VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: middenvelders

VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: middenvelders

Gepubliceerd: maandag 31 december 2018 om 12:00ma 31-12-2018 om 12:00

Laatste update: maandag 31 december 2018 om 12:01ma 31-12-2018 om 12:01

De eerste seizoenshelft in de Eredivisie zit erop en dus is het weer hoog tijd om het beste elftal van de eerste competitiehelft samen te stellen! De komende periode bepalen jullie welke spelers tot de beste XI van de Eredivisie tot nu toe horen. Ditmaal: de middenvelders.

Voor de positie van middenvelder hebben we acht spelers genomineerd waar jullie op kunnen stemmen. In de poll onder het bericht is er de mogelijkheid om een stem uit te brengen. De twee middenvelders met het hoogste aantal stemmen krijgen een plek in de beste XI van de eerste seizoenshelft van 2018/19. Dit zijn de genomineerden.

Pablo Rosario (PSV)
Is sinds de komst van trainer Mark van Bommel niet meer weg te denken uit de basiself van PSV en draait mee alsof hij al jaren in het eerste elftal loopt. Debuteerde niet voor niets in Oranje en het lijkt een kwestie van tijd voor ook Rosario in de belangstelling van buitenlandse clubs staat.

Mark Diemers (Fortuna Sittard)
Speelde zich in zijn eerste halfjaar bij het verrassend goed presterende Fortuna Sittard direct in de kijker. Was in de eerste seizoenshelft goed voor drie goals en vijf assists. Een transfer naar de subtop van de Eredivisie lijkt dan ook geen onlogische vervolgstap.

Frenkie de Jong (Ajax)
De meest besproken speler van de eerste seizoenshelft. Beleefde zijn definitieve doorbraak bij Ajax, maakte zijn debuut in het Nederlands elftal en wordt inmiddels begeerd door alle topclubs van Europa. Is zeker in de competitie nauwelijks op een foute pass te betrappen en weet inmiddels ook het net te vinden: wist in zijn laatste acht wedstrijden vier keer te scoren.

Jerdy Schouten (Excelsior)
Maakte de overstap van Telstar naar de Eredivisie, maar had bij Excelsior weinig tijd nodig zich aan het hogere niveau aan te passen. Is een van de uitblinkers bij Excelsior dit seizoen en heeft met zijn 21 jaar nog een hele toekomst voor zich. Dat het Italiaanse Fiorentina hem meermaals heeft bekeken, bewijst dat Schouten aan een uitstekende eerste seizoenshelft bezig is.

Nasser El Khayati (ADO Den Haag)
Bij ADO Den Haag staat er dit seizoen geen maat op Nasser El Khayati. De middenvelder was al goed voor twaalf treffers en vijf assists. Op bezoek bij Excelsior maakte de Marokkaanse Nederlander er zelfs vier. De clubtopscorer hoopt na dit seizoen een stap hogerop te maken.

Hakim Ziyech (Ajax)
Als alles volgens plan was verlopen, had Ziyech dit seizoen niet meer in Amsterdam gevoetbald. Het liep anders en daar zullen ze bij Ajax alleen maar blij mee zijn. Is het creatieve brein van de Amsterdammers en was in veertien wedstrijden direct betrokken bij achttien goals (tien goals, acht assists).

Martin Ödegaard (Vitesse)
Verkoos een verblijf in Arnhem boven een tweede verhuurperiode aan sc Heerenveen. Had wat opstartproblemen, maar toen hij eenmaal ritme had behoorde hij wekelijks tot de uitblinkers bij Vitesse.

Michel Vlap (sc Heerenveen)
Met een tiende plek staat sc Heerenveen in de grijze middenmoot, maar Michel Vlap slaagde er desondanks in uit te blinken bij de Friezen. De 21-jarige middenvelder deed in alle zeventien wedstrijden mee en was goed voor acht goals en drie assists.

Andere posities

Doelman

Linksback

Rechtsback

Centrale verdedigers

Controleur

Poll

Wie vond jij de beste middenvelder van de eerste seizoenshelft?

(9564 stemmen)

Plaats een reactie

Mesut Özil +6421
maandag 31 december 2018 om 12:00
Hakim Ziyech offcourse. Met afstand.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:02]
Vind ik leuk
Stuiter +749
maandag 31 december 2018 om 12:03
Precies. Credits waar ze op zijn plaats zijn, moeten gegeven worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +43960
maandag 31 december 2018 om 12:04
Met afstand? Bullshit, hij of Frenkie is redelijk om het even. alleen totaal verschillende spelers.
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
maandag 31 december 2018 om 12:31
Ziyech heeft deze seizoenshelft meer laten zien, was vaker beslissend met assists en goals. Dus van mij mag hij hem 'winnen'. Frenkie moet 10-20m verder naar voren gaan spelen en daar het verschil maken. Hij heeft de kwaliteiten, maar is nog niet beslissend of gevaarlihk genoeg in mijn optiek.
Vind ik leuk
dhrwobo +43960
maandag 31 december 2018 om 12:38
Snap ik, maar Ziyech mocht ook veel aanvallender spelen dan Frenkie. Hoe Frenkie de bal continu gaat halen in de verdedigende linie en vanuit daar opbouwt is uniek en gigantisch bepalend geweest voor de opbouw van Ajax. Dat Ziyech vervolgens mooie balletjes geeft, komt omdat Frenkie van achteruit de basis ervoor legt.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +887
maandag 31 december 2018 om 15:41
Frenkie is geen 10 vroeger wel maar vind hem veel beter als controleur. Het zijn juist de dribbels die zoveel ruimte creëren. Die maak je niet zoveel als 10 zijnde omdat je minder open ruimtes hebt
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
woensdag 2 januari 2019 om 08:52
Frenkie gaat nu de bal halen op eigen helft. Hij is dus te ver van de voorste linie om beslissend te zijn. Als hij 10-20m opschuift is hij geen nr 10 en geen controleur, daar past hij het beste. Eigenlijk de plek die Vd Beek nu vaak inneemt, zij kunnen dat beide afwisselen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +887
woensdag 2 januari 2019 om 09:35
Ja maar je bent niet alleen beslissend als je een goal of een assist maakt he
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 31 december 2018 om 12:32
Ziyech is nog altijd veel bepalender voor het spel van Ajax hoor. Ook niet ek, Frenkie is 21.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:11
Kom op man haha die moet Frenkie toch gewoon winnen? De hele top loopt achter Frenkie aan terwijl we Ziyech deze zomer wilde meewerken aan een vertrek, maar niemand had intresse...

Frenkie is veel beter!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10603
maandag 31 december 2018 om 12:14
Vind ik ook, maar Ziyech heeft het super opgepakt en doet het uitstekend!

Maar natuurlijk Frenkie!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:20
Zeker! Ik heb alleen op Ödegaard gestemd. Want ben erg gecharmeerd van hem en Frenkie zou er toch wel inkomen.
Vind ik leuk
Ove +2666
maandag 31 december 2018 om 13:12
met 0 assists in 33 wedtrijden is frenkie natuulijk de koning in niet beslissend zijn
Vind ik leuk
Rodajc +18664
maandag 31 december 2018 om 12:13
FRENKIE?!?!
Vind ik leuk
Messicaan +889
maandag 31 december 2018 om 12:13
Frenkie omdat het meer een middenvelder is. Ziyech zou tussen de aanvallers moeten staan. Kut vp
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
maandag 31 december 2018 om 12:33
Als je alleen naar de opstelling op Teletekst kijkt dan heb je gelijk. Maar Zoyech speelt toch echt als middenvelder. Hij is de man van de steekpass door het midden, dat gaat niet als je rechtsbuiten speelt. Tadic daarentegen staat wel tussen de aanvallers.
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
maandag 31 december 2018 om 12:34
*Ziyech. Helaas geen edit functe in de VP app.
Vind ik leuk
Messicaan +889
maandag 31 december 2018 om 12:35
Dan snap ik niet waarom Frenkie niet bij de controleurs staat en schöne wel
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
maandag 31 december 2018 om 12:38
Frenkie is geen controleur. Maar hij staat maar op 4 assists en 1 goal, vs Ziyech met 10 assists en 6 goals..... Daarom vind ik Ziyech veel beslissender en belangrijk. Op dit moment tenminste.
Vind ik leuk
Messicaan +889
maandag 31 december 2018 om 12:40
Schöne is ook geen controleur
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
maandag 31 december 2018 om 18:18
Op die positie speelt hij al jaren....
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
maandag 31 december 2018 om 12:26
Ik mis de allerbeste van de eredivisie????
Waar is Doan?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 31 december 2018 om 12:31
Doan is volgend seizoen de opvolger van Ziyech, dan staat Doan in het lijstje.
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
maandag 31 december 2018 om 12:35
Zou het? Denk dat hij eerder naar PSV gaat, vind ik hem ook beter bij passen. En daar wordt hij beter opgevangen, denk ik. Zou prima passen op dat middenveld.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 31 december 2018 om 12:36
In welk opzicht vind je hem daar beter passen? Technische, kleine nummer 10. Dat is naar mijn mening juist een typische Ajax-speler. Zou denk ik ook prima met Tadic kunnen spelen.

Jij mag daar anders over denken natuurlijk :p
Vind ik leuk
Rabarber +4343
maandag 31 december 2018 om 12:34
Op de 15e plek. Maak jezelf nou niet steeds zo belachelijk.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:44
Idd vroeg ik me ook al af. Speelt ook wel eens als buitenspeler, dus hopen dat hij daar tussen staat. Doan hoort er idd gewoon bij inplaats van Diemers.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 31 december 2018 om 12:47
In plaats van Vlap bedoel je.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:51
Nee haha anders had ik dat toch wel gezegd?

Diemers vind ik niet zo'n bijzondere speler. Harde werker, maar niet zo goed als Doan.
Vind ik leuk
Ove +2666
maandag 31 december 2018 om 13:09
Frenkie is nauwelijks op een foute pass te betrappen,niet zo verwonderlijk wanneer je alle ballen 5 meter breed tikt
Vind ik leuk
B. Alrond +1875
maandag 31 december 2018 om 14:27
Jup. Jammer dat mijn club Ziyech toen niet kocht/Ajax hem wist te strikken.
Wel raar dat hij vorig jaar door het halve Ajax publiek werd uitgefloten. Fantastische speler.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
dinsdag 1 januari 2019 om 01:13
Halve publiek is overdreven (zit elke twee weken in het stadion), maar ik schaamde me op dat moment ook voor mijn medesupporters.
Vind ik leuk
Vak-DD +12395
maandag 31 december 2018 om 16:24
Zo bijzonder is hij niet, op het WK was hij onzichtbaar.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
dinsdag 1 januari 2019 om 01:14
Ook lastig in een vrij matig team met veel dezelfde type spelers.
Vind ik leuk
Vak-DD +12395
dinsdag 1 januari 2019 om 01:24
Bale speelt ook in een matig elftal met Wales, Ibrahimovic ook bij Zweden en Ronaldo ook met Portugal. Dus als hij zo'n wereldster was dan was hij wel opgevallen op het W.K.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
dinsdag 1 januari 2019 om 01:27
Niemand zegt dat Ziyech een wereldspeler is. Aan het niveau van Bale en Ibrahimovic kan Ziyech niet tippen natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 14:03
Die speelt volgens mij tegenwoordig op de rechter vleugel.
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 31 december 2018 om 12:02
Hadden beter maar 1 plaatje kunnen zetten toch.
Alsof hier een verrassing uit gaat komen.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:03
VLAPPPPP!! HEUHHHH!
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
dhrwobo +43960
maandag 31 december 2018 om 12:05
Nee sorry, die heeft de kerst niet overleefd.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:06
Hahaha
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:07
Jij wordt ook met de dag verstandiger.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:10
Wordt een knallend 2019 pik!! Wij zijn nu in Copenhagen, families en vriendin ennnnn we gaaaaaaan los strakjessss🎇🎇🥂🥂🥂Pumpeddddd HENKIEEEE
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:11]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:11
Ja, zuipen kunnen die Polen wel.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:12
Niet zo zuuuur doen ! Laten we 2018 positief afsluiten gekke Henk🎇🎇
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3401
maandag 31 december 2018 om 12:05
Ziyech...die 9 van de 10 wedstrijden hangende rechtsbuiten heeft gespeeld. Maar oké!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:05
Nou VP, ik had toch wel Vilhena verwacht.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:07
Jij
Bent
Grappig


Misschien kan jij dit jaar afsluiten als comedian!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:05
Ziyech is van dit lijstje de beste maar hoort bij de aanvallers.Dan zeg ik koning Frenkie natuurlijk.
Vind ik leuk
Ab Normaal +4197
maandag 31 december 2018 om 12:06
Ik begrijp dat elftal van VP niet helemaal.
Waarom geen drie middenvelders, of zelfs 4?
Volgens mij is er plaats voor Frenkie, Ziyech en El Khayati.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:09
Ze hadden eerder de controleur. Daar staat Schöne ruim eerste.
Vind ik leuk
Ab Normaal +4197
maandag 31 december 2018 om 12:43
I know. Daar hadden ze Frenkie moeten zetten.
Vind ik leuk
HansVites +6429
maandag 31 december 2018 om 12:06
Duidelijk El Khayati die heeft het meeste voor zijn ploeg gedaan zonder hem had ADO er heel anders voor gestaan.
Vind ik leuk
Gearry +1448
maandag 31 december 2018 om 12:08
Waar is Nelom?
Vind ik leuk
Emnu +7073
maandag 31 december 2018 om 12:49
Lord Nelom is bewust uit alle polls gehouden om de Frenkie-hype te bekrachtigen.
Blijft anders natuurlijk weinig van over.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:49]
Vind ik leuk
Gearry +1448
maandag 31 december 2018 om 13:09
De rest moet idd ook wel een kans krijgen. Netjes van VP om een elftal van de eerste seizoenshelft van de rest te maken.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:09
Ik heb niet op Frenkie gestemd, want dat lijkt me duidelijk. Ik ben een bewonderaar van Ödegaard daar heb ik dus ook voor gekozen. Tuurlijk is Frenkie veel beter, maar die zou er sws wel inkomen.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:09
VP volgen julie Ajax wel? Zoja, dan moeten julie weten dat Ziych 99% van de wedstrijden hangend rechtsbuiten speelde.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:09
*Ziyech
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:14
Frenkie speelt als controlerende middenvelder, en die poll is al eerder geweest.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:09
1 Ziyech


2 de Jong
3 Rosario


4 El Khayati
5 Vlap





😎
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:09]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:13
En dan precies andersom.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:29
😉😉
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:24
1. Frenkie



































2. Ödegaard
3. Ziyech







4. Vlap
5. Rosario


6. Schouten
7. El Khayati
8. Diemers
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:33]
Vind ik leuk
Messicaan +889
maandag 31 december 2018 om 12:12
Ziyech speelt als buitenspeler.....
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:30
..maar is middenvelder 🤔🤔🤔
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
maandag 31 december 2018 om 12:12
Ziyech heeft het hele seizoen rechtsbuiten gespeeld?
Vind ik leuk
Johnny Cash +10049
maandag 31 december 2018 om 12:16
Iedereen een gelukkig nieuwjaar. Kijk allemaal goed uit met vuurwerk want die nutteloze discussies hier kan je toch het beste met 10 vingers typen. 🍺
Vind ik leuk
Smithsonian +43310
maandag 31 december 2018 om 12:19
El Khayati overduidelijk, zijn cijfers alleen al.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 12:20
Ziyech heeft als aanvaller gespeeld dus hoort niet in dit lijstje.

Frenkie For President! 👊🏻
Vind ik leuk
stratumseind +195116
maandag 31 december 2018 om 12:22
Rare Poll natuurlijk ....

