NEC ingemaakt door FC Oss, Cambuur wint op bezoek in Alkmaar

NEC ingemaakt door FC Oss, Cambuur wint op bezoek in Alkmaar

maandag 15 januari 2018 om 22:03

Titelkandidaat NEC heeft de tweede wedstrijd onder Pepijn Lijnders pijnlijk verloren. De Nijmegenaren gingen mede door persoonlijke fouten met 3-0 onderuit tegen FC Oss.

NEC begon dramatisch aan de wedstrijd en stond al na vier minuten op achterstand. Na balverlies op eigen helft van NEC zat doelman Joris Delle mis, waarna Frank Sturing de bal knullig in zijn eigen doel werkte. De ploeg van Lijnders, die zijn ploeg in zijn eerste wedstrijd zo zag imponeren door met 5-1 van Go Ahead Eagles te winnen, gaf geen moment thuis en incasseerde na een half uur spelen ook de 2-0. Istvan Bakx maakte hem.

In de tweede helft deed Oss er nog een schepje bovenop. De thuisploeg kwam een kwartier voor tijd op 3-0 door Thijs van Pol, die afrondde na een counter. Koploper Fortuna Sittard heeft vrijdag de kans om de voorsprong op NEC te vergroten na vier punten.

SC Cambuur reist vanuit Alkmaar met drie punten terug naar Leeuwarden. Op bezoek bij het Jong AZ van Martin Haar werd een 0-1 overwinning geboekt. Na de theepauze schoot Sander Houtkoop de voorsprong tegen de touwen na een fraaie stift. Aan die achterstand konden de Alkmaarders niets meer doen. Promovendus Jong AZ staat op een teleurstellende negentiende plek. Cambuur staat dertiende.

Plaats een reactie

Niels92 +9455
maandag 15 januari 2018 om 22:05
Nou dan is Sittard officieel de koploper in de JL, op naar promotie Limburgers :)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:06
zou toch mooi zijn als Fortuna kampioen wordt.
Vind ik leuk
Niels92 +9455
maandag 15 januari 2018 om 22:08
Stel je toch eens voor dat Sittard met 1 punt verschil gaat promoveren, dan krijgen we als Ajacieden heel lang te horen dat het door de competitie '' vervalsing '' is gekomen omdat Ajax spelers mee heeft genomen op trainingskamp :)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:09
Dat is het ook.
Vind ik leuk
Niels92 +9455
maandag 15 januari 2018 om 22:11
Niet van Ajax kant, dan had de KNVB de JL ook pas volgende week moeten laten beginnen, PSV trad ook op zonder enkele spelers die op trainingskamp mee waren :) De club kan hier niks aan doen!
Vind ik leuk
Dicky +9243
maandag 15 januari 2018 om 22:40
Je hebt gelijk dat de bond regels had moeten opstellen om elke vorm van competitie vervalsing tegen te gaan. In dit geval door het programma aan te passen. Maar eigenlijk zou het het beste zijn wanneer de beloften elftallen een eigen selectie hebben waar ze de competitie mee moeten spelen en dat zij geen gebruik mogen maken van de reserves van het eerste elftal en andersom. Ook zouden ze de teams dan moeten verplichten om met het sterkste elftal te komen. De KNVB heeft deze aktie van jouw club mogelijk gemaakt. Maar dit betekent natuurlijk niet dat je als club dit dan ook zo moet doen. Je wil met het 2e elftal in een serieuze competitie spelen. Neem die competitie dan ook serieus. Voor echte clubs als NEC staat er heel wat op het spel. Dus is het bijzonder oncollegiaal om een trainingskampje voor de competitie te laten gaan. Als je deze competitie niet serieus neemt moet je niet mee doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +12039
maandag 15 januari 2018 om 22:46
Dat eerste gedeelte heb je gelijk in, maar volgens mij mag Ajax gewoon doen wat het beste is voor de club. Als jij Europees speelt en je besluit een paar spelers rust te geven mag dat toch ook gewoon?
Vind ik leuk
Dicky +9243
maandag 15 januari 2018 om 23:00
Het mag. De regels schrijven dat voor. Maar op het moment dat een club een trainingskampje belangrijker vind dat een competitie dan vind ik dat je niet aan die competitie mee moet doen. In alle opzichten is dit natuurlijk heel slecht. Ook zeker voor het imago van de competitie die toch al niet heel serieus meer genomen wordt. Het verhaal voor wat betreft jouw club geldt uiteraard ook voor PSV, en alle andere jong elftallen in de verschillende competities waaronder mijn eigen club. Je doet mee aan een serieuze competitie. Neem die competitie dan ook net zo serieus als de clubs die hier van afhankelijk zijn. Anders moet je gewoon lekker net als Feyenoord in een jeugdcompetitie blijven spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +12039
maandag 15 januari 2018 om 23:04
Het eerste team is leidend. Zoals bij elke club. De KNVB had Jong teams nooit toe moeten laten of uberhaupt oprichten. Dat was al een slecht idee.

Maar voor Ajax is het gewoon interessanter om die 4 spelers mee te nemen op trainingskamp.

Maar als je Europees speelt mag je toch ook spelers niet opstellen? Dat is dan toch net zo erg?
Vind ik leuk
Dicky +9243
dinsdag 16 januari 2018 om 06:45
Europees voetbal is natuurlijk ook gewoon een competitie dus dat een club de krachten over 2 competities verdeeld is niet meer dan normaal. Clubs proberen er dan voor te zorgen dat in beide competities een zo sterk mogelijk elftal staat. Dit is wat anders dan een competitie laten lopen voor een trainingskampje. Wat ik jij zegt klopt. Jouw club vindt een trainingskamp blijkbaar belangrijker dan de Juup. Dan vind ik dat je niet aan de Juup mee moet doen. Dan hebben de clubs die de competitie wel serieus nemen ook geen last van je. De fout ligt bij de KNVB, maar dat betekent niet dat je daar gebruik van hoeft te maken.
Vind ik leuk
#Keizerout +12039
dinsdag 16 januari 2018 om 10:21
Waarom is dat wat anders? Voor de eredivisie is dat oneerlijk want de ene keer heb je een goed team en de andere keer niet.
Ik vind het trouwens heel irritant dat je trainingskampje zegt. De jupiler league is net zo goed een competitietje. Die spelers schatten dat trainingskamp ook hoger in anders speelden ze wel in dat competitietje.

Doei, wat een flutargument zeg. De KNVB had het anders in moeten delen, maar Ajax mag niet 4 jeugdspelers meenemen op trainingskamp. Alsof 4 spelers ook echt heel veel uitmaakt. Ekkelenkamp en Bakker zijn officieel gewoon nog A1 dus waar hebben we het over.
Vind ik leuk
Dicky +9243
dinsdag 16 januari 2018 om 10:28
Competitie vervalsing door jouw club mogelijk gemaakt door de KNVB. Daar hebben we het over.
Vind ik leuk
#Keizerout +12039
dinsdag 16 januari 2018 om 10:30
Wij weten van niks, stuur je klachtenbrief maar naar Zeist
Vind ik leuk
base +574
maandag 15 januari 2018 om 23:39
Je hebt het over serieus nemen maar hoe serieus is iets als je niet kan promoveren ? verder ben ik het met je eens dat de KNVB hier iets aan had moeten/ kunnen doen.
Vind ik leuk
Dicky +9243
dinsdag 16 januari 2018 om 06:50
Als je als club er net zo over denkt als dat jij doet. Moet je dus gewoon niet mee doen. Je kan niet promoveren nee. Maar je kan wel kampioen worden. Dat moet het streven zijn wanneer je aan deze competitie meedoet. Het best mogelijke resultaat halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +12039
maandag 15 januari 2018 om 22:41
Ja maar of psv nou matige talenten uit jong of uit de a1 opstelt maakt ook gewoon weinig uit :p
Vind ik leuk
FSCeara +4380
dinsdag 16 januari 2018 om 00:35
De KNVB is gewoon lachwekkend met dit soort zaken.moeten nog wat meer volleyballers,hockyers en schaatsers aannemen dan komt alles goed.
Vind ik leuk
Dordmund +1718
maandag 15 januari 2018 om 22:10
Hoppa Cambuur wint weer we zijn 2018 goed begonnen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3720
maandag 15 januari 2018 om 22:14
En su ist maar krekt. Sipke is een held!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:21
Jullie hebben wel pech zeg, maandag de 22e mogen jullie in Amsterdam spelen, dan zijn er weer genoeg spelers beschikbaar bij Ajax, wat een pech :D
Vind ik leuk
Cookee +6415
zondag 21 januari 2018 om 16:14
Meestal hebben ze geen zin als de tribune leeg is, overtuigend niet maar Roberta mocht ook meedoen, hoop dat Sipke gaat bouwen aan een vast team. Baal dat Peersman weg mag, die verzaakt nooit en gaat voorop in de strijd, als publiek niet snap hoe hard die jongen werkt... vervang dan ook 't publiek maar.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 om 16:15]
Vind ik leuk
stollie38 +13782
maandag 15 januari 2018 om 22:11
Een echte cultspits die Bakx. Beroemd als Google spits, vanwege dat vanhazebrouk van Kortrijk hem vond via Google. .
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:13
Wtf deed die grotenbreg op t laatst???
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:21
"Cambuur wint op bezoek in Alkmaar"

Ze speelden niet in Alkmaar VP.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 00:30
AZ speelde thuis en als je bedoeld dat ze in Wormerveer speelde... niet zo bijdehand aub
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 00:38
Op bezoek in Alkmaar is onjuist.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:21
Sjonge jonge
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:21
Eigenwijze lui daar bij NEC! Bij de meeste Jupiler league clubs hebben ze het organisatorisch op zowel zakelijk als technisch vlak haast beter voor elkaar!
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 14:36
Hoezo? Het was van tevoren al duidelijk dat Bogers door werd geschoven naar hoofdtrainer omdat ze niemand anders konden vinden. Het doel bleef om een goede hoofdtrainer te vinden, omdat ze in Bogers meer een assistent voor de lange termijn zien.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 20:22
Een bvo bestaat uit iets meer dan een hoofdtrainer.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:48
Dan neem ik aan dat je met goede voorbeelden komt? Anders blijft je originele comment natuurlijk populistisch gelul.
Vind ik leuk
pico323 +4299
maandag 15 januari 2018 om 22:38
Wat jammernu voor NEC maar niet heus. Ik hoop echt dat Fortuna kampioen word. Nijmegen mag dan via de na competitie promoveren.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 04:58
dat gaat het niet worden.ODW wordt geen kampioen en Sparta met Dicky en Borst winnen in de nacompetitie van ODW dus nog een jaartje Jupiler..
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 07:57
Lekker TOP. Ik zie 1 goede voetballer bij Nec. Kadioglu. De rest is middelmaat en minder. Als ze met dit team de eredivisie in gaan vliegen ze er net zo hard weer uit.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 08:11
Go Fortuna.Mooiste club van Limburg
Vind ik leuk
Hupfean +1597
dinsdag 16 januari 2018 om 14:10
Nec en Fortuna beide promoveren en 2 ku(t)nstgrasvelden er uit graag. T liefst 3 natuurlijk en dan Almere er maar in, die krijgen ook weer gras. Top Almere!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

NEC ingemaakt door FC Oss, Cambuur wint op bezoek in Alkmaar