Keuze Mourinho verrast Van der Sar niet: Normaal bij topclubs als Real en Barça

Keuze Mourinho verrast Van der Sar niet: "Normaal bij topclubs als Real en Barça"

vrijdag 19 mei 2017 om 09:13

Edwin van der Sar denkt niet dat het rouleren van keepers door José Mourinho bij Manchester United invloed heeft op de kansen van de Engelse club in de Europa League-finale tegen Ajax. Sergio Romero zal woensdag in Stockholm gaan keepen, en niet eerste doelman David De Gea.

"Ik denk dat het normaal is bij topclubs zoals Real Madrid en FC Barcelona, waar je Claudio Bravo en Marc-André ter Stegen afgelopen seizoen", zegt de algemeen directeur van Ajax en oud-keeper van Manchester United tegen Manchester Evening News. "Het is normaler nu en bij Manchester United lopen twee heel goede keepers."

Romero heeft een verleden in Nederland bij AZ en dus weet Van der Sar wat de Argentijnse doelman kan. "Ik ken hem nog van zijn jongere periode", zegt Van der Sar. "Hij speelde op het WK, is ervaren, net als veel spelers van Manchester United. Daar moeten we mee om kunnen gaan", aldus de directeur van Ajax in de Engelse pers.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 09:31
Ik zou liever Romero als tegenstander hebben dan de Gea.. Tuurlijk is dit wel van invloed
Vind ik leuk
younited +3503
vrijdag 19 mei 2017 om 09:32
Wat is dat nou voor n gemiep over die keeper.. serieus wanneer Justin Kluivert met een puntertje in de 85ste minuut scoort maakt het toch niet uit welke keeper er moet vissen..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:46
Snap de politiek correcte reactie van vd Sar in deze wel...
Hij weet zelf ook wel dat het wel degelijk verschil maakt.

De Gea is absolute top met 2 of 3 andere keepers..
Romero is ook prima maar heeft niet de uitzonderlijke kwaliteiten van de Gea
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:52
"Ik denk dat het normaal is bij topclubs zoals Real Madrid en FC Barcelona, waar je Claudio Bravo en Marc-André ter Stegen afgelopen seizoen", zegt de algemeen directeur van Ajax

ik kan hier helemaal knetter van worden, als een zin niet wordt afgemaakt dat geeft me zo een error. VP pas het even aan
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 19 mei 2017 om 10:36
Jongens, hoe vaak moet ik het nog zeggen? De Gea gaat gewoon keepen woensdag!!
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 10:52
Dat kan je nu toch nog niet weten.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 19 mei 2017 om 11:58
Mourinho is de grootste acteur in het voetbal en die wedstrijd is toch veel te belangrijk voor United? Die gaan toch echt niet een betere speler op de bank houden?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:25
Ja, ga daar maar vanuit! In een finale stel je natuurlijk je beste keeper op! Mourinho want die moet de CL halen!
Vind ik leuk
Olfie +2685
vrijdag 19 mei 2017 om 11:51
+moet Utd 44mio aftikken aan bonussen, lol
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 19 mei 2017 om 11:59
Precies, zo moeilijk is dat niet toch? Zou me echt verbazen als hij toch Romero opstelt!
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 10:51
Het gaat voor Ajax een moeilijke klus worden!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:49
Ongelofelijk als je 1 van de beste keepers ter wereld heb en je stelt die niet op in een finale ,ja dan ben je gewoon gestoord,dan wil je niet winnen, Romero kan nog niet in de schaduw staan van deze wereldkeeper, echt een malloot die Mourinho .
Vind ik leuk
SDMSIM +611
vrijdag 19 mei 2017 om 16:18
Nu is Mourinho weer een malloot en anderen noemen het een kwal. Maar hij is wel degene die in het begin van het seizoen tegen Romero heeft gezegd dat hij de Europa League keept en dus ook zijn woord houdt. Moeten we dat niet juist koesteren in het hedendaagse voetbal? Dit is gewoon klasse van José. Het zou een dolksteek voor Romero zijn als hij De Gea opstelt in de finale...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:28
Ja dat is leuk ,maar we hebben het hier toch over topvoetbal en dan stel je toch je beste spelers op,zeker in een finale,die wil je winnen, en de keus gaat wel tussen wereldklasse en eredivisieklasse,denk je dat die dit tegen Zlatan zou zeggen dat die geen finale kan spelen omdat die in de Europa League een andere spits opstelde ,nee hij doet dit bij iemand die geen problemen geeft,zo uitgekookt is Mourinho wel.
Vind ik leuk
Aramius +348
vrijdag 19 mei 2017 om 15:03
Goede zaak voor Ajax, ik denk dat iedereen wel weet dat de Gea 2 klassen beter is als Romero.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keuze Mourinho verrast Van der Sar niet: "Normaal bij topclubs als Real en Barça"