Voetbal International: Ajax richt vizier op Pierie, Scherpen-bod in de maak

Voetbal International: Ajax richt vizier op Pierie, Scherpen-bod in de maak

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 12:16ma 11-03-2019 om 12:16

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 13:13ma 11-03-2019 om 13:13

Ajax en directeur spelersbeleid Marc Overmars zijn 'bijzonder gecharmeerd' van Kik Pierie. Dat meldt Voetbal International maandag. Zijn werkgever sc Heerenveen is bereid om komende zomer mee te denken over een verkoop van de achttienjarige verdediger. VI bevestigt daarnaast de belangstelling voor Kjell Scherpen. 

Het contract van Pierie loopt in de zomer van 2020 af. Daarom heeft Heerenveen binnenkort een laatste mogelijkheid om nog een aardig bedrag te verdienen aan de jeugdinternational. Pierie is al enkele seizoenen basisspeler in Friesland. Heerenveen is al 'enige tijd' in gesprek met Pierie over een nieuwe verbintenis, weet VImaar de toekomst van de linkspoot lijkt niet in het Abe Lenstra Stadion te liggen.

Een eventuele overstap van Pierie naar de Johan Cruijff Arena wordt mogelijk gekoppeld aan Dennis Johnsen. De Noorse buitenspeler, eigendom van Ajax, is momenteel op huurbasis actief in Friesland. Ajax zou de aanvaller kunnen inzetten als wisselgeld. 

Scherpen
VI bevestigt de interesse van Ajax in Kjell Scherpen. Eerder op de dag schreef het Dagblad van het Noorden al dat de negentienjarige goalie van FC Emmen op het verlanglijstje van de club staat. Aax heeft zich eerder dit seizoen in Emmen gemeld voor Scherpen en kreeg toestemming voor een 'oriënterend gesprek' met de tiener, weet het medium. 

'De verwachting is dat Ajax op korte termijn daad bij woord zal voegen met een bod op Scherpen', schrijf VI. Een scenario waarin de sluitpost komend seizoen wordt terugverhuurd aan Emmen behoort tot de opties. 

Lees ook: Onderhandelingen 'muurvast': 'Vreemd als Kjell al rond zou zijn met Ajax'

Poll

Is Pierie een goede versterking voor Ajax?

(4005 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 12:20
Vervanger voor Blind. Kan hem langzaam gaan aflossen.
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Blind is veel beter dan sommigen hem credit geven. Is zo belangrijk als CV naast De Ligt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Ik vond Blind 1 groot drama als cv , maar sinds Real Madrid uit ben ik helemaal om .
Blind is wel een goede cv , al denk ik dat ie als cvm nog beter is .
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:31
Dat zou je denken maar CV is hij beter. Mensen praten elkaar alleen na. Blind speelt al tijden gewoon erg goed
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:33
Ik praat niemand na hoor , maar ik heb persoonlijk gezien hoe hij in een duel tegen de spitsen van Emmen en Fortuna gewoon aan de kant werd gezet .
Daarom was ik niet helemaal overtuigd van hem .
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:35
Met De Ligt achterin kreeg Ajax er 6 tegen tegen Feyenoord. Blind stond toen even niet naast hem als CV. Niet om De Ligt omlaag te praten is een topper maar om het even in perspectief te plaatsen
Vind ik leuk
Breezer4u +2326
maandag 11 maart 2019 om 12:38
Soms mist hij wel het overzicht na een onderschepping hoor..
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:41
Net als Van Dijk en Ramos. Niet dat hij van dat niveau is. Maar niemand heeft altijd het overzicht in elke situatie
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Hij is juist wel de man met overzicht, en als er geen mogelijkheid kiest hij voor safe.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:47
Hij heeft 1 wedstrijd goed gespeeld zeg. Nooit een andere gezien. Als verdedigende middenvelder wel
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:49
Gisteren was hij ook heer en meester. Volgende wedstrijd hoogstwaarschijnlijk ook. Maar blijf maar lekker bij je mening joh. Kan jou het verrotte
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:57
Toen novakovic die grote kans kreeg was ie ook heer en meester?

