Heerenveen beëindigt lange zoektocht: "In eerste instantie voor drie jaar"
De lange zoektocht van sc Heerenveen naar een nieuwe hoofdsponsor is dinsdag beëindigd. GroenLeven prijkt vanaf dit seizoen voor in ieder geval drie jaar op de shirts van de Friese club.
Het Friese bedrijf, gespecialiseerd in duurzame energie, is de opvolger van Univé, dat vijftien jaar lang hoofdsponsor van sc Heerenveen was. "De samenwerking is in eerste instantie voor drie jaar, dat geeft ons rust en op die manier kunnen wij verder bouwen aan de club en met elkaar duurzaam presteren", zegt algemeen directeur Luuc Eisenga op de website van sc Heerenveen.
"Het is een grote verdienste van iedereen die de laatste maanden hard gewerkt heeft om een passende opvolger voor Univé te vinden", vervolgt Eisenga. "We zijn trots dat wij als nuchtere, onderscheidende Friese club met nationale en internationale uitstraling een Heerenveens bedrijf aan ons hebben weten te binden. sc Heerenveen wil innovatief zijn en haar maatschappelijke verantwoording in de samenleving nemen. GroenLeven staat op dezelfde manier in de samenleving en past dan ook uitstekend bij onze visie."