'Wil graag de stap maken naar de Eredivisie en wie weet ook de nationale ploeg'

'Wil graag de stap maken naar de Eredivisie en wie weet ook de nationale ploeg'

Gepubliceerd: donderdag 31 januari 2019 om 11:44do 31-01-2019 om 11:44

Renny Smith hoopt zich dit seizoen in de kijker te spelen bij clubs uit de Eredivisie. De 22-jarige Brit met een Oostenrijks paspoort is basiskracht van FC Dordrecht. Hij speelde in 2018/19 twintig duels in de Keuken Kampioen Divisie. 

In het verleden kwam Smith uit voor Chelsea én Arsenal. In Londen kwam het niet tot een doorbraak. Via Dordrecht hoopt hij op een stap omhoog. "Mijn doel voor dit seizoen is om mezelf te blijven verbeteren en het team te helpen om hogerop te komen. Het zou mooi zijn als ik op redelijk korte termijn de stap kan maken naar een club in de Eredivisie", vertelt Smith in gesprek met ELF Voetbal

"Wie weet kom ik dan ook in beeld bij de Oostenrijkse nationale ploeg. Mijn opa is Oostenrijks en komt uit Wenen. Een aantal jaar geleden besloot ik de Oostenrijkse nationaliteit aan te vragen. Ik heb al jeugdinterlands gespeeld. Het zou mooi zijn om ooit met Oostenrijk op een EK of WK te spelen."

Plaats een reactie

RenW +3264
donderdag 31 januari 2019 om 11:47
Mooi streven.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 12:45
Stijn Vreven
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 15:10
Rennies voor brandend maagzuur.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3652
donderdag 31 januari 2019 om 11:53
Heeft in ieder geval noooit last van brandend maagzuur
Vind ik leuk
The Iceman +14468
donderdag 31 januari 2019 om 11:58
En dat met zo’n zure appel als oma.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 12:24
Hahaha
Vind ik leuk
Mario 1 +1895
donderdag 31 januari 2019 om 12:31
Tja mijn vader is Italiaan , ik wil ook in het Italiaanse Elftal.

Maar gaat niet lukken 😭😭😭
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 11:53
Marc lees je mee.!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
donderdag 31 januari 2019 om 12:03
Leuk om ambities te hebben hoor maar als het niet zo zou zijn dat er 2 clubs het wel best vinden met hun jong ploegen, zou je nu gewoon stijf onderaan staan in de 1ste divisie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 12:03]
Vind ik leuk
ludoboy +121
donderdag 31 januari 2019 om 12:29
Hij wil schijnbaar ook bij barcelona in de basis komen en de gouden bal 5x winnen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4442
donderdag 31 januari 2019 om 12:38
Is natuurlijk wel verantwoordelijk dat dort boven zichzelf uitstijgt dit seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 19:57
Jaartje of 2 ajax dan caschen qq
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws