De Mos verbaast zich over Ajax: 'Het is een pareltje, maar moet het nog zien'

    De Mos verbaast zich over Ajax: 'Het is een pareltje, maar moet het nog zien'

    dinsdag 5 december 2017 om 07:02

    Hoewel Ajax liefst 9,5 miljoen euro voor hem uittrekt, is Aad de Mos er niet van overtuigd dat Hassane Bandé gaat slagen in Amsterdam. De oud-trainer van Ajax en KV Mechelen vreest dat de Burkinees in een keurslijf wordt gedrongen.

    "Het is een pareltje, maar toch moet ik het nog zien, omdat hij een instinctieve voetballer is. Ik vraag me af of hij gemakkelijk ingepast kan worden in het systeem van Ajax", zegt De Mos in De Telegraaf. "Bij KV Mechelen is het spel op hem afgestemd, maar bij Ajax wordt hij één van de pionnen. Er zal van alles van hem gevraagd worden, want tactisch is Ajax een van de moeilijkste clubs om te spelen."

    En dat is volgens De Mos juist niet het sterkste punt van Afrikaanse voetballers. "In België kan Bandé in principe nog voetballen zoals hij vroeger als jongetje in Burkina Faso deed op zijn blote voeten. Bij Ajax kan dat niet, daar zullen ze hem allerlei dingen willen leren. Een buitenspeler in het Ajax-systeem moet bijvoorbeeld kalk onder zijn schoenen hebben, terwijl Bandé bij KV Mechelen op zijn sterkst is als hij de vrijheid heeft om te bewegen."

    De Mos verbaast zich bovendien over het transferbedrag van 9,5 miljoen (inclusief bonussen), maar beseft dat je snel moet handelen. "Het is absoluut zo dat iedereen achter hem aan zat", weet De Mos. "Manchester United, Arsenal, Anderlecht, Club Brugge, FC Porto, ga maar door. Het is een speler die je meteen opvalt als je hem ziet. Hij is snel en weet heel goed het doel te vinden."

    Poll

    Wordt Bandé een succes bij Ajax?

    (3520 stemmen)

    Plaats een reactie

    Henkie1979 +6074
    dinsdag 5 december 2017 om 07:14
    Misschien moet Ajax zich niet zo vasthouden aan 4-3-3 maar een op 4-4-2 gaan spelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 08:29]
    Vind ik leuk
    cj_fey +3398
    dinsdag 5 december 2017 om 08:08
    Ze mogen ook niet met 12 man spelen toch ;) ?
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6074
    dinsdag 5 december 2017 om 08:28
    Die scheids loopt vaak in de weg op het middenveld haha.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    dinsdag 5 december 2017 om 08:32
    deden ze toch voor Younes eruit moest
    Vind ik leuk
    Gurdeep +155
    dinsdag 5 december 2017 om 07:16
    Bernadette gaf ook al aan dat het geen typische Ajax-speler was. Ze kon er zo kwaad om worden dat ze een volle doos toffifee in de vuilnisbak flikkerde. Marc wilde niet luisteren. Ik hoop dat Ajax plezier zal beleven aan deze speler.
    Vind ik leuk
    Ale +3654
    dinsdag 5 december 2017 om 07:31
    Koop eerst een linksback en een rechtervleugel aanvaller. Wat moet je met 4 linkerbuitenspelers?
    Vind ik leuk
    Bertus +4184
    dinsdag 5 december 2017 om 07:35
    Het is in elk geval voor Kluivert weer een motie van wantrouwen. Bovendien wel een hele hoop geld voor een speler uit de Belgische competitie waarvan de meesten hier nog nooit gehoord hadden.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    dinsdag 5 december 2017 om 08:35
    Dus enkel Kluivert is afdoende, geen wisselspeler nodig?
    Vind ik leuk
    Bertus +4184
    dinsdag 5 december 2017 om 09:19
    Younes komt te kort maar is er ook nog. En een speler die meer dan 9 miljoen kost zal toch echt niet gehaald zijn voor de breedte. Dus Kluivert kan weer plaatsmaken, zal hij blij mee zijn.
    Vind ik leuk
    Ale +3654
    woensdag 6 december 2017 om 12:39
    Volgens mij hebben ze nog wel wat meer talenten dan kluivert!
    Vind ik leuk
    AkaRocko +32
    dinsdag 5 december 2017 om 07:55
    Pfff zeg dat wel een extra verdediger is ook geen overbodige luxe gezien de blessures nu. Enigste pluspuntje hieraan vind ik dat hij fysieker sterker is dan kluivert en neres
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:32
    Je moet je mond houden jij.
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    dinsdag 5 december 2017 om 07:39
    Ach wer gaan het zien. IS nog niks zinnigs over te zeggen. Misschien past hij wel perfect bij ajax. Ik snap Aad's punt wel maar vind het nu nog te voorbarig...
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    dinsdag 5 december 2017 om 07:45
    Vind hem een Beetje dik voor 10 mil
    Vind ik leuk
    mcmodd +19862
    dinsdag 5 december 2017 om 07:52
    Ja, niet de meest flaterende foto van Hassane Bandé. Elders gaf ik al aan wat ik van hem op internet kon vinden. Ook twijfel ik nog steeds of hij wel beter is dan Justin Kluivert, een voetballer die in ieder geval wel in het door Ajax beoogde systeem past. Als Keizer bereid is het systeem op de helling te zetten, is er een kleine kans dat het in Nederland kan werken.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36473
    dinsdag 5 december 2017 om 08:16
    Het Ajax systeem op de helling zetten..?
    Wat denk jezelf?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19862
    dinsdag 5 december 2017 om 09:02
    Wat ik denk is niet erg belangrijk jaja_PSV, maar als je het wil weten: dat systeem is achterhaald. De huidige speelwijzen zijn juist ontwikkeld om de oudere systemen als dat van Ajax het hoofd te bieden. Mits die goed worden uitgevoerd werken ze fantastisch. Het Ajaxsysteem is dus verouderd en steeds meer clubs hebben het licht gezien en stappen daarvan af. Ook Ajax speelt niet het vroegere totaalvoetbal, iets dat ze nu eigenlijk nog steeds zouden moeten kunnen, maar een veredelde versie ervan. Variaties op het 5-3-2 systeem, waarbij al spelend die variaties worden toegepast, zijn in Duitsland ontwikkeld met het doel van het hele elftal de energie te gebruiken en niet alleen van de middenvelders en voorhoede. Hoe beter de voetballende omschakeling, des te beter het te verwachten resultaat.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6074
    dinsdag 5 december 2017 om 07:59
    Aad is sceptisch over alles dus dit verbaast me niets.
    Hij was ook sceptisch over de kansen van Feyenoord in de CL.
    Vind ik leuk
    Zippy +3752
    dinsdag 5 december 2017 om 08:25
    Wat Aadje niet verkondigde, de allesweet: Manchester United, Arsenal, Anderlecht, Club Brugge, FC Porto hielden de handen af van deze jongen, omdat hij 5,6 zaakwaarnemers achter zich aansleepte, die zware eisen stelden.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2157
    dinsdag 5 december 2017 om 08:42
    Net alsof ze in Manchester, London etc. nog nooit met zulke zaakwaarnemers te maken gehad hebben?
    Dat is egt geen rede meer om een speler te laten lopen.
    Vind ik leuk
    feldje74 +474
    dinsdag 5 december 2017 om 08:26
    Een instinctieve voetballer was Suarez ook....nou niet echt mislukt bij Ajax! Wat een gelul zeg, je bent goed of niet. Ben je goed, ook in je kop, dan slaag je bij Ajax
    Vind ik leuk
    popiejopie +2157
    dinsdag 5 december 2017 om 08:40
    Ik ben zelf enthousiast over de speler maar nog enthousiaster over Ajax dat ze eindelijk hun sterke positie gebruiken om dit soort spelers aan te trekken i.p.v. het opleidingsclubje welke liever een speler verkoopt dan een prijs pakt. Maar daar hoor je Aad weer niet over.
    Vind ik leuk
    zwollie +6605
    dinsdag 5 december 2017 om 08:42
    Ach Aadje Afkoopsom, als psv hem gekocht had, was het een wereldaankoop geweest.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +20075
    dinsdag 5 december 2017 om 08:43
    Geen idee of die jongen iets gaat worden. Het is gek, maar vanuit het nabije Belgische voetbal hoor ik afgelopen maanden maar één bericht, dat Vormer het uitstekend doet. Verder hoor je over geen enkele speler echt iets bijzonders. Als deze Bandé echt zoooo'n toptalent is, dan hadden we hem toch wel vaker in het geruchtencircuit gehoord? Het is niet dat hij afgelopen maanden aan de andere kant van de wereld heeft gevoetbald.
    Vind ik leuk
    5697956 +3054
    dinsdag 5 december 2017 om 08:47
    Dan moet je bij de media zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19862
    dinsdag 5 december 2017 om 09:08
    De echte toppers zijn toch vaak als uit het niets naar voren gekomen. Spelers die daarna bij grote clubs een aantal jaren mochten en konden doorontwikkelen werden de mannen die aan de absolute top kwamen. Wat dat betreft moeten we met Bandé afwachten: hoeveel tijd gaat hij krijgen om echt beslissend te worden in het grootste deel van Ajaxwedstrijden. Dat zien we vanaf volgend jaar om deze tijd komen... of het komt niet meer. We zullen zien, ik ben hartstikke benieuwd en zeker niet pessimistisch.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +20075
    dinsdag 5 december 2017 om 09:30
    Ben benieuwd. Hoe dan ook interessant om te zien dat deze aankoop gaat neerzetten in de eredivisie!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22780
    dinsdag 5 december 2017 om 13:45
    Tot deze zomer speelde hij aan de andere kant van de wereld
    Vind ik leuk
    5697956 +3054
    dinsdag 5 december 2017 om 08:47
    Natuurlijk wordt deze jongen geen succes. Hij wordt snel afgeserveerd en slecht begeleid. Eigen jeugd?
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:51
    Je mening al geven voordat iemand ook maar op het veld van de nieuwe club heeft gestaan... zo onnodig.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16952
    dinsdag 5 december 2017 om 09:02
    Hoop voor die jongen dat hij het gaat redden. Maakt de competitie alleen maar leuker
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4777
    dinsdag 5 december 2017 om 09:06
    Ze roepen hier allemaal 9,5 miljoen. Maar dat is INCLUSIEF bonussen. volgens mij is het basisbedrag 5 mil, wanneer deze guy slaagt betalen ze 9,5. en dan is het het geld meer dan waard. voor 5 mil kan je die gok prima wagen. goed gehandeld.
    Vind ik leuk
    ficusje +1673
    dinsdag 5 december 2017 om 09:13
    sanchez en neres waren ook twijfel gevallen,van sanchez weten we het.en neres gaat ook beter voetballen,zijn dus goede aankopen geweest.
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    dinsdag 5 december 2017 om 09:31
    Aadje vind elke speler onder de 20 bij psv of ajax een pareltje of ie ze nu kent of niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 10:11
    Ja hoor daar is ie weer. En weer gezanik dat het warschijnlek geen goede aankoop is . Het wordt tijd dat je het bejaardenhuis ingaat meneer de Mos
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6211
    dinsdag 5 december 2017 om 10:52
    Dat zegt hij helemaal niet volgens mij. Hij geeft aan dat het een risicovolle aankoop is aangezien hij bij Ajax wellicht in een rol wordt geduwd in plaats van zijn kracht te gebruiken: vrijheid op het veld.

    We zullen zien. Net als Lozano bij PSV hoop ik op een goede voetballer die wat kan laten zien. Worden we allemaal beter van.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3842
    dinsdag 5 december 2017 om 11:11
    Afwachten maar hoe die zich gaat inpassen, iedereen dacht dat die Larsson bij Feijenoord ook een sensatie zou worden. Heb er vooralsnog weinig van gezien.
    Vind ik leuk
    Jorchie +297
    dinsdag 5 december 2017 om 11:13
    Zelfs hoofdklasser Woezik wilde hem hebben, dat zegt genoeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Mos verbaast zich over Ajax: 'Het is een pareltje, maar moet het nog zien'