Transfer is rond: Ajax neemt razendsnel afscheid van trouwe aanvoerder

    Transfer is rond: Ajax neemt razendsnel afscheid van trouwe aanvoerder

    De transfer van Siem de Jong naar Newcastle United is razendsnel afgerond. De aanvallende middenvelder verlaat Ajax per direct en tekent in Engeland een contract voor zes jaar.

    Ajax en Newcastle United hebben de transfer van De Jong dinsdagavond bevestigd. Het gerucht over een vermeende overgang van de aanvoerder van de Amsterdammers dook dinsdagavond plots op, enkele uren is de overgang al rond. Onduidelijk is welk bedrag met de transfer is gemoeid.

    De 25-jarige De Jong speelde al sinds de B-junioren voor Ajax, waarmee hij vier keer landskampioen werd en de KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal won. Hij speelde uiteindelijk 168 competitiewedstrijden voor de eredivisionist, waarin hij 58 keer scoorde. 

    Bij Ajax wilde niemand een transfer van De Jong in de weg staan. "Deze transfer naar de Premier League is Siem van harte gegund", zegt directeur Marc Overmars. "Hij speelde meerdere jaren in onze jeugdopleiding en daarna ruim zes jaar in het eerste elftal, waarin hij zeer succesvol is geweest. Al met al is hij een schoolvoorbeeld van hoe wij het bij Ajax voor ogen hebben met onze talenten. Wij wensen hem heel veel succes."

    Newcastle United is bijzonder tevreden met de komst van het broertje van Luuk de Jong, die het afgelopen seizoen op huurbasis voor de Magpies speelde. "We zijn absoluut dolblij", aldus manager Alan Pardew. "Dit is een big signing. De Jong geeft ons de intelligentie in de voorhoede waardoor we tot kansen kunnen komen. Dat misten we in de slotfase van het afgelopen seizoen een beetje."

    Plaats een reactie

    DeFanaat +143
    dinsdag 1 juli 2014 om 23:57
    Leuk voor hem. Gun hem deze stap. Moet zeggen dat ik enigzins verrast ben omdat hij niet een best seizoen heeft gehad door blessures. Desalniettemin; succes Siem!!
    Vind ik leuk
    AFCAlex +2032
    woensdag 2 juli 2014 om 00:00
    Veel geluk Siem, het is je gegund.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 juli 2014 om 00:04
    Modelprof! Natuurlijk gunt iedereen hem een mooi avontuur in Engeland. Geweldige competitie.
    Toch zou hij ook een type zijn geweest, om een nieuwe mister Ajax te worden. Maar helaas...
    Vind ik leuk
    woensdag 2 juli 2014 om 00:05
    Dan moet Daley maar de nieuwe mister Ajax worden... ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 2 juli 2014 om 00:04
    6 jaar ook meteen, die zien het dan zeer in hem zitten. Ik gun het hem van harte, een prima vervolg stap na jaren Ajax.
    Vind ik leuk
    2cents +56825
    woensdag 2 juli 2014 om 00:15
    Mooie club voor De Jong, het is hem inderdaad gegund. 6 jaar Ajax 1 en 4 keer kampioen, geen slecht gemiddelde.
    Vind ik leuk
    Sjakie +1941
    woensdag 2 juli 2014 om 00:18
    Ik gun het hem van harte, al had ik graag gezien dat hij met een superseizoen afscheid zou nemen, ipv vertrekken na een seizoen met al die vervelende blessures

    Veel suc6 in Engeland
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1460
    woensdag 2 juli 2014 om 01:10
    Mooi kan Klaassen doorgroeien in de basis, Dit had anders nog weleens een lastig puntje kunnen worden voor de boer dit seizoen. Gin het de jong van harte en het is geen te hoog gegrepen club hoop dat ie slaagt en toegevoegde waarde voor oranje kan worden via deze stap.
    Vind ik leuk
    luccerd +3052
    woensdag 2 juli 2014 om 04:13
    Hopelijk zal Siem snel zijn vorm terugkrijgen zoals hij dat voor zijn blessures had. Dan zal Newcastle er heel veel plezier aan gaan beleven.
    Veel succes daar!! Het is je gegund en hopelijk zal het je beter afgaan dan je broertje!
    Jammer voor het Nederlandse voetbal. Weer een goede speler kwijt die gelukkig altijd zichtzelf is gebleven!
    Vind ik leuk
    Korm +36823
    woensdag 2 juli 2014 om 07:52
    ik weet niet of ik hem nou zo'n goede speler vind, in het begin was hij veel waard voor ajax, de laatste 2 jaar vind ik hem minder, mede door blessures..

    uiteraard gun ik hem die tranfer wel!
    Vind ik leuk
    woensdag 2 juli 2014 om 06:07
    Allemaal sub-top waar Siem als sub-topper mooi tussen past! Strik erom en weg ermee!
    Vind ik leuk
    Bertus +5832
    woensdag 2 juli 2014 om 07:10
    Inderdaad sub-top, niemand zal hem missen. Wie in hem een 'Mister Ajax' ziet heeft het helemaal mis. Daarvoor moet je meer klasse hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 juli 2014 om 08:49
    oh dus zo neem je afscheid van iemand die je club 2x kampioen heeft gemaakt? lekker respectvol _AJAX_ jij bent een echte supporter.......niet dus ....waarschijnlijk zo'n successupportertje
    Vind ik leuk
    nefertiti +516
    woensdag 2 juli 2014 om 09:03
    waarom zijn mijn reachties verwijderd,waren ze tekinderachtig?
    nou zo kinderachtig zijn die duimpjes nu ook.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7229
    woensdag 2 juli 2014 om 11:18
    nog een van mij erbij.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7229
    woensdag 2 juli 2014 om 09:29
    Prima club voor hem. Ik wens Siem veel succes (iig meer dan zn broer) en geluk in Engeland. Hij staat toch wel symbool voor de 30e landstitel van onze club. Die 2 goals tegen Twente op 15 mei 2011 zal geen enkele ajacied ooit vergeten.
    Vind ik leuk
    Lauw +555
    woensdag 2 juli 2014 om 10:05
    Newcastle United is een prachtige club natuurlijk, maar ik denk dat ajax groter is en meer status heeft. De Amsterdammers spelen vrijwel altijd om de prijzen en spelen altijd wel cl dus ik denk dat het loonstrookje het zwaarste meeweegt in deze beslissing.
    Vind ik leuk
    maandag 26 maart 2018 om 06:52
    Siem kun je zeker missen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws