Van Geel betreurt mislukte Feyenoord-deal: Dat vonden wij heel erg jammer

Van Geel betreurt mislukte Feyenoord-deal: "Dat vonden wij heel erg jammer"

zondag 16 juli 2017 om 14:27

Feyenoord wil zich in de komende weken versterken met nog 'drie à vier spelers'. Technisch directeur Martin van Geel liet dat zondag, tijdens de Open Dag van de kampioen, weten voor de camera van RTV Rijnmond. 

"We zijn nog volop bezig om ons team te versterken. Wij richten ons op zeker drie à vier versterkingen", aldus Van Geel. Het gaat dan vooral om nieuwe spelers voor de defensie en de aanval van de Rotterdammse grootmacht. 

Feyenoord verkocht in de afgelopen weken Terence Kongolo (AS Monaco) en Rick Karsdorp (AS Roma) voor grote bedragen. "Ik merk dat Feyenoord groter wordt in de verkoop en de aankoop van spelers. De clubs waar wij ons melden, gaan ook stevig in hun stoel zitten. Die weten dat we Champions League spelen en al wat verkocht hebben", stelt Van Geel. 

"Er is een heel andere dynamiek in het onderhandelen en dat is niet altijd even gemakkelijk. Maar we werken er met z'n allen keihard aan." Dat AZ-verdediger Derrick Luckassen PSV verkoos boven een overstap naar De Kuip, betreurt hij. 

"Dat vonden we heel erg jammer. Omdat het een jongen was die heel erg bij Feyenoord paste, vonden wij. Maar hij kiest toch voor PSV om de reden dat PSV een rustige club is in een rustiger klimaat. Daar kun je iets van vinden."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

buddha +4162
zondag 16 juli 2017 om 14:32
die versterkingen hadden er al moeten wezen. zo meteen loop je weer eens achter de feiten aan. ze hadden al moeten mee trainen, en niet later aanhaken. te laat gereageerd.
Vind ik leuk
BassieN +5812
zondag 16 juli 2017 om 14:34
Er is zojuist bekend gemaakt dat er ook nog besloten geoefend zal worden, daaraan zullen de aanwinsten ongetwijfeld meedoen
Vind ik leuk
Libero +2275
zondag 16 juli 2017 om 16:14
Ik geloof niet dat Martin de persoon naar is doe achterover leunt en denkt dat de versterkingen er vanzelf wel komen. Je kan zo veel willen maar lijkt me niet handig om spelers te halen die zoveel kosten dat je dan maar 2 ipv 3 of 4 spwlers halen kunt. Er moet een voor feyenoord een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn en soms kun je beter wachten tot de markt gunstiger is. En ja dan loop je het risico goede spelers mis te lopen maar je bewaakt dan wel je budget. De tijd van lukraak inkopen voor veel geld is gelukkig voorbij.
Niet een te grote jas aantrekken ook niet voor CL.

En Lucassen die heeft nu al kuipvrees dus beter dat die naar PSV is gegaan.
Vind ik leuk
14forever +6502
zondag 16 juli 2017 om 14:47
Als berghuis niet komt heb je 2 wingers nodig, ook kunnen ze.nog wel een LB en Cv gebruiken..
Vind ik leuk
jeepee +722
zondag 16 juli 2017 om 14:51
"Daar kun je iets van vinden." Volgens mij dacht MvG eventjes aan Ziyech. Die durfde destijds ook niet naar Feyenoord te komen omdat hij geen garantie op een basisplaats kreeg. Ik denk dat Luckassen ook bang was bij Feyenoord op de bank te komen. Tja, ...... daar kun je iets van vinden.
Vind ik leuk
Libero +2275
zondag 16 juli 2017 om 17:56
Vind het een vreemd verhaal van Lucassen. Nu kan ik niet in zn kop kijken maar als hij voor de camera aangeeft dat hij zich rustig wil ontwikkelen in een rustige omgeving.en met alle respect voor PSV maar als hij EL prefereert boven CL en daarbij zegt dat hij geen fan is van de media dan ontstaat er bij mij de indruk dat hij een pussy is.

Ik ben echt blij dat hij niet bij ons komt want die scheit zijn shorts al vol voordat hij maar een stap op het heilige gras van de kuip heeft gezet.
Een voordeel van het scheit is wel dat aanvallers dan niet graag in zijn buurt komen.


Vind ik leuk
Blindsy +2412
zondag 16 juli 2017 om 19:52
Ziyech is nog erger; die moest zich in 1e instantie op de linkshalfpositie concentreren, en dat weigerde hij, want hij was natuurlijk een centrale middenvelder.
2 Jaar later vertrekt hij naar Ajax, speelt hij eerst rechtsbuiten, en later? Inderdaad, linkshalf. Alles behalve als centrale middenvelder.
Lang verhaal-kort; nee is nee, geen woorden meer aan vuil maken... maar daden tonen op de spelersmarkt!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:52
Veel woorden, geen daden
Vind ik leuk
jeepee +722
zondag 16 juli 2017 om 14:54
Je zag aan de opstelling tegen Putten op welke posities Feyenoord zicht wil versterken. Woudenberg en Tapia in het centrum moet wel een allerlaatste noodscenario zijn.
Vind ik leuk
jeepee +722
zondag 16 juli 2017 om 14:57
Hé Eleveldski en Sjnotspiegel, MvG zegt zelden iets. Als hij in beeld komt is het meestal om een speler de pen aan de geven waarmee weer eens een contract wordt ondertekend.
Vind ik leuk
poklane +2323
zondag 16 juli 2017 om 15:02
Er moet echt nog vrij veel bij:
Achterin 1 linksback (vervanger Kongolo) en 2 centrale verdedigers (we moeten het nu doen met Botteghin, van der Heijden en van Beek, en van Beek is nog wel een tijdje geblesseerd) of 1 centrale verdediger en 1 speler die zoals Kongolo linksback en centraal kan.
En als het kan ook nog een middenvelder voor in de breedte, want op dit moment moet je het met 4 spelers doen (Toornstra, Vilhena, El Ahmadi en Amrabat), mochten 2 middenvelders wegvallen kom je toch uit bij spelers die veel minder zijn zoals Vejinovic, Tapia en jeugdspelers.
En dan voorin nog een rechtsbuiten (Berghuis als het kan) en het liefst nog een buitenspeler, want zelfs als Berghuis komt moet je het doen met Boëtius, Bilal, Berghuis en eventueel Toornstra die naar de rechtsvoor positie kan doorschuiven, daarna kom je uit bij spelers zoals El Hankouri en Toure.
Van Geel heeft nog heel veel werk te doen, en er mag wel wat vaart achter, het zou toch wel fijn zijn als we niet tot eind augustus hoeven te wachten.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 15:03]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:03
In ieder geval kent Martin wel zijn prioriteiten en is het plan ook om versterkingen te halen. Daar begon ik toch heel even aan te twijfelen. :/

Ik ben benieuwd welke namen er komen. Misschien anders vlak voor de Johan Cruijf-schaal nog een helikopter laten binnen vliegen? ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:37
Als je dat niet kan handelen moet je ook niet zo functie bekleden.
Vind ik leuk
Libero +2275
zondag 16 juli 2017 om 18:10
@ kopstootje: Als je niets kan onderbouwen kun je beter je muil houden. ; )
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:39
Nog 3 a 4 versterkingen,mijn god ,wil Feyenoord de CL gaan winnen ofzo, dit is toch zwaar overdreven, gewoon 1 aanvaller en 1 verdediger is meer als zat, de rest gewoon aanvullen met eigen jeugd, anders heb je straks weer een bank vol dure aankopen, onbegrijpelijk beleid, hebben ze geen geld dan mag de eigen jeugd de club redden,en zodra er weer poen is kan de eigen jeugd weer oprotten en dat waarschijnlijk allemaal voor 1 rondje CL.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:59
Niet mee eens Boetius te zwak voor basis Mahi en Berghuis halen . Twee verdedigers erbij is al vier !
Vind ik leuk
orion73 +614
zondag 16 juli 2017 om 15:46
Zegt alles over luckassen. Totaal niet geschikt voor de top als je niet tegen een wat harder klimaat kan zoals bij Feyenoord of Ajax. Speler van niks dus.
Vind ik leuk
Bossie020 +1325
zondag 16 juli 2017 om 15:54
Hij gaat toch naar de top. Feyenoord speelt daar toch net onder. Zijn net zo vaak kampioen geweest de laatste 15 jaar dan FC Twente en AZ.
Vind ik leuk
Poko +8
zondag 16 juli 2017 om 16:22
Praat maar over historie, bij Feyenoord praten wij over victorie. Wij zijn recenter kampioen geworden hebben recenter de beker gewonnen en recenter een Europese prijs.
Vind ik leuk
Bossie020 +1325
zondag 16 juli 2017 om 16:33
Je mag een sticker uitzoeken, lieverd.
Vind ik leuk
BassieN +5812
zondag 16 juli 2017 om 18:00
Ach bossie kan niets meer verzinnen dus wordt er maar op de man gespeeld, hoe sneu
Vind ik leuk
jeepee +722
zondag 16 juli 2017 om 16:18
... als ...
Vind ik leuk
jeepee +722
zondag 16 juli 2017 om 16:21
... en de laatste 4 jaar net zo vaak als jullie, Bossie020.
Vind ik leuk
Bossie020 +1325
zondag 16 juli 2017 om 16:35
Vreselijk....ik stoor me daar zelf ook vaak aan.

*boetekleed aantrekt*
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:33
Om het maar eens op zijn Feyenoords te zeggen Martin, GEEN WOORDEN MAAR DADEN !!!!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:47
Je kan 2 dingen doen...zodra er een spelerT wordt verkocht meteen voor veel geld een vervanging halen...je kan ook doen wat Martin doet...even afwachten wat de transfermarkt doet en op het juiste moment toeslaan.Omdat je een paar spelers hebt verkocht betekend niet dat je dat geld meteen weer over de balk ken smijten.Daarnaast zijn we nog niet zo lang financieel gezond en vind ik dat M v Geel n.a.v. afgelopen jaren best wat krediet mag hebben voor wat er behaald is.Maar natuurlijk zijn er weer een aantal mensen die teveel azijn thuis hebben staan en het leuk vinden het over van Geel uit te strooien...wacht het nou maar gewoon af.Hij heeft toch ook voor een mooie prijs Sofyan Amrabat weten binnen te halen.En geloof mij,dat wordt een fenomeen in de Kuip,die gast is een beest op het veld en een heer erbuiten...1 van FC Utrechts beste spelers vorig seizoen...chapeau Martin,klasse gedaan.Misschien nog even wachten met de Champagne...maar zoals al eerder aangegeven...

In GIO we trust!!!
Vind ik leuk
WES1907 +252
zondag 16 juli 2017 om 17:33
Nou als Feyenoord supporter betreur ik dit eigenlijk niet. Ben blij dat die niet komt, want ik vind het niet veel. Wil niet zeggen dat er niks bij moet. Maar op het middenveld, zoals iemand anders hier aangaf, zou ik er echt niks meer bijkopen. Je hebt net een middenvelder verhuurd.

Kijk Tapia heeft nog niet veel laten zien, maar kan je dat ook van die jongen verwachten. De keren dat hij mag spelen, dan komt hij erin als de wedstrijd al gespeeld is, of als ze achter staan en het niet goed loopt. Die jongen kan je eigenlijk pas beoordelen als hij een paar wedstrijden achter elkaar in de basis staat. Ik heb Vilhena ook zat slechte wedstrijden zien spelen, maar doordat hij elke wedstrijd speelde kon hij in een beter ritme komen en had hij ook meer tijd om zich te bewijzen.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 17:38]
Vind ik leuk
Woudo +2868
zondag 16 juli 2017 om 19:15
Volgens mij is het bij PSV de laatste dagen alles behalve rustig.
Vind ik leuk
mba4u2c +486
maandag 17 juli 2017 om 00:29
Het wordt tijd voor ECHTE versterkingen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Geel betreurt mislukte Feyenoord-deal: "Dat vonden wij heel erg jammer"