Genee reageert op commotie rond Voetbal Inside: Dat vind ik zo raar

    Genee reageert op commotie rond Voetbal Inside: "Dat vind ik zo raar"

    maandag 12 februari 2018 om 09:52

    Wilfred Genee heeft voor het eerst gereageerd op de commotie die anderhalve week geleden ontstond rond Voetbal Inside. Hij wil nog niet stoppen.

    Voetbal Inside maakte veel los toen Johan Derksen en René van der Gijp de Belgische journaliste Bo van Spilbeeck op de hak namen. "Heel vaak - en dat stoort me dan een klein beetje - hebben mensen het programma niet gezien, hebben ze het van horen zeggen dat iets niet kan, gaan ze er niet naar kijken wat het precies is, maar hebben ze er wel een mening over. Terwijl ze niet eens weten waar het over ging. Dat vind ik zo raar", aldus Genee tegen Metro.

    "Ik verbaas me er het meest over dat zelfs mensen uit de politiek zich ermee gaan bemoeien. Volgens mij is politiek visie, beleid voeren en naar voren kijken en niet ad hoc ergens op reageren", vervolgt Genee, die nog niet wil stoppen als presentator van Voetbal Inside. "Ik zou het aan de ene kant nog wel een aantal jaren kunnen, aan de andere kant denk ik ook weleens van: misschien is het tijd om iets serieus te gaan doen." Lachend: "Ik zit toch gewoon weer met een man met een pruik aan tafel, dus dat is wel apart."

    Plaats een reactie

    maandag 12 februari 2018 om 09:57
    Gewoon doorgaan met wat jullie doen! Gooi er nog een schepje bovenop en pak 1 van die zeurpieten nog eens aan( Sylvana Simons )
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:23
    gewoon oprotten met het hele programma
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12710
    maandag 12 februari 2018 om 10:04
    Die politieke 'correctheid' van tegenwoordig neemt angstaanjagende vormen aan.. Je mag niks meer zeggen of doen.. Men voelt zich veels te snel op de teentjes getrapt om niks..
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 10:05
    Het is een term die eigenlijk alleen maar incorrectheid veroorzaakt en promoot. Haatdragende mensen die een kinderfeestje willen vergallen krijgen alle ruimte en andere debielen worden ook volledig in het zadel geholpen door 'Politieke Correctheid'.
    Vind ik leuk
    orion73 +1480
    maandag 12 februari 2018 om 12:04
    Mooi gesproken.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10422
    maandag 12 februari 2018 om 10:09
    Voorlopig hoogtepunt: peoplekind
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12710
    maandag 12 februari 2018 om 10:11
    Ja, het wordt steeds gekker..
    Vind ik leuk
    Stack5 +3038
    maandag 12 februari 2018 om 12:45
    Ik heb daar ook vol verbazing naar gekeken. Ik dacht dat de Amerikanen het een beetje aan het verknallen zijn met Trump, Maar die Canadezen zijn 10x zo erg bezig. Waarom maken we hen niet belachelijk?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3887
    maandag 12 februari 2018 om 10:23
    Die linkse hobby's raaskallen alleen maar...
    Vind ik leuk
    El Pibe +948
    maandag 12 februari 2018 om 11:21
    Nu ga je zelf ook mensen in hokjes duwen. Dit zijn natuurlijk niet alleen linkse hobby’s. Ook verveelde of beledigde rechtse rakkers kunnen onverdraagzaam zijn.
    Vaak mogen sommige mensen iemand gewoon niet (of delen hun mening niet) en gaan dan lobbyen via social media.
    Beetje stoken op het schoolplein...
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 10:04
    Het gekke is dat VI het enige programma is waar men nog normaal durft te doen en dat levert ze vervolgens een hoop kritiek op van het abnormale 'DWDD kliekje' vol enge mensen die onder het kopje van Politiek Correct alleen maar onzin verkondigen.

    DWDD, RTL Late Night, Pauw en Witteman, Jinek en noem al die kut programma's maar op, ze doen niets anders dan onrust stoken, debielen een platform geven en de maatschappij verdelen, daarom dat ze ook zo fel duiken bovenop VI die als enige nog normaal kan doen.

    Want laten we nou gewoon eerlijk zijn, jezelf als man om laten bouwen tot vrouw is toch gewoon niet normaal? Waarom moeten we nu ineens doen alsof dat normaal is? Hij moet het wat mij betreft helemaal zelf weten, ga lekker je gang kerel, maar dat betekend niet dat ik het normaal hoef te vinden en je een vrouw hoef te noemen, want voor mij blijf je gewoon een omgebouwde man!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12710
    maandag 12 februari 2018 om 10:10
    Met je eens, ik vind heel veel dingen ook niet normaal, maar ik bemoei me er verder niet mee tenzij het een gevaar oplevert ofzo..
    Het probleem is idd dat die 'gekken' een platform krijgen van veel programma's die mensen uit de grachtengordel als directeuren hebben.. Die staan helemaal niet middenin de maatschappij en hebben geen idee van wat de gemiddelde Nederlander denkt..

    Zelfde geldt voor de politiek.. Elke (nieuwe) partij die wel luistert naar het volk proberen ze in de kiem te smoren..
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 10:14
    Is bewust, de media is gewoon een tool om de bevolking te verdelen. Het oude 'verdeel en heers' principe. Die mensen in de grachtengordel staan inderdaad niet midden in de maatschappij, die staan midden in de kliek enge mensen die alles bepalen in dit land en dat doen ze absoluut ver van alle camera's vandaan.

    Die nieuwe partijen zijn er, omdat het te opvallend wordt dat het steeds dezelfde zijn die aan de macht staan, als er geen nieuwe partijen bijkomen dan valt de politiek snel door de mand.

    Uiteindelijk wordt ook daar alles achter de schermen bepaald, sowieso wordt al voor jou bepaald op wie je kunt stemmen binnen de partij (ben je te dwars kom je niet op de lijst) maar tevens wordt het kabinet gevormd door een informateur die dus zeer bepalend is bij het te vormen kabinet en dus bij het te vormen beleid, iemand die niet gekozen is, iemand van wie we niet weten wat zijn doelen zijn.

    De wereld is nep jongen, niks is wat het lijkt te zijn, een klein groepje mensen heeft de massa in de macht, een paar blaffende herdershonden houden de kudde schapen in het gareel richting het slachthuis.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3286
    maandag 12 februari 2018 om 10:18
    Voor 200% mee eens.
    Vind ik leuk
    Quareck +7142
    maandag 12 februari 2018 om 11:04
    Mooi gesproken, het ergste is dat wij allemaal verplicht volgzame schapen zijn geworden, want wie zijn kop boven het maaiveld uit durft te steken..... de essentie in dit land is simpel: ben wie je wilt zijn, laat je verbouwen, trouw met wie of wat je wilt, ben anders! Maar durf geen eigen mening te hebben!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 12:03
    Precies, snap je meteen ook waarom mensen met een mening altijd neergesabeld worden, dat wil men niet, mensen met een mening, ze willen conformisten die zich conformeren aan de gestelde norm!
    Vind ik leuk
    035 +5853
    maandag 12 februari 2018 om 12:29
    Mensen worden niet altijd neergesabeld vanwege een mening.... maar meer de manier waarop dit kenbaar gemaakt wordt.
    Vind ik leuk
    Quareck +7142
    maandag 12 februari 2018 om 12:48
    Je mag bewegen binnen de door de “belangrijke mensen” gestelde ruimte! We moeten doen of we alles normaal vonden. Nou hier komt ie: iedereen is geboren in het juiste lichaam, ik geloof niet in genderneutrale toiletten of kruisjes op paspoorten! Dit is mijn eigen mening, als jullie dagen niks van me horen zit ik waarschijnlijk vast voor opruiing of het hebben van een mening. #livingontheedge :)
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    maandag 12 februari 2018 om 12:02
    Het is inderdaad nep en het is ook vrij duidelijk dat types als Sylvana zelf hun zakken vullen met hun zogenaamde ideologieën door het opruien van anderen. Het is nep en hypocriet. Zelf in een dikke bak rijden en ver weg blijven als er rellen ontstaan door jouw toedoen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3286
    maandag 12 februari 2018 om 10:16
    Ben ik deze keer voor 100% eens met een Ajacied.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:18
    Exact zo is het, het is niet normaal, maar er wordt wel van ons verlangt dat wij het normaal vinden, we zijn in dit land over tolerant met onze roze maandagen regenboog oversteek plaatsen en noem maar op.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 10:19
    Het gaat nergens over en daarom zien we het steeds meer, het is het kapot maken van de normen en waarden door maar steeds meer freakshow shit als de nieuwe standaard te proberen te brengen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:29
    Mee eens, maar het ergste is, als je er openlijk voor uit komt dat je het niet op homo's en transgenders en zo hebt, en dat je denkt wat Emile Rattelband zegt, we creëren mietjes door onze kinderen maar op te voeden met verkeerde gedachtes, ik hoor wel eens ouders die het tolereren dat hun zoon een jurkje of roze kleding draagt, sterker nog toen Lewis Hammilton een filmpje op zijn Insta zette waarin hij "je bent toch geen meisje " tegen zijn neefje in een jurkje zei werd hij door een groot deel van de mensheid uitgemaakt voor homofoob, ja ik ben homofoop, ik heb ook zoons en zou het best erg vinden als die homo zouden blijken.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 12 februari 2018 om 11:09
    Precies, het is het wegnemen van de grenzen tussen geslachten. We zitten nu niet in een wereld met mannen en vrouwen, maar ze pushen allerlei alternatieve 'geslachten' alsof er meer is dan alleen een man of een vrouw.

    Pure waanzin, het maakt de jeugd kapot, het is indoctrinatie en de huidige generatie ziet dat wel, maar de jeugd die nu kleuter is weet straks niet beter.

    Werkelijk te walgelijk voor woorden!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:35
    Ik vind het gewoon eng worden. Je moet met alles wat je zegt of doet uitkijken want er kan bij alles gezeik van komen. Men mag het toch best abnormaal vinden als iemand zich om laat bouwen of als iemand homoseksueel is, heb er overigens niks op tegen. We hebben het in dit land altijd over vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat dat begrip zwaar overschat is, want we mogen helemaal geen eigen mening hebben!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3887
    maandag 12 februari 2018 om 10:26
    Het is ook niet normaal nee maar het wordt wel normaal gevonden. Punt is dat het deels geaccepteerd wordt in de maatschappij. Dat is in mijn ogen een grote verwarring. Al die programma's die jij opnoemt vallen allemaal onder de linkse hobby's. Btw, ik vond het wel geniaal dat Jules Deelder de boel op stelten had gezet bij Jinek. Een keer iets zonder script :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:31
    Die mensen met hun Politiek Correct zijn zeer gevaarlijke mensen, een stelletje meelopers die gevaarlijke dingen zeggen. Zijn alleen maar uit om andere mensen kapot te maken die hun mening durven te uiten.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5568
    maandag 12 februari 2018 om 12:37
    Nou zou ook niet echt zeggen dat de actie van VI ''normaal'' is. Om dit thema aan te snijden in een voetbalpraatprogramma, verkleed met een pruik op is natuurlijk ook een beetje een mediastunt. Vervolgens heb je weer een relletje en gaat iedereen het er weer over hebben en stijgen de kijkcijfers weer. Zowel bij VI als de talkshows. Als mensen het nou gewoon beschouwen voor wat het is, een beetje platte kleedkamerhumor. De meeste mensen hebben nou eenmaal niks met al die transgender/politiek correcte dingen, omdat het niet in hun dagelijks leven speelt. De actie van Gijp is totaal niet serieus bedoeld en zo zou mensen het ook moeten opvatten. Bij de meeste mensen speelt het totaal niet en het lijkt me dat je er best een grapje over kan maken. Dat is het geluid wat VI laat horen en dat is alleen maar goed. Maar vind het echt erg dat er tegenwoordig overal zo overdreven op wordt gereageerd.

    Het komt door al die ophef over alsof iedereen permanent gekwetst is en overal aanstoot aanneemt. Terwijl dit vaak maar een klein groepje is. Is het nou werkelijk zo erg dat er eens een keer iets vervelends over je word gezegd? Dacht dat dat bij een vrije maatschappij hoorde, en dat je daar vanzelf een beetje een schild tegen ontwikkeld. Door dat krampachtige gedoe en het bepalen wat wel/niet mag krijg je alleen maar meer weerstand ertegen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12403
    maandag 12 februari 2018 om 10:05
    Gewoon lekker iedereen en alles negeren en doorgaan waar jullie groot mee zijn geworden.
    Vind ik leuk
    palko +1764
    maandag 12 februari 2018 om 10:31
    @Nick, helemaal mee eens. En tot de kiezer die op 21 maart naar het stembureau gaat, zou ik willen roepen: Stem in ieder geval niet op één van de foute politieke partijen (D'66, Groen Links, PvdA) die het nodig vonden Voetbal Inside te kapittelen over de zelfspotscene van René/Renate van der Gijp
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:07
    Je hoeft niet te kijken als je het niets vind. Dat doe ik ook niet naar politieke uitzendingen of die progamma's van Jinek of DWDD.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31791
    maandag 12 februari 2018 om 10:17
    Haters gonna hate he. Lekker door gaan. ;)
    Vind ik leuk
    ronnieb +538
    maandag 12 februari 2018 om 10:18
    Inderdaad. Als mensen niet begrijpen dat VI Inside satire is, als je ze dus de humor moet uitleggen, tja dan houd het op (voor die mensen dan). Gaan ze bij de carneval ook tegen iedereen zeggen dat die pruiken echt niet kunnen? Nee toch? Nou dan!
    Vind ik leuk
    Skylab +114
    maandag 12 februari 2018 om 10:21
    Politieke correctheid.........

    Boef doet een uitspraak....en word afgemaakt...optredens gecancelled!!!

    Maar dit......ja das gewoon leuk...daar moet je van afblijven....

    het is allemaal wel eenrichting....ik ben er alleen niet uit welke richting
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5729
    maandag 12 februari 2018 om 10:30
    Dat de politiek zich er mee ging bemoeien was wel het toppunt. Zo'n club als D66 is toch niet meer serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    maandag 12 februari 2018 om 11:01
    Hou het op voetbal. Zo simpel
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    maandag 12 februari 2018 om 12:05
    Nee want het is niet het zoveelste saaie voetbalprogramma waar een wedstrijd tot in den treure wordt geanalyseerd en waar domme vragen worden gesteld. Het is een satirisch programma, waarin voetbal en actualiteiten worden besproken.

    Waarom zou er enkel over voetbal gesproken mogen worden? Zo simpel.
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    maandag 12 februari 2018 om 12:37
    Voor schijtbakkenhumor, mensen belachelijk maken (die niets met voetbal te maken hebben) moet je bij Carlo Boshardt enof Paul de Leeuw zijn.
    Het gaat om de soort humor.
    By the way het programma heet
    Voetbal Inside, maar dit terzijde of toch niet het is het antwoord op je vraag
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    maandag 12 februari 2018 om 14:05
    Ok dus dan zouden ze hun naam moeten veranderen in `Dit was het voetbalnieuws en recent overig nieuws` waar ook over allerlei onderwerpen wordt gesproken? `Voetbalcomedy`, `het huidige voetbal en alles eromheen voor mensen die geen journaal kijken`? `Voetbal outside`, waar mensen zoals jij alles te moeilijk vinden dat iets verder gaat in de maatschappij dan enkel voetbal?

    Ik lach om alle satirische programma`s, `dit was het nieuws`, `de slimste mens in België`, cabaretiers etc. Er wordt toch niemand blij van `Studio voetbal` waar ze wedstrijden tot in den treure gaan analyseren zoals Nac-Ajax 0-8, wij weten als kijkers ook wel wat er mis ging, zoals bij vele wedstrijden. Daarnaast de onnozele vragen zoals aan Peter Hyballa hoe het komt dat Twente nog niet denderend presteert. Je ziet toch duidelijk dat hij niets negatiefs wil zeggen over een collega en daarnaast uiteraard geen beargumenteerde mening kan vormen, omdat hij de situatie daar niet kent. Hele slechte tv.

    Conclusie is eigenlijk, volgens jou moeten ze hun naam veranderen en dan is alles goed?

    Zeer sterk argument.

    Vind ik leuk
    Mari +9324
    maandag 12 februari 2018 om 16:12
    Natuurlijk jongen
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:17
    Wederom een zeer sterke reactie zonder argumenten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:26
    Linkse deugmensen willen iedereen met een incorrecte mening de mond snoeren. Dat zie je bij de ophef om vi maar wat echt erg was hoe die smerige pechtold en asscherzich gedroegen bij dat debat in Amsterdam tegen baudet. Wat smerige onderkruipsels en dan vooral doe Pechtold.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    maandag 12 februari 2018 om 11:53
    Ze slaan de spijker op de kop. De meeste mensen begrijpen niets van dit gejank en ik heb eerder ook al een reactie geplaatst over mevrouw Diewertje Blok die het Sinterklaasjournaal presenteert.

    Gelukkig had van Matthijs van Nieuwkerk een normale reactie, maar zo`n muts heeft eerst een heel betoog over ingefluisterde recente buitenlandse voetbalwedstrijden nodig om uiteindelijk met een `standpunt` te komen alsof ze altijd kijkt naar het mondiale voetbal en VI en volledig bekend is in de voetbalwereld. Als je dat nodig hebt om een punt te maken, dan zegt dat al genoeg. Ze heeft het ook maar half gezien, maar mag daarom weer een keertje op tv. Ga lekker het Sinterklaasjournaal presenteren muts! Weer een mening van niets van iemand die geilt op een avondje DWDD (ook wel Sylvana`tjes genoemd).

    Ze zijn zich niet bewust van cabaretiers en andere satirische programma`s waar grappen worden gemaakt die vaak nog wat verder gaan. Maar dat scoort niet, dus daar gaan ze niet op in. Dat brengt immers geen aandacht en centjes op. Als je ergens voor staat zou dat niet op de eerste plaats moeten staan, centjes en aandacht. Dat maakt dit soort meningen zeer hypocriet en ongeloofwaardig.

    Vind ik leuk
    Eric55 +387
    maandag 12 februari 2018 om 12:01
    Zo mogen zij wel kritiek of zelfs andere voor gek zetten maar als ze zelf kritiek krijgen is het land te klein. Uitdelen maar dan ook kunnen incasseren. En dat is voor de heren heel moeilijk.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    maandag 12 februari 2018 om 12:35
    Volgens mij is dit een voetbalsite.
    Vind ik leuk
    0260165 +662
    maandag 12 februari 2018 om 13:02
    "Volgens mij is politiek visie, beleid voeren en naar voren kijken en niet ad hoc ergens op reageren"

    Hier heeft hij een goed punt, ad hoc reageren is wat de meeste politici de hele dag doen.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    maandag 12 februari 2018 om 13:58
    Tegenwoordig zijn jullie niet meer een programma die alleen maar een mening heeft over voetbal.

    Lekker zo houden er ermee door gaan!

    Blijf vooral een statement maken en laat Dhr Johan Derksen en Rene van der Gijp lekker blijven zoals ze zijn.

    Als we het alleen met programma's als studio voetbal en rondo moeten doen dan komen we helemaal nergens.

    Jullie zijn juist degene die ervoor zorgen dat dingen veranderen , zowel in de sport , de politiek , de tv wereld en onze maatschapij.

    Blijf vooral nuchter naar de dingen kijken , blijf zo doorgaan en ik hoop dat we nog vele jaren van jullie "mogen" genieten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10894
    maandag 12 februari 2018 om 14:15
    Als jullie je drukmaken over een vrouw met een pruik,
    dan mag iedereen iets over VI vinden.
    Homo's zijn ook altijd zo met uiterlijkheden bezig.
    En we weten dat VI altijd alleen naar mannenvoetbal kijkt... dus bij mij rijst het vermoeden dat Derksen en Gijp bezig zijn met een gender-verandering.
    Ik kijk wel naar vrouwenvoetbal. :)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11414
    maandag 12 februari 2018 om 14:29
    Hou ouder hoe gekker die willibrord, hahaha. Gewoon niet teveel aandacht geven aan die politiek correcte azijnzeikers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws