Ajax-trainer Bosz heeft transferprioriteit en kan markt op: 'Directe versterking'

Ajax-trainer Bosz heeft transferprioriteit en kan markt op: 'Directe versterking'

vrijdag 6 januari 2017 om 14:09

Ajax heeft één prioriteit op de transfermarkt: een vleugelaanvaller. Dat vertelt trainer Peter Bosz in gesprek met het Algemeen Dagblad, De Telegraaf en Voetbal International.

De oefenmeester mikt op een aanvallende versterking voor de Amsterdammers, maar gaat niet koste wat kost een versterking halen. Het is duidelijk dat er bij Ajax financiële ruimte is voor versterkingen. Bosz sprak tijdens het trainingskamp in Portugal ook met Leo van Wijk, voorzitter van de rvc van Ajax, over de mogelijkheden voor versterkingen.

Ajax gaat dus vol voor een vleugelspits. "Maar alleen als die speler echt een directe versterking is. En dat is lastig in de winterstop. Zo niet, gaan we gewoon door", benadrukt Bosz. "De intentie is bij iedereen duidelijk. We hopen nog een vleugelaanvaller aan de selectie toe te voegen. Ook de rvc steunt ons daarbij, er is ruimte om te investeren."

In de tussentijd gaat directeur spelersbeleid Marc Overmars ook gesprekken aan met Lasse Schöne, die bij Ajax een aflopend contract heeft. Er is al gesproken, zo luidde de lezing van de speler.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

vrijdag 6 januari 2017 om 14:11
Moet je vooral El Ghazi verkopen...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:34
El Ghazi is niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Foebele +16112
vrijdag 6 januari 2017 om 15:13
Onzin, mensen zoals jij verwachten totaal verkeerde dingen.

Vroeger kon een talent tussen de grote jongens zich in alle rust ontwikkelen, tegenwoordig wordt je bij Ajax op steeds jongere leeftijd een basisplek toebedeeld en gelijk gebombardeerd tot absoluut top talent wat goud waard is.

Als je dan een mindere periode krijgt, wat ieder talent heeft, dan ben je ineens een over het paard getild talent wat helemaal niet zo goed is...

El Ghazi is gewoon zeer talentvol en moet het vertrouwen krijgen ipv dat je als trainer in de zomer al roept dat hij weg mag.

Bos moet spelers beter maken, niet weg jagen en nieuwe kopen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:22
helemaal mee eens
Vind ik leuk
Mad Max +979
vrijdag 6 januari 2017 om 15:38
Bosz moet ballen hebben en die totaal mislukte Traore eruit knikkeren. Younes op rechts (actie buitenom en voorzetten op Dolberg) en El Ghazi op links (actie binnendoor en binnen knallen met dat kanon aan zijn rechterbeen).

Met Younes op links en El Ghazi op rechts krijgt Dolberg geen fatsoenlijk voorzet te verwerken namelijk.
Vind ik leuk
Hyena +10825
vrijdag 6 januari 2017 om 14:17
Zoveel geld, maar een directe versterking halen krijgen ze niet voor elkaar. Dat Overmars in staat is om spelers voor een mooie prijs te verkopen en goed is voor de balans ben ik ondertussen van overtuigd.

Van zijn slagkracht ben ik dat echter verre van en dat blijkt ook nu maar weer. Ziyech kwam alleen omdat de supporters hierom vroegen, Twente weinig keus had en de echte topclubs het lieten afweten. De Zuid-Amerikaanse aankopen zijn vooral op advies van de nieuwe scout gedaan en blijken een schot in de roos geweest te zijn. Zelf heeft Marc nog niet echt een directe versterking gehaald naar mijn idee en dat wordt nu hoog tijd. Laat eens zien wat je in huis hebt.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:56
Cassiera schot in de roos? klaproos ofzo?
Vind ik leuk
Hyena +10825
vrijdag 6 januari 2017 om 15:10
HAHA.

Die jongen is nog harstikke jong en moet nog wennen aan alles en iedereen. Rustig brengen en dan komt het helemaal goed met Cassiera. Vooralsnog prima voor Jong Ajax en langzaam zal hij steeds meer op de deur gaan kloppen bij 1. Met dat in het achterhoofd is hij ook aangetrokken.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:19
Zou mooi zijn als Lozano komt en El Ghazi blijft. Mocht El Ghazi ook weggaan dan zou ik toch zeker nog een vleugelaanvaller halen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:41
Lozano zou een goede zijn idd.
Vind ik leuk
JCJWZ +5240
vrijdag 6 januari 2017 om 15:11
Jup Lozano halen, goede speler.
Vind ik leuk
Senna +2204
vrijdag 6 januari 2017 om 14:19
Ajax moet echt wel aankopen doen, het beleid lig toch niet in de handen van alleen P Bosz.
Vind ik leuk
Liwwadder +2469
vrijdag 6 januari 2017 om 14:23
Hey leuke foto...verliezend van het veld af in Leeuwarden. :-D
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:23
Euhm en het middenveld dan aangezien bazoer en gudelj weg zijn ?
Vind ik leuk
Hyena +10825
vrijdag 6 januari 2017 om 14:30
Schöne, Ziyech, Klaassen, Van de Beek, Nouri, de Jong, Sinkgraven en Riedewald. Lijkt mij meer dan voldoende.
Vind ik leuk
HJR +1577
vrijdag 6 januari 2017 om 14:26
Een linksback Petertje! Misschien heeft Az er nog 1 toevallig?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 14:27]
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:31
Zet het nou maar uit je hoofd. Gaat niet gebeuren en daar ben ik heel blij mee. Die jongen is zo ontzettend overhyped dat het alleen maar fout zou kunnen gaan bij Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:39
Nee wij hebben DALEY!!!!!!!!
Vind ik leuk
kcim +1424
vrijdag 6 januari 2017 om 14:53
Is Traoré ook naast spits ook afgeschreven als vleugelaanvaller?

PS. Ik weet dat hij gehuurd is aan Afrika cup deelneemt. Dan nog haf hij die directe versterking moeten zijn... niet gezien :-(
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:58
Dan kan ik de komst van een extra linksback dus wel uit mijn hoofd zetten, daar waar ik eerder nog las dat Haps een prioriteit was!
Vestig nu mijn hoop dan maar op één directe aanwinst, want een extra vleugelaanvaller is wel gewenst!
Stel dat El Ghazi vertrekt dan moeten ze ineens twee vleugelaanvallers aantrekken vind ik, blijft hij dan één.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:40
haps is niet zo hoed als dat jij zelf denkt dat hij is
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:03
alleelei geneuzel hier over spelers maar over schöne hoort ik niks, die laten jullie bijna transfervrij vertrekken en nu Markie wakker is en gaat verlengen.. was tie een winterslaap aan t houden ofzo.. tussen al dat kleine jonge eigen jeugd, gooi je toch direct Lasse tussen! das zo makkelijk als 10+1=11 maar meneer Bosz en Markje die laten m bijna gaan.
vrij kansloos. maar dit geheel terzijde! Adios
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:26
Uhm, sinds vanochtend hebben zowel Overmars als Lasse al bevestigd dat ze in gesprek zijn over een verlenging.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:50
Ik zei:" Die laten jullie BIJNA transfervrij vertrekken..."
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 16:17
Bijna is niet helemaal. Daarnaast was het voor dit seizoen heel logisch dat er twijfels waren omtrent Schone. En natuurlijk heeft Lasse zelf ook nog een stem. Nee, ik vind de contractontwikkelingen meer dan logisch en verantwoord.
Vind ik leuk
Teo Smith +4875
vrijdag 6 januari 2017 om 15:05
Denk in de plaats van Younes. Maar je hebt el Ghazi nog? Raar beleid.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:05
Directe versterkingen, zo zie je maar weer dat straks Larsson en/of Haps worden aangetrokken, spelers die niets toevoegen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:05
de enige die nog een beetje ken ballen flikkeren ze dr uit..

ik hoop dat ze over mn grammatica etc beginnen, das altijd een teken dat ze verder geen tegen argumenten hebben
Vind ik leuk
Hyena +10825
vrijdag 6 januari 2017 om 15:12
Wie is dat dan als ik vragen mag?
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:38
als el ghazi verkocht wordt houden ze nul (!)rechtsbuiten spelers over
cerny is geblesseerd (en voldoet öok bijlage na niet) en traore zit bij de afrikacup
Vind ik leuk
Dorzon +1651
vrijdag 6 januari 2017 om 15:45
ik zeg memphis
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:54
ja haal een pisveer uit Rotterdam. goed idee. De verschuiving van het salarisplafond voor Memphis zal heus geen chaos teweeg brengen hoor. iedereen beseft dat Memphis gewoon 4x zo goed is als de rest. zo nuchter zijn ze wel op dat knollen veld in 020. top idee
Vind ik leuk
EddyT67 +1433
vrijdag 6 januari 2017 om 16:21
Zou me niet verbazen als Bosz bij Rashica uitkomt. Speelde vorig seizoen een top seizoen bij Vitesse. En Bosz kent hem uiteraard goed.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:36
Wat voor trainers zijn dat toch kopen kopen en nog eens kopen ,daar wordt je vrolijk van zo zijn ze bijna allemaal roepen om versterking ,maar hij zegt er niet bij dat hij de aanstormde jeugd de deur wijst hoe lang laat Ajax dat nog door gaan zo ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-trainer Bosz heeft transferprioriteit en kan markt op: 'Directe versterking'