Ajax-trainer Bosz heeft transferprioriteit en kan markt op: 'Directe versterking'

Ajax-trainer Bosz heeft transferprioriteit en kan markt op: 'Directe versterking'

vrijdag 6 januari 2017 om 14:09

Ajax heeft één prioriteit op de transfermarkt: een vleugelaanvaller. Dat vertelt trainer Peter Bosz in gesprek met het Algemeen Dagblad, De Telegraaf en Voetbal International.

De oefenmeester mikt op een aanvallende versterking voor de Amsterdammers, maar gaat niet koste wat kost een versterking halen. Het is duidelijk dat er bij Ajax financiële ruimte is voor versterkingen. Bosz sprak tijdens het trainingskamp in Portugal ook met Leo van Wijk, voorzitter van de rvc van Ajax, over de mogelijkheden voor versterkingen.

Ajax gaat dus vol voor een vleugelspits. "Maar alleen als die speler echt een directe versterking is. En dat is lastig in de winterstop. Zo niet, gaan we gewoon door", benadrukt Bosz. "De intentie is bij iedereen duidelijk. We hopen nog een vleugelaanvaller aan de selectie toe te voegen. Ook de rvc steunt ons daarbij, er is ruimte om te investeren."

In de tussentijd gaat directeur spelersbeleid Marc Overmars ook gesprekken aan met Lasse Schöne, die bij Ajax een aflopend contract heeft. Er is al gesproken, zo luidde de lezing van de speler.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

vrijdag 6 januari 2017 om 14:11
Moet je vooral El Ghazi verkopen...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:34
El Ghazi is niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Foebele +13338
vrijdag 6 januari 2017 om 15:13
Onzin, mensen zoals jij verwachten totaal verkeerde dingen.

Vroeger kon een talent tussen de grote jongens zich in alle rust ontwikkelen, tegenwoordig wordt je bij Ajax op steeds jongere leeftijd een basisplek toebedeeld en gelijk gebombardeerd tot absoluut top talent wat goud waard is.

Als je dan een mindere periode krijgt, wat ieder talent heeft, dan ben je ineens een over het paard getild talent wat helemaal niet zo goed is...

El Ghazi is gewoon zeer talentvol en moet het vertrouwen krijgen ipv dat je als trainer in de zomer al roept dat hij weg mag.

Bos moet spelers beter maken, niet weg jagen en nieuwe kopen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:22
helemaal mee eens
Vind ik leuk
Mad Max +664
vrijdag 6 januari 2017 om 15:38
Bosz moet ballen hebben en die totaal mislukte Traore eruit knikkeren. Younes op rechts (actie buitenom en voorzetten op Dolberg) en El Ghazi op links (actie binnendoor en binnen knallen met dat kanon aan zijn rechterbeen).

Met Younes op links en El Ghazi op rechts krijgt Dolberg geen fatsoenlijk voorzet te verwerken namelijk.
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 6 januari 2017 om 14:14
Kopen en kopen waar is dan de zogenaamde eigen jeugd?
Vind ik leuk
psvajax +285
vrijdag 6 januari 2017 om 14:18
Oei, nou schop je de ajacieden tegen het zere been.
Dat mag je toch niet zeggen of wist je dat nog niet. :)
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:22
laat Brabopsv, als hij daardoor gelukkig word om elke dag zulk soort berichten te plaatsen.
Zegt genoeg over zijn leven maar toch
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 6 januari 2017 om 14:24
Omdat het je niet aanstaat. Jullie lopen telkens de pochen over eigen jeugd. Maar vervolgens wel alleen maar kopen. Nouri is toch zo een toptalent?
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:27
Want nouri is een vleugelspeler.. :(
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:29
Nouri valt reuzen mee. Van de Beek, Cerny, Dolberg, De Ligt, Kluivert enz. Zijn onze talenten die mega groeien bij Ajax. Jullie hebben die spelers niet hè. En jij zegt dat Ajax spelers koopt van 17 en dan eigen jeugd noemt? Kijk naar jou Realtje. Pffff...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:31
Jeugd komt er ook aan, en daarnaast hebben wij ook veel GELD. Waardoor we de selectie een kwaliteitsimpuls kunnen geven. Er zijn genoeg wedstrijden om de jeugd speeltijd te geven. Het zal ook best wel pijnlijk voor je zijn dat niet Psv maar Ajax met Lozano bezig is.
Gast je zit overal te janken dat je niet weet waarom je profiel steeds gebanned word, je bent hier echt alleen maar om te zieken. Kijk je berichten overal eens terug!
Get a Fucking life of ga je club supporten ipv een andere club afzeiken
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 6 januari 2017 om 14:36
Ik mag gewoon mijn mening geven.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:51
Met alle respect maar Lozano is net zoals Bailey niet meer haalbaar voor Ajax. Onder andere United toonde al interesse in hem en zijn vraagprijs is al minimaal verdubbeld.
PSV kon hem destijds voor 7 miljoen oppikken maar koos voor Pereiro.
Je ziet zodra een club als United interesse heeft de vraagprijs de lucht in schiet.
Kijk bijvoorbeeld ook naar Bruma van Galatasaray. PSV had ook interesse in hem, men had het over bedragen onder de 10 miljoen, toen kwam United en werd het ineens 15 à 20 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:25
Ja helemaal gelijk!
Vind ik leuk
stollie38 +6357
vrijdag 6 januari 2017 om 14:27
Gaat ook verkleed als muis met carnaval met zijn gepiep. :-D
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:56
Ow nee hij schopt niemand tegen het zere been, dat is wat hij en jij hopen. Wat jullie enige idee is trollen, zoals bijna alle psv'rs op Ajax topics. Ik zou het liever bestempelen met sneu ipv met schoppen tegen het zere been.
Vind ik leuk
sphynx +509
vrijdag 6 januari 2017 om 14:20
ze halen een 17 jarige, laten hem 1 seizoen in de jeugd spelen, en bestempelen hem vervolgens als eigen jeugd
Vind ik leuk
Iggy +737
vrijdag 6 januari 2017 om 16:19
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
Senna +1738
vrijdag 6 januari 2017 om 14:21
Ja maar in Amsterdam kopen ze niet uit het bejaardentehuis.of circus.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:25
nou circus lijkt me wel .. speler kopen voor 17 miljoen en 2 jaar later verkopen voor 1,5 miljoen als dat geen circus is dan weet ik het ook niet ... het transferbeleid bij Ajax kun je gewoon niet serieus nemen !
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:29
wahahaaa
Vind ik leuk
Hyena +7407
vrijdag 6 januari 2017 om 14:23
Bij Ajax hebben dit seizoen alweer voldoende jeugdspelers ervaring op kunnen doen (zelfs in de Europa League) en krijgt de jeugd over het algemeen voldoende kansen. Als zij tekort schieten of er een gat is, wordt hier getracht een versterking voor te halen. Momenteel zijn de flanken onderbezet, omdat meerdere spelers niet in vorm of geblesseerd zijn. Daarnaast zijn een Cerny en Clement (mede vanwege hun hele jonge leeftijd) er nog niet elke wedstrijd.

En voordat jij weer begint te zuigen in een Ajax-topic, wellicht een idee om even naar je eigen club te kijken? Waar nu ook weer een Van Ginkel gehaald is voor een half seizoen, terwijl er al 141 middenvelders rondlopen in Eindhoven. En hoe vaak heeft bijvoorbeeld een Lammers al mee mogen doen, ondanks het falen van Luuk de Jong? I rest my case.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:53
Het grappige is dat hij het over een Ajax heeft in een Ajax topic. Is het nu zo moeilijk om het dan ook over Ajax te blijven houden in plaats van constant weer naar Eindhoven te wijzen?
Vind ik leuk
Degraaf +2752
vrijdag 6 januari 2017 om 19:30
Ach Hyena, laat die zuiger toch. Ik kan er alleen maar om lachen, omdat de jaloersheid er vanaf druipt. Zeker gezien de financiële mogelijkheden bij Ajax. Je kunt hem het beste negeren, dat doe ik ook bij die kleuter.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:24
Er zit veel jaloezie in deze reactie. Wij kopen meestal 14/15 jarige en die krijgen dan een stormachtige ontwikkeling bij Ajax.
Vind ik leuk
stollie38 +6357
vrijdag 6 januari 2017 om 14:26
Die van jullie zit in de kindercrèche te huilen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:26
Dit is zo makkelijk. Hou jij je nou maar eerst lekker bezig met jullie eigen beleid. Als je dat op orde hebt mag je hier ook iets over zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:28
De zogenaamde eigen jeugd speelt en traint op de toekomst en sommige zijn mee naar Portugal. Maak jij je nou maar niet druk over de '' zogenaamde '' eigen jeugd van Ajax wanneer jou eigen cluppie ALWEER van Ginkel heeft moeten huren omdat jullie zelf geen oplossing hebben lopen in de jeugd. En met een godsvermogen op de bank kan Ajax idd kopen in tegenstelling tot PSV :D
Vind ik leuk
stollie38 +6357
vrijdag 6 januari 2017 om 14:34
Hendrickx koopt al een kaartje voor de tribune of voor jong PSV. :-D
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:38
Wanneer Hendrix slim is vertrekt Hendrix bij PSV en zoekt een club die hem wel kan waarderen en een basisplaats geeft, met het beleid van Cocu en Brands komt Hendrix nooit in aanmerking voor een vaste basisplaats en dan heb je hier op VP een paar zeikerds uit het PSV kamp die commentaar durven te geven op het Ajax beleid.
Vind ik leuk
stollie38 +6357
vrijdag 6 januari 2017 om 14:40
Ja inderdaad clubs zat waar hij welkom is. En klopt elk Ajax topic aangrijpen om te zeuren en uit te lokken.
Vind ik leuk
bits +714
vrijdag 6 januari 2017 om 14:49
Hendrix is gewoon een tijd geblesseerd geweest..
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:54
Misschien kan Marc Overmars Hendrikx nog een keer benaderen voor een overgang naar Ajax, zoals Overmars dat 2 - 3 jaar geleden geprobeerd heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:58
O jeetje zit dat je nog dwars, maar nee daar beginnen we maar niet aan om een flinke transfersom over te maken, liever geen Amsterdams geld naar Eindhoven, of het moet een koopje zijn zoals Bazoer waar je na een tijdje ruim 10 miljoen winst op kan maken, alleen zie ik dat bij Hendrix niet gebeuren! :D
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:02
Dat klopt. Maar welke sportieve prijzen hebben Bazoer en Ajax uiteindelijk gewonnen met deze overname van Bazoer door Ajax? Het zien afdruipen van Bazoer op 8 mei j.l. in Doetinchem na de wedstrijd maakte veel goed!
Vind ik leuk
Degraaf +2752
vrijdag 6 januari 2017 om 19:38
12 miljoen maakt bij Ajax ook veel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 20:27
De verkregen CL-miljoenen voor PSV idem dito.
Vind ik leuk
jesseee +693
vrijdag 6 januari 2017 om 17:58
Zal hendrix nu wel spijt van hebben dat hij bleef,
Vind ik leuk
HJR +1056
vrijdag 6 januari 2017 om 14:30
Kopen kan natuurlijk als de jeugd niet goed genoeg is. Wat bleek in Leeuwarden en in meerder wedstrijden in de jupiler league van Jong AJax. Je moet een ideale mix zien te krijgen.

Zie je nu bij Feyenoord en voorgaande jaren bij PSV.

Dus alleen maar goed af en toe een speler kopen, moet wel wat toevoegen. De laatste aankopen zijn redelijk goed gekocht: Ziyech, Sanchez. Cassiera wat minder nog op dit moment.

Het maakt mij niet uit wie er speelt als ze maar kampioen worden dat is het belangrijkste voor Ajax. Natuurlijk zal het mooi zijn met allemaal Nederlanders, maar voor mij mogen die allemaal uit de jeugd van Feyenoord of PSV komen. Als het je kampioen maakt, geen probleem!

[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 14:31]
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:06
In Jong Ajax en A1, pannenkoek.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 6 januari 2017 om 15:10
Ik dacht dat je zo verbolgen was over je ban BraboPsv? Je bewijst maar weer de trol te zijn hier op VP.

Ajax heeft heel veel eigen jeugd en bij Ajax krijgt heel veel jeugd de kans, dat weet jij ook. Je weet ook dat dit bij jou koopclub totaal niet het geval is en daarom komt je reactie behoorlijk jaloers over. Achter El Ghazi staat weer nieuwe jeugd klaar zoals altijd bij Ajax dus maak je geen zorgen, bij Ajax voeren ze wel het beleid uit, in tegenstelling tot jouw provincieclub.
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 6 januari 2017 om 15:25
Aldus de troll zelf. Oweej als je wat over Ajax zegt dan is de wereld te klein...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 16:52
Die ban was meer dan terecht. Zouden zijn ip moeten blokkeren
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:44
Wat ben jij nou weer voor flapdrol.
Vind ik leuk
Leeuw +1451
vrijdag 6 januari 2017 om 15:44
Eigen jeugd zitten allemaal in scandinavie en tegenwoordig zuid amerika.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:44
wat ben jij nou weer voor flapdrol
Vind ik leuk
Iggy +737
vrijdag 6 januari 2017 om 16:16
Eigenlijk kun je het jou ook niet kwalijk nemen. Je hebt zo'n joekel van een Ajax obsessie dat je er een geestelijke aandoening aan over hebt gehouden. Continu je frustraties spuwen in Ajax gerelateerde topics waardoor het overduidelijk dat je aversie jegens Ajax vele malen groter is dan de liefde voor je eigen clubje. Rest mij nog je beterschap toe te wensen en succes met je behandeling!
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 6 januari 2017 om 16:23
Haha behandeling omdat ik mijn mening geef over Ajax, dat kan je maar moeilijk verteren knul...
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
zaterdag 7 januari 2017 om 08:32
Maar als ik mijn mening geef noem je mij een trol? Hoe hypocriet kun je zijn...
Vind ik leuk
Hyena +7407
vrijdag 6 januari 2017 om 14:17
Zoveel geld, maar een directe versterking halen krijgen ze niet voor elkaar. Dat Overmars in staat is om spelers voor een mooie prijs te verkopen en goed is voor de balans ben ik ondertussen van overtuigd.

Van zijn slagkracht ben ik dat echter verre van en dat blijkt ook nu maar weer. Ziyech kwam alleen omdat de supporters hierom vroegen, Twente weinig keus had en de echte topclubs het lieten afweten. De Zuid-Amerikaanse aankopen zijn vooral op advies van de nieuwe scout gedaan en blijken een schot in de roos geweest te zijn. Zelf heeft Marc nog niet echt een directe versterking gehaald naar mijn idee en dat wordt nu hoog tijd. Laat eens zien wat je in huis hebt.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:56
Cassiera schot in de roos? klaproos ofzo?
Vind ik leuk
Hyena +7407
vrijdag 6 januari 2017 om 15:10
HAHA.

Die jongen is nog harstikke jong en moet nog wennen aan alles en iedereen. Rustig brengen en dan komt het helemaal goed met Cassiera. Vooralsnog prima voor Jong Ajax en langzaam zal hij steeds meer op de deur gaan kloppen bij 1. Met dat in het achterhoofd is hij ook aangetrokken.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:19
Zou mooi zijn als Lozano komt en El Ghazi blijft. Mocht El Ghazi ook weggaan dan zou ik toch zeker nog een vleugelaanvaller halen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:41
Lozano zou een goede zijn idd.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 6 januari 2017 om 15:11
Jup Lozano halen, goede speler.
Vind ik leuk
Senna +1738
vrijdag 6 januari 2017 om 14:19
Ajax moet echt wel aankopen doen, het beleid lig toch niet in de handen van alleen P Bosz.
Vind ik leuk
Liwwadder +2083
vrijdag 6 januari 2017 om 14:23
Hey leuke foto...verliezend van het veld af in Leeuwarden. :-D
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:23
Euhm en het middenveld dan aangezien bazoer en gudelj weg zijn ?
Vind ik leuk
Hyena +7407
vrijdag 6 januari 2017 om 14:30
Schöne, Ziyech, Klaassen, Van de Beek, Nouri, de Jong, Sinkgraven en Riedewald. Lijkt mij meer dan voldoende.
Vind ik leuk
HJR +1056
vrijdag 6 januari 2017 om 14:26
Een linksback Petertje! Misschien heeft Az er nog 1 toevallig?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 14:27]
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:31
Zet het nou maar uit je hoofd. Gaat niet gebeuren en daar ben ik heel blij mee. Die jongen is zo ontzettend overhyped dat het alleen maar fout zou kunnen gaan bij Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:39
Nee wij hebben DALEY!!!!!!!!
Vind ik leuk
kcim +1260
vrijdag 6 januari 2017 om 14:53
Is Traoré ook naast spits ook afgeschreven als vleugelaanvaller?

PS. Ik weet dat hij gehuurd is aan Afrika cup deelneemt. Dan nog haf hij die directe versterking moeten zijn... niet gezien :-(
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:58
Dan kan ik de komst van een extra linksback dus wel uit mijn hoofd zetten, daar waar ik eerder nog las dat Haps een prioriteit was!
Vestig nu mijn hoop dan maar op één directe aanwinst, want een extra vleugelaanvaller is wel gewenst!
Stel dat El Ghazi vertrekt dan moeten ze ineens twee vleugelaanvallers aantrekken vind ik, blijft hij dan één.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:40
haps is niet zo hoed als dat jij zelf denkt dat hij is
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:03
alleelei geneuzel hier over spelers maar over schöne hoort ik niks, die laten jullie bijna transfervrij vertrekken en nu Markie wakker is en gaat verlengen.. was tie een winterslaap aan t houden ofzo.. tussen al dat kleine jonge eigen jeugd, gooi je toch direct Lasse tussen! das zo makkelijk als 10+1=11 maar meneer Bosz en Markje die laten m bijna gaan.
vrij kansloos. maar dit geheel terzijde! Adios
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:26
Uhm, sinds vanochtend hebben zowel Overmars als Lasse al bevestigd dat ze in gesprek zijn over een verlenging.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:50
Ik zei:" Die laten jullie BIJNA transfervrij vertrekken..."
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 16:17
Bijna is niet helemaal. Daarnaast was het voor dit seizoen heel logisch dat er twijfels waren omtrent Schone. En natuurlijk heeft Lasse zelf ook nog een stem. Nee, ik vind de contractontwikkelingen meer dan logisch en verantwoord.
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
vrijdag 6 januari 2017 om 15:05
Denk in de plaats van Younes. Maar je hebt el Ghazi nog? Raar beleid.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:05
Directe versterkingen, zo zie je maar weer dat straks Larsson en/of Haps worden aangetrokken, spelers die niets toevoegen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:05
de enige die nog een beetje ken ballen flikkeren ze dr uit..

ik hoop dat ze over mn grammatica etc beginnen, das altijd een teken dat ze verder geen tegen argumenten hebben
Vind ik leuk
Hyena +7407
vrijdag 6 januari 2017 om 15:12
Wie is dat dan als ik vragen mag?
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:38
als el ghazi verkocht wordt houden ze nul (!)rechtsbuiten spelers over
cerny is geblesseerd (en voldoet öok bijlage na niet) en traore zit bij de afrikacup
Vind ik leuk
Dorzon +1509
vrijdag 6 januari 2017 om 15:45
ik zeg memphis
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 15:54
ja haal een pisveer uit Rotterdam. goed idee. De verschuiving van het salarisplafond voor Memphis zal heus geen chaos teweeg brengen hoor. iedereen beseft dat Memphis gewoon 4x zo goed is als de rest. zo nuchter zijn ze wel op dat knollen veld in 020. top idee
Vind ik leuk
EddyT67 +1039
vrijdag 6 januari 2017 om 16:21
Zou me niet verbazen als Bosz bij Rashica uitkomt. Speelde vorig seizoen een top seizoen bij Vitesse. En Bosz kent hem uiteraard goed.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:36
Wat voor trainers zijn dat toch kopen kopen en nog eens kopen ,daar wordt je vrolijk van zo zijn ze bijna allemaal roepen om versterking ,maar hij zegt er niet bij dat hij de aanstormde jeugd de deur wijst hoe lang laat Ajax dat nog door gaan zo ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-trainer Bosz heeft transferprioriteit en kan markt op: 'Directe versterking'