ADO stelt oud-minister aan als rvc-voorzitter: 'Fervent voetballiefhebber'

    ADO stelt oud-minister aan als rvc-voorzitter: 'Fervent voetballiefhebber'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 februari 2018 om 19:34za 17-02-2018 om 19:34

    Ad Melkert is de nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen van ADO Den Haag. De oud-minister en PvdA-politicus is zaterdagavond voor het thuisduel met Willem II gepresenteerd door de club.

    De 62-jarige Melkert wordt in de nieuwe rvc van ADO bijgestaan door John Yan, Feliz Wu en John van Ringelenstein. Yan en Song nemen plaats namens United Vansen (UVS), de Chinese eigenaar van de club. Van Ringelenstein was tot zijn vertrek in 2008 veertien jaar lang voorzitter van de club.

    Melkert was van 1994 tot 1998 minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. "Het is een enorme eer om als fervent voetballiefhebber de kans te krijgen om voorzitter te zijn van de rvc van ADO Den Haag", zegt hij. "Dit is een grote club, waar veel gebeurd is. We zitten in een goede flow, maar er is nog veel mogelijk."

    Het afgelopen jaar was de leiding in de rvc in handen van Ben Knüppe. "De rust is teruggekeerd, de relatie met de Chinese eigenaar UVS is op evenwichtige wijze hersteld en er is een meerjaren commitment om van ADO weer een structureel goed presterende voetbalclub te maken", stelt hij.

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    Sir Tim +15
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:47
    Melkertbaantje?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +677
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:05
    ADO zal wel fuseren met Team VVCS nu.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 februari 2018 om 20:56]
    Vind ik leuk
    Morris +23232
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:47
    Lekker zo'n melkert baan..

    Goedkoop
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:47
    John Yan is het nou een nederlander of een chinees van united huppeldepup?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:39
    Staat in de tekst ;)

    -Yan en Song nemen plaats namens United Vansen (UVS), de Chinese eigenaar van de club
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zaterdag 17 februari 2018 om 21:33
    Nog nooit een chinees gehoord die john heet jaa behalve nu dan
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    zondag 18 februari 2018 om 00:04
    Ze hebben allemaal een Engelse reservenaam.... uit beleefdheid.

    Tenzij het een Hong Kong-Chinees betreft....
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 00:04]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zondag 18 februari 2018 om 00:07
    Weer wat geleerd
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:51
    Het partijkartel leeft weer....Partij van de Allochtonen worden aan baantjes geholpen....man man wat moet zo'n moslimvriend in de voetbalwereld doen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:00
    Haha hou toch op ga lekker die coke snuiver helpen aan een cursus Latijns. Trieste rascistische sukkel heeft te veel coke gesnoven trekt daarom waarschijnlijk jouw ook aan..
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:08
    En jij bent zeker lid van de PVV,weten we dat ook weer. Partij van de kansloze
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 februari 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    zaterdag 17 februari 2018 om 22:51
    En jij bent zeker lid van de PVV,weten we dat ook weer. Partij van dr kansloze
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    zaterdag 17 februari 2018 om 19:54
    Melkertbaantjes voor Chinezen ! Doet ADO slim !
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:00
    Nog nier uitgemolken..
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:13
    Wat moet een politicus in de voetbal wereld, juist door het slappe gelul en het gekongkel is het in de harde voetbal wereld onmogelijk om je staande te houden
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:21
    Gadverdamme een politicus weer aangesteld. Ik heb het daar niet zo op!

    Maar hopen dan, hou me groengele hart vast!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:28
    Anderzijds kan de club nu wel weer door en is die Knuppel eindelijk weg.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1305
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:39
    Goede zet dit! Ringelenstein is ook een echte ADO-man. Komt goed man, de club is in rustig vaarwater nu en de toekomst ziet er goed uit.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:40
    Daar gaat het inderdaad om goos.
    Vind ik leuk
    den-man21 +320
    zaterdag 17 februari 2018 om 21:12
    wat had die melkert het toch zwaar met pim fortuyn des tijds. heerlijke tv was dat
    Vind ik leuk
    The Iceman +11504
    zaterdag 17 februari 2018 om 23:58
    Haha ja wat een zure vent was dat. Wilde Fortuyn niet eens feliciteren toen die in Rotterdam 34% (!) van de stemmen had
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 00:01]
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    zaterdag 17 februari 2018 om 22:30
    Gecondoleerd ADO supporters met een van de grootste klootzakken uit de politiek.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    zondag 18 februari 2018 om 00:05
    Melkert.... vuile oplichter!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws