'Van Hooijdonk zit bijna aan wedstrijdenmax en lijkt dit seizoen klaar bij NAC 1'

'Van Hooijdonk zit bijna aan wedstrijdenmax en lijkt dit seizoen klaar bij NAC 1'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 08:04di 19-02-2019 om 08:04

Sydney van Hooijdonk is dit seizoen zeven keer ingevallen namens NAC Breda, maar lijkt niet op nog meer speeltijd in de Eredivisie te hoeven rekenen in het restant van het seizoen. Volgens BN DeStem hikken de Bredanaars tegen de reglementen van de KNVB aan.

Die schrijven voor dat spelers niet meer voor het Onder 19-elftal van hun club uit mogen komen, wanneer ze meer dan zeventien wedstrijden voor het eerste én tweede elftal in de benen hebben. De zoon van Pierre van Hooijdonk kwam zowel voor NAC 1 als voor Jong NAC zeven keer in actie dit seizoen en zit dus bijna aan zijn maximum.

NAC wil Van Hooijdonk volgens BN DeStem zo veel mogelijk speeltijd gunnen en wil daarom niet het risico lopen dat hij niet meer inzetbaar is voor het Onder 19-elftal. Op de zaterdagmiddagen is hij vrijwel zeker van negentig minuten, terwijl hij het bij het eerste elftal vooral moet doen met korte invalbeurten. Zeker nu clubtopscorer Mitchell te Vrede op de weg terug lijkt na een blessure, is de kans op speeltijd verder afgenomen voor de negentienjarige spits.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Snap jij de overwegingen van NAC?

(1186 stemmen)

Plaats een reactie

#Keizerout +45242
dinsdag 19 februari 2019 om 08:07
Wat een handige regel zeg. Goed bezig KNVB.
Vind ik leuk
Justin Kees +2460
dinsdag 19 februari 2019 om 08:52
Zeker een handige regel, je ziet dat het uitstekend werkt. Geen nutteloze 6 minuten invallen in de Eredivisie meer, maar gewoon minuten maken in een team dat bij je niveau past...
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
dinsdag 19 februari 2019 om 08:55
En zonder die regel kan hij in de eredivisie spelen, in het tweede en in o19. En met de regel nu alleen nog in o19 of het eerste en het tweede.
Deze regel houdt alleen maar ontwikkeling tegen lijkt me.
Vind ik leuk
Justin Kees +2460
dinsdag 19 februari 2019 om 09:34
Dat lijkt mij ook... maar dat is de KNVB en hun achterlijke denkwijze...
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
dinsdag 19 februari 2019 om 10:12
Oh sorry ik dacht dat je het een goede regel vond.
Vind ik leuk
Justin Kees +2460
dinsdag 19 februari 2019 om 11:02
Mijn fout, had ff de KNVB modus er bij moeten zetten ;-)
Vind ik leuk
Dussss +667
dinsdag 19 februari 2019 om 09:06
Of beide Justin Kees? Is beide niet beter?
Vind ik leuk
Justin Kees +2460
dinsdag 19 februari 2019 om 09:37
Tuurlijk is beide beter, maar de KNVB is bang dat ze dan onder19 voordeel geven. Want stel je voor, dat NAC een goed O19 team heeft. Dat is dan vast weer niet goed voor Ajax O19, of PSV O19. Want dan ondervinden die te veel weerstand... 😉
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
dinsdag 19 februari 2019 om 11:07
Justin Kluivert toch?
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
dinsdag 19 februari 2019 om 09:56
Complete onzin. Waardeloze regel. Die regel belet toch alleen maar de ontwikkeling en doorstroom van jonge talenten? Dat zie je nu wel..
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
dinsdag 19 februari 2019 om 09:07
Als die regel er niet was gaat weer iedereen huilen als een vaste NAC 1 speler een wedstrijdje met de jeugd mee doet. Of een De Ligt bijvoorbeeld bij Ajax onder 19 na een blessure... Ik hoor ze al “competitievervalsiiiiing” krijsen. Het modewoordje hier. Net als “slecht beleid” als er een wedstrijd verloren wordt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
dinsdag 19 februari 2019 om 10:25
Ja, maar de KKD gaat ergens om. O19 speelt in een jeugdcompetitie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:17
Die regel moet natuurlijk veranderen.
Het moet alléén tellen als spelers daadwerkelijk invallen/spelen, anders vallen ze (de talenten) in een niemandsland en kunnen ze een deel van het seizoen nergens meer sprelen en alléén nog maar op de bank zitten!
Dat is toch van de zotte !!
Wat zijn dat nou voor uitgedachte kut regels?!
Welke pannekoek verzint dat!?!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:24
We hebben het wel over de KNVB he, niet teveel verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:48
Toch slecht voor het Nederlands voetbal en ontwikkeling van spelers.
Écht écht dom Dit !!
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
dinsdag 19 februari 2019 om 08:44
Ik zou zeggen dat het helemaal niet moet tellen.
Alsof het erg is voor andere o19 teams als er een keer een hele goede meedoet bij de tegenstander.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
Of dat er een mindere meedoet met het eerste team.
Dat wat jij zegt is toch normaal?! De één is beter dan de andere!
Ik snap dat gemiereneuk écht niet!
Voor wie zijn die regeltjes dan? Wie wordt daar beter van? Of wie behoedt je?
En ik zie ook geen eerlijkheids factor..
Gewoon aan die tafel gaan zitten en die regels opnieuw opstellen, want het is belachelijk en je zit jezelf (Nederlands voetbal) gewoon tegen te werken!
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
Die 14 wedstrijden heeft hij toch DAADWERKELIJK gespeeld?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:12
Op het wedstrijd formulier staan telt al mee
Vind ik leuk
HanV +5445
dinsdag 19 februari 2019 om 10:11
Zou het? De regels voor O19 heb ik niet gevonden op de KNVB-site, maar in de regels voor een 19-jarige speler van een eredivisieclub voor meedoen in een jong-team in de eerste divisie zijn dat die speler niet in jong mag spelen als hij 15 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld en invallenbeurten korter dan 45 minuten tellen die niet eens mee. Dan staat hij zelfs op 0, met zijn invalbeurten van 1, 4, 1, 8, 1, 1 en 10 minuten. Dan zijn de regels voor O19 blijkbaar veel strenger.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:07
Hij is 7 keer ingevallen en dat waren meestal een paar minuten.
Snap je nu wat ik bedoel!?
Je moet als KNVB orgaan toch willen dat Nederlandse talenten zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Dan werkt dit toch héél slecht
Vind ik leuk
HanV +5445
dinsdag 19 februari 2019 om 11:18
De eerste keer invallen is leuk en bijzonder, voor het eerst thuis ook, maar hier leert hij niks van.
Je zou denken dat voor de O19 minder strenge regels gelden omdat het daar gaat om kleinere belangen dan wel eredivisie / eerste divisie voor de eigen ploeg en de tegenstanders.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:30
Ik zie niet voor wie deze regel baad heeft, wie er wijzer van wordt.
Ik zie ook niet waarom het oneerlijk zou zijn en voor wie
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
dinsdag 19 februari 2019 om 19:15
Het artikel gaat uit van gespeelde wedstrijden?
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 06:30
Ja
Note: 1 minuut invallen is een gespeelde wedstrijd
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:40
Gewoon verhuren die gozer aan een club in brabant
Vind ik leuk
Robert TW +229
dinsdag 19 februari 2019 om 08:58
Over wie gaat dit precies?
Vind ik leuk
0260165 +721
dinsdag 19 februari 2019 om 09:17
Dankzij deze regel krijg je alleen maar nog meer omhooggevallen jonge spelers die weer veel te vroeg weggaan naar het buitenland, wat een onzin KNVB....
Vind ik leuk
Koekie1970 +1157
dinsdag 19 februari 2019 om 15:37
Gvd. weer zo'n kutregel van de KNVB.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:14
Enige wat hij heeft is goeie vrije trap. Voetballen kan hij niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws