Feest voor Ajax-koppers bij achtklapper tegen NAC: Ikzelf ben voorstander

Feest voor Ajax-koppers bij achtklapper tegen NAC: "Ikzelf ben voorstander"

maandag 20 november 2017 om 09:17

Matthijs de Ligt heeft zaterdagavond op meerdere fronten genoten in Breda. Niet alleen scoorde de Ajax-verdediger twee keer, hij kon ook lachen om de spreekkoren van de meegereisde supporters.

"Die hoor ik wel, ja. Zeker bij een ruime voorsprong kan ik daar wel van genieten", aldus De Ligt in De Telegraaf over de Amsterdamse liederen. Ajax won met 0-8 van NAC en dat leidde tot cynische spreekkoren als 'Alles of niets, alles of niets', 'volgend jaar weer Jong Ajax' en toen de eerste NAC-fans het stadion verlieten klonk vol zelfspot 'Ajax-publiek, Ajax-publiek'.

Op de vraag van De Telegraaf of het een feest is voor aanvallende koppers als er bij corners geen verdedigers bij de palen staan, antwoordt De Ligt: "Ja. Ikzelf ben voorstander van mensen bij de palen, maar NAC blijkbaar niet. Het niet doen, zal ook zijn voordelen hebben." De Ajax-verdediger was in Breda verantwoordelijk voor de 0-1 en 0-5.

Poll

Moet er een mannetje bij de paal staan bij corners?

(411 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 09:21
Mag hopen dat deze week de zweep erover gaat. Schaam me kapot.
Vind ik leuk
Bengelino +6694
maandag 20 november 2017 om 09:27
Waarom je zit in Mokum, daar hoef je je niet te schamen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:35
Tja, totdat ze m’n zachte g horen, die ik nog steeds heb, woon hier al tien jaar.
Verliezen is niet erg, maar de manier waarop..zucht.
Vind ik leuk
JCJWZ +9874
maandag 20 november 2017 om 11:38
Ja ik hoor hem ook die G van jou;)
Vind ik leuk
Mad Max +6847
maandag 20 november 2017 om 09:35
Het was 0-5 geweest als bij iedere corner en vrije trap de palen werden gedekt. Dan nog was NAC kansloos.

Maar als je de palen niet dekt, dan zijn er 2 man over. Als die dan geen luchtduel aangaan, dan hebben ze geen enkel nut. Laat ze dan bij de palen staan neuspeuteren. Maar ja, 'slim' idee van die gekke Belgische Indiaan he.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 09:40
Ajax had deze wedstrijd zeer zeker gewonnen hoe dat ook want was en is beter team maar was tactisch zoooo slecht van NAC Dat deze score niet uit kon blijven.werden op alle fronten overlopen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:22
Goede poll weer....
Vind ik leuk
baku +404
maandag 20 november 2017 om 09:25
Haha echt hè!
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 09:25
NAC had echt offday.jezus.was echt bedroevend nivo.iedereen deed alsof ajax zo goed speelde maar kwam voornamelijk omdat NAC echt niet liet zien.normaal word er met zoveel passie gevoetbald
Vind ik leuk
Mad Max +6847
maandag 20 november 2017 om 09:36
Probeer het nog eens met de juiste interpunctie en spelling.
Vind ik leuk
JCJWZ +9874
maandag 20 november 2017 om 11:39
Wat een afgunstige reactie richting Ajax weer van je. Je begint naam te maken als echte Ajax trol. Nog even en je je streeft je calimero-vriendjes Stratum en Jaja-psv nog voorbij! Psv kwam niet verder dan 1-4 en ook tegen Psv speelde NAC niet best. Dat Ajax dan wel de 0 houdt en 2x zoveel scoort maakt jou erg zuur blijkbaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 11:41]
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 11:51
Je zou eens wat verder moeten lezen halve zool.dan zou je kunnen lezen dat Ajax beter was maar door spel van NAC deze monsterscore mogelijk was.ik heb geen hekel aan ajax,net zoveel als aan de andere clubs in nederland.waar ik wel een hekel is heb is aan mensen zoals jou,die alleen maar naar hun club kijken en de rest met de grond gelijk maken if roepen dat spelers van je club in oranje horrn terwijl er bij andere betere rondlopen.
Vind ik leuk
Peyax +162
dinsdag 21 november 2017 om 00:37
Ik denk dat je de uitslagen van Ajax en PSV beter niet kunt vergelijken als Ajax-supporter zijnde, want daar kom je op dit moment slechter uit
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:25
Wat een humor hebben ze toch. Om te gieren pffffff
Vind ik leuk
Kwal +349
maandag 20 november 2017 om 09:26
Volgend jaar weer een stappie terug voor NAC en naar Jong Ajax
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
maandag 20 november 2017 om 09:32
We speelden niet eens heel goed ofzo, maar de NAC-spelers stonden maar een beetje apathisch toe te kijken, heel apart..
Vind ik leuk
dhrwobo +9659
maandag 20 november 2017 om 09:34
Zelden heeft een eredivisieclub zo weinig weerstand geleverd als NAC afgelopen weekend. Dan ook maximaal afgestraft door Ajax. Als dat NAC zo blijft spelen dan spelen ze volgend jaar weer voor de prijzen, in de JL
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:18
Utrecht lag toch ook echt met de benen wijd voor Psv. Ongekend als je dan Utrecht ziet voetballen tegen Ajax.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:38
Stans maar eens erin gooien. Slechter kan het niet. En NAC pakt geen punten. Dus experimenteren kost ook niets extra´s
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 09:45
Hij heeft laten zien dat hij beter kan koppen dan verdedigen
Vind ik leuk
Degraaf +10290
maandag 20 november 2017 om 10:27
Bij verdedigen hoort ook koppen ;-)
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 11:15
Dat klopt maar in het verdedigen is hij nog niet zo goed.maakt vaak op cruciale momenten nog vaak fouten maar goed als hij zich daarin verbeterd dan heeft hij alles om ver te komen.maar momenteel kan hij in de eredivisie nog wel maar stap hogerop zou ik nog even mee wachten
Vind ik leuk
Degraaf +10290
maandag 20 november 2017 om 11:18
Hij heeft zelf al enkele keren aangeven voorlopig bij Ajax te blijven, dus dat komt wel goed.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:09
Alleen als hij bij Ajax blijft ,voorlopig, en niet kiest voor het grote geld.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:21
Als je wint dan heb je vrienden en kan je humor begrijpen en zelfs leuk vinden. Maar als er humor geuit wordt als je verliest dan klim je in de hoogste boom. Wees dan ook een man en lach erom
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feest voor Ajax-koppers bij achtklapper tegen NAC: "Ikzelf ben voorstander"