Van Bronckhorst: 'Ja, ik vond hem wel terecht. Geen hele slimme overtreding'

Van Bronckhorst: 'Ja, ik vond hem wel terecht. Geen hele slimme overtreding'

zondag 11 februari 2018 om 17:13

Bilal Basacikoglu heeft geen beste beurt gemaakt bij Feyenoord. Trainer Giovanni van Bronckhorst benoemde de vleugelaanvaller tegen Vitesse tot vervanger van de geblesseerde Sam Larsson, maar Basacikoglu liep tegen een domme rode kaart aan in Arnhem.

"Ja, ik vond hem wel terecht. Het gebeurde net voor me en ik denk niet dat het een hele slimme overtreding was", aldus Van Bronckhorst voor de camera's van FOX Sports. De trainer heeft geen idee waarom Basacikoglu op de middellijn zijn tackle op Thulani Serero inzette. "Waarom hij dit doet? Dat vraag ik me ook af. De wedstrijd zat vol emotie en hij moest in een split second beslissen wat je gaat doen. Dan maak je niet altijd de juiste keuze en dat was vandaag met Bilal zeker het geval."

Van Bronckhorst weigert echter om de buitenspeler openlijk af te vallen. "Dat soort dingen gebeuren. En hij had wel de assist geleverd op de 0-1. Maar door zo'n actie komen wij wel met tien man te staan en dat is natuurlijk niet goed."

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 17:17
weet niet meer precies wie de verslaggever was bij fox bij deze wedstrijd

maar die vond beide overtredingen van Feyenoord geen rood, maar twijfelde enorm en vond voor beide keren geel ook wel had gekunt??

vraag me af voor welke club deze man is. want alleen met een Feyenoord brilletje kan je het anders zien
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:20
En die trap in het gezicht? Geel zeker?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:22
Ja. Was onder de borst, Haps kopt omlaag. Bruns mag het dus met de voet doem. Dat Haps voor koppen kiest en Bruns voor schoppen, is pech voor Haps maar geen opzet. Fijne dag verder.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:25
Zou ik ook zeggen. Ga maar snel weg.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:25
Waarheen?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:29
Fijne dag verder ... nog niet weg?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:29
Als ik iemand een fijne dag wens, betekend dat niet dat ik hem niet meer hoef te zien.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:34
Wim Wim Wim. Denk aan uwen hart.
Vind ik leuk
pico323 +4148
zondag 11 februari 2018 om 17:30
Nee Wim hij heeft gelijk. Het was zelfs geen gele kaart. Hij zag die jongen niet aankomen en je kunt zien dat hij naar beneden kopt.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:45
Wanneer jij de overtreding van Bilal als rood beoordeeld, dan had Bruns er ook af gemoeten
Vind ik leuk
Dicky +9084
zondag 11 februari 2018 om 17:25
Vind je niet dat gezicht van Haps wel erg laag was? Het was meer een ongeluk dan een overtreding. Anders dan wat Bilal doet natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:22
Bilal raakt hem niet. Dit was absoluut geen rood. Wel geel voor de springende Vitesse-speler, want dat was duidelijk een schwalbe. Sterker nog; hij sprong pas de lucht in nadat Bilal al lang en breed stil lach na zijn sliding.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:23]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:23
Als Serero bleef staan, had hij een gebroken scheenbeen.
Over schwalbes gesproken, dat van Dumfries was er geen?

Nu zeg je natuurlijk dat Matavz een duidelijke elleboog gaf, klopt. Maar hij raakte Dumfries zijn hoofd niet. Toch vind iedereen het 4+ waard.

Bilal raakt hem niet, maar wil het wel. Heeft dus dezelfde gedachte als Matavz. Ik zeg minimaal 4 wedstrijden! Als wordt Feyenoord er alleen beter op.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:28]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:45
Domme overtreding van bilal en ik snap het 100% dat de scheids rood geeft. Maar een gebroken scheenbeen? Hoe kom je daar nu weer bij......1 de overtreding was van achteren en 2 hij raakt serrero amper, omklemt zijn benen niet of wat dan ook. Niet erger maken dan het is. Dat hebben we genoeg gezien bij vites.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:08
hooguit een gebroken kuitbeen :P
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:39
Je overdrijft een beetje. Hij springt wel heel gemaakt op. Ondanks dat Bilal de bal raakt, is het oliedom om zo in te komen en snap ik de rode kaart, maar Serero hoeft zich niet zo aan te stellen
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:24
De domheid van de actie is al rood waard.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:26
Ach ja ... Ajax had zn kadootje. Wat wil je nog meer?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:22
Hadden zomaar gelijk kunnen spelen idd. Maar wil wel meer dan domme rode kaart en gemakkelijk gegeven pingel
Vind ik leuk
14forever +7316
zondag 11 februari 2018 om 19:29
Welk kadootje?
Vind ik leuk
rinirat +1238
zondag 11 februari 2018 om 17:41
Hij hoeft hem niet te raken om rood te krijgen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:42
Ik zeg het niet graag maar deze reactie is van een bedenkelijk niveau en dan druk ik me nog voorzichtig uit. De overtreding is met 2 benen vooruit en van achter.

1. Geen intentie voor de bal
2. Kans op zwaar letsel.

Kortom meer dan terecht rood.

Als ik een keer met een geweer op je schiet maar mis, hoef ik dan volgens jou niet opgepakt te worden? Oh jawel want volgens de wet hoort dat. Nou volgens deze regels hoort dit rood te zijn.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:57
Geen intentie voor de bal? Hij raakt zelfs de bal ipv de speler haha.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 18:05
De duik was mooi. Toch heb je wel gelijk. Gestrekt been en van achter. Rood dus..
Vind ik leuk
Nuance +4671
zondag 11 februari 2018 om 19:26
Geen intentie voor de bal? Heb jij zelf wel gevoetbald? Zijn rechterbeen raakt de bal, zn linkerbeen raakt niks. Maar daar gaat het niet om. Hij komt met 2 benen naar voren en dat moet je nooit doen. En vrijwel van achteren, dus ja dan krijg je hem.Zeker als Serero als de eerste de beste
pisnicht theatraal omhoog springt. Geloof me Serero heeft geenens een blauwe plek, maar slim gedaan en oliedom van Bilal.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:46
Misschien was het geen rood, maar misschien is het niet leuk om te zeggen maar ik hoop dat hij vaker rood krijgt. De liefjes van Gio krijgen kans op kans, hij blijft vreemde keuzes maken. Nu kan hij Bilal “even” niet opstellen. Na bijna 4 jaar moet je spelers afschrijven( ipv contract verlenging) en blijven belonen voor hun wanprestatie net als de trainer trouwens.
Vind ik leuk
Nuance +4671
zondag 11 februari 2018 om 19:27
Nou heb ik liever Bilal dan dat weekdier van een Boetius. Mo is verhuurd, ik zou met Touré spelen.
Vind ik leuk
Guusman +4145
zondag 11 februari 2018 om 17:36
Die verslaggevers/commentatoren moet je sowieso negeren, uitzetten dus.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 02:45
Maar zonder geluid is het ook weer heel raar..
Vind ik leuk
Guusman +4145
maandag 12 februari 2018 om 08:14
Stadiongeluid alleen is heel tof :))
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 10:52
1e keer dat ik kids meenam naar voetbal (Woudestein) moest ik er wel erg aan wennen dat er geen commentaar was haha.
Vind ik leuk
Guusman +4145
maandag 12 februari 2018 om 11:02
Ik vind er vaak zo'n onzin uitkomen, heb ik dan met Russisch bv geen last van ;)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 21:25
malacia vond ik eigenlijk geen rood! vooral omdat van Beek en jan Arie er eigenlijk nog stonden. hij was te laat, maar op die plek met nog 2 spelers in de buurt.. niet echt een doorgebroken speler.. zeker niet in scoringspositie.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:23
Heb gelukkig die verslaggever niet gehoord zat lekker in het stadion. Maar over het algemeen erger ik me dood aan die verslaggevers van Fox. Overigens ook bij de NOS. Gisteren ging het alleen ook weer over Feyenoord. Net alsof Feyenoord zo slecht speelde. Maar er deed ook nog een ander team mee. Hebben ze het totaal niet over. Het gaat bijna alleen maar over de top 3. En gisteren over Twente omdat die koekebakker Verbeek er zat (het ligt overal aan maar niet aan mij)
Vind ik leuk
Alain2708 +5328
zondag 11 februari 2018 om 17:17
#geenrood
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:20
#donkerrood
Vind ik leuk
Nuance +4671
zondag 11 februari 2018 om 19:28
Nee joh, voetbal je zelf? Heb je de herhaling gezien?
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 20:01
Ja ik voetbal zelf,en bij ons is een overtreding van achter met 2 gestrekte benen ook rood
Vind ik leuk
Nuance +4671
zondag 11 februari 2018 om 20:05
Donkerrood is als je kniehoog komt invliegen, zonder bal en iemand de wedstrijd uit schopt. Dat is donkerrood. Dit is gewoon dom. Maarreh heb je die herhaling nou gezien? Elke voetballer weet hoe het zit. Serero is niet geraakt, heeft niks. Bal werd gespeeld. Alleen; van achter met 2 benen en dus is rood te begrijpen.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 20:05]
Vind ik leuk
Jens1999 +11989
zondag 11 februari 2018 om 17:17
22 punten achter op de nummer 1.... als ik daaraan denk... ze missen Kuyt in Rotterdam... zijn vertrek bij Feyenoord is de nekslag gebleken....
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:21
Ze missen een scheids, die Feyenoord eens bevoordeeelt.
Vind ik leuk
Mo +10197
zondag 11 februari 2018 om 17:21
Met Kuyt waren het er misschien 19 of 18 geweest
Vind ik leuk
Sytz +1847
zondag 11 februari 2018 om 18:02
Aha, beter dus! ;)
Vind ik leuk
Decimius +1430
zondag 11 februari 2018 om 17:18
Mr monotoon.. Om te janken..
Vind ik leuk
feyeniels +19765
zondag 11 februari 2018 om 17:18
Waarom nou weer de handen boven het hoofd van Basacikoglu houden? Keer op keer laat hij zien niet mee te kunnen. Gooi het uit de selectie en neem van de zomer afscheid. Had twee jaar terug al gemoeten.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:22
St Juste, Haps en Larsson eruit. Wie dan? Dirk Kuyt?
Vind ik leuk
feyeniels +19765
zondag 11 februari 2018 om 17:24
Wat mij betreft geeft Gio Hansson een aantal wedstrijden de kans als linksbuiten. Het seizoen is toch al klaar, dus dan maar eens kijken of hij zich staande houdt.
Hopelijk valt de blessure van Haps mee en is hij er komende week bij. Op de positie van St. Juste kan Nieuwkoop.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:27
Ja, laat Gio er lekker oefenwedstrijden van maken. Jones in de spits.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
zondag 11 februari 2018 om 17:28
Haha, zijn lengte heeft hij mee ;-)
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:18
Nog een keer en dan kap ik er mee. van Bronckhorst moet gewoon Oprotten, want hij helpt Feyenoord helemaal naar de Kloten.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:26
De JC Schaal en waarschijnlijk de beker. Feyenoord heeft slechtere jaren gekend.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:27
Qua scheidsrechters niet.
Vind ik leuk
Roya +680
zondag 11 februari 2018 om 18:00
Heb je de stickers al van je scootmobiel gehaald je valt steeds vaker tegen is de passie verdwenen ?
Vind ik leuk
Gid010 +85
zondag 11 februari 2018 om 17:19
kom Gio, het gebeurde voor je neus zowat. Iedere onbesuisde tackle waarbij je zo van achter inkomt kan je met rood bestraft worden. Dat moet je weten, zelf heb je op het hoogste niveau gespeeld. Je had spelers moeten behoeden sinds de rode kaart van Berghuis in Eindhoven al, moeten zeggen dat ze op die hoogte van een veld niet zo n overtreding moeten maken. Helaas herhaalde dit wel met incident Jorgensen in de Arena, nu met Bilal in Arnhem. Hamer je ploeg erop dat ze die overtredingen daar gewoon niet moet maken!!!!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:23
Of vertel het de scheids ff.
Vind ik leuk
kees ee +363
zondag 11 februari 2018 om 17:25
. . . er wordt geschoren jongens !!, . . . stil blijven zitten ??
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:25
Wees blij mannen,dat Feyenoord nog de beker kan winnen ( daarmee voor de laatste keer rechtstreeks geplaatst is voor de poulefase EL) en zo het postkampioensjaar nog redelijk kan afsluiten,het is wel schandelijk dat je 22 punten op ons achterstaat terwijl wij al die kritiek krijgen,dan blijkt dat PSV mentaal ijzersterk is.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 02:57
Helaas is het al niet meer zo dat beker recht geeft op groepsfase, maar op 3e voorronde. Feyenoord toont zich mentaal bepaald niet stabiel nee. Hopelijk lukken de 2 wedstrijdjes voor het gouden bekertje toch nog. PSV wel stabiel juist. Heb vorig seizoen ook veel kritiek op Feyenoord gelezen hoor. De Ajaxminded media hebben het moeilijk.
Vind ik leuk
Bennie498 +1174
zondag 11 februari 2018 om 17:29
Niet Bilal maar Gio B en Feyenoord hebben de fout gemaakt door Bilal op te stellen .Hij denkt alles te kunnen maar op een enkele voorzet na kan hij helemaal niks. Net als deze trainer en z'n staf . Kuyt en Advocaat waren de echte helden Gio was een goede speler maar geen trainer. Feyenoord gaat die beker ook niet winnen als het zo doorgaat. Geen systeem de spelers laten spelen die niet in vorm zijn enz enz er is een groot probleem bij Feyenoord! Dit Feyenoord zet de supporters voor lul in het land . Tis al vanaf de eerste speeldag kut !!! Dit seizoen gaat meer kapot maken dan vorige seizoen is opgebouwd !!!
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 17:31]
Vind ik leuk
BassieN +9623
zondag 11 februari 2018 om 17:30
Slappe hap deze trainer, altijd hetzelfde verhaaltje na weer een verlies.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:33
Het is toch iedere keer weer tenenkrommend. Liefst verdedigd hij het nog. Zeg gewoon dat hij het team enorm heeft benadeeld. Laat gvd horen dat dit niet kan!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:35
Tsja, wat gaat er in een hoofd van iemand om? Soms zullen we het nooit weten. Of dat goed of slecht is, laat ik in het midden.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:36
vooropgesteld: ik vond het ook wat overdreven voor een rode kaart. als ik het zo terug kijk is mijn eerste reactie: hij raakt hem toch niet echt? geel voor de intentie lijkt me beter op zijn plek. wat wel weer jammer is dat je dan refereert aan een actie bij Ajax, waar jij je bril weer miet kunt afzetten. dat was natuurlijk gewoon een 100% penal
Vind ik leuk
fer65 +234
zondag 11 februari 2018 om 17:45
Van Persie doet gewoon mee voor koekenbakker en jij Gio ben daar de chef koekkenbakker eerste klas.Fijn hoor een beetje van dit een beetje van dat en hard werken opje elf en dertigs en ja het moet beter slaap lekker zeikertje met je vriendje van Geel er bij wat ben ik blij dat ik in geen jaren niet meer geweest ben bij dat achterlijke zooitje. Wat een zonde geld verspilling zeg hier hoefje echt geen trouwe supporter voor te zijn wat een nagemaakt troep .Die van Geel schaam zich ook helemaal nergens voor met alleen nog de beker en ook daar heb ik mijn grootste twijfels over wat een koekkenbakker
Vind ik leuk
defons +1739
zondag 11 februari 2018 om 17:47
Zal mooi worden als het niet vond dat het terecht was.

Wat ik terecht vind is dat Gio verantwoordelijk is voor dit slechte optreden van Feyenoord is dit seizoen.

Dus de belangrijkste transfer voor Feyenoord van de zomer is dan echt een nieuwe trainer.

Je kan blijven kopen wat je wilt maar zolang gio hier nog zit heeft dat totaal geen enkele zin.
Vind ik leuk
Bjorn24 +198
zondag 11 februari 2018 om 18:48
Oplossing is simpel gio out en de nieuwe trainer ophalen bij Vitesse of iemand zoals de wolf vecht voetbal en mentaliteit voor 200% gaan.

Het is nu niks het word niks en als dit zo blijft kan je 30 jaar wachten op je kampioenschap met z'n elftal
Vind ik leuk
Roya +680
zondag 11 februari 2018 om 18:06
Wat een reacties zeg

Wat willen dan verdomme een trainer die zijn eigen spelers verguisd ?

Gaan we dan voortaan in de Kuip dan ook onze eigen spelers uitfluiten en boe roepen met ze alle volgende week de zakdoekjes alvast mee nemen


Ook ik kan me niet echt vinden in dit Feyenoord maar nog minder in sommige mede Feyenoorders hoop dat de meeste teletekst supporters


Mvg Roya
Vind ik leuk
Pjotr26 +411
zondag 11 februari 2018 om 18:29
dat gaan we zeker ...... ga jij maar naast gio zitten huilbaby
Vind ik leuk
Roya +680
zondag 11 februari 2018 om 18:41
Een huilbaby hebben je ouders gekregen knul
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:53
ga al jaren naar wedstrijden van Feyenoord maar zo laf als ze onder gio spelen heb ik lang niet gezien
Vind ik leuk
Teo Smith +16378
zondag 11 februari 2018 om 18:08
Oplossing: bilal niet meer opstellen aub.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:51
GIO OUT EN NEEM BASSIE EN TOORNSTRA MEE
Vind ik leuk
Voebtal +547
zondag 11 februari 2018 om 22:38
Ik hoor niemand klagen over het feit dat het gat naar degraderen kleiner is dan naar de nr1. Laat het even tot je inwerken. Nieuwe trainer is een must.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst: 'Ja, ik vond hem wel terecht. Geen hele slimme overtreding'