Bedankt dat ik mijn eigen mening mag hebben. Het is niet mijn fout dat ie niet kan verdedigen
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:59
En hoe slecht is Ramos dan of Van Dijk. Krijgen ook wel eens kansen tegen. Dat jij zn kwaliteit niet kan inzien is dan maar zo
Vind ik leuk
MagicFeeling +4150
maandag 11 maart 2019 om 19:08
Welgeteld 1 kans, wauw!

Tja, dan kun je er helemaal niks van natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:34
Hij ging lekker tegen Real. Dan speelt het hele team goed. Hij moet goed spelen tegen Heracles als het hele team slecht aan het spelen is. Maar dan heeft blind ook een 4.5 in de telegraaf.Zijn bijnaam als tikje terug blind heeft hem goed gedaan het spel gaat nu meer naar voren. Maar voor 16 miljoen en 4.5 per jaar salaris zijn er betere spelers te koop.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 13:36]
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 13:40
Noem er eens 3. Die bij Ajax willen spelen en zo goed bij het Ajax spel passen; meevoetballen en onder druk de juiste keuzes kunnen maken. Deze man geeft zn alles voor de club en de stad Amsterdam. Net als Tadic. Speelt gewoon top. Elke verdediger krijgt goals tegen. Maar we hoeven het niet met elkaar eens te worden
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 12:31
En Vlap!? Krijgen we misschien korting hahahaha
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:39
Korting? Bekijk het maar!

Dan betaal je al helemaal de jackpot.

Sulejmani was er niks bij.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:32
Maar de Ligt zal hem toch vast smeren?
En Blind wordt ook vanzelf ouder?

Dan is het toch juist verstandig daar op tijd op in te spelen?
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
maandag 11 maart 2019 om 12:36
Ja nouja Blind speelt nog niet eens een jaar bij Ajax en doet het top. Heeft niet echt een vervanger nodig momenteel. Maar voor de langere termijn is het altijd goed om daar over na te denken natuurlijk
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:33
Ja klopt die speelde ook echt goed tegen Real en ben blij dat we hem hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Juist
Vind ik leuk
Adje80 +10355
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Blind kan nog jaren mee maar kan ook op meerdere posities spelen

Ik zou pierie en stengs sowieso halen
Vind ik leuk
Scherp! +66
maandag 11 maart 2019 om 13:00
Mazraoui zakt pas echt door het ijs in de toppers. Komt er nog regelmatig mee weg, maar ik zou maar een rechtsback aantrekken
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
maandag 11 maart 2019 om 13:32
Dan kan Mazraoui mooi op het middenveld spelen. Heeft zich echt goed ontwikkeld en laten zien zich staande te kunnen houden tegen de wereldtop, zeker voetballend gezien.
Vind ik leuk
Swout +1770
maandag 11 maart 2019 om 14:16
Met door het ijs zakken in toppers bedoel je zijn doelpunten tegen Benfica en Bayern?
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
maandag 11 maart 2019 om 13:15
Blind was tegen real madrid beter dan de Ligt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:59
Eens! Maar geen Pierie halen aub, die vind ik echt niet goed genoeg. Er loopt geen versterking voor ons momenteel in de Eredivisie.
Vind ik leuk
fr0do +1553
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Gaat Blind weg dan?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:24
Ik zeg dat hij hem langzaam kan aflossen. Dus dat hij langzamerhand die positie overneemt, want Blind is al over zijn top. Gaat alleen nog maar minder worden.
Vind ik leuk
Jozef +44885
maandag 11 maart 2019 om 12:37
Blind speelt steeds beter en is nog geen 30....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:09
Was op het WK op zijn best, daarna heeft hij dat niveau nooit meer gehaald en het gaat nu langzaam naar beneden.
Vind ik leuk
Jozef +44885
maandag 11 maart 2019 om 13:12
Ben ik echt niet eens met je. Blind speelt al een aantal wedstrijden tegen het perfecte aan.

Misschien moet ik jou gewoon gelijk geven en alle Blind bashers ook. Dan blijft hij misschien nog een jaartje op 5, 6 bij Ajax...
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
maandag 11 maart 2019 om 13:33
Blind was tegen Madrid de beste verdediger op het veld, won alle kopduels en vloog met ziel en zaligheid voor elk schot
Vind ik leuk
fr0do +1553
maandag 11 maart 2019 om 13:02
Ben je blind ofzo? Hij is juist behoorlijk ondergewaardeerd.
Vind ik leuk
Jozef +44885
maandag 11 maart 2019 om 13:13
Ssst.

Laat maar zo. Voor je het weet zijn we hem kwijt en ik weet zeker dat we dat zouden merken.
Vind ik leuk
fr0do +1553
maandag 11 maart 2019 om 14:59
Zou het ontzettend jammer vinden als Blind weggaat, ik denk dat we veel aan hem gaan hebben als de Ligt zo meteen wel pleitte is.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Zolang blind nog 2 jaar speelt als nu is hij prima in de basis.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:25
...allemaal jongens voor de toekomst, zeker het gokken waard
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Net zoals Schuurs zeker?
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 11 maart 2019 om 12:57
Wie schrijft Schuurs af dan? 2 ervarin CV's 2 talenten erachter, die ook nog eens beide op verschillende posities kunnen is toch niet zo verkeerd.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
maandag 11 maart 2019 om 12:59
Wie zijn de twee ervaren cv's dan?
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 11 maart 2019 om 13:11
Magallan en Blind erachter Schuurs en Pierie. En misschien komt daar nog een ervaren CV bij.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
maandag 11 maart 2019 om 13:24
Magallan is nog lang geen zekerheidje, heeft net zoveel kans als Schuurs..
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 11 maart 2019 om 13:29
Is hij niet meer ervaren dan is hij niet gehaald vanwege zijn ervaring. Of zijn spelers van 25 met meer dan 100 wedstrijden incl. Zuid Amerikaanse CL niet ervaren, en wat versta je dan onder ervaren?
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
maandag 11 maart 2019 om 13:41
Hij is natuurlijk meer ervaren, maar zegt dat altijd iets?
Vind ik leuk
Donnygo +5004
maandag 11 maart 2019 om 13:47
Nee niet direct maar dan nog is het als een ervaren kracht op papier.

Verder kan jij en ik niet oordelen dus op papier heb je 2 ervaren CV en 2 jongere erachter. Dat is toch goed.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:09
Hopelijk kan Ajax De Ligt nog 1 jaar verlengen en dan Schuurs doorschuiven.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
maandag 11 maart 2019 om 13:25
Hoop het ook, maar die kans is erg klein..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Liever alvarez ipv pieri
Vind ik leuk
045Brunssum +1010
maandag 11 maart 2019 om 12:23
Neuhhh
Gewoon lekker een nuchtere Hollander !
Vind ik leuk
guusje +1452
maandag 11 maart 2019 om 12:24
zeg dat nou niet!!! het is een Fries!
Vind ik leuk
045Brunssum +1010
maandag 11 maart 2019 om 12:27
Nederlander 😀
Vind ik leuk
Topdrie +3963
maandag 11 maart 2019 om 12:37
Dus geen Pierie? Dat is een Amerikaan
Vind ik leuk
045Brunssum +1010
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Excuus wist ik niet
Vind ik leuk
appeltje +3684
maandag 11 maart 2019 om 12:25
Pierie wordt echt niet gehaald om er volgend seizoen al te staan. Is geen directe versterking. Volgend seizoen weer verhuren aan Heerenveen. Als Alvarez komt, is hij vervanger van De Ligt (samen met Fosu-Mensah).
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Beide spelers worden in 1e instantie voor de langere termijn aangetrokken maar het is aan hun hoe lang dat gaat duren.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:51
Exact. Het belangrijkste is de potentie van de speler vandaar dat bij Ajax alle goede jonge spelers vevolgd worden.
Felida ( Den Bosch) Duarte en Dervisoglu ( Sparta) zijn interessant, naar Brama hoef je niet te gaan kijken. Brama zal op het lijstje van Van Geel staan.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Enkele seizoenen?
Volgens mij is dit zijn 2e seizoen.

Maar is denk ik een goede speler voor Ajax, net als Scherpen. Gewoon beide nog een jaar verhuren
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:52
Denk dat Ajax moet gaan kopen omdat er veel verkocht gaat worden.
Dan is verhuren niet echt een optie.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
maandag 11 maart 2019 om 14:22
Zoals overmars al zei, dat ze spelers kopen die er meteen moeten staan
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 12:23
Goede actie van Ajax.
Ik vind Pierie ook een groot talent, maar dat had ik al eerder gezegd.
Vind ik leuk
RW1913 +2940
maandag 11 maart 2019 om 12:25
Geld is geen probleem voor je clubke dus kopen kan geen kwaad.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16347
maandag 11 maart 2019 om 12:25
Leuk hoor die versterkingen voor de bank. Waar blijven de kanonnen?

Dit is een stap terug.
Vind ik leuk
appeltje +3684
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Dit zijn versterkingen voor de lange termijn. De 'kanonnen' worden in de transferperiode bekend gemaakt. Bijvoorbeeld Fosu-Mensah komt waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16347
maandag 11 maart 2019 om 12:33
Dat is wel te hopen. En zoals altijd met Overmars geldt ook hier, eerst zien dan geloven.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 12:25
Als ze hem halen, verhuur hem dan nog maar aan Heerenveen of andere eredivisie club.
Anders krijg je een Perr Schuurs situatie. Alleen maar spelen bij Jong Ajax en zet hij minder grote stappen, dan wanneer hij in de eredivisie zal uitkomen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:59
Niet eens Harrie. Je wist van te voren niet of Schuurs dit jaar het eerste kon halen. Er was een kans dat het wel zou lukken. Bovendien kan Schuurs in Jong Ajax nog veel leren. De Ligt en De Jong, Dumfries, Bergwijn, Rosario enz. zijn goed geworden in de KKD. Je moet de spelers zo jong mogelijk halen anders zit je uiteindelijk net als Feijenoord met een elftal onverkoopbare oudjes. Dat is het verschil tussen PSV en Ajax enerzijds en Feijenoord anderzijds.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:59]
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 14:36
Ja ze hadden Schuurs ook een jaar bij Fortuna kunnen laten. Had jij verwacht dat hij zou spelen, ik niet.
Stap top KKD naar top eredivisie is veel te groot.
Blijft lastig, maar wel eens dat je ze op tijd moet halen anders zijn ze niet te betalen of te oud.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:16
De Ligt, Bergwijn, De Jong gingen ook van KKD naar top ere.
Ik heb Schuurs een aantal keren gezien, hij heeft talent maar of het er metéén uitkomt dat weet niemand. Als je de potentie maar ziet.
Moet je wel goed kijken....
Felida heb jij nog nooit gezien en Van Geel ook niet, de scouts van Ajax wel.
Zie Neres, er zijn er die het 3 maanden terug nóg niet zagen bij Neres
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 16:58
Noem je wel even andere talenten dan Pierie en Schuurs.
Bergwijn en de Ligt opgegroeid binnen de jeugd van topclubs en de Jong is een super talent.
Dat vind ik bij de andere 2 toch echt minder.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:08
Ik heb Bergwijn 2-3 jaar op rij helemaal niet gezien tegen ons. We gingen er voor zitten hoor ik vind dat prachtig die talenten. En geloof het of niet De Ligt had het moeilijk tegen Mario Bilate.
De Jong is tot twee keer toe weggestuurd bij Willem ll.
Van Dijk is zelfs met pek en veren Tilburg uitgejaagd.
Het is allemaal niet zo eenvoudig. Schuurs heeft tegen ons twee keer erg slecht gespeeld en toch zie ik dat hij iets extra's heeft.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 18:11
Blijven hele jonge jongens op dat moment. Nog niet volgroeit, wat ook nog uitdagingen geeft.
We gaan het komende seizoenen zien of ze zich door kunnen ontwikkelen tot Ajax 1.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:27
Ik was in de Arena bij Ajax- Celtic met Virgil van Dijk. Van Dijk viel niet positief op.


Tip voor jou: Felida
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 19:14
Jeugdspeler van Den Bosch.
Stond hij in de basis thuis tegen Roda?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:23]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:01
Hij zal de rest van het seizoen wel in de basis spelen. Hij is een tijdje geblesseerd geweest.
Hij staat in de belangstelling van Ajax.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 22:24
Volgens mij speelde hij toen ook. Heb hem zoen spelen, ivm scouting cursus. En viel me toen al op. Enige nadeel dat hij erg klein van stuk is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:28
Klopt. Goed gezien, hij was idd sterk tegen Roda.