Rosario met kop en kont
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:29
Ziyech met z'n hele lichaam ! 😉
Vind ik leuk
stratumseind +195116
maandag 31 december 2018 om 12:30
kan je nagaan zelfs dan komt ie niet in de buurt bij onzen Pablo.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:31
Pablo ???? 😉
Vind ik leuk
stratumseind +195116
maandag 31 december 2018 om 12:33
Je verwacht het niet maar Rosario heeft ook een voornaam........
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:47
👍😎👍
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 12:51]
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3401
maandag 31 december 2018 om 12:53
Rosario, mag de veters nog niet strikken van de twee goden zonen die in dit lijstje staan...
Vind ik leuk
stratumseind +195116
maandag 31 december 2018 om 13:26
zolang ie met 3-0 van ze blijft winnen heeft ook niemand daar problemen mee
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3401
maandag 31 december 2018 om 13:30
We gaan het zien in Amsterdam
Vind ik leuk
Stom +652
maandag 31 december 2018 om 12:25
Beste VP, in welke opstelling spelen we? 4-3-3? Punt naar voren of achteren? 4-4-2? Dit lijstje is namelijk een zooitje ongeregeld. Zo speelt Ziyech in de voorste linie, El Khayati en Odegaard als aanvallende mddenvelder, maar De Jong als verdedigende middenvelder. Waar is V/d Beek dan in dit rijtje? Hier is geen pijl op te trekken.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2080
maandag 31 december 2018 om 12:25
Ziyech is van nature middenvelder.
Vandaar dat hij in het lijstje staat.
En gelijk de beste.

Het gemis van ziyech laat zich veel harder voelen dan frenkie.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 12:33
Dat er dan nog 23 procent is die op rosario stemt, dan heb je het niet begrepen he.
Vind ik leuk
JoeyC +3995
maandag 31 december 2018 om 13:34
Die snappen het in ieder geval beter dan de mensen die massaal stemmen op een controlerende middenvelder (die verkiezing is al geweest) of een rechtsbuiten.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
maandag 31 december 2018 om 15:12
Rosario speelt ook als controlerende middenvelder toch?
Vind ik leuk
JoeyC +3995
dinsdag 1 januari 2019 om 13:35
Dat is meer Hendrix zijn rol bij PSV.
Maar zo idioot dat VP wel onderscheid maakt tussen controlerende middenvelders (en dan nog verkeerd selecteert) maar niet tussen aanvallende middenvelders.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
maandag 31 december 2018 om 12:45
Ziyech, Frenkie en Hendrix. Waarom die laatste er niet bijstaat, begrijp ik echt niet.
Vind ik leuk
JoeyC +3995
maandag 31 december 2018 om 13:14
Die stond al bij de controlerende middenvelders. Daar waar Frenkie De Jong ook bij had moeten staan. In plaats van Schone die dan weer hierbij had kunnen staan.
Ziyech speelt al heel het seizoen als rechtsbuiten. Rare selectie van VP.
Ik vind het dan juist weer vreemd dat Vd Beek en Vilhena hier niet bijstaan.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
maandag 31 december 2018 om 13:18
Oh die heb ik gemist. Want idd; daar had Frenkie moeten staan. Net als Hendrix (wat een geweldig koppel zou zijn voor de defensie).
Je hebt gelijk. Een hele gekke selectie.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 31 december 2018 om 13:02
Ik vind dat Schouten meer credits verdient. Tuurlijk de ajax en psv spelers winnen al deze polls maar ik heb die Schouten in Tilburg gezien en was er echt van onder de indruk, goeie speler
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 13:04
Iedereen die ziyech en frenkie de jong hebben zijn vaak succes supporters, ik vindt dat el khayati duidelijk de beste middenvelder van de eredivisie is. Hij heeft in zijn eentje ado op de plaats gekregen waar ze nu staan. Ook is hij bij rond de 75% van de doelpunten van ado betrokken!
Vind ik leuk
JoeyC +3995
maandag 31 december 2018 om 13:07
Frenkie De Jong is de controleur bij Ajax, Ziyech speelt al heel het seizoen rechtsbuiten. Die twee vallen voor mij dus al af.
Rosario valt na een sterk begin steeds vaker tegen.
Mijn stem gaat naar EL Khayati.
Vind ik leuk
JoeyC +3995
maandag 31 december 2018 om 13:25
Schone (die geen controlerende middenvelder is) als beste van de controlerende middenvelders. Controlerende middenvelder De Jong als beste bij deze strijd, met rechtsbuiten Ziyech als tweede. Voor mij duidelijk genoeg dat de meeste mensen hun favoriete speler aanklikken en helaas niet objectief stemmen.
Ook VP draagt hier natuurlijk een steentje aan bij door hun selectie van spelers op verkeerde posities, waardoor fanboys ook de kans krijgen om zo gekleurd te stemmen.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 13:26]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 13:30
Ben een psv fan in hart en nieren, maar El khayati is toch naar mijn mening de meest in 't oog springende middenvelder, zeker aanvallend
Vind ik leuk
voebtalie +2318
maandag 31 december 2018 om 13:34
Slechte pol.. zo krijg je bijna nooit de beste 2 of mensen moeten heel strategisch gaan kiezen. Je zou er altijd 2 moeten kunnen kiezen als jullie er ook 2 uitkiezen.
Vind ik leuk
Martino +16
maandag 31 december 2018 om 13:42
Ziyech!!!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 13:48
Frenkie de Jong, by far, ook in het licht van zijn prestaties in het Nederlands elftal.
Ik stem op Ziyech bij de aanvallers, het is nl. meer een speler die tussen middenveld en aanval speelt.
IK noem dat type speler wel eens de links- of rechts anderhalf.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 13:49
Nog iets gehoord over Frenkie vandaag..... Het is zo stil....
Vind ik leuk
fr1963 +4367
maandag 31 december 2018 om 13:58
Jens Toornstra
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:00
1) ziyech
2) frenkie
3) rosario

1 is gewoon de beste middenvelder van de eredivisie dit seizoen
2 heeft de potentie dit jaar laten zien, heb hem op 2 gezet omdat ik vind dat Hakim toch een beter seizoen heeft gedraaid
3 fantastische ontwikkeling die rosario maakt. Nooit een extreem groot talent geweest. En als je dan zo in de Cl speelt en zelfs tot Oranje schopt dan verdien je een groot compliment
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:10
Goede speler, en het resultaat is dat hij helaas snel weg is.
De kleine clubs worden zo nooit sterker, en dan klagen de grote/rijke clubs dat de tegenstand steeds minder is en ze de uitdaging missen.
Vind ik leuk
Schoh02 +10
maandag 31 december 2018 om 14:12
Jerdy Schouten. Staat in klassement VI hoog tussen alle " vedettes" die makkelijker kunnen voetballen c.q veel ballen krijgen. Dus is zijn prestatie nog mooier. Vandaar Schouten stem
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:20
Duidelijk rosario
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:31
Als psv-er zijnde moet ik de kredits toch aan Ziyjech laten. Tweede keus zou Rosario zijn die doet het dit seizoen imo echt geweldig
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:43
tino-sven susic!
Vind ik leuk
DuWijk +360
maandag 31 december 2018 om 15:06
Wat mij betreft Ziyech, El Khayati en F. de Jong.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1082
maandag 31 december 2018 om 15:46
Bij Ajax draait het team om de Jong en Ziyech waar mijn voorkeur uitgaat naar Ziyech zo belangrijk voor het team en de beste speler van Nederland waar hij dit seizoen naar gegroeid is !
Vind ik leuk
Renelas +278
maandag 31 december 2018 om 16:20
Toch wel Ziyech hoor. Scheelt niet veel met Frenkie maar Ziyech heeft het nu echt bewezen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1263
maandag 31 december 2018 om 16:32
Ik kies voor: Wimpie Jansen, Johannes Neeskens en Willempie van Hanegem, of Flipke Cocu, Edje Davids, Seedorfke. Kan ook nog: vd Vaartje, Bommelke, Weske Sneijder
Vind ik leuk
+40 +257
maandag 31 december 2018 om 18:32
Morgen Onana verkiesbaar als beste spits?

Schandalig die manipulatie van VP.
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 14:04
Wie heeft de namen gelecteerd? Waarom staat Donny vd Beek er niet bij en waarom Vlap, Schouten en Diemers wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws