'Barça maakt werk van terugkeer Spaans talent en schudt hele Europese top wakker'

    'Barça maakt werk van terugkeer Spaans talent en schudt hele Europese top wakker'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 23:57do 15-11-2018 om 23:57

    FC Barcelona maakt werk van de terugkeer van Dani Olmo. De interesse van de Catalanen heeft echter meer topclubs wakker geschud, meldt Diario Sport. Ook Real Madrid, Bayern München, Liverpool, Manchester United en Borussia Dortmund azen op Olmo.

    Olmo speelde zo'n zeven jaar in de jeugdopleiding van Barça, maar maakte in 2014 op jonge leeftijd verrassend de overstap naar Dinamo Zagreb. In Kroatië is de twintigjarige aanvaller inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde. Dit seizoen scoorde hij twee keer in tien competitieoptredens. Vorig jaar was Olmo al goed voor acht goals in 26 duels.

    De zaakwaarnemer van de speler zat al diverse keren om tafel met Barça. Olmo geeft de voorkeur aan een terugkeer naar Camp Nou, maar diverse topclubs proberen daar een stokje voor te steken. De eisen van Dinamo Zagreb zijn evenwel niet mals: de Kroatische topclub wil tenminste 25 miljoen euro ontvangen voor de Spanjaard.

    Plaats een reactie

    Niels92 +30318
    vrijdag 16 november 2018 om 00:20
    3 jaar geleden verkocht voor 200.000 en nu 25 miljoen terug moeten betalen om de speler te contracteren, dat is een duur grapje :)
    Vind ik leuk
    Olfie +4736
    vrijdag 16 november 2018 om 00:25
    Yep, al zullen ze nog wel een kluisje hebben staan met wat stuivers. Een hoop geld voor zijn statistieken in de kroatische liga
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:44
    MAFKEES
    Vind ik leuk
    Olfie +4736
    vrijdag 16 november 2018 om 10:54
    ok.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26515
    vrijdag 16 november 2018 om 01:16
    Ze melden dat 2 doelpunten in 8 wedstrijden alsof het een wereldwonder is....Ik zie de grootsheid niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 02:36
    Bijna de zelfde statistieken als Viergever. Maar ik zie Barca hier niet staan met een zak van 50 miljoen.
    Vind ik leuk
    buddha +9054
    vrijdag 16 november 2018 om 08:09
    beter gemiddelde dan FRENKIE. en daar lezen we per dag 32 berichten over. deze gast heeft een VEEEEEEEL beter gemiddelde en je leest bijna nooit iets over hem. rare site dat vp ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 02:05
    Het kan erger.. Pogba ging gratis van Man U naar Juventus en wordt voor 100 miljoen terug gekocht..
    Desalniettemin ook een financieel foutje van Barca..
    Vind ik leuk
    Riszh +333
    vrijdag 16 november 2018 om 00:27
    Uit welke hoed hebben ze deze beunhaas getoverd
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2304
    vrijdag 16 november 2018 om 06:06
    Uit de hoed van Memphis
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 00:28
    Ben ik de enige die zijn cijfers niet eens 12 miljoen waardig vind. Onbegrijpelijk dat een spits die in Kroatie niet echt presteert, dat je hem dan koopt voor miljoenen, om hem dan vervolgens op de bank te zetten en te verpesten...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 00:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 00:33
    Maar dit is ook geen spits, dit seizoen speelt hij vooral als aanvallende middenvelder en vorig seizoen vooral vanaf de linkerkant.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    vrijdag 16 november 2018 om 07:10
    Onbegrijpelijk dat een talentvolle Spanjaard in Kroatië gaat voetballen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:34
    Waarom is dit onbegrijpelijk? De club had de beste papieren op dat moment en de speler wilde daar naartoe.
    Vind ik leuk
    poklane +5216
    vrijdag 16 november 2018 om 00:29
    Nou nou wat een statistieken.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +597
    vrijdag 16 november 2018 om 00:43
    Gewoon spelen op gewoon gras anders geen licentie betaald voetbal meer.
    Dan nemen die clubs maar 1 speler minder en kunnen ze dat geld dat ze overhouden voor een normaal grasveld gebruiken. Kunstgrasvelden zijn een uitkomst voor Russische permafrostvelden. In Nederland is juist het ideale klimaat voor grasvelden. Het voetbal in Nederland wordt kapot gemaakt door kunstgrasvelden en ze gaan er gewoon mee door. Heracles is het uithangbord van hoofdsponsor Ten Cate. Prima, maar ga dan lekker bij de amateurs spelen. Vraag me ook altijd af waarom de mascotte van Heracles een konijn is, terwijl hij op een kunstgrasveld loopt. In Nederland zijn we zelfs nog in staat om Rugby ook op kunstgras te laten spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 00:44]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2015
    vrijdag 16 november 2018 om 01:17
    Leuke avond gehad met een paar drankjes? :D
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2015
    vrijdag 16 november 2018 om 01:16
    Offff... je kan een paar miljoen over de toonbank heen pleuren en een top-TD en misschien nieuwe hoofd-jeugdopleiding contracteren zodat je van dit soort gezeik met terugkoopclausules af bent. Real Madrid idem dito.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 01:18]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    vrijdag 16 november 2018 om 07:02
    Hij loopt dus 1 op 3 / 1 op 4? Ja, zo'n goalgetter wil je erbij hebben.
    Vind ik leuk
    ritje +298
    vrijdag 16 november 2018 om 07:22
    hallo Hoogma en Smit Zijn Heraklieden Dus 1x 1 is 2 lijkt mij duidelijk genoeg! Heracles is hun alles! dus die kunstgrasvelden krijg je niet weg door die twee! Zonder kunstgras is Heracles een degradatie kandidaat! En dat accepteren deze 2 niet,dus deze uitslag verbaasd mij niet! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1289
    vrijdag 16 november 2018 om 07:30
    Hallo volgens mij gaat het in dit artikel over een Spaanse voetballer in Kroatië die Barcelona wilt terughalen. Dit gaat niet over Heracles en kunstgras en vind ik dit niet erg relevant mvg
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    vrijdag 16 november 2018 om 07:29
    25M is een fooi voor Barca, maar eigen talenten terugkopen heeft iets pijnlijks. Her geeft aan dat Barca de eigen jeugd te weinig kansen geeft.
    Vind ik leuk
    Chopper +0
    vrijdag 16 november 2018 om 07:34
    Wat een filmpje. Pas na 1 minuut zie je hem een eerste goede pass geven...
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    vrijdag 16 november 2018 om 08:30
    Groot talent, maar 25 miljoen is ook wel erg hoog. Ik volg hem al een paar jaar, maar Barca zou nu zeker niet de meest logische stap zijn. Ga eerst maar naar Nederland of een ander land waar jonge spelers veel spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws