Van Bronckhorst: 'Ja, ik vond hem wel terecht. Geen hele slimme overtreding'

Van Bronckhorst: 'Ja, ik vond hem wel terecht. Geen hele slimme overtreding'

Gepubliceerd: zondag 11 februari 2018 om 17:13zo 11-02-2018 om 17:13

Bilal Basacikoglu heeft geen beste beurt gemaakt bij Feyenoord. Trainer Giovanni van Bronckhorst benoemde de vleugelaanvaller tegen Vitesse tot vervanger van de geblesseerde Sam Larsson, maar Basacikoglu liep tegen een domme rode kaart aan in Arnhem.

"Ja, ik vond hem wel terecht. Het gebeurde net voor me en ik denk niet dat het een hele slimme overtreding was", aldus Van Bronckhorst voor de camera's van FOX Sports. De trainer heeft geen idee waarom Basacikoglu op de middellijn zijn tackle op Thulani Serero inzette. "Waarom hij dit doet? Dat vraag ik me ook af. De wedstrijd zat vol emotie en hij moest in een split second beslissen wat je gaat doen. Dan maak je niet altijd de juiste keuze en dat was vandaag met Bilal zeker het geval."

Van Bronckhorst weigert echter om de buitenspeler openlijk af te vallen. "Dat soort dingen gebeuren. En hij had wel de assist geleverd op de 0-1. Maar door zo'n actie komen wij wel met tien man te staan en dat is natuurlijk niet goed."

Plaats een reactie

DOEMAAR133 +6107
zondag 11 februari 2018 om 17:17
weet niet meer precies wie de verslaggever was bij fox bij deze wedstrijd

maar die vond beide overtredingen van Feyenoord geen rood, maar twijfelde enorm en vond voor beide keren geel ook wel had gekunt??

vraag me af voor welke club deze man is. want alleen met een Feyenoord brilletje kan je het anders zien
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
zondag 11 februari 2018 om 17:22
Bilal raakt hem niet. Dit was absoluut geen rood. Wel geel voor de springende Vitesse-speler, want dat was duidelijk een schwalbe. Sterker nog; hij sprong pas de lucht in nadat Bilal al lang en breed stil lach na zijn sliding.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:23]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:23
Als Serero bleef staan, had hij een gebroken scheenbeen.
Over schwalbes gesproken, dat van Dumfries was er geen?

Nu zeg je natuurlijk dat Matavz een duidelijke elleboog gaf, klopt. Maar hij raakte Dumfries zijn hoofd niet. Toch vind iedereen het 4+ waard.

Bilal raakt hem niet, maar wil het wel. Heeft dus dezelfde gedachte als Matavz. Ik zeg minimaal 4 wedstrijden! Als wordt Feyenoord er alleen beter op.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:28]
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9978
zondag 11 februari 2018 om 17:45
Domme overtreding van bilal en ik snap het 100% dat de scheids rood geeft. Maar een gebroken scheenbeen? Hoe kom je daar nu weer bij......1 de overtreding was van achteren en 2 hij raakt serrero amper, omklemt zijn benen niet of wat dan ook. Niet erger maken dan het is. Dat hebben we genoeg gezien bij vites.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:08
hooguit een gebroken kuitbeen :P
Vind ik leuk
Rekka10 +35
zondag 11 februari 2018 om 18:39
Je overdrijft een beetje. Hij springt wel heel gemaakt op. Ondanks dat Bilal de bal raakt, is het oliedom om zo in te komen en snap ik de rode kaart, maar Serero hoeft zich niet zo aan te stellen
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1636
zondag 11 februari 2018 om 17:24
De domheid van de actie is al rood waard.
Vind ik leuk
rinirat +3284
zondag 11 februari 2018 om 17:41
Hij hoeft hem niet te raken om rood te krijgen.
Vind ik leuk
PecZwolle +190
zondag 11 februari 2018 om 17:42
Ik zeg het niet graag maar deze reactie is van een bedenkelijk niveau en dan druk ik me nog voorzichtig uit. De overtreding is met 2 benen vooruit en van achter.

1. Geen intentie voor de bal
2. Kans op zwaar letsel.

Kortom meer dan terecht rood.

Als ik een keer met een geweer op je schiet maar mis, hoef ik dan volgens jou niet opgepakt te worden? Oh jawel want volgens de wet hoort dat. Nou volgens deze regels hoort dit rood te zijn.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42306
zondag 11 februari 2018 om 17:57
Geen intentie voor de bal? Hij raakt zelfs de bal ipv de speler haha.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:05
De duik was mooi. Toch heb je wel gelijk. Gestrekt been en van achter. Rood dus..
Vind ik leuk
Nuance +10426
zondag 11 februari 2018 om 19:26
Geen intentie voor de bal? Heb jij zelf wel gevoetbald? Zijn rechterbeen raakt de bal, zn linkerbeen raakt niks. Maar daar gaat het niet om. Hij komt met 2 benen naar voren en dat moet je nooit doen. En vrijwel van achteren, dus ja dan krijg je hem.Zeker als Serero als de eerste de beste
pisnicht theatraal omhoog springt. Geloof me Serero heeft geenens een blauwe plek, maar slim gedaan en oliedom van Bilal.
Vind ik leuk
Dharmpie +898
zondag 11 februari 2018 om 17:46
Misschien was het geen rood, maar misschien is het niet leuk om te zeggen maar ik hoop dat hij vaker rood krijgt. De liefjes van Gio krijgen kans op kans, hij blijft vreemde keuzes maken. Nu kan hij Bilal “even” niet opstellen. Na bijna 4 jaar moet je spelers afschrijven( ipv contract verlenging) en blijven belonen voor hun wanprestatie net als de trainer trouwens.
Vind ik leuk
Nuance +10426
zondag 11 februari 2018 om 19:27
Nou heb ik liever Bilal dan dat weekdier van een Boetius. Mo is verhuurd, ik zou met Touré spelen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:25
malacia vond ik eigenlijk geen rood! vooral omdat van Beek en jan Arie er eigenlijk nog stonden. hij was te laat, maar op die plek met nog 2 spelers in de buurt.. niet echt een doorgebroken speler.. zeker niet in scoringspositie.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2232
maandag 12 februari 2018 om 08:23
Heb gelukkig die verslaggever niet gehoord zat lekker in het stadion. Maar over het algemeen erger ik me dood aan die verslaggevers van Fox. Overigens ook bij de NOS. Gisteren ging het alleen ook weer over Feyenoord. Net alsof Feyenoord zo slecht speelde. Maar er deed ook nog een ander team mee. Hebben ze het totaal niet over. Het gaat bijna alleen maar over de top 3. En gisteren over Twente omdat die koekebakker Verbeek er zat (het ligt overal aan maar niet aan mij)
Vind ik leuk
AllAdIn +22556
zondag 11 februari 2018 om 17:17
#geenrood
Vind ik leuk
Patrickj3 +3765
zondag 11 februari 2018 om 17:20
#donkerrood
Vind ik leuk
Nuance +10426
zondag 11 februari 2018 om 19:28
Nee joh, voetbal je zelf? Heb je de herhaling gezien?
Vind ik leuk
Patrickj3 +3765
zondag 11 februari 2018 om 20:01
Ja ik voetbal zelf,en bij ons is een overtreding van achter met 2 gestrekte benen ook rood
Vind ik leuk
Nuance +10426
zondag 11 februari 2018 om 20:05
Donkerrood is als je kniehoog komt invliegen, zonder bal en iemand de wedstrijd uit schopt. Dat is donkerrood. Dit is gewoon dom. Maarreh heb je die herhaling nou gezien? Elke voetballer weet hoe het zit. Serero is niet geraakt, heeft niks. Bal werd gespeeld. Alleen; van achter met 2 benen en dus is rood te begrijpen.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:05]
Vind ik leuk
Gid010 +710
zondag 11 februari 2018 om 17:19
kom Gio, het gebeurde voor je neus zowat. Iedere onbesuisde tackle waarbij je zo van achter inkomt kan je met rood bestraft worden. Dat moet je weten, zelf heb je op het hoogste niveau gespeeld. Je had spelers moeten behoeden sinds de rode kaart van Berghuis in Eindhoven al, moeten zeggen dat ze op die hoogte van een veld niet zo n overtreding moeten maken. Helaas herhaalde dit wel met incident Jorgensen in de Arena, nu met Bilal in Arnhem. Hamer je ploeg erop dat ze die overtredingen daar gewoon niet moet maken!!!!
Vind ik leuk
kees ee +786
zondag 11 februari 2018 om 17:25
. . . er wordt geschoren jongens !!, . . . stil blijven zitten ??
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:25
Wees blij mannen,dat Feyenoord nog de beker kan winnen ( daarmee voor de laatste keer rechtstreeks geplaatst is voor de poulefase EL) en zo het postkampioensjaar nog redelijk kan afsluiten,het is wel schandelijk dat je 22 punten op ons achterstaat terwijl wij al die kritiek krijgen,dan blijkt dat PSV mentaal ijzersterk is.
Vind ik leuk
BassieN +11295
zondag 11 februari 2018 om 17:30
Slappe hap deze trainer, altijd hetzelfde verhaaltje na weer een verlies.
Vind ik leuk
Connie Veren +5624
zondag 11 februari 2018 om 17:33
Het is toch iedere keer weer tenenkrommend. Liefst verdedigd hij het nog. Zeg gewoon dat hij het team enorm heeft benadeeld. Laat gvd horen dat dit niet kan!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:35
Tsja, wat gaat er in een hoofd van iemand om? Soms zullen we het nooit weten. Of dat goed of slecht is, laat ik in het midden.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:36
vooropgesteld: ik vond het ook wat overdreven voor een rode kaart. als ik het zo terug kijk is mijn eerste reactie: hij raakt hem toch niet echt? geel voor de intentie lijkt me beter op zijn plek. wat wel weer jammer is dat je dan refereert aan een actie bij Ajax, waar jij je bril weer miet kunt afzetten. dat was natuurlijk gewoon een 100% penal
Vind ik leuk
fer65 +288
zondag 11 februari 2018 om 17:45
Van Persie doet gewoon mee voor koekenbakker en jij Gio ben daar de chef koekkenbakker eerste klas.Fijn hoor een beetje van dit een beetje van dat en hard werken opje elf en dertigs en ja het moet beter slaap lekker zeikertje met je vriendje van Geel er bij wat ben ik blij dat ik in geen jaren niet meer geweest ben bij dat achterlijke zooitje. Wat een zonde geld verspilling zeg hier hoefje echt geen trouwe supporter voor te zijn wat een nagemaakt troep .Die van Geel schaam zich ook helemaal nergens voor met alleen nog de beker en ook daar heb ik mijn grootste twijfels over wat een koekkenbakker
Vind ik leuk
defons +1726
zondag 11 februari 2018 om 17:47
Zal mooi worden als het niet vond dat het terecht was.

Wat ik terecht vind is dat Gio verantwoordelijk is voor dit slechte optreden van Feyenoord is dit seizoen.

Dus de belangrijkste transfer voor Feyenoord van de zomer is dan echt een nieuwe trainer.

Je kan blijven kopen wat je wilt maar zolang gio hier nog zit heeft dat totaal geen enkele zin.
Vind ik leuk
Bjorn24 +274
zondag 11 februari 2018 om 18:48
Oplossing is simpel gio out en de nieuwe trainer ophalen bij Vitesse of iemand zoals de wolf vecht voetbal en mentaliteit voor 200% gaan.

Het is nu niks het word niks en als dit zo blijft kan je 30 jaar wachten op je kampioenschap met z'n elftal
Vind ik leuk
Roya +1692
zondag 11 februari 2018 om 18:06
Wat een reacties zeg

Wat willen dan verdomme een trainer die zijn eigen spelers verguisd ?

Gaan we dan voortaan in de Kuip dan ook onze eigen spelers uitfluiten en boe roepen met ze alle volgende week de zakdoekjes alvast mee nemen


Ook ik kan me niet echt vinden in dit Feyenoord maar nog minder in sommige mede Feyenoorders hoop dat de meeste teletekst supporters


Mvg Roya
Vind ik leuk
Smithsonian +41526
zondag 11 februari 2018 om 18:08
Oplossing: bilal niet meer opstellen aub.
Vind ik leuk
Rymond Vos +922
zondag 11 februari 2018 om 19:51
GIO OUT EN NEEM BASSIE EN TOORNSTRA MEE
Vind ik leuk
Voebtal +7495
zondag 11 februari 2018 om 22:38
Ik hoor niemand klagen over het feit dat het gat naar degraderen kleiner is dan naar de nr1. Laat het even tot je inwerken. Nieuwe trainer is een must.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws