Kritiek op Koeman: 'Het slappe, trage voetbal dat we inmiddels van ze gewend zijn'

Kritiek op Koeman: 'Het slappe, trage voetbal dat we inmiddels van ze gewend zijn'

maandag 25 september 2017 om 10:49

Davy Klaassen heeft in zijn eerste maanden bij Everton nog altijd niet kunnen overtuigen, terwijl er ook over manager Ronald Koeman twijfels zijn. De van Ajax overgekomen middenvelder stond zaterdagmiddag tegen laagvlieger Bournemouth in de basis, maar werd na een klein uur alweer gewisseld door Koeman.

Kwaliteitskrant The Guardian stelt vast dat Klaassen zich nog altijd niet aan heeft kunnen passen aan het niveau van de Premier League. Ook de tactische keuzes van Koeman worden niet begrepen. 'Doordat Koeman drie nummers tien opstelde, speelde Everton het slappe, trage voetbal dat we de afgelopen weken van ze gewend zijn. Gylfi Sigurdsson liep er verloren bij op links, Davy Klaassen bleef met zichzelf worstelen in zijn centrale rol en Wayne Rooney stond geïsoleerd aan de rechterkant.'

Koeman haalde na een uur spelen Klaassen en Rooney naar de kant, waarna Everton een 0-1 achterstand omboog in een 2-1 overwinning. 'Toen Sigurdsson de positie van Klaassen overnam, ging het beter lopen bij Everton. De ingrepen van Koeman pakten uitstekend uit, maar waren noodzakelijk om zijn eerdere tactische fouten te corrigeren.'

Poll

Krijgt Koeman het weer op de rit?

(1092 stemmen)

Plaats een reactie

harryp +922
maandag 25 september 2017 om 10:52
Ze hebben ook raar ingekocht. Als je Klaassen koopt, heb je die Sigurdsson helemaal niet meer nodig. Of Koeman kwam er in de voorbereiding achter dat Klaassen toch niet goed genoeg was, wat het weer raar maakt dat hij hem op blijft stellen..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12202
maandag 25 september 2017 om 10:53
Ja dat was inderdaad ook lekker voor Klaassen, die transfer die erachteraan kwam.. :-/
Vind ik leuk
harryp +922
maandag 25 september 2017 om 10:58
Precies. Maar zoals het nu lijkt ook wel weer begrijpelijk.
Hopen dat hij het op kan pikken, anders kan het echt nog wel eens zon vergeten voetballer worden, zoals Siem de Jong ouzo..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12202
maandag 25 september 2017 om 10:52
Gaat een moeilijk seizoen worden voor Davy!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:57
Is gewoon 3 keer niks.
Vind ik leuk
pico323 +3450
maandag 25 september 2017 om 10:52
Koop Koeman gaat nog voor de winterstop met miljoenen terug naar Nederland. Geen medelijden met deze man.
Vind ik leuk
Zippy +2836
maandag 25 september 2017 om 11:21
Koeman krijgt zijn team toch weer op de rail, zeker weten.
Maar Klaassen was een wereld talent tot aan de Nederlandse grens.
Deze jongen loopt achter De Jong, Depay aan, nog een vierde zoeken en ze kunnen klaverjassen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:24
Hadden Rooney nooit moeten halen. Doordat je hem haalt ben je bijna verplicht hem op te stellen. Hij is helaas te oud en te traag geworden voor de premier league. Moet gewoon ergens lekker gaan cashen die jongen!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 11:24]
Vind ik leuk
ajax1973 +1466
maandag 25 september 2017 om 11:27
gewoon naar een kut trainer en matige club gegaan bij een andere trainer en na wat aanpassen komt het wel goed met klaasen
Vind ik leuk
DubRtd +15763
maandag 25 september 2017 om 12:48
Hoger dan Everton komt ie nooit.
Jaar in jaar uit was er maar erg matige interesse van doorsnee voetbalclubs voor Klaassen.

Dat ze in amsterdam nou dachten dat ie wereldtop was, maakt het nog niet waar.
Zijn volgende club is weer een treetje lager, over een jaar of 2 schat ik zo, zit ie bij een Leverkusen o.i.d



Vind ik leuk
Metal +1980
maandag 25 september 2017 om 12:11
Rooney aan de rechterkant posteren slaat ook nergens op. En Sigurdsson is tig keer beter centraal dan Klaassen. Het lijkt wel een gevalletje van verplicht inpassen van je aankopen ipv het beste team de wei in te sturen.

Rooney in een vrije rol voorin of in de spits, anders is hij van geen enkele waarde. Klaassen moet fysiek gaan groeien om mee te komen in de PL.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:41
Had er iemand verwacht dan dat klaassen de PL aan zou kennen?
Geef mij 200 miljoen en ik zou er een stuk sterkere selectie van maken!
Als we gewoon realistisch kijken naar de nederlandse competitie loopt er niet 1 tussen die voor everton een meerwaarde zou zijn.. niet bij ajax Feyenoord of psv
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kritiek op Koeman: 'Het slappe, trage voetbal dat we inmiddels van ze gewend zijn'