Chelsea overleeft FA Cup-replay: overwinning na penalty's met negen man

Chelsea overleeft FA Cup-replay: overwinning na penalty's met negen man

woensdag 17 januari 2018 om 23:45

Chelsea heeft zich met de hakken over de sloot geplaatst voor de vierde ronde van de FA Cup. Championship-club Norwich City werd na penalty's verslagen.

Chelsea is de laatste weken dramatisch in vorm en dat kwam ook woensdagavond in de replay van de FA Cup-ontmoeting met Norwich City weer aan het licht. Michy Batshuayi leek met een intikker uit te groeien tot matchwinner, maar in de laatste minuut van de blessuretijd werd het 1-1 door een rake kopbal van Jamal Lewis.

In de verlenging ging het vervolgens van kwaad tot erger voor Chelsea, dat in de eerste wedstrijd tegen Norwich niet verder kwam dan een doelpuntloos gelijkspel. In de slotminuten kreeg zowel Pedro Rodriguez als Alvaro Morata een rode kaart. Met negen man kwam de ploeg van manager Antonio Conte tóch bovendrijven als winnaar: Eden Hazard schoot de winnende binnen: 5-3 in penalty's.

Bournemouth en Swansea
Premier League-middenmoter Bournemouth overleefde de replay in de derde ronde van de FA Cup niet. Wigan Athletic, dat uitkomt in de League One, was verrassend met 3-0 te sterk. Swansea City liet zich niet verrassen: de laagvlieger versloeg Championship-koploper Wolverhampton Wanderers met 2-1.

Plaats een reactie

Koeroe +4884
woensdag 17 januari 2018 om 23:48
Zonde zeg, norwich had t meer verdiend
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 23:48
Penalty's nodig over 2 wedstrijden tegen Norwich, Chelsea is dit jaar wel erg matig
En wat wordt Diego Costa gemist daar in Londen
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 23:53
Chelsea heeft niet zulke goede spelers, als die 2 clubs uit Manchester. Dat Chelsea zo goed speelt, dat ligt echt wel aan Conte.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 23:58
Hebben vooral nieuwe spits nodig, morata valt vies tegen
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 00:18
Die miste dot van kansen weer. Niet normaal meer! Costa een kans een doelpunt zelfs uit het niets maakt hij er in zijn Chelsea tijd eentje.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 06:50
Tottenham en Liverpool hebben minimaal dezelfde kwaliteit.
Vind ik leuk
Rodajc +4681
woensdag 17 januari 2018 om 23:51
FA Cup blijft toch altijd mooi
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 00:17
Man man die keeper van Norwich duikt nog sneller dan Cillessen de hoek in ja zo hou je nooit never een penalty tegen hij dook al heel snel dook zonder dat een Chelsea nemer überhaupt een aanloop nam dook die al. Met zo een keeper kan je beter nooit aan een penaltyreeks beginnen als ploeg dan sta je al met 2-0 achter.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 januari 2018 om 00:23]
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 00:20
Ik ga bijna denken dat Chelsea die PSV aanvoerder van Ginkel mist........
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 05:33
Klopt!!Als kiespijn ;)
Vind ik leuk
goekie4 +1444
donderdag 18 januari 2018 om 09:21
Zijn ze nou dramatisch in vorm!?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Chelsea overleeft FA Cup-replay: overwinning na penalty's met negen man