Gerbrands wil 'vrij besteedbare pot' bij PSV van dertig à veertig miljoen euro

    Gerbrands wil 'vrij besteedbare pot' bij PSV van dertig à veertig miljoen euro

    dinsdag 16 januari 2018 om 07:40

    PSV wil door sportief succes ook meer financiële slagkracht genereren voor de toekomst. Algemeen directeur Toon Gerbrands wil over drie of vier jaar een 'vrij besteedbare pot van dertig à veertig miljoen euro' hebben.

    "Dan kunnen we handelen als het ons uitkomt", zegt Gerbrands in het Eindhovens Dagblad. "Als we de komende jaren een aantal goede transfers kunnen doen en de scouting op orde houden, kan het. Met zo'n pot kunnen we spelers bijvoorbeeld iets langer houden, eerder halen of een keer verhuren. PSV heeft moeizame financiële jaren achter de rug, maar we liggen op koers."

    Belangrijk is wel dat de Brabanders weer in de Champions League gaan uitkomen. "Wij moeten in de groepsfase onze plek terug veroveren en dat wordt een sportieve en organisatorische krachtproef", aldus Gerbrands. "Vroeger lag bij de clubs de einddatum van de voorbereiding bij de competitiestart en nu wordt dat bij de eerste voorronde voor Europees voetbal. We zullen in de toekomst eerder beginnen voor het seizoen, dat lijkt me onvermijdelijk. Misschien wel half juni inderdaad."

    "Het wordt een lastige puzzel om spelers vakantie te geven en al helemaal in jaren met grote toernooien", vervolgt Gerbrands, die meent dat PSV een belangrijke rol speelt voor de Europese topclubs. "De pakweg zestien toonaangevende teams in Europa leiden niks meer op en hebben aan PSV een geweldige partner. Kijk naar Lozano. Hier leert hij werkelijk alles. PSV blijft een ideale leerschool voor een stap naar de internationale top en dat wordt bij die clubs ook erkend."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Gaat PSV kampioen worden?

    (5262 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 januari 2018 om 07:49
    Dat doe jij toch ook of niet dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24120
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:50
    Over 3 a 4 jaar is 30M of 40M helemaal niets. Een habbekrats. De gekte op de transfermarkt zal alleen maar verder toenemen.
    Vind ik leuk
    Korm +31031
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:51
    Ik denk dat PSV op de goede weg is. PSV en Ajax moeten toch ons landje verdedigen :)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:00
    Gaan jullie lekker militairtje spelen...dan gaat Feyenoord voetballen:).
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:03
    Als er een team goed militairtje kan spelen is het Feyenoord wel. Allemaal gedisciplineerde schoppers.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:05
    Waar is deze opmerking op gebaseerd?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:06
    Op de reputatie die Feyenoord over de jaren heen heeft opgebouwd.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:13
    Goede onderbouwing..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:16
    Moet ik er serieus voorbeelden bij gaan halen? Feyenoord is altijd van het gedisciplineerde op het veld geweest. Hun motto is geen woorden maar daden. Waar bij Ajax creatieve spelers als Bergkamp clubiconen zijn. Heeft Feyenoord John de Wolf bijvoorbeeld. Simpel als dat.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:23
    Ouwe koeien uit de sloot halen? Reageer volgende keer niet zo achterlijk op een grapje...doe je iedereen inl jezelf een plezier mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:25
    Ik kom met feiten en dan reageer ik achterlijk? Beetje raar niet? Feyenoord heeft nou eenmaal die reputatie net zoals dat Ajacieden arrogant zijn en PSV een gemeenteclubje is.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:53
    Nee je haalt voetballers uit het verleden aan, maar onderbouwt helemaal niks. Ja voetballers als de Wolf, Fraser, Israel waren bikkelharde verdedigers die het moesten hebben van hun fysiek, doorzettingsvermogen en winnaarsmentaliteit. Dit verwar je met "gedisciplineerde schoppers". Verder waren de tijden vroeger sowieso anders en kan je die onmogelijk vergelijken met nu. Kortom, veel woorden heb je nodig om geen enkel punt te maken. Jammer!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:01
    Als je het niet wil inzien heeft verdere discussie geen nut. Je weet best wel welke repuatie Feyenoord heeft.
    Vind ik leuk
    Korm +31031
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:06
    mag eens tijd worden!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:12
    Stratego bedoel je.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:55
    Zoveel leren potentiele topvoetballers hier niet meer, of je moet het hebben over 18-20 jarigen als de Ligt of Kluivert. Als die op hun 22ste nog in Nederland spelen is de kans wel erg klein dat ze nog in de absolute top terechtkomen
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13125
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:55
    Zowel voor psv als Ajax zal de CL groepsfase al een grote uitdaging worden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:13
    Licht eraan welke spelers van beide club's blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:54
    Ligt
    Vind ik leuk
    derksen +8585
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:00
    Heb de gemeente nog zoveel in kas?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:14
    ASML ,Vdl groentje.
    Vind ik leuk
    Quareck +6745
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:45
    Heeft jij nooit neejdurlants geleert?
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 17 januari 2018 om 03:34
    Begrijp je hem niet? Zeurpiet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:00
    Mag ik een teiltje aub?

    Lozano kon al voetballen toen hij naar psv kwam.. daarbij is dat een leuke gedachte en zienswijze waar heel de goegemeente van de club waarschijnlijk weer intrapt maar zolang je alleen maar blijft huren en spelers koopt met dusdanige doorverkoop percentages dat je er zelf niet veel wijzer van wordt dan bouw je ook nooit vermogen op..

    Wel grappig dat hij nu ineens tekoop loopt met het halen van jong talent van buiten terwijl hij pas geleden nog riep dat het van de jeugd en opleiding moet komen.

    Voorlopig is van beide nog amper wat terug te zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:01
    ik zie geen toppers bij psv,
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:05
    Die zie je alleen in de Ziggodome terug. Qua talent betreft zit er wel wat bij de club, echter wordt die pas ingebracht wanneer de resultaten tegenvallen en voor nu staan we op nummer 1.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:19
    Ook niet als je bril opzet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:24
    Toppers in concert is toch ook altijd in de Arena?
    Vind ik leuk
    Quareck +6745
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:47
    Ja, dan is de arena wel vol, slecht zingende homo’s zijn blijkbaar interessanter dan Ajax :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147759
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:50
    Gelukkig niet , die nichtenparade van geer en goor past veel beter in de arena
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:12
    Ouwe hosselaar die Toon
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:15
    Maar hij heeft wel gelijk.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:17
    Maar Keesje ik geef hem toch ook geen ongelijk als het hem serieus lukt is hij oprecht een hosselaar!
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:14
    Topic gaat over Psv en het gelul over Ajax wordt in de ochtenduren bijgehaald. Je zou denken dat somige mensen eerst hun drank en coke roes uitslapen al vorens ze reacties de ether inslingeren.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:17
    Dat is afgunst ,Toon doet het nie slecht en er zit veel waarheid in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:24
    Ja Gerbrands .. sluit aan in de rij. Meerdere clubs in Nederland zouden als Ajax willen zijn ..
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:39
    Iedere jaar een revolutie, slecht om gaan met club iconen, communicatie met ouders verwaarlozen, iedere jaar een nw trainer aanstellen.

    Ja veel clubs zouden het vb van Ajax willen volgen.....next
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36119
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:42
    En dan zie ik jou hierboven nog zeuren dat mensen het over Ajax hebben...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:00
    Zoals PSV inderdaad. Eerst het beleid willen kopiëren om zich veel meer op de jeugd te richten en nu graag de bestedingsruimte zoals van Ajax willen hebben. Kopiëren is makkelijk. Innovatief zijn moeilijk. Langzamerhand dringt het in Eindhoven door dat de korte termijn gedachte van alle jaren funest is voor de lange termijn. Bravo Ajax! Recordkampioen en de meeste Europese prijzen zijn nooit behaald door een korte termijnvisie. Het lampje begint nu pas te branden in Eindhoven! Och och en dat voor de lichtstad ...
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:13
    Kopieren ? Wahahaaaa...idioot PSV is de meest innovatieve club van Nederland. Eindhoven is één en al science.

    * Huiswerkjeugd bij de Trainingsmodule! Via een innovatief videoanalyse systeem
    * Introductie Esport
    * De migratie naar de cloud biedt medewerkers en de organisatie maximale flexibiliteit. Medewerkers kunnen hun werkplek naar eigen inzicht inrichten.
    * introductie innovatief schoonmaaksysteem BeSense
    *Het Philips Stadion is trotse bezitter van ArenaVision, de nieuwe LED-stadionverlichting van Philips Lighting. Deze technologische mijlpaal tilt de totale stadionbeleving naar een hoger plan
    * PSV werkt klimaat neutraal
    * PSV gooit een nieuw wapen in de strijd om sponsors aan de club te binden. Vanaf heden bezoeken de accountmanagers van de Eindhovenaren, gewapend met een virtual realitybril onder hun arm, potentiële zakelijke relaties in de regio Eindhoven.
    * PSV gaat een partnership aan met het Chinese gokbedrijf Wellbet. De overeenkomst gaat in op 1 januari 2018 en heeft als voornaamste doel de naamsbekendheid buiten Europa vergroten.

    Om maar een paar dingen op te noemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:33
    Je zit op een voetbalsite vriend .. praat over voetbal
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:44
    Ik praat ook over voetbal vriend. Of denk je dat PSV de genoemde investering voor de lol doet. Dit heeft allemaal met voetbal te maken, direct en indirect.

    Als je selectief alleen de dingen eruit pikt die jij graag wilt horen dan kom je idd uit dat PSV kopieert.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 16:14
    Ach ja .. zolang je het zelf maar gelooft
    Vind ik leuk
    13 +10575
    woensdag 17 januari 2018 om 03:41
    Ik vond het wel interessant, ook al ben ik niet voor jouw club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:40
    Eigenlijk zeg hij dus . We willen net zo zijn als Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:00
    Eigenlijk maak je dus duidelijk.... wij zijn Ajax wij zijn de arrogantste...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:57
    Ja, klopt. Wat is daar mis mee?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 09:23
    Ja het wordt gezien als een negatieve eigenschap dus ik denk het wel...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:49
    Psv geeft de beste oplijding
    aan spelers ze komen van ver Mexico dat zegt al genoeg goede omgang goede trainers beglijding er omheen
    Vind ik leuk
    3Bier +6921
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:16
    Jij komt net de kroeg uitrollen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:58
    Wow Bertus! Hoe lang zit jij al in het AZC?
    Vind ik leuk
    RtdDub +10880
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:28
    Sorry maat, de UEFA heeft helemaal geen belang bij ploegen in de CL groepen uit landen als Nederland.
    Dus zet die kwalificatie maar gewoon uit je hoofd.
    Vind ik leuk
    3Bier +6921
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:32
    "De pakweg zestien toonaangevende teams in Europa leiden niks meer op en hebben aan PSV een geweldige partner. Kijk naar Lozano. Hier leert hij werkelijk alles. PSV blijft een ideale leerschool voor een stap naar de internationale top en dat wordt bij die clubs ook erkend."

    Inderdaad Toon. Al die ex PSV'ers die we elk jaar weer tegenkomen in de knockout fase van de CL. De toonaangevende clubs hebben echt een geweldige partner aan PSV. Elk jaar weer zitten de tribunes weer vol met scouts voor de aankomende toppers die PSV al jaren weet klaar te stomen voor de absolute top.

    Beste Toon, je hebt met Lozano een toppertje in huis en daar teer je nu op. De laatste verkoop aan een topclub was Depay naar Man Utd in 2015. Denk dat het wel meevalt met PSV als geweldige partner voor de Europese top 16.

    Verder is het potje opbouwen een prima idee. Alleen je bouwt de meeste winst op met het goed doorverkopen van eigen jeugdspelers, aangezien die niks gekost hebben en je niet met doorverkoop percentages zit etc. Probleem is wel dat die eigen jeugd dan wel de kans moet krijgen om door te kunnen groeien.

    Het idee van Toon is overigens prima, nu de uitvoering nog. Eerst maar verkopen dit boekjaar om geen rode cijfers te schrijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:51
    Laat ze dan ook betalen inplaats van cadeautjes weg geven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147759
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:56
    Unne mooie mens onzen Toon mar hij moet wel beseffen dat over een paar jaar geen enkele club uit de kleine landen meer mee doet aan de cl.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:58
    Gewoon Lozano verkopen voor 100 miljoen ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:45
    Zeg ik, dromen mag...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:57
    Ik zat al te wachten om de domme mensen die het weer over de gemeente hebben... hebben dat geld allang terug maar dat terzijde...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:20
    Waarvan hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:44
    Dromen mag...
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:53
    Wat een zwetser is dat toch. Altijd zichzelf maar bewieroken en roepen: kijk eens hoe goed ik ben!
    De opleiding werkt niet, tenzij je tevreden bent met Brenetjes.
    Talenten uit het buitenland halen is 50% kans op winst. Maar PSV moet ze wel duur kopen....
    PSV is nooit en ook maar nooit een ideale leerschool geweest voor welke speler dan ook. Trouwens, de 16 toonaangevende clubs leiden nog steeds zelf spelers op, kijk maar eens welke bedragen ze uitgeven aan jonge talenten.
    Vind ik leuk
    AFFA +1414
    dinsdag 16 januari 2018 om 16:55
    Ik wil ook wel is wat toontje,Whaha over 3 of 4 jaar,mits een paar goede transfers,lachwekkend dit.
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +296
    dinsdag 16 januari 2018 om 21:09
    Roep ik thuis ook altijd. Maar ik red het telkens net niet.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gerbrands wil 'vrij besteedbare pot' bij PSV van dertig à veertig miljoen euro