De Boer na opvallend ontslag in Jupiler League: 'Hij kon zo gemeen zijn'

    De Boer na opvallend ontslag in Jupiler League: 'Hij kon zo gemeen zijn'

    maandag 19 februari 2018 om 18:14

    Het ontslag van trainer Sunday Oliseh bij Fortuna Sittard verliep allerminst geruisloos. Frank de Boer kent hem nog van hun gezamenlijke tijd als speler bij Ajax en had het niet zo op de Nigeriaan.

    Oliseh betichtte Fortuna Sittard onder meer van illegale praktijken, terwijl hij er zelf een dictatuur op na zou hebben gehouden bij de Limburgse club. Ook De Boer kent de schaduwzijde van Oliseh. "Ik kon niet goed met hem opschieten. En mijn broer ook niet. Hij kon zo gemeen zijn op het veld. Dat was echt ongelooflijk", vertelt de Noord-Hollander bij Rondo op Ziggo Sport.

    "Met het rondootje wilde je de bal afpakken en dan ging hij altijd boven de bal met zijn voet, met zo'n gestrekt poot. Daar kon je iemand zo mee blesseren", vervolgt De Boer. "En, wat wel meer van die Afrikaanse spelers hadden, als ze een keer van vijftig meter hadden gescoord, dachten ze dat het altijd kon. Hij ging van elke afstand schieten. Richard Witschge werd een keer zó kwaad op hem, die kreeg mot met hem."

    Zijn eigen trainerscarrière hoopt De Boer komende zomer weer op te pakken. Hij vertelt dat hij niet is benaderd voor het bondscoachschap, maar hij krijgt wel andere telefoontjes. "Ook in Engeland. In het Championship of zelfs de Premier League. Maar je komt toch vaak met degradanten te werken, clubs uit het rechterrijtje. Ik pas even voor dat vechtvoetbal."

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 18:18
    Frank moet toch echt een stapje terug doen om zijn carrière nieuw leven in te blazen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    maandag 19 februari 2018 om 18:19
    Fortuna.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:21
    Haha dat is wel een flinke stap terug :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    maandag 19 februari 2018 om 18:23
    Hij kon dan wel promoveren naar de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:24
    Ik vind Vitesse wel een mooie club voor hem :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    maandag 19 februari 2018 om 18:25
    Vergelijkbaar met Fraser, te behouden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:26
    In de Eredivisie heeft Frank wel wat meer laten zien dan Fraser vind ik
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    maandag 19 februari 2018 om 18:33
    Ja dat is waar maar bij ajax of Vitesse is nogal een verschil.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8485
    maandag 19 februari 2018 om 19:36
    Speelt hij geen degradatievoetbal dit jaar tenminste hahaha
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3127
    maandag 19 februari 2018 om 18:29
    Helemaal mee eens. De Boer zegt dat hij past voor het rechterrijtje maar hij zou blij moeten zijn dat die clubs in de PL interesse tonen na 2x een debacle met Inter en CP
    Vind ik leuk
    Toke +1481
    maandag 19 februari 2018 om 21:02
    Ik zou hem wel eens bij zo'n subtopper in Spanje willen zien, denk dat hij met een Valencia of villarreal aardig kan verrassen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    maandag 19 februari 2018 om 18:19
    Misschien had Frank Fortuna moeten doen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    maandag 19 februari 2018 om 18:22
    Frank kan beter z’n vrouw doen :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89303
    maandag 19 februari 2018 om 18:24
    Dat zal hij ongetwijfeld wel doen, hij heeft kinderen dus zijn leuter werkt naar behoren. Maar wie weet heeft hij scharrels :p
    Vind ik leuk
    FSCeara +8485
    maandag 19 februari 2018 om 19:37
    Dat doe ik al.heb ik Frank niet bij nodig !
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:20
    Snap niet wat het ontslag te maken heeft met wat De Boertjes vroeger met hem hadden bij Ajax. Totaal andere tijd. Mensen veranderen en het één heeft totaal niets met het andere te maken! Hou dan gewoon je mond!
    Vind ik leuk
    HJR +7055
    maandag 19 februari 2018 om 19:12
    Daar wordt na gevraagd door een journalist. Frank belt echt niet zelf iemand op, om wat over Oliseh te roepen.

    Hij geeft aan hoe hij Oliseh kent. Volgens mij had Frank toen mot met hem omdat Oliseh ook vrije trappen wou nemen. En had Oliseh waarschijnlijk schijt aan Frank zijn status bij Ajax.

    Maar goed het is inderdaad niet van heel groot belang wat Frank van Oliseh vindt :)
    Vind ik leuk
    Stranger +4633
    maandag 19 februari 2018 om 20:55
    Mensen veranderen , alleen oppervlakkig. De meest dominanten eigenschappen gaan echt niet weg. Misschien worden ze gecamoufleerd maar dat is ook alles;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:23
    Frank is op VP wel in het nieuws zeg.
    Vind ik leuk
    Hans Goor +45
    maandag 19 februari 2018 om 18:27
    Dit verdiend geen schoonheidsprijs. Valt me zwaar tegen van de Boer. Verveelt hij zich of zo.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4627
    maandag 19 februari 2018 om 18:29
    ''De Boer. "En, wat wel meer van die Afrikaanse spelers hadden, als ze een keer van vijftig meter hadden gescoord, dachten ze dat het altijd kon''

    Hmmm Frankie ruik ik daar jaloezie.....?

    hij had dat inzich want hij scoorde wel vaker van een groot afstand..
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10710
    maandag 19 februari 2018 om 18:48
    Ik denk niet dat de Boer jaloers hoeft te zijn, die legde hem ,wel vaker dan eens, over 50 meter bij een teamgenoot op zijn stropdas .
    Vind ik leuk
    Garinsha +4627
    maandag 19 februari 2018 om 19:12
    oke Niet jaloers, weet alleen niet hoe ik het moet noemen want hij zegt wat die afrikaanse spelers wel vaker hadden.. ''als ze een keer''........

    maar dit was niet ''een keer'' dit gebeurde bij elke club waar hij kwam..
    Vind ik leuk
    markpark +996
    maandag 19 februari 2018 om 18:31
    Wel grappig hoe VP gewoon de aflevering van Rondo de dag erna terugkijkt, en dan van alles wat gezegd wordt artikelen maakt. Noemen ze dat journalistiek, in deze huidige tijd?
    Vind ik leuk
    Gerro +6156
    maandag 19 februari 2018 om 18:38
    Anderlecht als daar de functie vrij komt zou een mooie optie zijn.
    Vind ik leuk
    Gid010 +678
    maandag 19 februari 2018 om 18:39
    Het zit de Boer blijkbaar nog dwars, ook gezien het feit dat hij niet positief over zijn voormalig teamgenoot praat. Misschien kan hij bij Fortuna werken en laten zien dat hij het beter dan Oliseh kan. Een top 6 Premier leaugue gaat zich nu niet melden voor De Boer
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5403
    maandag 19 februari 2018 om 18:42
    Nou ja, Inter is niet bepaald een degradant, en daar faalde hij ook ontzettend hard
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:43
    Jeetje, het is een de Boer dag vandaag zeg.
    Vind ik leuk
    Mari +7760
    maandag 19 februari 2018 om 18:48
    Soms is het verstandig(er) te zwijgen Frank.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:53
    die Frank komt me iets te vaak voorbij op revue.. man man wat kan die man bashen de laatste tijd. kon vroeger genieten van oliseh als speler bij Ajax zijnde.. is Frank vergeten dat zijn mede spelers hem ook keer op keer boos op hem waren vanwege ze befaamde de boertje..?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8485
    maandag 19 februari 2018 om 19:43
    Zou onze Turk Frank hebben betaald of is Oliseh misschien toch niet zo geloofwaardig als iedereen denkt.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +378
    maandag 19 februari 2018 om 19:49
    Hahaha Die De Boers waren die wel de Heiligen bij Ajax .
    pleur nou op toch ,De Kabels met hun konden jullie ook niet opschieten Cker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 06:46
    sunday oliseh..wk 98..spanje-nigeria..Wat een volley bij een Nigeriaanse corner..een streep..zubizaretta kansloos...
    Vind ik leuk