europa league in ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:30
    Goed stand gehouden? Hoe jammer ik het ook vond dat er geen resultaat behaald werd gister, maar goed stand gehouden? Jeroen Zoet heeft inderdaad goed stand gehouden, maar PSV heeft gister gewoon +/- 7 100% kansen weg gegeven. Als het bij rust 4-1 stond, was er niks geks aan de hand geweest.

    Met wat geluk had je een punt gestolen gister, maar PSV heeft geen moment meegedaan gister. Het was 90 minuten lang tegenhouden. Volgens mij heeft PSV 2 countermogelijkheden gehad. Spurs was echt sterk gister alleen Zoet was tot de 75e minuut sterker.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:33
    Zolang het 0-0 staat hou je toch stand?? Dat Tottenham niet goed met de kansen omgaat kunnen wij ook niks aan doen ;p
    Vind ik leuk
    Toets +376
    woensdag 7 november 2018 om 10:46
    Zoet maakt deel uit van PSV volgens mij en hij hield heel lang zijn doel schoon. Dus heeft PSV goed standgehouden.

    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:11
    En eens te meer laten jullie zien totaal niet zelfkritisch te zijn. Je kan toch niet zeggen dat jullie stand hielden? Heb je gezien hoe Lucas langs 7 man loopt, hoe Eriksen vrij voor het doel komt, de rebound ook voor Spurs is. Kane die 6 keer te vaak in kansrijke positie mag schieten. Hoeveel voorzetten van randje 16 Spurs heeft kunnen geven? Alles eindigde uiteindelijk bij Zoet. Dus om te zeggen dat PSV stand hield? Nee, totaal niet. Als Zoet een slechte dag had gehad had je met 6-1 het veld afgelopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:15
    7 man? 1 hij draait weg bij dumfries. 2 is veel sneller dan hendrix 3 is Viergever die de bal blokt en dan krijgt Lucas de bal ietwat gelukkig terug....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:19
    Nou 5 man dan. Eens te meer niet zelfkritisch dat een speler vanaf de middenlijn de 16 in mag wandelen en 3 keer mag schieten. Als hij te snel is voor Hendriks, staat Hendriks (zoals 80% van de situaties) verkeerd. Dan moet je in de rugdekking staan en niet zijwaarts aan Dumfries.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:23
    Gelukkig weet jij het altijd beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:26
    Je begint het licht te zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:27
    Succes vanavond overigens ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:29
    Thanks! Zullen we nodig hebben. Denk dat we onze borst nat kunnen maken daar.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Jep, denk het ook. Puntje zal overigens al prima zien en dan ben je er bijna
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:44
    Puntje teken ik voor! Maar ik heb er niet zo'n heel goed voorgevoel over. Ajax speelt zwak de laatste weken. Maarja, Europese potjes brengen natuurlijk altijd weer wat anders.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:50
    hopelijk wederom een zwabberbal in de laatste minuut van de verlenging en iedereen kan weer euforisch zijn.
    Vind ik leuk
    Toets +376
    woensdag 7 november 2018 om 11:32
    @Amersfoort,..ik probeer zo objectief mogelijk een wedstrijd te kijken en dan kan je niet anders dan concluderen dat PSV lang stand hield. Uiteindelijk moest Zoet 2 keer capituleren maar pas dan mag je doelpunten tellen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +953
    woensdag 7 november 2018 om 10:38
    Dan wordt het nog lastig. Stel dat de Spurs ook de komende 2 wedstrijden wint.
    Dan is het Barcelona 10 punten, spurs 10 Inter 7 en PSV 7.
    Dan gaat het op doelsaldo.
    PSV heeft er -6 en Inter staat op 0.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:16
    Gaat eerst om onderling resultaat als ik het niet mis heb? Maar dan nog zie ik PSV niet 2x winnen hoor.. We gaan het vanzelf zien..
    Vind ik leuk
    Benniewies +953
    woensdag 7 november 2018 om 11:18
    Dan ben ik schuld. Ik dacht eerst doelsaldo dan onderling
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:20
    Dus voor de Spurs ga je sws niet eindigen, zij winnen er sws nog een lijkt me..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:20
    In de CL gaat het dan om onderling resultaat, maar vanuit PSV-perspectief zou ik me er nu maar bij neerleggen dat het klaar is in Europa.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    woensdag 7 november 2018 om 10:19
    Niveau verschil was te groot. Bankrekening trouwens ook. Geen schande.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1266
    woensdag 7 november 2018 om 10:20
    Zo is het...

    Toch knap dat ze niet 2x een draai om de oren hebben gehad?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:02
    Dat is voor een deel natuurlijk ook meer geluk dan wijsheid, Spurs had er in Eindhoven een stuk of 4 moeten maken en gisteravond eigenlijk ook wel 5/6 (o.a. Lucas, Eriksen, Dele Alli en Kane die 100 procent kansen om zeep hebben geholpen en daarnaast nog een handvol mogelijkheden, gelukkig scoorde Kane er dan ook nog 2), Zoet was gisteravond uitmuntend en Spurs wat ongelukkig en vooral slordig in de afronding (wat ze zichzelf natuurlijk kwalijk moeten nemen).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    Benniewies +953
    woensdag 7 november 2018 om 10:35
    ?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    woensdag 7 november 2018 om 10:23
    Voetbal is een spel van fouten. Wanneer die niet gemaakt zouden worden kan de laptop gebruikt worden, anders kan hij de prullemand in.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:26
    Aurier is geen fransman
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:28
    Omdat Bommel drama is
    Vind ik leuk
    Toets +376
    woensdag 7 november 2018 om 10:50
    Zit me net te bedenken dat het voor PSV misschien wel nadelig is geweest om zo vroeg te scoren. Tottenham was na de goal even van slag maar speelde daarna met meer gif en tempo dan in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:58
    Hopelijk kan PSV de scherpte opbrengen om in de competitie Ajax voor te blijven. Klasse daarvoor is er genoeg, zo is inmiddels gebleken.
    Vind ik leuk
    Toets +376
    woensdag 7 november 2018 om 11:53
    Dat hoop ik niet maar dat is logisch,...
    Vind ik leuk
    wildlife +23
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Jammer. Had gehoopt op PSV - AJAX in de CL finale. PSV heeft gedaan wat mogelijk was binnen de tactische keuze. Andere tactiek had wellicht meer ruimte geboden en zou in iets anders hebben geresulteerd, maar achteraf is altijd makkelijk praten. Hopen dat AJAX vanavond beter doet!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    woensdag 7 november 2018 om 11:32
    Hoe zou de wedstrijd zijn verlopen als Malen die enorme kans had benut. We zullen het nooit weten.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:36
    in mijn belevenis is aurier geen fransman
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5620
    woensdag 7 november 2018 om 11:49
    Er waren momenten dat PSV de Spurs dermate onder druk zette dat ik dacht pak door want nu is het moment dat je ze pijn kan doen. Helaas viel PSV weer terug in de aloude counter tactiek en dat heeft ze de das omgedaan, er kwam zoveel druk op de verdediging dat zelfs Luuk daar een heldenrol vervulde. Met laf voetbal in de eredivisie daar kan je mee wegkomen maar op CL niveau lachen ze er om.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2376
    woensdag 7 november 2018 om 12:08
    wanne kwats. voor de manier van voetballen kwam de goal gewoon veel te vroeg. 0-1 in de 2e minuut. sindsdien alleen maar rond de 16 gehangen.

    PSV vond het prima om zich terug te laten dringen. FOUT!
    Ze hadden moeten blijven voetballen met pressie.

    Na de 1-1 liet PSV zien dat ze kunnen voetballen want er was vrij snel een kans op de 1-2. maar door de wissel Sainbury voor De Jong ga je op 1-1 spelen, FOUT!.

    Er had meer in gezeten als ze gewoon hadden gevoetbald. Deze tactiek is leuk in de Eredivisie en werkt prima maar over de grens wordt je 90e min lang teruggedrongen, dat is niet vol te houden.

    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    woensdag 7 november 2018 om 12:25
    Schande voor het Nederlandse voetbal... verliezen van De Spurs is absoluut geen schande, maar de manier waarop wel.. als je eigen sppits vaker opduikt in je eigen 16m dan in die van de tegenstander, verdien je ook niet meer. Er zit bij PSV geen enkele intentie om aan te vallen... verdedigen en counteren, ach, wat maak ik mij wijs, het zit in het DNA van deze club
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5620
    woensdag 7 november 2018 om 15:43
    De manier waarop wel. Met 11 man 90 min.verdedigen en loeren op een foutje van je tegenstander dat vraagt om moeilijkheden.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:28
    Kunnen ze geen speciale league maken voor de nummer 4 van cl😜
    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    woensdag 7 november 2018 om 12:51
    Wat een analyse.
    PSV ging ten onder op kwaliteit.

    Geen schande, gezien het budget verschilt, salarisverschillen etc. etc..
    PSV heeft het nog redelijk gedaan.

    Hoef je geen analyse op los te laten hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:57
    Leuke wedstrijd mogen zien bedankt PSV, omdat Spurs volle bak ging en moest was het een geweldig spannende wedstrijd. Wat een voetballer is die Lucas zeg,en eriksen en Kane en beest Sanchez. Echt geen schande dat je verliest, maar die 2e tegengoal joh als die mongolische Australiër gewoon blijft staan ipv zijn be3n uitsteken in een laatste reflex. Beetje lullig voor die jongen, maar die bal was er anders niet snel ingegaan
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:00
    Ik heb genoten!! Helemaal niets in lampengat!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:46
    @PietvdHam
    PSV????Alleen goed tegen heel arme ploegen als Emmen. Je vergeet nog een arme ploeg: Ajax die billenkoek heeft gekregen (Ten Hag wist het na het derde doelpunt niet meer; hij keek Aaron Winter aan en Winter keek hem aan en er was berusting)

    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    woensdag 7 november 2018 om 14:04
    Wederom geen UEFA-coëfficiëntenlijst namens PSV en wederom moeten de punten uit Amsterdam komen.
    Vind ik leuk
    UpOne +46
    woensdag 7 november 2018 om 15:45
    Wederom 3 jaar geleden als enigste door in de CL, waar was Ajax??
    Vind ik leuk
    Vooruit +39
    woensdag 7 november 2018 om 14:04
    Boven verwachting. Een heel knap resultaat van PSV.
    Vind ik leuk
    UpOne +46
    woensdag 7 november 2018 om 15:44
    In het begin van het seizoen zouden we moeten concurreren met Feyenoord, Vitesse en AZ om plek 3-4??


    Nu wordt er verwacht dat we zomaar effe teams verslaan waar het budget 10x zo groot is als die van ons. Realisme is ver te zoeken, we doen het gewoon boven verwachting in de ED. CL had natuurlijk niemand verwacht dat we ook maar kans maakten.


    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws