Advocaat: 'Of wij Italië ook hadden verslagen? Daar ben ik van overtuigd'

Advocaat: 'Of wij Italië ook hadden verslagen? Daar ben ik van overtuigd'

dinsdag 14 november 2017 om 19:12

Dick Advocaat heeft maandagavond gekeken naar de dramatische uitschakeling van Italië. Zweden, de tegenstander van Oranje in de WK-kwalificatiecyclus, was over twee duels te sterk.

"Nou, we hebben kunnen zien dat we het uitstekend gedaan hebben tegen Zweden", refereert Advocaat tegenover FOX Sports aan de 2-0 overwinning in de laatste WK-kwalificatiewedstrijd. "2-0 had eigenlijk 4-0 moeten zijn. Het toont aan dat Zweden toch een lastige tegenstander is om te bespelen."

Ondanks de nederlaag in Amsterdam plaatste Zweden zich voor de play-offs om een WK-ticket. Advocaat denkt dat Oranje ook van Italië had gewonnen. "Daar ben ik wel van overtuigd, ja. Het is altijd moeilijk te zeggen... Maar het is niet zo gelopen helaas. We hadden het graag met z'n allen willen afsluiten in Rusland, maar dat is niet gelukt."

Lees ook: Oranje met vier wijzigingen in laatste interland Advocaat

Advocaat zit dinsdagavond naar alle waarschijnlijk voor het laatst op de bank bij het Nederlands elftal. In Boekarest is Roemenië de tegenstander (aftrap 20.00 uur).

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Had Oranje dit Italië ook verslagen?

(187 stemmen)

Plaats een reactie

Utca030 +2174
dinsdag 14 november 2017 om 19:19
Nee
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 14 november 2017 om 19:22
Natuurlijk hadden we ook dit Italië niet kunnen verslaan. De spelers klappen al dicht als ze het woord pizza horen, laat staan dat ze tegen Italianen kunnen winnen. Nee hoor, leer eerst maar eens goed klaverjassen. De winstgevende tactiek kun je met dat kaartspel wel leren als de bondscoach je niet aan het ptesteren krijgt.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2882
dinsdag 14 november 2017 om 20:12
Met Wesley PizzaSneijder hadden we zeker goede kans gemaakt :D

Kan me 2008 nog heel goed herrineren ^^ 98 helaas ook.....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:23
Ga nu 24 uur offline want het gaat toch alleen maar over dat klote Oranje;)
Vind ik leuk
Alain2708 +2831
dinsdag 14 november 2017 om 19:43
Oké doei! ;-)
Vind ik leuk
remakil +1638
dinsdag 14 november 2017 om 19:26
Hahahahaha... tuurlijk Dick! Alsof hij Oranje het heilige vuur had kunnen geven. Dat hebben we gezien tegen Frankrijk en Wit-Rusland..

Wat een giller die vent.. Oranje zou kansloos geweest zijn, simpelweg omdat ze niet die vechtlust zouden hebben getoond, zoals de Zweden dat over 2 wedstrijden wel gedaan hebben..
Vind ik leuk
Kuip +3128
dinsdag 14 november 2017 om 19:27
Als,als,ja. Nog steeds is het doodzonde dat Bulgarije uit verloren ging. Als je nagaat dat een half jaar geleden In een vriendschappelijk duel Marokko werd verslagen, dat Zweden werd verslagen. Tja, dan kun je concluderen dat het feitelijk in een wedstrijd is misgegaan. Als je ziet welke landen allemaal naar het WK gaan. Daar zitten veel landen bij die veel minder zijn dan Oranje. Doorslikken die drol.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:32
Tuurlijk dickie
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
dinsdag 14 november 2017 om 19:33
Donder op dickie, het zit er zelfs in dat je tegen roemenie geen kans maakt.
Vind ik leuk
Jozef +20781
dinsdag 14 november 2017 om 19:44
Dit.

Precies dit.

Daarom mag ik Dikkie niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:02
Na het WK zegt hij dat we wereldkampioen hadden geworden als .......
Vind ik leuk
DEWEE +1698
dinsdag 14 november 2017 om 20:04
Hahahahahahaha
Vind ik leuk
kees ee +289
dinsdag 14 november 2017 om 20:04
daar is advocaat bijna net zo van overtuigd als van het gegeven toen, dat we alsnog naar het wk zouden gaan !!??
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:05
Advocaat had zich ook hier vast vergist in het doelsaldo...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:13
Als als... makkelijk praten maar we waren niet eens goed genoeg om het zo ver te laten komen dat we tegen Italië moesten spelen
Vind ik leuk
FSCeara +2469
dinsdag 14 november 2017 om 21:03
Als italie geen van 2 westrijden weet te winnen van de zaterdagavond amateurs van zweden heb je op een wk niets te zoeken.nederland had van dir italie ook kunnen winnen want was ook niet goed.

Word op deze manier wel heel erg karig WK.voorspel dat brazilie dit wk gaat winnen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:45
Haha daar gaat het niet om, dat is gewoon een koe in de kont kijken natuurlijk! Dat weet hij zelf ook wel, gewoon spelletje met de media..

Dat er meer in had gezeten, 2e in de poule had sowieso gemoeten. Dat had er minimaal meer ingezeten (niet dat we een top team hebben). Nou ja Dickie kan je het niet kwalijk nemen. Dat is de sneer naar de KNVB en Blind als hoofdschuldigen! De helft van Nederland zag het vanaf het begin van Blind niet goed komen met hem als coach. Behalve de KNVB en Blind zelf, te triest! Gewoon op zijn Nederlands lekker blijven aan klooien. Dan zie je die knauwen tegen Ijsland en Turkije zie je ook direct wat vetrouwen met een team doet. Ook gewoon geen winnaarsmentaliteit!
Slappe hap! Dan moet je ook horen wat de KNVB voor plannen met de jeugd heeft, waar o.a. Neeskens terecht kritiek op heeft!

Als je ziet hoe dat leeft bij Italië, moet jij je kapot schamen! Die coach kan beter Italië uit gaan, want die gaat met zn kop op het hakblok!
Vind ik leuk
Cookee +4279
woensdag 15 november 2017 om 17:33
Is het niet ook een beetje dollen van Dick? Tuurlijk hadden wij Italie gepakt. Ik moet 't ook nog zien, maar gaat ook niet gebeuren.

Dick hoeft zich niet te schamen want we hebben gewoon weinig talent, hij heeft er alles uitgehaald wat mogelijk was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat: 'Of wij Italië ook hadden verslagen? Daar ben ik van overtuigd'