'WK mag niet zonder hem gespeeld worden. Met die gedachte gingen we het veld op'

'WK mag niet zonder hem gespeeld worden. Met die gedachte gingen we het veld op'

woensdag 11 oktober 2017 om 08:49

Lionel Messi is opgelucht, nu hij zich met Argentinië alsnog voor het WK heeft gekwalificeerd. La Albicelesta won op 3000 meter hoogte van Ecuador, dankzij drie doelpunten van Messi.

"Er is altijd een bepaalde angst om hier te spelen. Gelukkig speelden we gewoon goed", reageerde Messi, geciteerd door Voetbal International, vanuit speelstad Quito. "We bleven kalm, dat was het belangrijkste. Het zou heel gek zijn geweest als we het WK niet hadden bereikt. Deze groep verdiende het om zich te kwalificeren." Nadat Argentinië tussen 2014 en 2016 drie finales op rij verloor, verliep ook de afgelopen kwalificatie moeizaam. "We moesten lijden, maar hopelijk kunnen we volgend jaar alles goedmaken", aldus Messi.

De superster van FC Barcelona werd na afloop uitgebreid bedankt door bondscoach Jorge Sampaoli. "Het WK mag niet zonder hem worden gespeeld. Met die gedachte gingen we het veld op. Die druk konden we aan, en dat maakt ons sterker in de toekomst. Messi is de beste speler aller tijden."

Lees ook: Magistrale Messi helpt Argentinië aan WK-ticket, Chili en VS uitgeschakeld

Poll

Is Argentinië favoriet voor de wereldtitel?

(231 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 08:52
Yes!
De beste voetballer naar het WK.
Vind ik leuk
Obl93 +612
woensdag 11 oktober 2017 om 08:58
Heeft Vincent Janssen de Argentijnse nationaliteit aangenomen?;)
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 11 oktober 2017 om 08:59
Klopt, wel enorm naaiend voor Zwitserland natuurlijk. 9 winst, alleen laatste pot niet winnen en alsnog de playoffs in moeten
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 11 oktober 2017 om 08:59
PS: Arg. en Porrt. niet naar het wk zou enonrm leuk zijn geweest.
Helaas
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 11 oktober 2017 om 10:02
Klopt gelukkig heeft Ronaldo zich met Portugal geplaatst.
Vind ik leuk
bits +3746
woensdag 11 oktober 2017 om 09:01
Buiten de aanvallers is Argentinië wel een ontzettend matig elftal..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:29
Zij hebben ten minste aanvallers...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:32
En dan toch 2e worden op het WK, als je alleen maar aanvalt maak je het de verdediging ook makkelijker schijnbaar.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 11 oktober 2017 om 09:17
En nu maar hopen dat Sampaoli aan 5 of 6 weken voorbereiding genoeg heeft om Argentinie echt volgens zijn idee te laten spelen.
Zo ja, dan kan het wel eens een mooie zomer voor de Argentijnen worden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:19
Dacht Nederland dat maar de afgelopen kwalificatiereeks...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:44
Ecuador ging ook met die gedachte het veld op
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 11 oktober 2017 om 10:04
Ach, de bal is rond, 11 tegen 11 en aan het einde staan er een groep Duitsers met de wereldbeker op het podium. Eigenlijk is dit dus komkommernieuws.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'WK mag niet zonder hem gespeeld worden. Met die gedachte gingen we het veld op'