Kersverse Ajax-debutant wordt beloond door Ten Hag: vaste plek in A-selectie

    Kersverse Ajax-debutant wordt beloond door Ten Hag: vaste plek in A-selectie

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 12:08ma 12-03-2018 om 12:08

    Ajax heeft Noussair Mazraoui beloond voor zijn snelle ontwikkeling. De twintigjarige middenvelder maakte dit seizoen zijn debuut in de hoofdmacht van de Amsterdammers en is maandagochtend definitief overgeheveld naar de A-selectie.

    De nummer twee van de Eredivisie heeft het nieuws zelf wereldkundig gemaakt via de eigen website. Mazraoui maakte in 2016 de overstap naar Jong Ajax en schopte het daar tot vice-aanvoerder. Elf doelpunten in 53 Jupiler League-wedstrijden bleken voldoende om trainer Erik ten Hag te overtuigen van zijn kwaliteiten: Mazraoui mocht op 4 februari tegen NAC Breda zijn Ajax-debuut maken en is sindsdien een vaste waarde in de wedstrijdselectie.

    De twintigjarige jeugdinternational van Marokko heeft een spectaculaire ontwikkeling doorgemaakt in de Ajax-jeugd. Mazraoui is in een paar jaar tijd uitgegroeid van 'piepkleine rechtsback' tot 'rijzige en begaafde middenvelder', schreef columnist Henk Spaan onlangs. De middenvelder heeft in Amsterdam nog een contract tot het einde van het seizoen.

    Lees ook: Emotioneel Ajax-debuut: 'Nog steeds moeilijk om over Appie te praten. Liever niet'

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +41622
    maandag 12 maart 2018 om 12:14
    Begrijp helemaal niks van de keuze voor deze gast. Vind het een net-niet speler. Heeft geen enkele eigenschap voldoende ontwikkeld om bij Ajax-1 mee te kunnen.
    In de JL heeft ie mij ook allerminst overtuigd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:33
    Ik zie het ook niet....ik heb liever dat ze Carel Eiting en Noa Lang vaker gebruiken. Ik snap ook niet dat Huntelaar gister moscht blijven staan na die 48 gemiste kansen...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:06
    helemaal mee eens, hij had de Colombiaan de kans moeten geven. en Kareltje in moeten brengen ipv nous.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:45
    Dit idd. Die Colombiaan heeft een naam: Mateo Cassierra .
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    Mari +10099
    maandag 12 maart 2018 om 14:53
    Tegenstanders zijn bang voor Huntelaar en hebben respect.
    Bovendien kan hij koppen als er gepompt moet worden en hij is een goed aanspeelpunt. Dat scoren gaat even wat minder.
    Daarom moeten ze Henk Veerman halen. De jongere en betere versie van Huntelaar. (Deze Huntelaar)
    Vind ik leuk
    kcim +2939
    maandag 12 maart 2018 om 13:43
    Denk dat ten Hag typisch zo'n trainer is die graag wil koketteren 'het ontdekken' van spelers met een handleidingkje...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13560
    maandag 12 maart 2018 om 16:39
    En loopt over een paar maanden de deur uit. Of zijn ze bezig hem een nieuw contract te geven?
    Indien dat niet zo is, zie ik al helemaal niet het nut in van bij de a-selectie halen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    maandag 12 maart 2018 om 12:14
    Ik zie het nog niet zo, maar dat zie ik bij Ten hage ook niet
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:15
    Marokkaan? Dacht dat ie bij Oranje speelde.
    Blijf dat toch wel een dingetje vinden om eerlijk te zijn, maargoed..
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:20
    Heeft ze Marokkaans paspoort ook nog dus ja zeg het maar .....
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:28
    Vind dat zo waardeloos dat dubbele paspoort gedoe. Daar gaat in de toekomst nog veel mee gesjoemeld worden (geld bieden als mensen andere nationaliteiten aannemen etc.). Uiteindelijk kan ik natuurlijk, als NL'er met één paspoort, niet over oordelen maar toch voelt het heel wrang dat mensen die hier geboren zijn toch nog kunnen kiezen tussen twee landen.
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    maandag 12 maart 2018 om 12:41
    Joh, meen je dat nou?

    Ik ben in Ierland geboren, Nederlandse vader, Ierse moeder en eind jaren 60 (ik was 6) hiernaartoe verhuisd.

    Geef mij nou eens een goede reden waarom ik mijn Ierse of Nederlandse paspoort zou moeten inleveren.
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 12 maart 2018 om 12:53
    Die is er niet.
    Zowel Ier als Nederlander zijn moet als een Godsgeschenk aanvoelen... :-))

    Bij sommige Marrokaantjes ligt dat toch anders vind ik. Ondanks dat ze hier geboren en getogen zijn en in feite niet zoveel kunnen hebben met het land van hun voorouders, kiezen ze na jaren jeugdelftallen van Oranje ineens met hun hart voor het land dat ze eigenlijk slechts voornamelijk kennen uit verhalen... Toch een groot verschil vind ik.

    Persoonlijk vind ik het irritant en een beetje ondankbaar, maar gut, wie ben ik eigenlijk om te oordelen?
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1316
    maandag 12 maart 2018 om 12:56
    Mee eens. En vooral het doen voorkomen dat het niet stoer is om Nederlander te zijn
    Vind ik leuk
    RebelVox +8279
    maandag 12 maart 2018 om 13:28
    Misschien heeft Ten Hag een voorliefde voor Marokkaanse jongens of vriend Ziyech heeft meer invloed op deze trainer dan de vorige
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:00
    Waardeloze reactie dit.
    Waar baseer je dat op? En hadden alle voorgaande trainers dan een “voorliefde” voor “Witte jongens”??

    Zie je hoe gevaarlijk het nu wordt?

    Ga toch weg met je polarisatiegedrag joh.
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    maandag 12 maart 2018 om 12:59
    Tja, ik weet t niet.

    Als een van mijn jongens voor Ierland rugby zou mogen spelen, zou ik gek zijn om dat niet toe te juichen.

    Terwijl die hier geboren zijn en een Engelse als moeder hebben haha.
    Vind ik leuk
    Springbok +1263
    maandag 12 maart 2018 om 13:14
    Kan zaterdag een leuke dag worden dan voor je: Als Ierland van Engeland wint op Twickenham en St. Patrick's Day :-))
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    maandag 12 maart 2018 om 13:16
    Keg of Guinness on the ready, bokkie haha

    Grand Slam zou geweldig zijn!!
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 12 maart 2018 om 20:37
    Als die zou moeten kiezen, wat zou hij dan doen?

    Dat jij trots en blij zou zijn begrijp ik dan best en ik vermoed dat Marokkaanse pappies dat ook zijn, alleen denk ik dat ze wat dominanter hun willetje aan kindlief opleggen...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:57
    Hoe weet jij dat ze; “in feite niet zoveel hebben met het land van hun voorouders” (en Emnu wel??).
    Denk je echt dat ze dat land “alleen uit verhalen kennen”? Of zullen ze daar ook nog familie hebben?
    Het is zowiso goed om te weten waar je vandaan komt is mijn mening (zeker als waar je bent, niet al te best tegen “jouw soort” aankijkt).
    Vraag dat maar aan onze Nederlanders in Australie, die zijn Nederland ook niet vergeten. Sterker nog er zijn daar hele Nederlandse wijken (beetje als Marokkaanse, Antilliaanse, Surinaamse, Turkse, etc, etc hier).
    Het komt allemaal neer op verdraagzaamheid en niet het aantal paspoorten die een persoon heeft ( zie Emnu).
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 12 maart 2018 om 20:06
    Prima.
    Mag ik opmerken dat emigranten naar bijvoorbeeld Australië inderdaad hun Nederlandse hart blijven houden en dat hun daar geboren kinderen zich in minimaal 99% van de gevallen full Aussies voelen?
    Die praten met liefde over hun roots, maar voelen zich in niks nog Nederlands. Logisch. Ze spreken de taal van daar en zijn opgegroeid in die cultuur. De eerste Aussie met nog een NL paspoort die 'met zijn hart kiest' voor het land waar ie niet geboren en getogen is moet ik nog leren kennen. Ze zouden zich daar en wij hier een kriek lachen om zulke bullshit. Sorry hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:42
    Prima, maar nu het antwoord op mijn vraag.
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    maandag 12 maart 2018 om 20:46
    Oh, het was een vraag...

    Hoe ik dat weet?

    Gewoon. Nuchter nadenken en een vergelijkbaar voorbeeld zoeken om te staven wat ik zeg.

    Natuurlijk weet ik dat niet een op een van al die Marokkaanse jongens die hier geboren en getogen zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 20:46]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:33
    Dus; vooroordelen en vooroordelen.
    Bedankt, voor die bevestiging.

    See what i did there?
    ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    dinsdag 13 maart 2018 om 04:25
    Nee, oordelen obv een plausibele en overeenkomstige vergelijking die zelfs via allerlei onderzoeken aantoonbaar is.
    Daarbij lijkt het me niet zinnig om elke situatie te kennen om over het geheel te oordelen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:20
    "Onderzoeken". Nu maak je er helemaal een komedie van.

    Ik heb onderzoeken gelezen waarin staat dat elke Nederlandse man (op basis van veroordelingen in binnen en buitenland) in de leeftijdcategorie 35 t/m 60 Pedofiele neigingen zou hebben. Met die "onderzoeken" veeg ik mijn reet af. Als je iets wil bewijzen is er altijd wel een "onderzoekje" te vinden.

    Maar jij hebt jouw denkwijze ik de mijne, ik had je al bedankt dus laten we het hier nu maar bij laten.
    Fijne dag nog. :-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:56
    Heb ik niet, ik geef ook duidelijk aan dat ik er niet over kan oordelen, dus misschien kan jij mij, als ervaringsdeskundige op het gebied van een dubbele nationaliteit, je gevoel mbt dit onderwerp delen.
    Los daarvan ben jij in Ierland geboren, mijn opmerking gaat over jongens die hier geboren zijn en alsnog meer gevoel bij een land hebben waar ze niet geboren zijn dan wel wonen. Ik als NL'er zonder dubbel paspoort kan dit moeilijk plaatsen, vandaar dat ik het ook niet snap. Maar nogmaals, ik geef aan dat ik hier niet over kan oordelen omdat ik geen ervaring heb op dat vlak.
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    maandag 12 maart 2018 om 13:10
    Ach, ik kan idd uit eigen ervaring spreken maar dat zegt ook niet meer dan dat ik tegenaan loop oid, meer niet.
    Tja, en je denkt er wat meer over na natuurlijk.

    Wat ik hierboven al zei, ik weet wel dat als bv een van mijn kinderen rugby zou kunnen spelen voor Ierland, ik dat geweldig zou vinden.
    Die zijn wel allemaal hier geboren, maar he, je bent toch gek als je dan nee zegt?

    De regel in Ierland is dat een vd grootouders in Ierland geboren moet zijn om zelf in aanmerking te komen voor de Ierse nationaliteit, tja, zo heeft ieder land z'n regels.
    En zo zijn er ook internationale verdragen en dat is maar goed ook, anders had ik hier wrs allang een van m'n paspoorten moeten inleveren.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:18
    Ja duidelijk maar snap je dat het heel krom voelt als een persoon die maar 1 paspoort heeft? Vind dat ze daar best wat strengere regels over op mogen stellen, bedoel ik niet negatief maar nogmaals is puur mijn gevoel.
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    maandag 12 maart 2018 om 13:21
    Sure, valt op,zich bes wat voor te zeggen ook.

    Ik weet wel welk paspoort ik dan verscheur.
    Ben ik gelijk geen onderdaan meer van een of andere vage koning ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:33
    Ahh dat kan ik wel invullen dan haha.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5517
    maandag 12 maart 2018 om 15:13
    Beetje zelfde verhaal als veel andere "halve buitenlanders" die n Nederland wonen, werken, enz. Pronken met het feit dat ze totaal niet tillen aan het Nederlanderschap. Erg jammer.
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    maandag 12 maart 2018 om 17:32
    Dat Pinoy in jouw naam, staat dat niet toevallig voor Filipijnen?

    Daarbij, liever een halve Nederlander dan een hele Hagenees.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5517
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:22
    Ja daar woon ik. Maar je hoort mij niet zeggen dat ik mijn Nederlandse paspoort met alle liefde verscheur.

    Dat je ook geen hagenees wilt zijn is helemaal goed. Die zitten inderdaad wat anders in elkaar.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:04
    Ik wil het je best uitleggen, hoor.

    In Nederland zijn mensen er namelijk heel goed in om je er constant aan te helpen herinneren dat je altijd 'die Marokkaan' zal blijven. Nederland is er helemaal niet klaar voor om onze Nederlandse Marokkanen te omarmen als een gelijkwaardig deel van de bevolking. Waarom zou je dan afstand doen van een stukje eigen identiteit?

    Ik ben trouwens een Nederlandse meid.
    Verplaatsen in een ander is niet zo lastig als het lijkt. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:08
    Nouja in mijn ogen zijn het "gewoon" Nederlanders. Juist door dit soort keuzes krijg ik als boerenlul mijn vraagtekens or ze wel geaccepteerd willen worden. Het mes snijdt in dit geval aan twee kanten.
    Los daarvan generaliseer jij nu want er zijn daadwerkelijk wel Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond die zich geaccepteerd voelen en zo zijn er ook Nederlanders die die jongens accepteren. Het is dus wel moeilijker als jij nu zo even schetst.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:12
    Uiteraard. Maar een Nederlandse Marokkaan moet wel veel harder werken voor dezelfde acceptatie als iemand wiens hele herkomst hier ligt.

    Verder is het een beetje een 'kip of het ei' discussie.
    Als wij deze mensen een meer welkom gevoel zouden geven dan zouden zij zich veel meer Nederlander voelen en andersom is het makkelijker om ze als Nederlander te zien als zij zich meer als Nederlander zouden gedragen. Dat is wat ik vaak hoor.

    Mij zal het persoonlijk een worst wezen. Ik woon in Amsterdam en ik vind al die verschillende culturen juist heel leuk en interessant. Van mij hoeven mensen niet te kiezen als het ook gewoon naast elkaar kan staan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:32
    Dan kan je inderdaad kiezen of je in een slachtofferrol duikt/tegen schenen aan gaat schoppen, of je mouwen opstroopt en laat zien wat je waard bent. Zo zijn er zat jongens die ik ken, met buitenlandse achtergrond, die er doorheen kijken en nooit klagen over acceptatie oid en zich "gewoon" Nederlander voelen.

    Mijn uiteindelijke punt is gewoon dat ik mij niet in kan denken dat ik als Nederlander, geboren en getogen, na 20 jaar kies voor een land waar mijn vader is geboren. Dat heeft niks met moeten kiezen te maken, alleen met dat ik het mij gewoon lastig voor kan stellen.

    (Empathie is mij normaliter niet vreemd maar in dit geval kan ik mij lastig verplaatsen)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:11
    Jij bekijkt het dan ook door de ogen van iemand die niet dag in dag uit wel 1 moment heeft waarbij er aan zijn/haar Nederlanderschap “getwijfeld” wordt.
    Dus daar heb ik ook helemaal beeld bij en neemt ook niemand je kwalijk.
    (Ook een voordeel van 1paspoort hebben en er Hollands uitzien)

    ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:23
    Ja daarom, ik wil het graag begrijpen hoor! Maar besef mij dat ik het nooit zal kunnen begrijpen.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1763
    maandag 12 maart 2018 om 17:01
    Ik heb een Spaanse vader en Nederlandse moeder en heb dan ook zowel de Spaanse als Nederlandse nationaliteit. Ik voel me Spanjaard en zie er ook zo uit en heb daar ook 8 jaar gewoond. Als ik zou moeten kiezen tussen spelen voor Spanje of Nederland zou ik voor Spanje kiezen omdat ik daar meer mee heb. Desondanks woon en werk ik toch in Nederland omdat het hier gewoon beter geregeld is voor mij en mijn gezin.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:38
    Bedankt voor je reactie. Bedoel het niet verkeerd maar ben oprecht geïnteresseerd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:47
    Ach, laten we wel wezen. Zo blijven we ze toch wel noemen.
    Dus?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:25
    Achja ik zie het liever als een NL'er. Niet iedereen is zo bekrompen hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:44
    Fijn, dat die er zoals jij er ook tussen zitten.
    Die hoor je gewoon veel minder vandaar mijn reactie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:59
    Geen probleem! Weet ik, daarom geef ik het ook aan. Kan er helaas niks aan veranderen maar distantieer mij er wel graag van haha. (Van die groep die zo bekrompen is)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 12 maart 2018 om 12:16
    Doet het erg goed.
    Vind ik leuk
    fr0do +1431
    maandag 12 maart 2018 om 12:18
    In fifa doe ik hem altijd weg.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    maandag 12 maart 2018 om 12:20
    Had deze jongen dan verdomme "beloond" met die minuut! Met hem wil je door.
    Younes is toch al klaar.

    Rare snuiter die Ten Hag ook. Ik denk dat dit een statement naar Younes is. Want het moment komt prima uit
    Vind ik leuk
    Bals +395
    maandag 12 maart 2018 om 12:25
    Heeft bij JONG minstens zoveel balverlies als Hakim bij EEN, maar hij heeft niet die oplossingen die Hakim wel ziet.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 12 maart 2018 om 12:55
    Als Spaan dat schrijft zal het wel niet veel zijn.al gun ik het die jongen wel.komt sympathiek over.probleem is echter dat Spaan er altijd naast zit.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    maandag 12 maart 2018 om 12:57
    Weer hetzelfde profiel.. Zet de titel nu definitief maar uit jullie hoofd.
    Vind ik leuk
    reggie +1806
    maandag 12 maart 2018 om 13:05
    Wordt klaar gestoomd om van de zomer verkocht te worden!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:24
    Het zoveelste grote talent dat wel weer opgehemeld zal worden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws