RTL7-zoektocht naar 'nieuwe Derksen' flopt: 'Het niveau viel tegen'

RTL7-zoektocht naar 'nieuwe Derksen' flopt: 'Het niveau viel tegen'

dinsdag 13 februari 2018 om 14:10

Eind 2017 werd het groots aangekondigd door RTL7: de zender wilde via een heuse tv-show op zoek naar de nieuwe Johan Derksen. Dat plan lijkt echter niet door te gaan. De hoeveelheid én het niveau van het aantal aanmeldingen valt vies tegen. 

Wilfred Genee, bedenker van het format, laat dat dinsdag weten bij BNR Nieuwsradio. "Mensen met een mening zijn schaars. Kijk naar Johan Derksen. We zouden het programma De Nieuwe Johan Derksen maken, maar de aanmeldingen vielen tegen."

De mensen zich wél inschreven, voldeden niet aan het gewenste niveau dat Genee voor ogen had. "Het niveau van de aanmeldingen viel ook dusdanig tegen, dat ik dacht: het is hartstikke moeilijk. De kans is dus groot dat we het niet gaan doen."

De presentator van het populaire Voetbal Inside had er niet op gerekend dat zijn idee in het water zou vallen. "Het grappige is: waar ik ook kom, in een supermarkt of restaurant, dan zeggen mensen steeds: je moet mijn broer een keer uitnodigen, die is zó verschrikkelijk grappig en kan zó goed over voetbal praten. Daar hadden we het ook voor verzonnen voor die mensen, maar die blijken er toch veel minder te zijn dan je denkt."

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 14:14
Een tweede Johan Derksen bestaat er niet, Johan Derksen is uniek in zijn soort.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:17
Johan gaat maar mooi door. Ik zie geen andere oplossing. Stiekem vindt hij het hartstikke leuk en wil hij gewoon salarisverhoging.
Vind ik leuk
Rodapaus +4419
dinsdag 13 februari 2018 om 15:50
Nou volgens mij vind ie het ook wel lekker om gewoon een beetje plaatjes te luisteren thuis en af en toe beetje de hond uitlaten in Grolloo :p
Vind ik leuk
Bertus +3557
dinsdag 13 februari 2018 om 15:49
Een vergelijkbaar iemand vind je inderdaad niet. Bovendien heeft Derksen ook nog een groot netwerk achter zicht want hij weet heel vaak nieuwtjes te melden. Het zal dus iemand moeten worden die ook sowieso uit de journalisten hoek komt met een breed netwerk.
Maar we zullen ook moeten accepteren dat er maar één Derksen is en dus een opvolger wel de kans geven. Eva Jinek heeft ook Witteman vervangen en daar hoor je niemand over klagen.
Vind ik leuk
Tim +2932
dinsdag 13 februari 2018 om 16:19
Johan is sowieso uniek, maar ik vind dat je hem met een zoektocht naar een 'grappig iemand die over voetbal kan praten' ook veel te kort doet. Dat is hij natuurlijk wel, maar de beste man is ook wel degelijk een autoriteit op zijn gebied, hij heeft in het voetbalwereldje gezeten als speler maar niet in de laatste plaats als journalist. In die positie bouw je een fantastisch netwerk op en weet je dingen van spelers vaak nog eerder dan dat de trainer het weet. Bovendien weet hij ook op televisie zichzelf te blijven, iets dat maar zeer weinig mensen gegeven is.
Om als zijn opvolger dus gewoon even Henkie die in de kantine altijd op de praatkruk zit te gaan ronselen is gewoon een belediging voor mijnheer Derksen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:23
Gewoon clownen die hap heb je er over 30 jaar de nieuwe Johan hwahaha ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:14
Ik zou Ronald Waterreus nemen. Ook goed ingevoerd in het metier en een eigen mening waar hij voor uit durft te komen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:17
Geen Waterkneus aub! Die moet je zo min mogelijk op tv hebben
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:36
maar totaal niet grappig
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:00
Ronald Waterkneus is helaas niet beschikbaar. Hij heeft pas een contract getekend voor 6 seizoenen Calimero.
Vind ik leuk
Rodajc +7932
dinsdag 13 februari 2018 om 15:39
Maar weinig mensen willen die sukkel zien denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:43
Psv fan ofzo? Nee aub geen Waterdeus. Een persoon die een nep-accentje aangemeten heeft en een stijve van zichzelf krijgt zie ik liever zo min mogelijk
Vind ik leuk
Kevinm +1480
dinsdag 13 februari 2018 om 14:15
Hier op VP lopen toch genoeg voetballiefhebbers met een eigen mening rond. Meld je snel aan mensen :D
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:18
Ik zeg: Stratum en Foebele op de plekken van Gijp en Derksen. Kraaij er tussenin met zijn schunnige uitspraken en Genee aan het roer.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:23
Strak plan ik ben voor.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:58
Heb jij je niet aangemeld als vervanger van die meid achter de bar?
Vind ik leuk
stratumseind +128190
dinsdag 13 februari 2018 om 14:29
Wat schuift dat?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:33
4 patat shoarma
11 frikadellen speciaal
7 broodjes kroket
3 pizza's naar keuze
14 krat pils

per week.
Vind ik leuk
stratumseind +128190
dinsdag 13 februari 2018 om 14:34
Wanneer moet ik waar zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:43
Nodig mij ook uit vriend
Vind ik leuk
stratumseind +128190
dinsdag 13 februari 2018 om 15:49
Altijd
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:42
Nadere info volgt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:15
Als geen prijs stelt op kijkers wordt dit een hit...
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
dinsdag 13 februari 2018 om 14:18
Helaas heb ik daar geen tijd voor..............
Vind ik leuk
Sil95 +8393
dinsdag 13 februari 2018 om 14:16
Johan is Johan , zogezegd onvervangbaar.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:20
Is ook niet mogelijk, Johan Derksen loopt al dik 50 jaar mee in het voetbal, heeft kennis van zaken, heeft humor, is gevat, adrem, zelfspot, verstand van hele goede muziek, is hard, sociaal.. Kortom uniek persoon..
Als hij weg valt blijft er van VI niks meer over..
En dan vooral de combi Genee/ Derksen is erg sterk..
vd Gijp is nog wel te vervangen, Derksen niet..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 14:21]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:25
Ben het met je eens wat betreft Derksen. Echter zie ik liever Genee vervangen worden dan Gijp.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:33
Ik vind Genee in de rol zoals hij die vervult gewoon erg goed in het progamma, en kan ook goed tegen een stootje..
vd Gijp is wel grappig maar ook vaak voor de hand liggend en de meeste anecdotes zijn al vaak 2 x verteld.
Denk dat vd Gijp vervangbaar is, Derksen absoluut niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:21
Johan neemt geen blad voor de mond en schaamt ook niet om iemand voor schut te zetten, terecht of onterecht.

Blijkbaar zijn er weinig die schaamteloos kunnen praten, want veel verstand van voetbal heeft hij niet. Hij heeft wel veel verstand van mensen die in het bestuur van een organisatie zitten. Hij kent de zakelijke aspect van de voetbalwereld en de mensen die daarbij horen.

Maar over voetbal zelf, is het meer grappig dan dat hij met echte kennis spreekt.
Vind ik leuk
035 +2684
dinsdag 13 februari 2018 om 15:41
Van schaamte heeft hij zeker geen last maar of dat positief is???
Vind ik leuk
14forever +7810
dinsdag 13 februari 2018 om 14:24
Ze hebben mij niet eens benaderd, anders hadden ze hem al gevonden..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:55
Zou dat komen omdat jij je moet aanmelden als je mee wilde doen ;)

Weet niet of het een leuke tv programma zal zijn. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar de mensen die denken dat ze Johan kunnen vervangen :)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:37
Je vroeg in een paralleltopic naar mijn vorige account en kon er geen antwoord geven omdat er in dat topic selectief is geruimd om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Mijn vorige account is niet langer actief. Ik weet niet of er een (cor) relatie is met het lankmoedige, inadequate, inconsequente en reactieve modereren wat ik volkomen terecht aan de kaak stelde.
Vind ik leuk
stratumseind +128190
dinsdag 13 februari 2018 om 14:28
Ik kan er wel gaan zitten maar dan schieten mijn vrienden nog vaker in de vlekken dan nu het geval is op vp
Vind ik leuk
035 +2684
dinsdag 13 februari 2018 om 15:42
Vrienden? Jij bent comisch straat.
Vind ik leuk
stratumseind +128190
dinsdag 13 februari 2018 om 15:50
Klopt en komisch ben ik ook.....
Vind ik leuk
Shenzen +314
dinsdag 13 februari 2018 om 14:31
Ze hadden beter Johan een goede aanbieding kunnen doen om te blijven, programma zou weleens in kunnen storten als Derksen weg is..Die Genee lozen en een ander neerzetten op die plek had beter geweest,wat een druif is dat toch zeg...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:31
Het gaat niet alleen om ze persoonlijkheid , maar ook de gigantische kennis die deze man heeft van het voetbal van toen en nu.

Er is er maar 1 , er blijft er maar 1.
Vind ik leuk
pos +7247
dinsdag 13 februari 2018 om 14:34
Gewoon Theo Maassen neerzetten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:38
Ik lobby voor stratumseind
Vind ik leuk
Utca030 +6153
dinsdag 13 februari 2018 om 14:40
Ze gaan gewoon door ze gaan naar SBS 6.
Vind ik leuk
RedNas +2482
dinsdag 13 februari 2018 om 14:52
Tja, was die zoektocht maar een maandje eerder begonnen, ondertussen had de Jostiband al een nieuwe tournee aangekondigd.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:56
Mario Been, of Sjaak Polak !!
Vind ik leuk
Gid010 +683
dinsdag 13 februari 2018 om 14:56
Nee geen Watereus aan tafel, die is soms net een papagaai!!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:57
Of.... Freek de Jonge !! Maarja dat is een Ajax man.!!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:03
Hyballa.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1187
dinsdag 13 februari 2018 om 15:21
Nooit begrepen waarom ze überhaupt met deze onzin zijn gekomen. Doet me denken aan die k☺tshow ooit op de publieke omroep waar ze op zoek gingen naar commentatoren.

Als Derksen stopt ruk je de stekker eruit of je zet gewoon Boskamp of Hansie Hansie daar als vaste gast neer. Lijkt me heel leuk om Gijp, Boskamp én Hansie aan 1 tafel te zien als ik er zo aan denk.
Vind ik leuk
RWMD +108
dinsdag 13 februari 2018 om 15:22
Zo'n programma slaat ook helemaal nergens op. Beetje het niveau curling met sterren
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:18
Dat idee heb ik wel bij meer tv programma's.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:45
Schiet me maar lek, maar de enige persoon (al dan wel een ander type) die dhr Derksen kan vervangen is in mijn ogen Louis v Gaal.
Vind ik leuk
Rodapaus +4419
dinsdag 13 februari 2018 om 15:52
Een tv show om de waardige opvolger te vinden vind ik wel een idee wat goed bij VI past. Maar lijkt mij ook dat de spoeling dun is. Iemand die de platte humor van Johan heeft en snel gebekt is lijken mij de belangrijkste eigenschappen.

Johan is niet meer zo scherp als vroeger, en hij lijkt het ook beter met Genee te kunnen vinden. Maar van mij mag hij in het harnas sterven. Programma kan soms echt heel leuk zijn en vind het in ieder geval een welkome afwisseling tussen alle domme zeikprogramma's die op de andere zenders te vinden zijn. Zolang niemand de heren aan tafel maar te serieus gaat nemen en eeen beetje de humor ervan kan inzien gaat alles goed lijkt me.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 16:05]
Vind ik leuk
Senna +5867
dinsdag 13 februari 2018 om 16:01
kan het mij niet voorstellen dat het niveau tegen viel
kan het nog lager dan ?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:14
Niemand is hetzelfde. Iedereen is uniek. Maar niet iedereen komt op tv. Als je heel goed kan breien of zoiets, dan heb je pech. En verdien je niks daarmee.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 16:16]
Vind ik leuk
Gozert +2401
dinsdag 13 februari 2018 om 16:16
Was het niveau nóg lager?! Kan me haast niet voorstellen.
Vind ik leuk
stratumseind +128190
dinsdag 13 februari 2018 om 16:44
Cris Jansen zou een prima vervanger zijn van Derksen
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:29
Hahahahahaha inderdaad Cris Jansen
Vind ik leuk
rpaulp50 +6770
dinsdag 13 februari 2018 om 19:43
Men kan beter, mocht Derksen wegvallen, een geheel ander programma maken, ook spraakmakend, dicht bij de achterban etc., ook geen Gijp en Boskamp meer.
Het is een foutieve gedachte en onmogelijk dat je iemand kan vervangen in dit geval, mensen gaan dan vergelijken en dan gaat het meteen mis.
De "opvolger" zadel je op met een onmogelijke missie.
Vind ik leuk
orion73 +1054
dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
Je kunt Derksen niet vervangen. Je kunt Bassie en Adriaan ook niet vervangen. Zoiets werkt gewoon niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

RTL7-zoektocht naar 'nieuwe Derksen' flopt: 'Het niveau viel tegen'