Emotionele Bosz over Nouri: 'Als ik eerlijk ben, weet ik dat niet'

Emotionele Bosz over Nouri: 'Als ik eerlijk ben, weet ik dat niet'

dinsdag 14 november 2017 om 07:00

In een uitgebreid interview met magazine Helden vraagt een emotionele Peter Bosz zich hardop af of Abdelhak Nouri daadwerkelijk ooit was doorgebroken bij Ajax. Als trainer van de Amsterdamse grootmacht had Bosz vorig seizoen zijn twijfels over de kwaliteiten van de jonge middenvelder, die afgelopen zomer een hartstilstand kreeg en nooit meer zal voetballen. 

Bosz vindt het lastig om over Nouri te praten, zo blijkt. "Pfoe...Ja, dit... Dit kun je bijna niet beschrijven", aldus de oefenmeester, tegenwoordig in dienst van Borussia Dortmund. "Appie was een heel goede voetballer. En hij was zo'n geweldige jongen in de groep, zo'n fijn mens. Maar als ik eerlijk ben, weet ik niet of hij uiteindelijk zijn belofte had waargemaakt, omdat hij ook een heleboel dingen níet had die in het topvoetbal belangrijk zijn."

"Hij was een heel bijzondere speler, had iets wat bijna niemand heeft, dat korte wegdraaien. Maar, en dat klinkt zo clichématig, Appie liet soms ook z'n man lopen. Er waren een heleboel dingen waaraan hij moest werken en daarom was hij nog geen vaste speler van Ajax 1", vervolgt Bosz. "Over die dingen had ik het met hem."

"Maar tegelijk kon Appie in z’n eentje een wedstrijd openbreken. Als een tegenstander heel compact stond, kon hij in z'n eentje iets doen. Maar wat ik minstens zo belangrijk vind, is dat hij zo'n bijzonder mens was. Heel erg beleefd. Je hebt weleens jongens die gemaakt beleefd zijn. Die zeggen ja meneer en trekken daarna gekke bekken. Bij hem was het oprecht."

Plaats een reactie

Nova +950
dinsdag 14 november 2017 om 07:14
Eerlijk gesproken door Bosz. Hij had ook kunnen zeggen dat het een wereldvoetballer zou worden omdat hij het toch niet meer kan bewijzen.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 07:22
Jij zegt eerlijk, ik denk: Waar haalt die lul het lef vandaan om dit te roepen.
Vind ik leuk
Olfie +2685
dinsdag 14 november 2017 om 07:30
Het wordt hem gevraagd en hij heeft met hem gewerkt. Hoe erg de situatie ook is, hij is in staat te beoordelen. Het zou ook gek zijn als hij had gezegd dat het het grootste talent was wat hij ooit had gehad, maar hem maar af en toe liet spelen.
Vind ik leuk
murmur27 +1450
dinsdag 14 november 2017 om 07:32
jij bent ook echt een beetje raar in je hoofdje hé.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 08:51
Ach, weer zo iemand die een anders mening niet respecteert.
Vind ik leuk
Simpel +115
dinsdag 14 november 2017 om 13:15
volgens mij noem jij bosz ook een lul vanwege zijn mening...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:36
#Pot en ketel
Vind ik leuk
Cookee +4387
woensdag 15 november 2017 om 18:36
Zou handig zijn als je de mening duidelijker neerzet.
Dan is het beter te volgen.
Vind ik leuk
robery +2541
dinsdag 14 november 2017 om 07:33
Zo goedemorgen! In de file gestaan? Man man man... je mag ook helemaal niks afwijkends zeggen over Nouri. Weet wel wie hier de echte lul is.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 08:51
jij?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:33
EDIT VP: ongepaste reactie
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 november 2017 om 13:44]
Vind ik leuk
robery +2541
dinsdag 14 november 2017 om 18:59
Heb ik je gevoelentjes gekwetst? Ahh gossie... Ben je nu een boos? Straks lekker vroeg naar bedje, misschien dat je mammie je komt instoppen. Heb jij wel nodig als je ziektes gaat verstoppen in afkortingen. Zwakzinnige idioot. Ga ff kijken in een ziekenhuis mafkees voordat je hier met ziektes gaat schelden. Je verdient een ban voor het leven.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:00
Wat?
Vind ik leuk
Djambo +3541
dinsdag 14 november 2017 om 08:35
Wat ben jij een hypocriet mannetje zeg. Iedereen kon zien dat hij heel veel tekortkomingen had, daarom ook nooit doorgebroken. Nu hij ‘klinisch dood’ mag dat niet gezegd worden? Wat een onzin.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 08:53
Iedereen met zijn goede verstand kon zien dat Nouri het grootste talent van Nederland was en jaar in jaar uit uitblonk. En iedereen met zijn goede verstand snapt dat een kereltje van die leeftijd nog voldoende te leren heeft en veel leren kán. Dus ja, hij had tekortkomingen, maar om nu te zeggen (terwijl Nouri het tegendeel niet kan bewijzen) dat Nouri het waarschijnlijk niet gered zou hebben vind ik laf, laag en debiel.

Maar heb er je eigen mening over, vind ik prima.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Peter zegt niet dat hij het waarschijnlijk niet gered zou hebben. Hij zegt "ik weet ik niet of hij uiteindelijk zijn belofte had waargemaakt".
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:36
'Iedereen met zijn goede verstand kon zien dat Nouri het grootste talent van Nederland was en jaar in jaar uit uitblonk.'

Dit is absoluut niet waar. Sterker nog; ik ken weinig mensen met voetbal verstand die zeiden dat Nouri een topper zou worden. In zijn junioren tijd: toen waren de meeste positiever. In de JL heeft ie een aantal geweldige wedstrijden gespeeld vorig seizoen. Als er ruimte lag. Maar in uit wedstrijden was het vaak al heel armoedig.

Geweldige gast hoor. Ongetwijfeld. Al ken ik hem niet. Maar ik ben nooit fan geweest van de voetballer Nouri.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 11:47
"In zijn junioren tijd: toen waren de meeste positiever. In de JL heeft ie een aantal geweldige wedstrijden gespeeld vorig seizoen. Als er ruimte lag. Maar in uit wedstrijden was het vaak al heel armoedig."

Tuurlijk, daarom werd hij direct en met afstand verkozen tot beste voetballer van de JL over het hele seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:58
Direct en met afstand?

Hij werd gewoon verkozen. Was ook geweldig in thuispotjes. En vooral vermakelijk. Maar ik heb een Eiting, vd Beek en de Jong altijd nuttiger gevonden.

Dat hij verkozen werd zegt mij geheel niks over zijn potentie. Als het jou wel veel zegt, zou de mening van Bosz in deze je ook meer moeten zeggen, maar dat doet het dan weer niet. Tjah.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 12:12
Over een heel seizoen door aanvoerders, spelers en coaches gekozen als de beste. Nogmaals: met afstand. En dat zegt jou niets over zijn potentie. Oké, in dat geval zal je Seedorf met 4 CL bekers ook wel een drol vinden omdat hij tegen VVV thuis ook wel eens niet thuis gaf.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:58
CL bekers vergelijken met een speler van het jaar in de JL... Man wat een compleet belachelijke vergelijking. Het één zegt iets over de kwaliteit op wereldniveau. De ander zegt dat hij de beste was in de JL.

Nou ik zal je nog wat zeggen: Younes is op dit moment misschien wel de minste Ajacied. Maar hij zou in de JL ook de allerbeste zijn. Zegt echt geheel niks.

Nogmaals: leuk talent, zeker in zijn juniorentijd zag het er veelbelovend uit. Maar groeide niet door waar een Donny wel stappen bleef stappen. Een Frenkie nu is ook al verder dan Appie vorig seizoen.

Vind ik leuk
Ruud2 +24
dinsdag 14 november 2017 om 16:14
Thomas Verhaar was het jaar daarvoor verkozen tot de beste speler van de JL. Helaas kan hij niet meekomen op het droevige hoogste nivo van Nederland.
Vind ik leuk
Blindsy +2746
dinsdag 14 november 2017 om 16:02
En daarom op de bank zat, en hooguit af en toe mocht invallen.... Blijft verschrikkelijk wat er met het joch is gebeurd, en volgens mij is het ook een enorm leuke kerel, maar Bosz geeft antwoord op een vraag mbt zijn voetbalkwaliteiten. En geeft eerlijk aan dat Nouri er nog niet was. Was je ook zo boos geworden als Nouri niet zo'n tragisch ongeval had meegemaakt?
Het blijft vreselijk dat we er nooit meer zullen achterkomen, ik had het joch het ook van harte gegund... maar Nouri's huidige fysieke gesteldheid hoeft voor niemand aanleiding te zijn om een vraag niet naar eer en geweten te gaan beantwoorden.
Ach, je noemt jezelf ook niet voor niets Mad Max, mag ik aannemen...
Vind ik leuk
Obl93 +664
dinsdag 14 november 2017 om 22:31
Peter Bosz heeft helemaal niet geroepen dat hij het waarschijnlijk niet gered zou hebben, hij noemt gewoon feiten over Nouri op als hem daar naar gevraagd wordt.
Vind ik leuk
Cookee +4387
woensdag 15 november 2017 om 18:40
Oké, hier staat je mening wel.
Hij was nog zo jong en hij had zijn tekortkomingen, das toch wat Bosz ook zegt en ook dat hij echt is/was.

Ik lees hier ook vaak dat Nouri een superster geworden was, ik hoop het, maar ook dat is te gek gesteld.
Dat hij een geweldige kerel was/is, vind ik belangrijker.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:18
Heb je weer een opening gevonden om te kunnen zeiken?
Vind ik leuk
Garinsha +2696
dinsdag 14 november 2017 om 09:45
tekortkomingen... halloo we hebben het over een man van net 20.. op die leeftijd werk je aan jezelf om die tekort komingen te verbeteren.. doe nou niet omdat die terkortkomingen er zijn hij het daarom niet zou redden.. de ene is er eerder bij dan een ander..
Vind ik leuk
Rodajc +1896
dinsdag 14 november 2017 om 09:22
Jij lijkt me echt een verschrikkelijk persoon
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 09:26
En je denkt dat ik daar 1 seconde van wakker lig? Beter kom je met een inhoudelijke reactie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:26
Jank niet..eerlijk verhaal!!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:17
Is Nouri soms heilg verklaard? Bosz zegt wat hij er van vindt. En ja, dat is eerlijk. Je hoeft her er niet mee eens te zijn. Op basis waarvan?
Vind ik leuk
Mad Max +6617
dinsdag 14 november 2017 om 14:41
En jij hoeft het niet met mij eens te zijn. Je doet nu zelf wat je mij kwalijk neemt. Dubble standard much?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:01
Serieus he, ik heb zelden zo'n domme reactie hier op VP gezien... Bosz antwoord uitermate netjes en eerlijk op een vraag die hem gesteld wordt. Niet van dat politiek correcte geneuzel maar een eerlijk en menselijk antwoord die in zijn geheel geen onrecht doet aan de persoon Nouri. Maar die reactie van jou hierop is van een erg bedenkelijk niveau...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:34
Ja eerlijk gesproken door Bosz. Maar wat zou het mooi zijn als ie kampioen wordt... Voor Nouri!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:02
Dat Ajax kampioen wordt of dat Bosz met Dortmund kampioen wordt? Dat laatste kan me gestolen worden in iedergeval!
Vind ik leuk
Mass +1474
dinsdag 14 november 2017 om 16:05
Idd...beter dit verhaal dan al die gasten die hem al vergeleken met Xavi en zo...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:18
Gewoon een goede realischtische reactie op Nouri als voetballer.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 07:18
Beste reactie die ik gelezen heb, chapeau bosz.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:20
Moeilijk onderwerp, laat ik zeggen hij was er niet vlug bij. Sommige breken al door op hun 18e.

Hoop dat die jongen weer iets de oude mag worden maar heb er een hard hoofd in.

Als de dingen nu slecht zijn, kunnen ze alleen maar beter worden. Dus maar positief erbij denken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 07:20]
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 07:46
Gezien hij nog altijd niet wakker is...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:47
Verschrikkelijk gewoon, maar ergens moet je toch positief denken dat het goedkomt met die jongen. Klinkt raar maar wat moet je anders.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:14
Realistisch zijn. Het duurt gewoon al te lang. Kan niet meer goed komen...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Toch niet opgeven!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:08
Sluit me bij jou aan, mag dat?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:40
Zeker!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:35
Heb ik hier heel vaak geroepen. Jongens als van de Beek en Frenkie de Jong kregen al meer "vertrouwen" en minuten dan Appie. Alhoewel laatst genoemde het absolute lust voor het oog was. Frenkie de Jong doet niet heel veel onder vind ik persoonlijk.

Blijft een treurig onderwerp, maar tegelijkertijd ook prachtig om te zien hoe blij alle mensen met Appie waren.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:47
Denk dat Nouri hét schoolvoorbeeld is van de Ajax school. Begenadigd technicus met een portie Amsterdamse bluf.

Daarnaast gewoon een extreem sociaal joch, bij iedereen geliefd. Daarom blijft dit nog lang in ieders hoofd.

Desniettemin denk ik dat Bosz wel gelijk heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:03
Ach ze hebben het steeds over hun man laten lopen, maar hoog technische spelers als Nouri en bijv. Hakim zouden hun krachten voor de aanval over moeten hebben. Er zou gewoon een goede verdediging moeten staan
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10921
dinsdag 14 november 2017 om 08:50
Exact!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:38
In het hedendaagse voetbal heb je aan 4-5 verdedigers gewoon niet genoeg meer. Zo werkt het niet. De boel is veel en veel dynamischer geworden.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
dinsdag 14 november 2017 om 08:07
We zijn een geweldig mens verloren dat is veel erger wat peter ook aangeeft, dit blijft voorlopig nog een erg moeilijk punt om over te praten.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:54
Er zijn wel meer spelers die geen kwaliteit hebben en die zijn er toch ook nog en nouri is jong en had misschien nog veel kunnen leren
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Tja je hele leven hoge ogen in Europa gooien en dan roept deze man dit...
Vind ik leuk
Mari +1778
dinsdag 14 november 2017 om 11:27
Een zichzelf respecterend mens zou kunnen zeggen:
hier wil ik niet over praten.

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:58
Wie is nouri.Kan iemand mij vertellen wie dat is.
Vind ik leuk
Wurmpie +184
dinsdag 14 november 2017 om 11:58
Een geweldige jongen maak je nog geen goede voetballer hij had zeker veel talent maar dat zijn er zoveel ik snap alleen niet dat hier een probleem van gemaakt word bosz geeft eerlijk zijn mening en dat wordt niet gewaardeerd omdat het over nouri gaat maar hij heeft geeft gewoon een antwoord op een vraag en ik vindt het grote klasse dat hij daar eerlijk in is
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:51
We zullen het nooit weten helaas.

Feit is wel dat een heel groot talent het heel vaak toch niet haalt. Nouri had er zo 1 kunnen zijn. Hou ouder hij werd hoe minder vertrouwen ik erin kreeg dat hij het zou redden. Je hoopt dat naarmate de leeftijd vorderde hij wat meer fysieke power (loopvermogen, duel kracht, snelheid) zou krijgen. Helaas bleef dat toch een beetje uit voor mijn gevoel. Je moet wel van heel uitzonderlijk niveau zijn (Iniesta, al had die in zijn jonge jaren toch nog wat meer loopvermogen en snelheid) om het dan te redden in de top. Daarbij veranderd de voetbal wereld snel en wordt fysieke kracht steeds belangrijker.

Alleen bij ploegen die echt dominant zijn en het positiespel perfect beheersen zoals barcelona nastreeft had ik hem zien slagen.

Al met al heeft dit geweldige persoon nooit de kans gehad om het te bewijzen. Heel jammer.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 12:54]
Vind ik leuk
kees ee +292
dinsdag 14 november 2017 om 13:29
eerlijk gezegd, weet dat niemand, natuurlijk !?
Vind ik leuk
Sniper1 +948
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Nouri is a legend! Is iets hogers haalbaar?? #staystrongappie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:52]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:48
Echt waar? Kan deze discussie amper geloven.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:33
Wat een pannenkoek is Peter.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 02:06
Ik hoop dat Bosz nooit de top zal bereiken en ontslagen wordt. Harteloze hond.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Emotionele Bosz over Nouri: 'Als ik eerlijk ben, weet ik dat niet'