FIFA ziet enorme stijging: 'top vijf' spendeert miljarden euro's aan transfers

    FIFA ziet enorme stijging: 'top vijf' spendeert miljarden euro's aan transfers

    woensdag 13 september 2017 om 14:42

    Clubs uit Engeland, Italië, Spanje, Frankrijk en Duitsland hebben de voorbije transferperiode in totaal 3,06 miljard euro uitgegeven aan nieuwe spelers. Dat blijkt uit onderzoek van de FIFA, dat woensdag een rapport publiceerde over de uitgaven in de grootste competities.

    De uitgaven lagen niet eerder zo hoog, maar dat komt na onder meer de transfer van Neymar naar Paris Saint-Germain ter waarde van 222 miljoen euro niet als een verrassing. Ten opzichte van nog maar vijf jaar geleden spendeerden clubs uit de genoemde landen liefst drie keer zoveel aan aanwinsten. Ook het aantal transfers nam toe.

    De Engelse clubs waren andermaal de big spenders met een bedrag van 1,17 miljard euro aan nieuwe spelers. De Spaanse clubs kregen met 627 miljoen euro het meeste geld binnen en maakten als enigen van de toplanden winst. In totaal vonden tussen 1 juni en 1 september 7.590 transfers plaats.

    Plaats een reactie

    robin1010 +198
    woensdag 13 september 2017 om 14:46
    Het kan allemaal. Hier een ton schuld en je clubje wordt opgedoekt. Ongelofelijk
    Vind ik leuk
    kevinleo +2429
    woensdag 13 september 2017 om 14:50
    als je 10k in de min loopt krijg je al een tik op je vingers. vind dat wel het juiste voorbeeld alleen nu gaat de top er super hard op vooruit omdat ze fictieve en toekomstige balansen aanhouden om financial fairplay regels te hanteren.
    Vind ik leuk
    robin1010 +198
    woensdag 13 september 2017 om 15:13
    Indd dat is ook het probleem dat wij in Europa gewoon voorschut staan en zoals vanavond eigenlijk tegen zo'n ploeg als city gewoon geen kans hebben. Tijden zijn helaas veranderd, ben benieuwd of en wanneer er iets aan gedaan wordt.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2429
    woensdag 13 september 2017 om 15:26
    ik denk dat er wat in andere competities moet veranderen. Ik vind heel eerlijk dat onze competitie goed in elkaar zit ondanks dat we niet op kunnen boxen tegen de grote europese clubs. maar dat komt door een verziekte markt en spenderen met fictief geld en ik ben blij dat dat hier niet is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78525
    woensdag 13 september 2017 om 14:48
    Pfff Big Spenders, het houd niet vanzelf op!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 14:49
    Lees anders even het artikel over de City Football Group..De "toekomst" van het voetbal? Geef mij dan maar een potje Feyenoord-Ajax, daar beleef ik dan meer lol aan...
    https://www.ad.nl/dossier-feyenoord-klaar-voor-city/bij-manchester-city-is-niets-wat-het-lijkt~a81f313b/
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jamesco +256
    woensdag 13 september 2017 om 15:03
    Interessant artikel!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 15:18
    Tja, en zo wordt het mondiale voetbal om zeep geholpen..
    Ik hoop dat vanavond teamspirit, passie en vechtlust zullen winnen van dat koopclubje uit Manchester die pas wat gingen voorstellen toen ze werden gekocht door e.o.a. megalomane sjeik!
    Vind ik leuk
    kevinleo +2429
    woensdag 13 september 2017 om 15:24
    mooi stuk
    Vind ik leuk
    Hyena +27029
    woensdag 13 september 2017 om 14:49
    Financial Fair Play mijn reet dus.

    Met name in dat Engeland geven ze er geen ene sodemieter om. De meeste clubs komen niet eens in de buurt van break-even spelen en het maximale negatieve saldo van 30 miljoen wordt ook veelal overschreden.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 14:53
    reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +13117
    woensdag 13 september 2017 om 15:09
    Het zijn er al 100 bij City! 267 wereldwijd.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +10936
    woensdag 13 september 2017 om 15:32
    Het is net als met de politiek, de rijken worden rijker en jan met de pet moet het maar uitzoeken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 15:48
    In Engeland mag het allemaal. Zolang de eigenaar maar geen Arabier is want dan komen de moraalridders tevoorschijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FIFA ziet enorme stijging: 'top vijf' spendeert miljarden euro's aan transfers