RTL7-zoektocht naar 'nieuwe Derksen' flopt: 'Het niveau viel tegen'

    RTL7-zoektocht naar 'nieuwe Derksen' flopt: 'Het niveau viel tegen'

    dinsdag 13 februari 2018 om 14:10

    Eind 2017 werd het groots aangekondigd door RTL7: de zender wilde via een heuse tv-show op zoek naar de nieuwe Johan Derksen. Dat plan lijkt echter niet door te gaan. De hoeveelheid én het niveau van het aantal aanmeldingen valt vies tegen. 

    Wilfred Genee, bedenker van het format, laat dat dinsdag weten bij BNR Nieuwsradio. "Mensen met een mening zijn schaars. Kijk naar Johan Derksen. We zouden het programma De Nieuwe Johan Derksen maken, maar de aanmeldingen vielen tegen."

    De mensen zich wél inschreven, voldeden niet aan het gewenste niveau dat Genee voor ogen had. "Het niveau van de aanmeldingen viel ook dusdanig tegen, dat ik dacht: het is hartstikke moeilijk. De kans is dus groot dat we het niet gaan doen."

    De presentator van het populaire Voetbal Inside had er niet op gerekend dat zijn idee in het water zou vallen. "Het grappige is: waar ik ook kom, in een supermarkt of restaurant, dan zeggen mensen steeds: je moet mijn broer een keer uitnodigen, die is zó verschrikkelijk grappig en kan zó goed over voetbal praten. Daar hadden we het ook voor verzonnen voor die mensen, maar die blijken er toch veel minder te zijn dan je denkt."

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 februari 2018 om 14:14
    Ik zou Ronald Waterreus nemen. Ook goed ingevoerd in het metier en een eigen mening waar hij voor uit durft te komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:17
    Geen Waterkneus aub! Die moet je zo min mogelijk op tv hebben
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4832
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:36
    maar totaal niet grappig
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:00
    Ronald Waterkneus is helaas niet beschikbaar. Hij heeft pas een contract getekend voor 6 seizoenen Calimero.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12681
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:39
    Maar weinig mensen willen die sukkel zien denk ik.
    Vind ik leuk
    Reloader +125
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:43
    Psv fan ofzo? Nee aub geen Waterdeus. Een persoon die een nep-accentje aangemeten heeft en een stijve van zichzelf krijgt zie ik liever zo min mogelijk
    Vind ik leuk
    Kevinm +1707
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:15
    Hier op VP lopen toch genoeg voetballiefhebbers met een eigen mening rond. Meld je snel aan mensen :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:18
    Ik zeg: Stratum en Foebele op de plekken van Gijp en Derksen. Kraaij er tussenin met zijn schunnige uitspraken en Genee aan het roer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:23
    Strak plan ik ben voor.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11998
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:58
    Heb jij je niet aangemeld als vervanger van die meid achter de bar?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:29
    Wat schuift dat?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:33
    4 patat shoarma
    11 frikadellen speciaal
    7 broodjes kroket
    3 pizza's naar keuze
    14 krat pils

    per week.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:34
    Wanneer moet ik waar zijn?
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14994
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:43
    Nodig mij ook uit vriend
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:49
    Altijd
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:42
    Nadere info volgt.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11998
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:15
    Als geen prijs stelt op kijkers wordt dit een hit...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:18
    Helaas heb ik daar geen tijd voor..............
    Vind ik leuk
    Sil95 +10098
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:16
    Johan is Johan , zogezegd onvervangbaar.
    Vind ik leuk
    linkspoot +666
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:21
    Johan neemt geen blad voor de mond en schaamt ook niet om iemand voor schut te zetten, terecht of onterecht.

    Blijkbaar zijn er weinig die schaamteloos kunnen praten, want veel verstand van voetbal heeft hij niet. Hij heeft wel veel verstand van mensen die in het bestuur van een organisatie zitten. Hij kent de zakelijke aspect van de voetbalwereld en de mensen die daarbij horen.

    Maar over voetbal zelf, is het meer grappig dan dat hij met echte kennis spreekt.
    Vind ik leuk
    035 +4410
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:41
    Van schaamte heeft hij zeker geen last maar of dat positief is???
    Vind ik leuk
    14forever +8372
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:24
    Ze hebben mij niet eens benaderd, anders hadden ze hem al gevonden..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:55
    Zou dat komen omdat jij je moet aanmelden als je mee wilde doen ;)

    Weet niet of het een leuke tv programma zal zijn. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar de mensen die denken dat ze Johan kunnen vervangen :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:37
    Je vroeg in een paralleltopic naar mijn vorige account en kon er geen antwoord geven omdat er in dat topic selectief is geruimd om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen.

    Mijn vorige account is niet langer actief. Ik weet niet of er een (cor) relatie is met het lankmoedige, inadequate, inconsequente en reactieve modereren wat ik volkomen terecht aan de kaak stelde.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:28
    Ik kan er wel gaan zitten maar dan schieten mijn vrienden nog vaker in de vlekken dan nu het geval is op vp
    Vind ik leuk
    035 +4410
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:42
    Vrienden? Jij bent comisch straat.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:50
    Klopt en komisch ben ik ook.....
    Vind ik leuk
    Shenzen +303
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:31
    Ze hadden beter Johan een goede aanbieding kunnen doen om te blijven, programma zou weleens in kunnen storten als Derksen weg is..Die Genee lozen en een ander neerzetten op die plek had beter geweest,wat een druif is dat toch zeg...
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:31
    Het gaat niet alleen om ze persoonlijkheid , maar ook de gigantische kennis die deze man heeft van het voetbal van toen en nu.

    Er is er maar 1 , er blijft er maar 1.
    Vind ik leuk
    pos +8224
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:34
    Gewoon Theo Maassen neerzetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:38
    Ik lobby voor stratumseind
    Vind ik leuk
    Utca030 +9660
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:40
    Ze gaan gewoon door ze gaan naar SBS 6.
    Vind ik leuk
    RedNas +3356
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:52
    Tja, was die zoektocht maar een maandje eerder begonnen, ondertussen had de Jostiband al een nieuwe tournee aangekondigd.
    Vind ik leuk
    onbemind +194
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:56
    Mario Been, of Sjaak Polak !!
    Vind ik leuk
    Gid010 +671
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:56
    Nee geen Watereus aan tafel, die is soms net een papagaai!!
    Vind ik leuk
    onbemind +194
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:57
    Of.... Freek de Jonge !! Maarja dat is een Ajax man.!!
    Vind ik leuk
    MeepMeep +156
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:03
    Hyballa.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1552
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:21
    Nooit begrepen waarom ze überhaupt met deze onzin zijn gekomen. Doet me denken aan die k☺tshow ooit op de publieke omroep waar ze op zoek gingen naar commentatoren.

    Als Derksen stopt ruk je de stekker eruit of je zet gewoon Boskamp of Hansie Hansie daar als vaste gast neer. Lijkt me heel leuk om Gijp, Boskamp én Hansie aan 1 tafel te zien als ik er zo aan denk.
    Vind ik leuk
    RWMD +124
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:22
    Zo'n programma slaat ook helemaal nergens op. Beetje het niveau curling met sterren
    Vind ik leuk
    Reloader +125
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:45
    Schiet me maar lek, maar de enige persoon (al dan wel een ander type) die dhr Derksen kan vervangen is in mijn ogen Louis v Gaal.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:52
    Een tv show om de waardige opvolger te vinden vind ik wel een idee wat goed bij VI past. Maar lijkt mij ook dat de spoeling dun is. Iemand die de platte humor van Johan heeft en snel gebekt is lijken mij de belangrijkste eigenschappen.

    Johan is niet meer zo scherp als vroeger, en hij lijkt het ook beter met Genee te kunnen vinden. Maar van mij mag hij in het harnas sterven. Programma kan soms echt heel leuk zijn en vind het in ieder geval een welkome afwisseling tussen alle domme zeikprogramma's die op de andere zenders te vinden zijn. Zolang niemand de heren aan tafel maar te serieus gaat nemen en eeen beetje de humor ervan kan inzien gaat alles goed lijkt me.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 16:05]
    Vind ik leuk
    Senna +6296
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:01
    kan het mij niet voorstellen dat het niveau tegen viel
    kan het nog lager dan ?
    Vind ik leuk
    Gozert +2476
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:16
    Was het niveau nóg lager?! Kan me haast niet voorstellen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147321
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:44
    Cris Jansen zou een prima vervanger zijn van Derksen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:29
    Hahahahahaha inderdaad Cris Jansen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8279
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:43
    Men kan beter, mocht Derksen wegvallen, een geheel ander programma maken, ook spraakmakend, dicht bij de achterban etc., ook geen Gijp en Boskamp meer.
    Het is een foutieve gedachte en onmogelijk dat je iemand kan vervangen in dit geval, mensen gaan dan vergelijken en dan gaat het meteen mis.
    De "opvolger" zadel je op met een onmogelijke missie.
    Vind ik leuk
    orion73 +1275
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
    Je kunt Derksen niet vervangen. Je kunt Bassie en Adriaan ook niet vervangen. Zoiets werkt gewoon niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    RTL7-zoektocht naar 'nieuwe Derksen' flopt: 'Het niveau viel tegen'