Emotionele Bosz over Nouri: 'Als ik eerlijk ben, weet ik dat niet'

Emotionele Bosz over Nouri: 'Als ik eerlijk ben, weet ik dat niet'

dinsdag 14 november 2017 om 07:00

In een uitgebreid interview met magazine Helden vraagt een emotionele Peter Bosz zich hardop af of Abdelhak Nouri daadwerkelijk ooit was doorgebroken bij Ajax. Als trainer van de Amsterdamse grootmacht had Bosz vorig seizoen zijn twijfels over de kwaliteiten van de jonge middenvelder, die afgelopen zomer een hartstilstand kreeg en nooit meer zal voetballen. 

Bosz vindt het lastig om over Nouri te praten, zo blijkt. "Pfoe...Ja, dit... Dit kun je bijna niet beschrijven", aldus de oefenmeester, tegenwoordig in dienst van Borussia Dortmund. "Appie was een heel goede voetballer. En hij was zo'n geweldige jongen in de groep, zo'n fijn mens. Maar als ik eerlijk ben, weet ik niet of hij uiteindelijk zijn belofte had waargemaakt, omdat hij ook een heleboel dingen níet had die in het topvoetbal belangrijk zijn."

"Hij was een heel bijzondere speler, had iets wat bijna niemand heeft, dat korte wegdraaien. Maar, en dat klinkt zo clichématig, Appie liet soms ook z'n man lopen. Er waren een heleboel dingen waaraan hij moest werken en daarom was hij nog geen vaste speler van Ajax 1", vervolgt Bosz. "Over die dingen had ik het met hem."

"Maar tegelijk kon Appie in z’n eentje een wedstrijd openbreken. Als een tegenstander heel compact stond, kon hij in z'n eentje iets doen. Maar wat ik minstens zo belangrijk vind, is dat hij zo'n bijzonder mens was. Heel erg beleefd. Je hebt weleens jongens die gemaakt beleefd zijn. Die zeggen ja meneer en trekken daarna gekke bekken. Bij hem was het oprecht."

Plaats een reactie

Nova +1103
dinsdag 14 november 2017 om 07:14
Eerlijk gesproken door Bosz. Hij had ook kunnen zeggen dat het een wereldvoetballer zou worden omdat hij het toch niet meer kan bewijzen.
Vind ik leuk
Mad Max +8528
dinsdag 14 november 2017 om 07:22
Jij zegt eerlijk, ik denk: Waar haalt die lul het lef vandaan om dit te roepen.
Vind ik leuk
Olfie +3073
dinsdag 14 november 2017 om 07:30
Het wordt hem gevraagd en hij heeft met hem gewerkt. Hoe erg de situatie ook is, hij is in staat te beoordelen. Het zou ook gek zijn als hij had gezegd dat het het grootste talent was wat hij ooit had gehad, maar hem maar af en toe liet spelen.
Vind ik leuk
murmur27 +1456
dinsdag 14 november 2017 om 07:32
jij bent ook echt een beetje raar in je hoofdje hé.
Vind ik leuk
Mad Max +8528
dinsdag 14 november 2017 om 08:51
Ach, weer zo iemand die een anders mening niet respecteert.
Vind ik leuk
Simpel +121
dinsdag 14 november 2017 om 13:15
volgens mij noem jij bosz ook een lul vanwege zijn mening...
Vind ik leuk
fedor2501 +1896
dinsdag 14 november 2017 om 20:36
#Pot en ketel
Vind ik leuk
Cookee +6287
woensdag 15 november 2017 om 18:36
Zou handig zijn als je de mening duidelijker neerzet.
Dan is het beter te volgen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:00
Wat?
Vind ik leuk
Rodajc +4572
dinsdag 14 november 2017 om 09:22
Jij lijkt me echt een verschrikkelijk persoon
Vind ik leuk
Mad Max +8528
dinsdag 14 november 2017 om 09:26
En je denkt dat ik daar 1 seconde van wakker lig? Beter kom je met een inhoudelijke reactie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:26
Jank niet..eerlijk verhaal!!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:17
Is Nouri soms heilg verklaard? Bosz zegt wat hij er van vindt. En ja, dat is eerlijk. Je hoeft her er niet mee eens te zijn. Op basis waarvan?
Vind ik leuk
Mad Max +8528
dinsdag 14 november 2017 om 14:41
En jij hoeft het niet met mij eens te zijn. Je doet nu zelf wat je mij kwalijk neemt. Dubble standard much?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:01
Serieus he, ik heb zelden zo'n domme reactie hier op VP gezien... Bosz antwoord uitermate netjes en eerlijk op een vraag die hem gesteld wordt. Niet van dat politiek correcte geneuzel maar een eerlijk en menselijk antwoord die in zijn geheel geen onrecht doet aan de persoon Nouri. Maar die reactie van jou hierop is van een erg bedenkelijk niveau...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:34
Ja eerlijk gesproken door Bosz. Maar wat zou het mooi zijn als ie kampioen wordt... Voor Nouri!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:02
Dat Ajax kampioen wordt of dat Bosz met Dortmund kampioen wordt? Dat laatste kan me gestolen worden in iedergeval!
Vind ik leuk
Mass +2411
dinsdag 14 november 2017 om 16:05
Idd...beter dit verhaal dan al die gasten die hem al vergeleken met Xavi en zo...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:18
Gewoon een goede realischtische reactie op Nouri als voetballer.
Vind ik leuk
Teo Smith +16322
dinsdag 14 november 2017 om 07:18
Beste reactie die ik gelezen heb, chapeau bosz.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:20
Moeilijk onderwerp, laat ik zeggen hij was er niet vlug bij. Sommige breken al door op hun 18e.

Hoop dat die jongen weer iets de oude mag worden maar heb er een hard hoofd in.

Als de dingen nu slecht zijn, kunnen ze alleen maar beter worden. Dus maar positief erbij denken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 07:20]
Vind ik leuk
Sazzz +9853
dinsdag 14 november 2017 om 07:46
Gezien hij nog altijd niet wakker is...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:47
Verschrikkelijk gewoon, maar ergens moet je toch positief denken dat het goedkomt met die jongen. Klinkt raar maar wat moet je anders.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:14
Realistisch zijn. Het duurt gewoon al te lang. Kan niet meer goed komen...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Toch niet opgeven!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:08
Sluit me bij jou aan, mag dat?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:40
Zeker!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:35
Heb ik hier heel vaak geroepen. Jongens als van de Beek en Frenkie de Jong kregen al meer "vertrouwen" en minuten dan Appie. Alhoewel laatst genoemde het absolute lust voor het oog was. Frenkie de Jong doet niet heel veel onder vind ik persoonlijk.

Blijft een treurig onderwerp, maar tegelijkertijd ook prachtig om te zien hoe blij alle mensen met Appie waren.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:47
Denk dat Nouri hét schoolvoorbeeld is van de Ajax school. Begenadigd technicus met een portie Amsterdamse bluf.

Daarnaast gewoon een extreem sociaal joch, bij iedereen geliefd. Daarom blijft dit nog lang in ieders hoofd.

Desniettemin denk ik dat Bosz wel gelijk heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:03
Ach ze hebben het steeds over hun man laten lopen, maar hoog technische spelers als Nouri en bijv. Hakim zouden hun krachten voor de aanval over moeten hebben. Er zou gewoon een goede verdediging moeten staan
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13611
dinsdag 14 november 2017 om 08:50
Exact!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:38
In het hedendaagse voetbal heb je aan 4-5 verdedigers gewoon niet genoeg meer. Zo werkt het niet. De boel is veel en veel dynamischer geworden.
Vind ik leuk
Dee79 +2175
dinsdag 14 november 2017 om 08:07
We zijn een geweldig mens verloren dat is veel erger wat peter ook aangeeft, dit blijft voorlopig nog een erg moeilijk punt om over te praten.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:54
Er zijn wel meer spelers die geen kwaliteit hebben en die zijn er toch ook nog en nouri is jong en had misschien nog veel kunnen leren
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Tja je hele leven hoge ogen in Europa gooien en dan roept deze man dit...
Vind ik leuk
Mari +3339
dinsdag 14 november 2017 om 11:27
Een zichzelf respecterend mens zou kunnen zeggen:
hier wil ik niet over praten.

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:58
Wie is nouri.Kan iemand mij vertellen wie dat is.
Vind ik leuk
Wurmpie +199
dinsdag 14 november 2017 om 11:58
Een geweldige jongen maak je nog geen goede voetballer hij had zeker veel talent maar dat zijn er zoveel ik snap alleen niet dat hier een probleem van gemaakt word bosz geeft eerlijk zijn mening en dat wordt niet gewaardeerd omdat het over nouri gaat maar hij heeft geeft gewoon een antwoord op een vraag en ik vindt het grote klasse dat hij daar eerlijk in is
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:51
We zullen het nooit weten helaas.

Feit is wel dat een heel groot talent het heel vaak toch niet haalt. Nouri had er zo 1 kunnen zijn. Hou ouder hij werd hoe minder vertrouwen ik erin kreeg dat hij het zou redden. Je hoopt dat naarmate de leeftijd vorderde hij wat meer fysieke power (loopvermogen, duel kracht, snelheid) zou krijgen. Helaas bleef dat toch een beetje uit voor mijn gevoel. Je moet wel van heel uitzonderlijk niveau zijn (Iniesta, al had die in zijn jonge jaren toch nog wat meer loopvermogen en snelheid) om het dan te redden in de top. Daarbij veranderd de voetbal wereld snel en wordt fysieke kracht steeds belangrijker.

Alleen bij ploegen die echt dominant zijn en het positiespel perfect beheersen zoals barcelona nastreeft had ik hem zien slagen.

Al met al heeft dit geweldige persoon nooit de kans gehad om het te bewijzen. Heel jammer.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 12:54]
Vind ik leuk
kees ee +363
dinsdag 14 november 2017 om 13:29
eerlijk gezegd, weet dat niemand, natuurlijk !?
Vind ik leuk
Sniper1 +1001
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Nouri is a legend! Is iets hogers haalbaar?? #staystrongappie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:52]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:48
Echt waar? Kan deze discussie amper geloven.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:33
Wat een pannenkoek is Peter.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 02:06
Ik hoop dat Bosz nooit de top zal bereiken en ontslagen wordt. Harteloze hond.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Emotionele Bosz over Nouri: 'Als ik eerlijk ben, weet ik dat niet'