Ook goed gezien dat hij niet groot is, zijn kracht is de tweede bal en hij zit echt overal tussen, is rap en sterk in de duels.
Al een tijdje op de radar van Ajax, 19 jaar.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
maandag 11 maart 2019 om 22:30
Ja klopt hij won erg veel ballen in die wedstrijd. We hebben hem ook genoemd in die evaluatie, waar ook verschillende scouts bij zaten van Den Bosch zelf. Maar die vonden hem noet de sterkste.
Al vond ik en een maat van me hem wel opvallen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:36
Laat maar weten als jij wat ziet, want je hebt er kijk op!
Felida is net 19 en gaat Holla uit het team spelen of Verbeek gaat naar links en Felida komt naast Holla.
Den Bosch was sterk tegen Roda, helaas zijn er 8-10 geblesseerd.
Gelukkig zijn er een aantal weer bijna fit. Kersten en Velkov trainen weer mee.

Ps het elftal tegen Roda was piepjong, verdediging gemiddeld.nog geen 20 en in totaal gemiddeld 21,5.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 22:40]
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
dinsdag 12 maart 2019 om 11:17
Ja dat wilde ik nog vragen, hoe de terugval van zaden Bosch is te verklaren.
Maar blessures dus.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:37
Ja idd

De héle verdediging ligt er uit:
Deijl beenbreuk
Velkov knie ( incl operatie)
Kersten knie
Vd Winde kruisbanden afgescheurd

Middenveld
Van Son net hersteld van enkelbreuk
Holla knie ( niet ernstig)
Brouwers ( hersteld)
Felida ( hersteld)
Bouyaglafen knie
Verbeek: pijntjes

Voor
Beltrame bovenbeen niet ernstig is weer fit
Darri is ziek heeft helemaal nog niet gespeeld
Omar net hersteld na 7 weken ziek.

Veel is te verklaren door overbelasting als gevolg van het te harde veld. Deels domme pech. Trainen op een ander veld hielp wel, veel vd pijntjes zijn weg

Eind vd maand zullen de internationals Sapinnen, Velkov, Khammas en Vaisanen mogelijk ontbreken. Sparta scheeuwt moord en brand, Boessen zegt er niets over en geeft vertrouwen aan de vervangers.

Tegen de play-offs is iedereen wel weer fit op Vd Winde en Deijl na.
Romat vervangt Deijl, die is misschien wel beter dan Deijl maar we zijn een opleidingsclub vandaar dat de eigen jeugd ( Deijl) een streepje voor heeft.

Vind ik leuk
Harrie82 +4359
dinsdag 12 maart 2019 om 13:18
Jij staat wel dichtbij de selectie van Den Bosch zie ik wel.
Moeten ze dit seizoen nog tegen een jong elftal spelen in de Vliert.
Voor de cursus die ik doe moet ik jong elftallen bekijken,zou voor mij een mooie mogelijkheid zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:34
1 april FC Den Bosch - PSV
19 april FC Den Bosch - Jong Utrecht
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:25
Talent heeft Pierie en het is mooi dat hij NL is. Mocht de Ligt weggaan kunnen ze toch echt beter een snelle rechtsbenige centrale verdediger halen waar ze direct wat aan hebben. Ze hebben pas Wober verkocht voor weinig en dan willen ze nu zo'n zelfde soort speler terughalen voor waarschijnlijk meer geld. Niet logisch.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:53]
Vind ik leuk
Topdrie +3963
maandag 11 maart 2019 om 12:41
Amerikaan
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:54
Ook NL paspoort
Vind ik leuk
Topdrie +3963
maandag 11 maart 2019 om 12:55
Klopt
Vind ik leuk
Gelukshand +947
maandag 11 maart 2019 om 12:27
Volgens vele is Ajax geinteresseerd in ieder speler die op de aarde rond loopt.

Niks zeggende artikel.

Ik denk niet dat Ajax Vertonghen en Pierie gaat halen, als vervanger van De Jong om Blind door te schuiven.

En Scherpen is alleen nodig zodat niemand anders hem haalt en dat mogelijk ergens anders kan stallen, wat niet Emmen is want de kans is vrij groot dat ze volgend jaar in de KKD spelen en kan prima gaan keepen bij Vitesse.
Vind ik leuk
Bi Atch +16
maandag 11 maart 2019 om 12:27
Koopclub 020
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:49
Jij bent bi ?
Vind ik leuk
Bi Atch +16
maandag 11 maart 2019 om 17:41
Je vader kijkt alleen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:29
?
Vind ik leuk
FRChamp +1359
maandag 11 maart 2019 om 12:29
Wel goede talenten, maar of ze er gelijk zullen staan op topniveau is nog maar de vraag. Kan zijn dat ze eerst op de bank eindigen of verhuurd worden. Blind en Onana zijn al een stuk verder.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 12:36
Aankopen van Ajax hoeven er ook niet gelijk te staan, het is geen Feyenoord, he ?
Het is juist de bedoeling om een de aankopen een goede Ajax training te geven en dat ze aan de Ajax speelstijl gewend raken.
Verhuurd worden is meestal geen optie, tenzij je een speler in de winter haalt die nog graag het seizoen bij z'n oude club afmaakt.
Op de bank eindigen is ook geen optie, ze gaan wedstrijdervaring opdoen bij Jong Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Zoals bij Labyad, bij Schuurs?
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 12:59
Ja, Labyad is het vriendje van Ten Hag, die wilde hem er graag bij hebben omdat Ziyech weg wilde. Uiteindelijk is Ziyech toch gebleven en dat is voor Labyad natuurlijk zuur, want die zag z'n basisplaat in rook opgaan. Hij hoeft nu alleen maar Ziyech eruit te spelen, alleen is dat niet zo eenvoudig, dus moet ie maar wachten totdat hij in de zomer vertrekt. Ondertussen krijgt Labyad als bankspeler een vorstelijk salaris, ik hoor hem niet klagen.
Voor Schuurs ligt het iets anders, niet op de bank zitten, maar vanwege zijn leeftijd mag hij wel voor Jong Ajax uitkomen en doet dat dan ook vaak. Perr heeft Matthijs de Ligt voor zich en die speel je er nu eenmaal ook niet zo makkelijk uit. Schuurs moet vooral investeren en veel leren en volgend seizoen moet ie er staan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:06
En magallan en Pieri dan? Trouwens ook al is Ziyech weg, dan nog heeft Labyad geen basisplaats. Kwam bij psv tekort en bij ajax ook.

Het lijkt er meer op dat ajax koopt om andere clubs te verzwakken, bijv Schuurs is er kwa niveau niet op vooruit gegaan, nog steeds kkd. Hadden ze hem beter aan Fortuna kunnen verhuren.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 13:17
Dat denk ik niet. als Ziyech weg was geweest, dan zou Labyad wel degelijk in de basis hebben gestaan. Kwam bij PSV niet te kort, daar was ie te goed en koos voor een buitenland s avontuur.
Pierie wordt wellicht voor de toekomst gehaald, die hoeft er niet gelijk al volgend seizoen er te staan. Magallan is ook een optie. Een team bestaat nu eenmaal niet uit precies 11 spelers. Bij blessures en schorsingen, moet je ook een goede vervanger achter de hand hebben.
Schuurs wilde zelf niet meer bij Fortuna spelen, die koos voor Jong Ajax, omdat de trainingen bij Ajax beter zijn dan in Sittard.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:20
Nou bewijs dat laatste maar eens
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 13:38
Moet ik dat bewijzen ?
Goh, ik dacht dat het hier een voetbalsite was, geen rechtbank.
Ik zou zo zeggen.... bel hem op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:59
Wie beweert,bewijst, toch?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:07
Van op de bank zitten en een vorstelijk salaris wordt je niet beter,lijkt mij.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
maandag 11 maart 2019 om 13:21
Labyad wilde graag naar Ajax. Ik weet natuurlijk niet wat Ten Hag precies tegen Labyad heeft gezegd en beloofd. Labyad zit niet de hele week op de bank, hij traint ook mee en daar kan je wel degelijk beter van worden. Hij kan zich optrekken aan zijn medespelers. Daarnaast is een club als Ajax op je CV veel waard en kan hij weer een goede vervolgclub uitzoeken.Het zou mij niets verbazen als hij deze zomer vertrekt.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:05
Exact. Dervisoglu, Felida, Pierie hebben potentie, die spelers staan op de radar bij Ajax.
Ajax leidt op voor de CL, Feijenoord voor de top van de eredivisie. Schuurs - Velkov had nu het centrum van Feijenoord moeten zijn. VD Heijden - Botteghin worden niet meer beter en ze zijn niet te verkopen.
Vind ik leuk
FRChamp +1359
maandag 11 maart 2019 om 23:58
Als je al in de Eredivisie speelt ga je toch geen stap terug willen doen in een Jong-team. Zonde van al die miljoenen die ze in zo een speler investeren en zonde van de ontwikkeling van die speler. Ik zou verder kijken dan de kwaliteit in Nederland. Als je alleen al kijkt naar de voorselectie van Oranje zie je dat de spelers bij relatief ‘kleinere’ clubs spelen dan die van andere nationale teams. Het Nederlands voetbal gaat het nog moeilijk krijgen de komende jaren. We hebben niet meer de beste spelers die van Nederlandse komaf zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:30
een versterking pierie sorry miss over 5 jaar maar nu nooit per schuurs acht ik beter en die speelt nooit sorry maar waar komt dit vandaan scherpe serieus ze hebben pas een keeper gehaald en kjel is echt niet top club waardig en denk ook dat dat nooit zal komen
Vind ik leuk
satesaus +1508
maandag 11 maart 2019 om 12:31
Scherpen droomt van een andere club:
https://voetbalflitsen.nl/nieuws/hxtadq/boomlange-doelman-fc-emmen-18-droomt-vaste-doelman-van-feyenoord-worden
Vind ik leuk
Topdrie +3963
maandag 11 maart 2019 om 12:31
Is dat die verdediger die gepieried werd in de laatste minuut van de wedstrijd tegen PSV???
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:34
Doen en blind meteen vervangen.
Blind krijgt van sommigen veel te veel credits. Blind zou eigenlijk zijn miljoenen af moeten dragen aan de Ligt , Frenkie.
En zyech .
Vind ik leuk
Jozef +44885
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Ja hoor.

Denk dat jij blind bent.
Vind ik leuk
frhoi +1836
maandag 11 maart 2019 om 12:35
zou beide verdedigers halen van heerenveen als ik ajax was.. gegarandeerd goals ;)
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 11 maart 2019 om 12:39
En wat te doen met Per Schuurs??
Vind ik leuk
Mr. Writer +565
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Verhuren aan Heerenveen als ruilmiddel....
Vind ik leuk
Muscles +1770
maandag 11 maart 2019 om 12:41
Marc doet het goed. Echter, voor achterhoede leuke puzzel met:
Rechtsback: Mazraoui, Veltman, Christensen
CV: Schuurs, Magallan, Blind, Pierie
Linksback: Nico, sinkgraven

Forza Marc, Forza AFCA
Vind ik leuk
Lippie80 +140
maandag 11 maart 2019 om 12:42
Wil Ajax komend seizoen met 6 verdedigers spelen ofzo? Ze hebben Schuurs en die Manga-nog iets toch ook nog? 🤔
Graag niet kopen om te kopen, daar irriteer ik me al genoeg aan bij City en Chelsea
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
maandag 11 maart 2019 om 12:42
Beide speler zouden toch beter bij hun respectievelijke clubs blijven. Pierie is aan de bal wel aardig maar defensief erg kwetsbaar. En Scherpen heeft een imposante verschijning, maar zeker op hoge ballen kwetsbaar en maakt wel eens een foutje. Met name voor keeper geldt dat het een ervaringsvak is. Beter staat zo’n jongen nog twee of drie jaar wekelijks bij Emmen onder de lat met alle druk van een profclub dan straks op maandagavond bij Jong Ajax. Krijg je anders zo’n Jurjus scenario
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:43
Dit zijn gokjes, van deze spelers weet je niet of ze het ver gaan schoppen! Niet erg natuurlijk, maar laat het niet bij deze versterkingen Ajax ;)
Vind ik leuk
Mr. Writer +565
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Ik zou ook Vlap overwegen als je toch bezig bent om jonge spelers uit de Eredivisie te kopen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12214
maandag 11 maart 2019 om 12:46
zie m liever naar Feyenoord komen, maar zonder geld in kas weinig kans.
Vind ik leuk
AFP +2977
maandag 11 maart 2019 om 12:50
Hoe goed is die Pierie eigenlijk, ik zag laatst een paar misperen van hem bij Hveen thuis tg. ??? weet niet meer.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
maandag 11 maart 2019 om 12:57
Zelf opgeleide jongens haha.
Ach het is in elke competitie zo.
Vind ik leuk
Grw Minck +10
maandag 11 maart 2019 om 14:57
ja ze spelen er een jaar of zo en dan zijn het zelf opgeleide spelers mwahhh
Vind ik leuk
NvC +8635
maandag 11 maart 2019 om 12:59
Jong Ajax dus weer kampioen volgend jaar 😅
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:01
Doe mij ook maar ødegaard, Kluivert en Cillesen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:09
Wat moet ajax met deze mensen?ze hebben al verdedigers? en ze moeten de jeugd ook door laten stromen.is leuke voetballer.leuke keeper.maar ajax een maatje te groot
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:09
Ajax word/is de koopclub van nederland gewoon kopen om het kopen en alles in jong ajax stallen.
Net als die jongen van fortuna hoor je nooit meer wat over en zo zijn er zat voorbeelden
Vind ik leuk
Grw Minck +10
maandag 11 maart 2019 om 14:55
precies zo is het, net als City ,München Barca etc.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
maandag 11 maart 2019 om 13:25
Kramaric kopen van hoffenheim!!
Vind ik leuk
Hupfean +5329
maandag 11 maart 2019 om 13:33
8 miljoen voor Pierie en 2 voor Johnsson. Ik zeg: doen!
Vind ik leuk
thierryer +2049
maandag 11 maart 2019 om 13:38
Logisch dat Ajax Pieri wil. Als er straks aankopen gedaan worden van 20 a 30 miljoen, omdat de selectie een boost nodig heeft, heb je ook jongens nodig die je voor weinig koopt en waar buiten de kwaliteit ook een verdienmodel op zit. Als je Pavon koopt betaal je de hoofdprijs maar is de marge bij verkoop een stuk minder.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:49
Het city van Nederland
Vind ik leuk
Linders +34
maandag 11 maart 2019 om 14:08
Nog niet voor het eerste
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:33
Ik zou als ik Ajax was die Vlap ook halen, goeie vervanger voor de Jong
Vind ik leuk
14forever +9063
maandag 11 maart 2019 om 14:34
Beide gewoon een NEE.
Vind ik leuk
COYG +8185
maandag 11 maart 2019 om 14:35
Willen ze Feyenoord fan Scherpen wel bij Ajax?
Vind ik leuk
Grw Minck +10
maandag 11 maart 2019 om 14:53
Het grote wegkopen van talenten van andere clubs is begonnen, wordt dus de Nederlandse Bayern München. Ze hebben daar toch een overschot aan goddelijke talenten rondlopen zoals ze zelf al jaren beweren.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
maandag 11 maart 2019 om 15:02
Lekker laten gaan er is meer ervaring nodig en een Pierie hebben we zelf ook wel lopen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:24
10 in een dozijn.
Eigen jeugd spelen ze er ook zo
Niets geen bijzonders NOG
Volgend jaar CL kom je aan met pierie ?? ..2x blazen en weg is die
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
Mari +12536
maandag 11 maart 2019 om 16:48
Ik geloof er niets van.
Clubs roepen en masse dat Ajax belangstelling heeft, dit prikkelt andere clubs om snel te zijn
Vind ik leuk
Eddepet +139
maandag 11 maart 2019 om 17:13
Kan die Scherpen bij Schuurs in Jong Ajax gaan ballen 🙈
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:15
Als Pierie voor Ajax kiest wordt het een zelfde gevalletje als Schuurs: leuk bij een club zonder druk, maar echt stukken minder bij een grote club
Vind ik leuk
Pietje2015 +17172
maandag 11 maart 2019 om 21:38
Niet doen Ajax.
Geen euro meer in die eredivisie !
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:13
Ik hoorde net dat Marc Netto vol gaat voor Flap. deze speler is goed voor de teamspirit en doet het ideaal achter de bar.


Goede resultaten zijn gegarandeerd met FLAPpetap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws