Koeman legt keuze voor Hateboer uit: 'In deze situatie kijk je ook naar fitheid'

Koeman legt keuze voor Hateboer uit: 'In deze situatie kijk je ook naar fitheid'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 13:29za 23-03-2019 om 13:29

Ronald Koeman heeft op basis van fitheid gekozen om Hans Hateboer op te roepen voor het Nederlands elftal. Daryl Janmaat gaf in een gesprek met de bondscoach te kennen dat hij niet honderd procent fit is, zo meldt Koeman op de persconferentie.

Na de blessure van Kenny Tete riep Koeman Hans Hateboer als vervanger op, terwijl Daryl Janmaat in de voorselectie zat. "Ik kan me voorstellen dat het misschien onduidelijk is", zegt Koeman op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd. "Ik heb beide jongens gesproken en toen de keuze voor Hans gemaakt."

"Dat lag ook aan het feit dat Janmaat niet honderd procent fit was", legt Koeman verder uit. "Natuurlijk kijk je ook naar je team en maak je dan een keuze, maar we wilden op snelle termijn een speler erbij hebben. Dan vraag je in die situatie ook naar de fitheid van beide spelers. Toen was Janmaat daarin niet honderd procent."

De bondscoach maakte ook duidelijk dat Denzel Dumfries zondagavond naar alle waarschijnlijkheid kan spelen. "Als er geen rare dingen gebeuren kan hij gewoon spelen. Hij heeft gewoon getraind en kon alles doen."

Plaats een reactie

JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 13:32
Gelukkig was Tete ook 100% fit.
Hopelijk feinst Dumfries een blessure. PSV is belangrijker dan een wedstrijd tegen de Duitsers.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zaterdag 23 maart 2019 om 13:34
In het leven is toch echt vrijwel niets belangrijker dan Duitsers verslaan
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 13:36
Adem halen? Eten? Drinken?
Gewoon drie dingen die me tebinnen schieten.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zaterdag 23 maart 2019 om 13:37
Eerst verslaan en daarna weer een broodje eten
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:37]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:50
klaarkomen.
Vind ik leuk
AFP +3774
zaterdag 23 maart 2019 om 15:12
En goed ook !!



Ha ha.
Vind ik leuk
AFP +3774
zaterdag 23 maart 2019 om 15:09
De plank mis slaan, gewoon één ding die me te binnen schiet.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:24
Drinken versta je onder een pilsje?
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 21:46
Onder andere.
Vind ik leuk
katinzak +312
zondag 24 maart 2019 om 01:15
Dus niet die ene?
Vind ik leuk
jari11 +5757
zaterdag 23 maart 2019 om 15:24
JoeyC wil weer even stoer doen, laat hem maar lekker. Allemaal eigenbelang, wij moeten de Duitsers opvreten!
Vind ik leuk
Kees Bman +5421
zaterdag 23 maart 2019 om 13:34
Nee joh ze willen altijd voetballen .
Vind ik leuk
Sanders +4349
zaterdag 23 maart 2019 om 13:38
Ik vind ek kwalificaties net zo belangrijk.
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 13:40
Ik ook, maar Dumfries gaat het verschil niet maken tegen Duitsland. 2x verliezen van Duitsland en de rest winnen, en Nederland is ook geplaatst voor het EK.
Vind ik leuk
AFP +3774
zaterdag 23 maart 2019 om 15:08
Hmmm lekker Oranjegevoel heb jij zeg.
Tja een PSV in deze vorm is inderdaad belangrijker dan Oranje, alleen maar om te proberen om de titel te halen.
Vind ik leuk
Jozef +45205
zaterdag 23 maart 2019 om 16:57
Fijn als hij het feinst?
Vind ik leuk
Hoogland +526
zaterdag 23 maart 2019 om 17:15
Volgende week moet PSV toch weer tegen Duitsers 😏
Vind ik leuk
PSV JWZ +63
zaterdag 23 maart 2019 om 13:34
Koeman haat de boer
Vind ik leuk
Binkie +210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:36
Laat Hateboer maar spelen. Ik denk dat hij verdedigend beter is dan Dumfries.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zaterdag 23 maart 2019 om 13:41
Dumfries doet het gewoon heel goed bij Oranje
Vind ik leuk
Binkie +210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:46
Vind ik ook wel. Maar ik denk dat hij nog niet goed genoeg is om de Duitse aanval af te stoppen. Aanvallend vind ik hem beter dan Hateboer.
Vind ik leuk
Koeien +4222
zaterdag 23 maart 2019 om 14:56
Daar zit ik vooral aan te denken, is Dumfries wel op tijd terug als Sané over de flank doorbreekt? Beide hebben het loopvermogen, maar Hateboer is vaker op tijd terug en kan dat tempo ook langer volhouden.

Wijnaldum en Bergwijn gaan niet inzakken voor een opkomende back dus dan moet De Ligt bijspringen en dan trek je de as open. Dat moet je wel willen vermijden.

Maarja, aanvallend gezien moet je ook weer wat...
Vind ik leuk
AFP +3774
zaterdag 23 maart 2019 om 15:18
Goed gezien vriend.
Vind ik leuk
Hoogland +526
zaterdag 23 maart 2019 om 17:17
Als iemand wel longen als een paard heeft is het dumfries, dus hateboer die het langer vol houd betwijfel ik.

Misch beide een helft op sane, misch is dat wel de beste tactiek. Gewoon sane geen seconde met rust laten!
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zaterdag 23 maart 2019 om 13:41
Denk en hoop ik ook.
Vind ik leuk
barry m +607
zaterdag 23 maart 2019 om 16:56
Duimfries is fysiek sterker dan Hateboer en dat heb je tegen de duitsers hard nodig. technisch is hij minder dan Hateboer
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zaterdag 23 maart 2019 om 13:36
Goede keuze en goed onderbouwd door koeman.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zaterdag 23 maart 2019 om 13:42
Had Karsdorp ook wel eens willen zien of is hij geblesseerd?
Vind ik leuk
Artikia +345
zaterdag 23 maart 2019 om 13:46
Heeft net 500 minuten gemaakt dit seizoen. Laat hem eerst maar eens goed wedstrijdfit worden, dan kijken we wel verder.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zaterdag 23 maart 2019 om 14:00
Oh das niet veel idd
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:48
Logisch en duidelijk
Vind ik leuk
Cookee +13059
zaterdag 23 maart 2019 om 13:57
VP kiest wel de meest lullige fotos vaak bij bepaalde trainers.
Deze is ook wel weer leuk.

Maar gaat Koeman nu ook elke wedstrijd alles omgooien?
Hij wil toch niet met v Gaal vergeleken worden?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:57]
Vind ik leuk
Koeien +4222
zaterdag 23 maart 2019 om 15:00
Was je het ook al opgevallen bij elke foto van Joachim Loew?

Denk trouwens niet dat Koeman veel gaat omgooien. Hij heeft wel flink geexperimenteerd in het begin, maar lijkt nu een redelijk vast groepje te hebben waar ie op bouwt.
Vind ik leuk
Cookee +13059
zaterdag 23 maart 2019 om 17:23
HAHA, ja klopt en ook die van Frank de Boer dat ie met een frons zit en de hand voor de mond houdt, die is ook leuk.

Ik hoop echt dat hij spelers vertrouwen gaat geven.
De laatste jaren was Oranje een inloophuis.
Men koos elke week een andere back spits en keeper.
Vind ik leuk
Shelbourne +6217
zaterdag 23 maart 2019 om 14:18
Prima keuze toch, niet een briljante speler maar wel al een tijdje goed bezig in Italië. Speelt wekelijks op een goed niveau, niks mis mee.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:39
Hanssie!!! Volgend jaar in bundesliga als alles doorgaat 😎
Vind ik leuk
Koeien +4222
zaterdag 23 maart 2019 om 15:02
eh? Gaat Hateboer naar Duitsland dan?

Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:17
Twee bundesliga clubs zijn zeer concreet
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:33
Netjes van Janmaat. Kan ook zeggen dat je topfit bent
Vind ik leuk
Erik7494 +1499
zaterdag 23 maart 2019 om 16:53
Waarom niet gewoon Stefan de Vrij op rechts zetten tegen Sane?
Vind ik leuk
barry m +607
zaterdag 23 maart 2019 om 16:59
Van Der Wiel is gratis op te halen koeman,,,,,,
misschien meenemen als zak drager
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:17]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:27
5e Wiel aan een winkelwagen.
zonder muntje....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws